Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam w moim mtz wyrzuca mi wodę z chłodnicy wczoraj wymyłem chłodnice bo była zarąbana syfem dzisiaj jade spróbować gruberem czy nie jest tak samo.Pytam zapobiegawczo jakby tak samo się działo. Może to być wina pompy wody że słaby obieg daje? Wymieniłem też zegar temperatury wody bo stary fiksował i on nie może dobić do 90 stopni tylko było 60 i wodę wywalało. Jak podgrzeje palnikiem czujnik to zegar działa prawidłowo. I tak właśnie myślę że obiegu nie ma żeby dobrze ten czujnik zagrzać. Z termostatem czy bez tak samo. Może ktoś miał coś podobnego? Z góry dzieki

Opublikowano
2 godziny temu, panmino napisał:

kup sobie tester CO2 w sklepie motoryzacyjnym, wykluczysz przedmuchy spalin do chłodnicy

Hej - nawet nie wiedziałem że takie cuda są dostępne- dzięki za info - mam nadzieję że się nie przyda ale lepiej wiedzieć 😀

Opublikowano
2 godziny temu, panmino napisał:

do tego będzie potrzebny korek do balonu i rurka fermentacyjna, poważnie. Zobacz sobie filmik na ytb

To to już mam, nawet destylator się znajdzie żeby wode do akumulatora przedestylować 😁 

1 godzinę temu, zbyszekbrzuze napisał:

Ale i płyn kontrastowy trzeba kupić za kilka zł

Płyn kontrastowy to do rezonansu magnetycznego 😉. Już zobaczyłem o co chodzi - to jest błekit bromotymolowy- w środowisku zasadowym  jest niebieski a w kwaśnym żółty. Jak się dostaje co2 z chłodnicy to roztwór wodny z zasadowego przechodzi w obojętny a później w kwasny i ten błekit zmienia barwę. Pod wpływem nasycenia co2 woda się robi kwaśna dlatego woda gazowana lekko szczypie w gardło 😉. Jestem po chemi nieorganicznej- stąd ten wywód 🤪. Pzdr

Opublikowano

Panowie taka sytuacja. Jechałem swoim mtz 82 i naraz sprzęgło zrobiło się "miekkie", ciągnęło i biegi zgrzytały. Podciągnąłem trochę pedał, pomogło na chwilę, teraz znów ten sam problem plus slizganie pod obciążeniem. Mogły ugiąć się łapki od sprzęgła na docisku? Bez rozpoławiania pewnie się nie obędzie...

Opublikowano

Na YT widziałem właśnie przeróbkę Seweryna i tak pomyślałem że trzeba zrobić podobnie. W nowym typie jest tylko jedna wersja temperatury otwarcia czy kilka? Na szybko patrząc na zdjęcia w ogłoszeniach trafiały się na 82/87 stopni ale i 70....

9 godzin temu, karbex napisał:

A jaki mtz? 

Ten ze zdjęcia na profilu :P MTZ 82, rok 1989

Opublikowano

To ja powiem tak. Jeśli Mtz bez turbiny to co byś nie robił z termostatem to bez żaluzji ten traktor jest wiecznie nie dogrzany - chyba że 30 stopni cieplo i pełna moc. W tym traktorze nie ma termostatu na chłodnicy oleju i przy otwartej żaluzji olej mocno chłodzi cały silnik. Ja mam nowy typ, nowy termostat (sprawny) i w lekkich pracach nie ma szans żeby go zagrzać. Także bez rolety na chłodnicy zielone pole na wskaźniku żadko kiedy bedziesz widział czy to stary czy nowy typ termostatu

Opublikowano

To z moim chyba jest coś nie tak, bo ostatnimi czasy łapie dość wysoką temperaturę, fakt ze wskaźnik zaczyna głupieć ale czuć że w zniwa w prasie niedogrzany to on napewno nie jest. Chłodnice czyste regularnie przedmuchiwane, do tego mam zmieniony wentylator na plastikowy z większą ilością łopatek, ponoc miał lepiej chłodzić. 

Opublikowano

Mój też myślę żeby te 60 przekroczył jakby dłużej chodził- ale że ja dłużej niż 2 godziny takiego tempa mu nie narzucam to jest jak jest. Poniekąd dlatego też pytałem o termostat 70 stopni.... wentylator mam na 6 łopatek, metalowy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
    • Przez modelarz
      Witam, mam taki problem. Wymieniłem pompę oraz uszczelniacze w regulatorze siłowym i siłowniku. I teraz problem na zimnym oleju bardzo pomału ale podnieie pług 4-skibowy (ale nie do końca bo nie moge zablokować aby nie opadał), a gdy tylko olej się zagrzeje to prawie wcale nie moge podnieść pługa. Co może byc tego przyczyną. Dodam że przed wymianą było dokładnie to samo. Mój mtz jest z 95r. A i dodam że podnosze tą wajchą koło siedzenia (od regulatora siłowego). Pozdrawiam i prosiłbym o pomoc
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v