ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
karbex    91

No to jak pedał nie wchodzi po samą blache, tarcze nie zaolejone to trzeba je wymienić - kiedeś tu była debata i wymiana info na temat jakości tarcz i ich skuteczności i bywa z nimi różnie. Możesz te stare mimo wszystko odtłuścić rozpuszczalnikien (dociski też), i przelecieć grubszym papierem ściernym np o gramaturze 40 (tylko tarcze, nie dociski ;)), choć jak piszesz że są suche i nie hamuje to pomoże ale prawdopodobnie na krótko - to już Twoja decyzja czy próbujesz czy wymieniasz na nowe bo z jednej strony koszt, z drugiej robota.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Z tulejami miałem to samo, powinno być w miarę ciasno na pewno nie może się na boki ruszać. Czeka Cię ciężka robota z wymianą tych tulei szczególnie tej w zwrotnicy. I tak jak kolega wyżej napisał dobrze ustaw luz zębowy i tu też jest wolna amerykanka, ja u siebie to ze 3godziny ustawiałem. Współczuję.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Jeśli chodzi o tarcze to pewnie wymienie bo szkoda roboty raczej i czasu. A z tuleja wewnetrza się wyjaśniła sprawa kołnierz urwany i pewnie dlatego scielo te zeby. Jednak z turem dostaje ten naped po czterech literach prawie kupil bym jakiegos 550 i przełożył na niego tura plus balonówki i moze było by lepiej ... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
42 minuty temu, Grzechooo napisał:

Z tulejami miałem to samo, powinno być w miarę ciasno na pewno nie może się na boki ruszać. Czeka Cię ciężka robota z wymianą tych tulei szczególnie tej w zwrotnicy. I tak jak kolega wyżej napisał dobrze ustaw luz zębowy i tu też jest wolna amerykanka, ja u siebie to ze 3godziny ustawiałem. Współczuję.

Toś pocieszył 😂. Ja u siebie mam w planie taki remont - tuleje już rok leżą kupione tylko zawsze coś i nie ma sie kiedy zabrać a już mi konkretnie sie to kolebie 

Arkady, a ty masz na cienkim czy grubym kołnierzu swój most?

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Ja też miałem ten kołnierz popękany ale przyczyną tych pęknięć był luz między tulejami. Miałem dokładnie tak samo jak piszesz cały komplet do wymiany. Zrób raz a dobrze bo będziesz się z tym ciągle bujał.

Tak wyglądała moja tuleja stara i nowa, masakra. Musiałem kawałkami wyciągać.

20210110_134324.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Taki mam plan. Komplety pokupywane. Wierciłeś w tuleji dodatkowy otwór odpowietrzający żeby oleju nie wywalało? Ja mam 2000 rok to i kalamitki już w oryginale są to chyba i tu trzeba bedzie wiercić w zewnętrznej tulei żeby to sie smarować dało.

Myśle jakiś ściągacz zrobić - na jakimś ruskim filmie taki widziałem ale czy to pójdzie to zobaczymy. Spodziewam sie że to palcami nie wyjdzie 😉

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Z tego co się orientuje to będzie problem wyciągnąć ja z korpusu,  z tego co mi się wydaje to jest to cienki kołnierz aczkolwiek nie mam porównania. Tak czy siak roboty mi się naskladalo przy nim. Ja u siebie wierciłem te otwory wkretarka i do dzieła idzie bardzo lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Ja miałe wąski kołnierz a samą tuleje to nawiercałem i rozbijałem po kawałku ile się dało, ogólnie to parę godzin roboty. Ten filmik też widziałem i zacząłem tak robić ale i w jedne i w drugiej w miejscu gdzie są oringi to pękało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No to lipa no ale trzeba bedzie sie tym zająć bo klęknie w sezonie i wtedy bede miał powód do narzekania 😐.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlik794    20

Ja kilka lat temu wymieniłem tuleję w zwrotnicy , najpierw odbiłem brzeg potem przeciąłem tuleję piłą szablastą i dopiero poszła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fabianek123    13

A próbował ktoś wybijać tuleje od spodu ? dopasować jakiś wałek i młotek 5kg ustawić na pniaku i dobry zamach z góry.Pytam bo tez chcialem wymienic u siebie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

@pawlik794 dobrze pisze, ja też nacinałem lisim ogonem ale trzebanawiercać otwory bo nie ma za co uderzyć. Powiem szczerze że nie wiek jaki wałek chcesz dorabiać, ale tam nie masz punktu zaczepienia. Wiem każdy przypadek jest inny ale mój szedł topornie, zwrotnica rozebrana na części pierwsze i na różne sposoby próbowałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Dnia 10.01.2021 o 11:33, arkady12 napisał:

Siemka panowie takie 2 pytania, szukałem na forum ale nie zadowoliły mnie tamte tematy które znalazłem. 

1. Odnośnie hamulcow do jakiej grubości może być zuzyta tarcza hamulcowa ? , Prawa strona tarcze : jedna 10 mm i dwie po 11 mm lewa strona obydwie po 12 mm wiec prawie jak nowe a hamują jak by były zjechane do zera, miałem je wymienić ale chyba nie ma sensu. Narazie tylko ze nie moge ich wyregulować żeby ciagly.

2.  Przedni naped z prawej strony wycina zęby polosi poziomej i pionowej. Na lewej nic się nie dzieje a na tej nonstop problem z tym . Traktor oczywiscie z turem. Dodam jeszcze że ta tuleja wewnetrzna rusza się na prawo lewo razem z polosia i nie wiem jak to uszytywnic.

Arkady. Przeglądałem jeszcze serwisówke i minimalna grubość tarczy to 10.4 mm (nominał 12 mm) - tak informacyjnie. Może sie komuś przyda

Pozdrawiam

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Nie daje sie złożyć? No z tymi tarczami (i innymi częściami) to czasem lipa. Traktory niby produkowane od lat w niezmienionej formie a spróbuj coś kupić bez zabrania części do sklepu to czasem sie można zdziwić bo po trzy wersje wszystkiego 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

12mm to chyba do wersji na 3 tarcze idą a na 2 tarcze 10 mm zdaje się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

No jest takich filmików na ruskich stronach troche. Właśnie ten też widziałem i tak planuje podziałać a czy pójdzie to zobaczymy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

No ja tak właśnie próbowałem zrobić i tak jak pisałem tuleja pękała w miejscu gdzie są oringi, ale to może tylko mój przypadek taki. A filmiki tego gościa są fajne tylko jemu zawsze jakoś tak wszystko lekko idzie🤔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Bo wygląda jak Clint Eastwood to nie ma sie co dziwić. Chuck Noris to by to bez ściągacza wyjoł😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
galan99    7583
18 godzin temu, karbex napisał:

No jest takich filmików na ruskich stronach troche. Właśnie ten też widziałem i tak planuje podziałać a czy pójdzie to zobaczymy

Zaprowadź do Firmy Korbanek zrobią   za 20 tyś .

Edytowano przez galan99
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kukum    9

Panowie szybkie pytanie , mianowicie chce w mtz przelew z pompy zrobić bezpośrednio pod przelew do zbiornika od w trysku a na wężyk do zasilania dać zaworek jedno kierunkowy będzie miało to sens ? przynajmniej wydaje mi sie ze będzie lżejsze palenie w zimie bo nie będzie cofać paliwa ze względu na to ze zbiornik paliwa jest niżej niż pompa i jakoś nie ufam temu zaworkowi w pompce, a chce zrobić tak przelew żeby pompka zasilająca miała deko lżej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

to nie ma sensu, masz zaworek przelewowy w pompie i w pompce, jak wszystko jest sprawne to nic się nie cofa

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Zaworek jednokierunkowy zawsze możesz założyć tylko że bedzie to dodatkowy opór dla pompki. I niby w jaki sposób odciążysz pompkę przerabiając przelew tak jak piszesz?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj