Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
15 godzin temu, jahooo napisał:

Jak łapki się ścierają, to znaczy że niedomaga łożysko wyciskowe

To też ale nie koniecznie bo jak łapki z plasteliny to wiadomo tak miałem we władku i po wymianie na ruskie nie z rzemiosła już parę lat nie zaglądam.

  • Like 1
Opublikowano
17 godzin temu, jahooo napisał:

Jak łapki się ścierają, to znaczy że niedomaga łożysko wyciskowe

Część użytkowników nie wie, lub zapomina o fakcie, że łożysko wyciskowe w rusłanie trzeba smarować.

  • Like 1
Opublikowano

Wariat1. Miałem ostatnio przyjemność pojeździć sobie MTZ 82 z mostem krzyżakowym (chyba 2010r., chyba 450 kg. obciążników na przodzie, obciążniki na tylne koła chyba 4x25g, szerokie opony, pompa wtryskowa chyba czeska\motorpal - napewno nie UTNI, olej w skrzyni biegów??????????).

Wariat2. Ja mam MTZ 82 z mostem stożkowym (chyba 2007r. , obciążników na przodzie brak - TUR waży około 700kg., obciążników na tylne koła nie mam, wąskie opony 11,2-20, pompa wtryskowa - UTNI, olej w skrzyni biegów niewymieniany od nowości i przypomina konsystencje smar+olej).

I problem polega natym, że "Wariat1" rozpędza się szybciej od "Wariat2"?

Czy to kwestia oleju w skrzyni przekładniowej (u mnie jest gęsty), czy przekładni (w przednim napedzie) stożkowa\krzyżakowa?

 

 

Opublikowano

Stare MTZ będą pracować a czym nowszy typ będzie jednym wielkim bublem do ładowania , nowe typy mają jeden + wyposażone w komfort ale co po tym  jak by gówno zawinąć ładnie zawsze będzie gównem .

Opublikowano

Koledzy - pytanko - czy jak włączacie światła u siebie w Mtz to spada Wam ciśnienie oleju? 😉 Chodzi mi o to że jak włączę światła to mi spada napięcie na zegarach (ładowanie wchodzi na żółte pole) I spadają też wskazania innych zegarów (oprócz temperatury) - macie tak samo czy szukać słabej masy przy desce?

Opublikowano
jahooo napisał:

Tak, normalne - w większosci tak występuje ten efekt. Sprawdź masę między kabiną a silnikiem

serio u mnie ładowanie spada na 0 a temp rosnie do 80 stopni szukalem grzebalem ale tam jest taki galimatis kabli że to nie na moje nerwy

Opublikowano

Mam problem z hydraulika tzn podłączyłem dwie szybkozlaczki do tyłu na dwa wyjścia od hydraulicznych znaczników i wcale nie działają, podnośnik działa ok a przez szybkozlaczki wcale znaczników nie opuszcza po podłączeniuz do tych wyjść tylnych. Wszystko włączone pół zbiornika oleju w tej bańce przed kierownica 96 rok mtz82. 

Opublikowano
50 minut temu, Mariu napisał:

Mam problem z hydraulika tzn podłączyłem dwie szybkozlaczki do tyłu na dwa wyjścia od hydraulicznych znaczników i wcale nie działają, podnośnik działa ok a przez szybkozlaczki wcale znaczników nie opuszcza po podłączeniuz do tych wyjść tylnych. Wszystko włączone pół zbiornika oleju w tej bańce przed kierownica 96 rok mtz82. 

masz tylko dwie złączki ?

może operujesz nie tą dzwignią ?

Opublikowano

Mam dwie z lewej przed kabina i z drugiej strony też dwie i z tyłu dwie i podłączyłem pod tył dwie szybkozlaczki od znaczników od siewnika do tych z tyłu i nic.Slychac że pompa pracuje a nic nie rozkladaja się. Mam 3 dźwignie obok kierownicy podnośnik z prawej i wom z prawej. I próbowałem tymi przy kierownicy i coś drgnęło i dalej nic. Grzebie się z tym i rozkminiam drugi dzień hehe. A podnośnik działa 

Opublikowano

A kiedykolwiek używałaś hydrauliki zewnętrznej? Spróbuj dźwignią od podnośnika przy siedzeniu na max do tyłu i pierwszą od kierownicy ruszać znacznikami. Jak nie pomoże to pewnie coś z regulatorem.

Opublikowano

Ciekawe czy nie masz pozamienianych przewodów przy rozdzielaczu bo jak pompę słychać to znaczy że zawór przelewowy domyka i powinno działać tylko może ciśnienie idzie nie na tą złączkę. Pzdr

Opublikowano

Może złączka się nie otwiera do końca, może siedzi jakiś dławik ? Rozumiem problemy z podnośnikiem na 2 rozdzielaczach, to czasem po prostu nie chce działać, ale kiper to nie ma nic prostszego pod słońcem. Może gałkologia od podnośnika tu robi robotę - rozdzielacz pod siedzeniem robi jakis upust ciśnienia

Opublikowano

Dzięki za pomoc, rozwiązanie było w miarę proste. Po podłączeniu szybkozlaczk do tylnych wyjść trzeba było pierwsza dźwignią od prawej, czyli 3 od kierownicy i z wyczuciem przesuwać wyczuć miejsce w którym zalancza,a ja za mocno to robiłem pewnie. Teraz już ok jest 

Opublikowano (edytowane)

Szybkie pytanie. Po co w zestawach motordetala na 5 pierścieni jest 8 oringów uszczelniających? Wychodzi po 2 na jedną tuleję, a przecież jest tylko miejsce na jeden w bloku silnika. Jest to opcja do innego bloku?

Edytowane przez Lukasz3991
Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, Lukasz3991 napisał:

Szybkie pytanie. Po co w zestawach motordetala na 5 pierścieni jest 8 oringów uszczelniających? Wychodzi po 2 na jedną tuleję, a przecież jest tylko miejsce na jeden w bloku silnika. Jest to opcja do innego bloku?

u mnie szły po 2, może masz tak blok zjedzony, że górnego rowka  już nie ma ?

Edytowane przez jahooo
Opublikowano (edytowane)

Ciekawe. aż powyciągam tuleje ale nie widziałem dwóch rowków. Jedna "dziura" jest podjedzona ale nie pozostałych gniazda były ładne. Duża przerwa była między oringami?

 

Ogarnąłem temat nie ogarniając go do końca. Sprawa ma się tak - tuleje wyciągnąłem. Na cylindrze 3 i 4 faktycznie można doszukać się miejsca na drugi oring(ten bliżej głowicy) aczkolwiek samo miejsce na niego pozostawia bardzo bardzo wiele do życzenia. Miejsca na oringi dolne natomiast wyglądają dobrze. Sprawa jest o tyle dziwna, że po wyciągnięciu tulei 1 i 2 miejsca na górne oringi jest praktycznie niezauważalne. Jest tam ciało ale brak gniazda. Opcje są dwie, albo tak jest to pokryte kamieniem albo to jakiś dziwny blok. Reasumując wszystko - wyczyściłem gniazda na dolne oringi i włożyłem je na Reinzosil gdyż zbytnio innego wyjścia nie ma - no chyba, że nowy blok kupić. Najbardziej dziwi mnie fakt, że tuleje 3 i 4 dziura wygląda zupełnie inaczej niż 1 i 2.  Blok z dwóch zrobili Janusze handlarze.

Edytowane przez Lukasz3991

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v