ilovemtz

MTZ 82 co na jego temat powiecie?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
seweryn20    825

Od strony pompy wspomagania korek najniżej położony odkręcasz a pod nim jest regulacja.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki, będę kombinował nad tym, ale najpierw jeszcze muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, a jest może coś o czym warto wiedzieć w MTZ-cie o zdejmowaniu głowicy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jest ciężka. Tak na szybko to mam takie informacje:

 

ba92b3c425dd2d9321d6c773ffd8247e_orig.jp

Edytowano przez LTZ55a

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, a to, że jest ciężka to niestety przewiduję :D Ale dzięki za pomoc na pewno się przydadzą notatki ^_^ Teraz mam co robić, mam nadzieję że do rozpoczęcia sezonu porobię wszystko co mam w planach włącznie z tyłem MTZ-a np. z WOM. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
seweryn, uczę się od najlepszych. ;-)

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ja się nie nabijam tylko tak uważam:) Ja pracuję na narzędziowni to odręczne rysunki techniczne dla tokarza czy frezera robię często ale ogólnie by ktoś spisywał poza pracą jakiekolwiek notatki..... nie do zauważenia :):)

Najczęściej  coś bebła, przyniesie wydruk, pokarze na tele albo nawet z laptokiem przydrepta :D:D

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

ot postep idzie w kierunku elektroniki ,,Seweryn nie ma co sie dziwić ze tak sie dzieje ,my starsi cos narysujemy zapiszemy ,a młodzież nie wiadomo czy rysowac potrafi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Cześć Tomasz :)  kuźwa z tym dzwonieniem.... nie ma kiedy ludzi porąbało... długo by opowiadać. 

Wiem sam dużo gotowców wstawiam bo w domu łatwo coś na kompie znaleźć. Ale w garażu.... robisz ślusarkę znasz sprawę, rysunek na kartonie bezcenny :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118
Ja jestem z lat '90, więc nie tylko wy drodzy staruszkowie umiecie rysować :-)

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

e ja troche z przekora to napisałem ,lecz przyznam ze dzis młodzież woli na kompie coś wydłubać ale nie zawsze to zastąpi zwykły szablon na warsztacie czy podręczną notatke ;)

Seweryn ty sie chłopie ogarnij    :Pbo się do końca zestarzeje  zanim sie odezwiesz ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Panowie, kupiłem mtz-a 82 z niemiec. Niech mi ktos wytłumaczy jak korzystać z tej dzwigni do tuz przy siedzeniu. Nie ma na niej żadnej reakcji belek poza tym że jak posunę ją mocno do przodu to przydusza silnik. TUZ pięknie reaguje na pierwszą dzwignię od kierownicy, ale chciałbym umieć korzystać z siłowej w tym ciągniku, a by wykorzystać jego możliwosci.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Trzeba spróbować podregulować cięgno między dźwignią a regulatorem a najpierw sprawdzić luzy.  Skoro do przodu coś działa tzn jest dociążanie. 

Dziwne tylko czemu podnośnik jest na pierwszej dźwigni od kierownicy, powinien być na pierwszej od drzwi. Tu chyba ktoś coś przerobił.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Jesli ma to znaczenie, to ciągnik jest z niemiec 95 rok. Może tam takie szły? Nigdy nie zagłębiałem się w ten temat, ba nigdy nie myslałem ze kupię mtza

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Nie działaniem tej dźwigni się nie przejmuj, bo w większości MTZ-ów nie działa zwyczajnie. Dziwne, że masz podnośnik na pierwszej dźwigni, bo ona steruje lewym wyjściem z przodu kabiny. Skoro w ogóle ciągnik reaguje na nią, to już nie jest tragicznie.

Chciałbym zobaczyć jakieś zdjęcia ciągnika, z ciekawości jak on wygląda.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Mój ma dwie pary wyjść z tylu, z boku nie zauważyłem żadnego. Wygląda jak normalny mtz. 


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

czyli tak jak pisalem trzecia sekcja idzie na siłownik od tuz ,

zobacz jak idą weże od rozdzielacza pod kierownicą ,jedna para idzie na pewno do siłownika omijając regulator  ,w przeciwnym razie by reagował tuz na dzwignię przy siedzeniu ,

7 godzin temu, mani51 napisał:

Trzeba spróbować podregulować cięgno między dźwignią a regulatorem a najpierw sprawdzić luzy.  Skoro do przodu coś działa tzn jest dociążanie. 

Dziwne tylko czemu podnośnik jest na pierwszej dźwigni od kierownicy, powinien być na pierwszej od drzwi. Tu chyba ktoś coś przerobił.

nie ma co regulować ,wspomaganie tuza działa tylko gdy jednocześnie uruchomione są obie dzwignie, ta przy fotelu z dowolną z przodu przy kierownicy ,

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Regulator nie będzie ominięty bo dociążanie nim działa. Prędzej regulacja. Gdzieś na necie szwendają się moje linki do regulacji.  Znajdę chwilkę to wstawię.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie.
Zastanawiam się czy MTZ ma miękki przód bo w końcu jak się podniesie most to koła opadają trochę, czy to oznacza że są tam wymienne sprężyny? które poprawiaja komfort jazdy po wybojach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Tak, poprawiają "KOMFORT" jazdy MTZ-em. :)


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

no bo u mnie on siedzi na tym bardzo nisko i jak wjadę w jakąś dziurę, to tak walnie, że C-360 lepiej na twardym przodzie jedzie. Te sprężyny można spokojnie kupić i wymieni, czy są z tym jakieś problemy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie ma najmniejszego problemu je wymienić i są do kupienia.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To super, a jakaś fachowa nazwa? bo ich znaleźć nie wiem czemu nie mogłem.
i od jakiej strony isę zabrać za rozbieranie aby je wymienić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No jak nie idzie?

https://allegro.pl/listing?string=mtz sprężyna przedniego napędu&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-uni-1-5-1003

Odkręcasz cztery śruby z sześciu którymi jest przykręcona tuleja zwrotnicy, zwrotnica spada na ziemię a w środku sprężynka i łożysko oporowe.

A szukając fachowej nazwy wpisz MTZ sprężyna, wyskoczą ci wszystkie, szukasz tej co cię interesuje kopiujesz fachową nazwę, dajesz szukaj i tyle:D

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez komsim
      Witajcie koledzy na wstępie od razu zaznaczam że przejrzałem praktycznie wszystkie tematy związane z „białoruśką” , MTZ-etm i innymi „ruskami” w tym dziale związanych z pompami , rozdzielaczami , zaworami czy ogólnie szeroko pojętą hydrauliką (oraz problemami z nią) i dopiero po tym rozebrałem białoruśkę ….
       
      Tak po krótce gdyby któryś z modów chciał mnie nagrodzić banem
       
      Przy okazji ukłony w stronę moderatorów
       
      Najpierw szukam w Google potem na AF później zakładam temat i przyznam że konkretnej odpowiedzi nie znalazłem a wiadomo problemy nie zawsze są takie same ale mogłem coś przeoczyć mógł dojść nowy temat itp.
       
      Jeżeli jednak istnieje taki temat który opisuje problem proszę usunąć mój wątek.
       
      Osobiście mam nadzieję że temat się rozwinie i będzie pomocą dla innych a wiem że tematy są bardzo podobne w większości zadawanych pytań które czytałem na forach.
       
      A i jeszcze jedno ten tekst pewnie będzie długi więc jeżeli już to ktoś czyta to na wstępie to zaznaczam …
       
      A więc problem ma swój początek w czerwcu tego roku kiedy to podczas ładowania (wiadomo czego J ) opadło ramię i przestały działać wszystkie siłowniki słowem nic nie działało powrót do domu ciągnąc za sobą łychę…
       
      Później nie było czasu ruszać „ruska” więc wertowałem w necie tematy zarówno z AF jak i popularne serwisy z koparkami gdzie tylko wyskakiwały mi tematy w googlu związane z” białoruśką” i problemami hydrauliki .
       
      Tak więc w większości z czytanych tematów problemy zauważyłem w złej pracy rozdzielaczy lub zaworów które stanowiły problemy.
       
      Dążąc tą drogą zdemontowałem dekielek na zbiorniku z olejem wymontowałem filtr siatkowy który aż do połowy jego wysokości był wypełniony pozrywanymi gumkami wielkości a w zasadzie grubości czy średnicy powiedziałbym jakichś oringów tak więc po wielu przeczytanych tematach wybór padł na rozdzielacz.
       
      Ponieważ w sumie nie zdawałem sobie sprawy skąd aż tak wielka ilość poszarpanych gumek w filtrze siatkowym logicznie myśląc stwierdziłem że pewnie z rozdzielacza (w tym czasie nie miałem jeszcze katalogu do wglądu) ale i tak pomyślałem że po tylu latach pewnie jest tam syf i zapewne jakieś tam oringi go uszczelniają i się pewnie pozrywały …
       
      Rozdzielacze zdemontowałem ze szczególną uwagą posługując się jednocześnie katalogiem ilustrowanym (załatwiłem w między czasie) poszczególne części rozdzielacza i wnioskuję że nic raczej nie zgubiłem.
       
      Wszystko zostało wymyte wraz z samym rdzeniem rozdzielacza.
       
      Kupiłem zestaw uszczelniaczy z Alle czyli uszczelki pod dekle i kilka oringów w sumie i tak idąc za radą kogoś z AF kupiłem inne krajowe bo było za mało w paczce i spasowanie też były na „pałę” …
       
      Tak więc złożyłem każdy tak jak w katalogu i nic mi nie zostało J w sumie zdziwiony byłem jak po demontażu okazało się że w tych rozdzielaczach nie ma nic specjalnego jakieś tylko 3 dźwignie i bodajże 2 zawory na rozdzielacz zrodziło się zatem pytanie (jak to chol… działa no i skąd te gumki w sitku…)
       
      Co dalej a no dalej zostały założone oringi i „kapturki” na kule dźwigni no i oczywiście montaż na białoruśkę .
       
      Wlałem nowy olej hydrauliczny do zbiornika bo stary zmienił barwę na żółty był gęsty i zawierał mnóstwo gumek i innego syfu wyczyściłem zbiornik oczywiście mimo to z węży spłynął „stary ” olej i się trochę to zmieszało ale i tak już jest lepiej jak było choć w sumie teraz też przybrał kolor jasno żółty….
       
      Słowem usunąłem wszelkie wycieki nic nie kapie ale też mało co działa
       
      Pierwsze uruchomienie w początkowej fazie nie przyniosło skutku dopiero po chwili coś działało.
       
      Na chwilę obecna mam sprawy obrót w obie strony i działają obie podpory czyli opuszczę je i podniosę nawet całą koparkę na podporach da radę dźwignąć problem nadal tkwi w podnoszeniu ramienia głównego , wysięgnika oraz siłowników łyżek.
       
      Po ruszaniu obojętnie którą z dźwigni czy to od łyżki czy też ramion siłowniki wysuwają się max 5 – 7 cm w górę i dalej nie da rady tak jakby była za mała siła pchnąć olej bądź gdyby coś blokowało większy dopływ oleju do siłownika tak jakby tylko trochę szło na siłownik a reszta gdzieś bokiem jako nadmiar czy coś.
       
      Zdemontowałem przewody z siłownika ramienia skierowałem powrót do zbiornika a zasilanie do wiaderka po włączeniu pomp z przewodu zasilającego leciał dalej olej więc pompy pompują dalej jednak nie podnosi masztu ani łyżek.
       
      Następnie poprowadziłem zasilanie bezpośrednio z pompy do siłownika ramienia (ten największy siłownik) załączyłem napęd pomp i siłownik uniósł bez problemu cały bom ładowniczy na pewną wysokość po czym wyłączyłem szybko napędy by mi przewodów nie rozerwało i tak w ogóle dla bezpieczeństwa bo w tym wypadku całe ciśnienie szło od razu na tłok…
       
      W taki sposób sprawdziłem pompę lewą i prawą w obu przypadkach dały radę podnieść w górę cały bom z łyżkami nadmienię iż działo się to przy użyciu każdej z pomp osobno po podłączeniu pod siłownik.
       
      Etap drugi pompy sprawdziłem obrót działa , podpory też i same pompy też maja siłę więc dalszą drogę obrałem w kierunku górnego rozdzielacza odpowiadającego za niesprawne podzespoły oraz zaworów w nim zawartych jak i zaworu który wkręca się z prawej jego strony patrząc od tyłu ładowarki tuż koło błotnika prawego tylniego koła.
       
      Tegoż oto zaworu nie mogłem rozkręcić i tu pojawia się pytanie czy to czasem nie jest winne braku pracy bądź zawory w rozdzielaczu.
       
      Dodam iż oglądałem budowę tego zaworu w katalogu i są tam elementy które mogły się uszkodzić (chodzi mi o ten z prawej strony nad kołem)…
       
      Trochę próbowałem kręcić zaworem tym od góry patrząc na rozdzielacz z góry z kabiny operatora z kolei tego od strony kabiny między kabiną a ramą jeszcze nie ruszałem (ciężkie dojście) .
       
      Tak więc w gruncie rzeczy koledzy obstawiam na:
       
      - zawór ten którego nie rozebrałem
       
      - zaworki w rozdzielaczu
       
      - oby nie cały rozdzielacz….
       
      No i w końcu jeżeli ktoś to już przeczyta to może coś podpowie z własnego doświadczenia bo ja już Panowie nie wiem jak ta ruska technologia ma działać …
       
      Ponad 10 lat jak ją mamy chodziła byle jak czasem ale dawała radę i w chwili nic…
       
      Na chwilę obecną nurtuje mnie jeszcze parę kwestii które być może ktoś już poruszał więc może podpowie :
       
      - jak sprawdzić ten wkręcany zawór (nad błotnikiem)
       
      - czemu ramię się nie podnosi skoro pompy osobno dają radę
       
      - skąd te gumki w sitku
       
      - czy może warto spróbować zamienić rozdzielacze miejscami… ale jeżeli nie będzie efektu to co dalej ?
       
      - czy ma znaczenie jak były zakładane te jakby prowadnice (nie wiem jak to się fachowo nazywa) są tego 3 sztuki w rozdzielaczu w każdym po kilka dziurek pomiędzy żebrami czy istnieje jakaś poważna różnica jak się to montuje gdy się zmieni położenie o 180 stopni ?
       
      Dziękuję za uwagę tym którzy tu dotarli....
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj