ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Lukasz3991    49

Można powiedzieć, że temat pneumatyki prawie ogarnięty. Została lekka regulacja cięgła od zaworu hamulcowego lub regulacja na pedałach, ale jest spoko. W przyczepie też prawie wszystko ogarnięte. Jedynie smarowniczki na drążkach powkręcać. Na zakresie pełnego ładunku hamuje z piskiem na asfalcie to chyba nie jest źle. Mowa oczywiście o pustej przyczepie, bo nie będę jej specjalnie ładował. Pytanie, a w zasadzie dwa dla was. Jakie duże macie siłowniki hamulcowe w przyczepie, bo ja założyłem 2 x Ø100, ale widziałem, że w zestawie dają jednego Ø100 i drugiego Ø130.  Zastanawiam się czy jak będę robił druga to nie kupić dwóch Ø130 i wrzucić te 130 na pierwsze osie w przyczepach.

Czy jak dacie na regulatorze siły hamowania( 3 zakresowy) nastawę na pusto to wam przyczepa hamuje? Bo u mnie na takiej nastawie puszczają hamulce. Reasumując są dwa stopnie siły hamowania, a trzeci to spuszczenie hamulca.

Drugie pytanie jest takie. Gniazdo pneumatyki w ciągniku mam zamontowane na prosto(równolegle do podłogi w budzie), jak podepnę przewód od przyczepy to robi się kąt około 70-80 stopni i przewód od przyczepy skierowany jest w dół. U was też tak jest czy tylko ja jakieś dziwne złącza mam które mają prawie 1/4 obrotu do zapięcia?

U mnie przewód jest jak na tym filmie co podam link tylko, że w dół gdyż ja zapinam wtyczkę z góry na dał, a on z dołu na górę. Nie wiem jak jest prawidłowo, ale z góry na dół wydawało mi się jakoś naturalnie.   
Ułożenie przewodu w 4:37

A u mnie jest tak jak w tym filmie poniżej 0;07

 

 

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

U mnie z góry na dół i też dużo trzeba obrócić. Z tym przestawieniem na pusty to nie pamiętam bo dawno nie używałem.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Widocznie tak musi być. Trzeba w przyszłym tygodniu atakować bębny w drugiej przyczepie.

 

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Na obu filmach jest tak samo. Ogólnie wydaje mi się że prawidłowo jest zakładane od dołu, gdyż ponieważ🙂 w przypadku jakby przyczepa się odczepiła to przewód małatwiej żeby się rozłączyć, co spowoduje automatyczne zahamowanie kół. Co do siłowników, to faktycznie z przodu większy z tyłu mniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Też myślałem że z dołu na górę ma łatwiej się wyczepić, ale z drugie strony mam obawy, że może zrobić to samoistnie przy skręcaniu mimo tego, że jest zatrzask i zęby będę miał do remontu.

 

@Grzechooo Albo ja źle widzę albo ty, ale jak analizowałem drugi film na prędkości 0.25 ewidentnie widać, że zapinane jest z góry na dół i wtedy przewód od przyczepy patrzy ku ziemi, a na pierwszym filmie patrzy ku niebu. No chyba, że to ja źle widzę.

Edytowano przez Lukasz3991

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Faktycznie, masz racje. Tak jak mówisz jak luźne złącze to strach żeby się nie wypięło ale jak jest wszystko nowe to ciężko zapiąć, i nie powinno się wypiąć. Kiedyś czytałem że powinno być taj jak napisałem wyżej. Swoją drogą ciekawe jak jest w fabrycznie nowych ciągnikach...?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

powinno się zapinać z góry na dół, wówczas jak pociągniesz za przewód, to się wypnie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
Dnia 10.12.2020 o 16:21, karbex napisał:

Hej koledzy - mam pytanie dotyczący pomp bo ogarniam i hamulce i hydraulike jak już go rozmemłałem to robie bo i dostęp lepszy.

1. Jaka pompa do wspomagania (wiem - jest nabten temat sporo) ale info sprzed 4-5 lat i chciałem dopytać jak w czasie eksploatacji sie to sprawdza - u mnie jest teraz nsz 10 ale sie cieżkawo kręci na wolnych obrotach a z gazem to lepiej ale przy szybkim skręcaniu czuje opór. Czy jak założyliście 14tke to nie ma żadnych objawów negatywnych (awarie orbitrola itd). Seweryn pisał że ma 14tke i jest ok ale nie wiem jak po dłuższy czasie to sie sprawdza. Czy zakładać nową 10 tke jak ruski inżynier przewidział i też będzie ok?

2. Pompa od hydrauliki - ma może ktoś hydrosiłe w wersji " master" jest jakaś różnica ze zwykłymi czy chwyt marketingowy?

Koledzy - doradzicie w tym temacie bo pozostał bez odzewu a ja sie zastanawiam co wybrać 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Co do wspomagania to siłownik mam 50, a pompę 14 i któryś rok z rzędu chodzi. Musiałbym spojrzeć jaki wytwór orbitrolopodobny w nim siedzi. Wepnij się jeszcze gdzieś w układ wspomagania i sprawdź jakie ciśnienie panuje. 

