ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Chodzi mi o uproszczenie hydrauliki, przez wyrzucenie regulatora siłowego, było tam coś o tym pisane ze 2 strony temu i tak nie do końca wiem czy przewody od rozdzielacza byłoby trzeba podłączyć od razu pod siłownik podnośnika czy jednak do tego rozdzielacza pod siedzeniem, może to tak nie brzmi profesjonalnie, ale dopiero się uczę co do MTZ-a i jakoś jeszcze tak się nie orientuję w tym wszystkim tak dokładnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U Ciebie ktoś ominął regulator pod siedzeniem więc nie ma po co go podłączać. To pod kierownicą to wzmacniacz hydrauliczny ciężaru przyczepnościowego i on i tak już nie działa tak jak powinien bez regulatora pod siedzeniem więc można go też ominąć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuMTZ    0

Witajcie ponownie złożyłem a raczej przerobiłem swoją hydraulikę konkretnie podnośnik pozbyłem się regulatora z pod siedzenia i wszystko gra  zawór zwrotny dławiący działa jak należy podnośnik podnosi szybko i trzyma jak cholera a opuszcza delikatnie(zależy jak sie ustawi na zaworze) zawór mam wpięty na tłoczeniu wszystko gra aa no i pospawałem troszeczke tą wąską rurkę od rodzielacza pod kierownica przespawałem i wpiąłem w powrót do zbiorniczka chodzi wszystko eleganto dzięki wszystkim a tu macie parę zdjęć jak by ktoś chciał moge jeszcze dosłać 

post-217904-0-10476600-1502281817_thumb.jpg

post-217904-0-05055700-1502281827_thumb.jpg

post-217904-0-81103200-1502281834_thumb.jpg

post-217904-0-15747100-1502281841_thumb.jpg

post-217904-0-35949300-1502281856_thumb.jpg

post-217904-0-71486400-1502281861_thumb.jpg

post-217904-0-47288500-1502281896_thumb.jpg

Edytowano przez KrzychuMTZ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Zawór dławiący trzeba było sobie wstawić w podłodze koło fotela, aby dało się go regulować bez wysiadania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuMTZ    0

zawór doregulowałem sobie z plugiem i jest wporzadku nie trzeba nic nim krecić
szybkość opuszczania maszyny jest ustawiona a schowałem ten zawór właśnie w tamtym miejscu żeby się mu nic nie stało żeby nie zachaczyć itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

W pługu OK, ale lekkie maszyny będą na zimnym oleju opadać wieki. Wiem z doświadczenia. Dlatego radzę zamontować go "pod ręka"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

Dokładnie, ja też mam zawór w kabinie i w praktyce do każdego narzędzia się go reguluje.


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuMTZ    0

zawór zostaje tam gdzie jest a jeśli nawet trzeba będzie regulować to co za problem wyjść z kabiny otwierasz prawe drzwi i masz dźwignie od podnoszenia podnośnika a pod spodem zawór więc dostęp jest dobry

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Problem żaden, jak masz 20 lat, jak będziesz miał 40 czy 50 i sobie poskaczesz z kabiny  już troche w życiu, to docenisz wygodę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KrzychuMTZ    0

Po 1.Ja chciałem żeby zawór był w kabinie pod dźwigniami

po 2.Mój tata który ma już ponad 50 lat sam wymyślił żeby zawór dać tam a nie gdzie indziej.

a po 3 .Każdego to jest indywidualna sprawa gdzie sobie ten zawór zamontuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Pozdrów tatę i przekaż, co koledzy na forum powiedzieli w temacie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal1993    461

@krzychuMTZ Po miesiącu użytkowania ciągnika z różnymi maszynami wypowiedz się jeszcze raz w tej kwestii


Moje sprzęty:
- Władimirec T 25 A2
- MTZ 82
Jeżeli pomogłem kliknij na zieloną strzałkę w rogu mojego postu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Ja użytkuję swojego już kilka lat i wiem, jak na normalnym dławiku zachowuje się z pługiem i jak z bronami, dlatego sam się zastanawiam nad założeniem regulowanego zaworu dławiącego na przewodzie do siłownika z dostępem z kabiny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja mam rozdzielacz z tyłu i zaraz przy nim dławik. Oj kręci się nim kręci.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie ten temat, ale spytam Was: Jaka funkcję pełnią pierścienie ustalające przy odrzutniku oleju i simmeringu od sprzęgła? I ile ich powiino być - 1 czy 2? Dlaczego u mnie wypadł z gniazda i uszkodził uszczelniacz?

http://www.bazarek.pl/produkt/1936785/polpierscienie-ustalajace-mtz-kpl4szt.html


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ustalają położenie wału wzdłuż silnika. W sumie są cztery półpierścienie po dwa z każdej strony ostatniego czopa.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Dodatkowo zapobiegają ruchom wału wzdłużnym przy operowaniu sprzęgłem, co mieści się w pojęciu "ustalają położenie wału wzdłuż silnika"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Z przodu też są? na żadnym schemacie nie widzę. Tylne tak i owszem, ale przednich nie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

No to ja już nie wiem teraz. Założyłem 1 kpl. od sprzęgła. Trafił w swój rowek. Drugiego nie wsadzę, bo zwyczajnie wypadnie. 

Jak to w końcu zrobić?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

https://zapodaj.net/eb50e6869bbec.jpg.html

Ciekawe czy są te dwa po drugiej stronie czopa. Jeśli nie to wał jest za bardzo w tyle i będą one wypadały.  Powinieneś zdjąć miskę i wymienić komplet.

Masz zdjętą podporę wału? 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Misy i podpory nie zdejmowałem. Z przodu wału będzie gdzie wsadzić półpierścienie? Wydaje mi się, że wał za mocno wysuwa się w tył, tylko nie wiem teraz, gdzie i czy w ogóle jest możliwość wyparcia go tymi pierścieniami od przodu.

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Z przodu wału nie ma półpierścieni tylko po obu stronach 5-tej podpory wału. Jeśli nie zdejmiesz misy, nie odkręcisz blachy i nie zdemontujesz 5-tej podpory nie wymienisz kompletu pierścieni.

https://zapodaj.net/1a12f1e3524c7.jpg.html

A najwyraźniej masz coś nie tak skoro luz jest tak duży ze wypadają.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Z tyłu jest za płytki rowek na 2 półpierścienie. Wał wychodzi do tyłu za daleko o niecały cm.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Po każdej stronie piątej podpory mają być dwa pierścienie górny i dolny a nie dwa obok siebie. Na zdjęciu popatrz sobie na podporę. Jest w niej od przodu rowek na pierścień z płetwą a od góry w bloku na pierścień bez płetwy. Po drugiej stronie podpory są takie same rowki. Zdejmuj miskę oleju nawet się nie zastanawiaj bo nie wiesz czy pierścienie po drugiej stronie podpory w ogóle są.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj