Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
53 minuty temu, mf362 napisał(a):

Rusacz to jest niedoceniony sprzęt . W małej budzie może nie wygląda ale robi robotę jeśli chodzi o 4x4 ( kiedyś można było kupić za psi pieniądz) 

jakieś 10 lat temu to takiego w małej kabinie w dobrym stanie można było kupić za 15tyś

  • Like 1
Opublikowano
40 minut temu, jahooo napisał(a):

To jest to oś obrotu dźwigni 43 i 18, jedna wzbogaca dawkę a druga popycha listę sekcji sterowana ciężakami

Może się coś rozregulować poprzez przypadowe wykręcenie?

Opublikowano
Teraz, farmtrac8244 napisał(a):

Raz przez pomyłkę wykręciłem bo myślałem, że to spust oleju z pompy. W zasadzie jakby spadła oś to były by chyba jakieś objawy tego?

nie ma regulacji

Opublikowano
57 minut temu, Grzechooo napisał(a):

Być może tylko dlaczego dawali dwa takie w skrzyni z fantami do nowego mtz w 1990r. W skrzyni był jeszcze termos, latarka towotnica, i chyba komplet wtrysków.

Możliwe, że siłowniki były do półgąsienic, aby przenosić ciężar bardziej na tył.

W filmiku ok. 25s 

 

 

W starych mtz widać je czasami przy półramach, nie wiem czy w tym samym celu, bo były różne wariacje.

 

 

 

download-27.jpeg

Opublikowano
11 godzin temu, Alchemik napisał(a):

Możliwe, że siłowniki były do półgąsienic, aby przenosić ciężar bardziej na tył.

W filmiku ok. 25s 

 

 

W starych mtz widać je czasami przy półramach, nie wiem czy w tym samym celu, bo były różne wariacje.

 

 

 

 

To może być siłownik do bocznej kosiarki, która była spotykana między innymi w mtz02/05

Opublikowano
13 godzin temu, Grzechooo napisał(a):

Być może tylko dlaczego dawali dwa takie w skrzyni z fantami do nowego mtz w 1990r. W skrzyni był jeszcze termos, latarka towotnica, i chyba komplet wtrysków.

Jumz też miał podobne wyposażenie.

Opublikowano (edytowane)
19 minut temu, farmtrac8244 napisał(a):

Jumz też miał podobne wyposażenie.

bo maja wspólnego przodka, tylko Jumz pozostał przy starym silniku z pompą wtryskową po prawej stronie a w MTZ silnik potem został zmodernizowany i przebudowany w modelu MTZ-50, na zdjęciu MTZ-5

i jest siłownik też z drugiej strony

Belarus_MTZ-5MS.jpg

Belarus MTZ 5 B.jpg

Edytowane przez jahooo
Opublikowano

Akurat silnik jumz dostał nowocześniejszy, bo z wtryskiem bezpośrednim, a nie jak w d50 do komory w głowicy. Dopiero d240 dostał tłoki jak d65. 

D50 z mtz50 i d65 z jumza oba bazowały na silnikach z mtz5, ( nie pamiętam już dokładnie który na którym) ale jeden na silniku d48 a drugi na d40 (d48, to rozwinięcie d40)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v