Co do pompy to w tym roku też wymieniałem i miałem sieczkę we łbie. Bo i zwykłe Nsz 32 i wzmacniane i do tego Nsz 40. Koniec końców kupiłem okrągłą Nsz 32, bo miała być Nsz 32 M4 czyli ta z nominalnym 200 bar, ale że zwinęli z przed nosa to poszła zwykła. Fakt faktem nic ciężkiego nie dźwigam, ale działa lux. Ustawione ciśnienie na 170 i bryka. Siłowniki w prasie to chce wyrwać na małym gazie. Gdzieś tu na forum widziałem kilka postów o powrotach z NSZ 50 na nominalną bo ruska hydraulika nie była zadowolona. Zbyt duża wydajność z tego co pisali.
Tyle ode mnie.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

panowie jak myślicie mtz da sobie rade z talerzówką 2,7m zawieszana waga około 900kg klasa ziemi od IV do VI teren równy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

Ja mam pompę 10 , siłownik C50 i chodzi jednym palcem, tylko nie mam 4x4, ale z napędem też na takiej samej pompie i siłowniku nie ma problemów, orbitrol u mnie 100, z napędem 120

ja mam pompę hydrosiła

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Jahooo, Lukasz - dzieki. Ja mam 300 kg na przodzie i szerokie kapcie. Ale jak mówicie że i na 10 dobrze chodzi to kupie 10 tke i zobaczymy moja to chyba jeszcze oryginalna jest a traktor 20 lat to pewnie sie kończy - ani dużo roboty i drogie też nie są. Spróbuje jedną i drugą z tej serii master z hydrosiły - zobaczymy 🙂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2360
Y635 napisał:

panowie jak myślicie mtz da sobie rade z talerzówką 2,7m zawieszana waga około 900kg klasa ziemi od IV do VI teren równy

powinien dawac rade mam tez 2.7m 800 kg to bez problemu ciaga


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Y635    37

Panowie Pilnie potrzebuje danych z dowodu rejestracyjnego mtz 82

Rodzaj nadwozia

Masa Własna

Dop.ładowność

Dop.masa całkowita

Dop. całkowita masa ciągniętych przyczep

Największy nacisk osi

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

Hej koledzy. Rozebrałem cały rozdzielacz żeby go puszczelniać i nie zauważyłem przy rozbiórce że na sekcjach są znaki. I teraz pytanie czy one powinny być skierowane w strone zaworu przelewowego czy odwrotnie? Na obudowie nic nie jest nabite także nie ma podpowiedzi

20201230_091547.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9242

5000h to połowa żywotności silnika do remontu, jak oleje zmieniane na czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie skupiałbym się na tym ile godzin ma ciągnik bo jeden jak będzie zadbany to po 10 tysiącach godzin będzie w bardzo dobrym stanie gdyż wszystko na czas zrobione, a jak weźmie taki sprzęt łajza to po tysiącu godzin zostanie jedynie nasrać w kabinie i nic więcej. Jechać obejrzeć jaki stan i tym się kierować. Tym samym kieruje się w autach używanych, a tam jeszcze dochodzą częste korekty liczników i pozostaje się tylko stanem kierować.

Mam na wiosce takich co na pewno nie kupiłbym od nich widząc jak dbają mimo tego, że prawie wcale nimi nie robią, a od innych obszarników mimo, że intensywnie eksploatowane to wiem, że utrzymane w należytym stanie.

  • Like 1

Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sybiuszek24    21

Mam do sprzedania mtz-a 25 tys do wzięcia w nowej kabinie i wiele części wymienionych na nowe nie pyli żeby sprzedać ale potrzebuje mocniejszej maszyny w razie czego ba priw pisać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz3991    49

Nie dogadają się... tamten chce za 25 kupić,  a ten za 25 sprzedać.

Nie będzie negocjacji ceny to targu nie dobiją haha.


Każdy robi jak uważa, ale nie każdy uważa jak robi.

 

Czasy się zmieniły, teraz stać na konia, ale nie zawsze stać na utrzymanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Siemka panowie takie 2 pytania, szukałem na forum ale nie zadowoliły mnie tamte tematy które znalazłem. 

1. Odnośnie hamulcow do jakiej grubości może być zuzyta tarcza hamulcowa ? , Prawa strona tarcze : jedna 10 mm i dwie po 11 mm lewa strona obydwie po 12 mm wiec prawie jak nowe a hamują jak by były zjechane do zera, miałem je wymienić ale chyba nie ma sensu. Narazie tylko ze nie moge ich wyregulować żeby ciagly.

2.  Przedni naped z prawej strony wycina zęby polosi poziomej i pionowej. Na lewej nic się nie dzieje a na tej nonstop problem z tym . Traktor oczywiscie z turem. Dodam jeszcze że ta tuleja wewnetrzna rusza się na prawo lewo razem z polosia i nie wiem jak to uszytywnic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

1. Co to znaczy że ich nie możesz wyregulować? Pedał Ci wpada do samej podłogi czy jest opór wcześniej a ciągnik nie hamuje? Nie są tarcze zaolejone?

2. Jak to sie rusza tuleja? Chodzi Ci o to że jest luz między tulejami? Tj jak szarpiesz mocno za koło to sie gibie na boki i widać że to między tulejami jest luz? Jak tak to obydwie do wymiany (zewnętrzna i wewnętrzna) i koniecznie precyzyjnie ustawiony luz międzyzębny na wałkach i powinno śmigać.

Pzdr

Edytowano przez karbex

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    18

Tarcze nie są zaolejone. Z tuleja ciężko wytłumaczyć trzeba by było filmem nagrać. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj