KamilHaraburda

Wymiana panewek w C 360 3p

Polecane posty

Cześć.

Mam pytanie odnośnie wymiany panewek w C 360 3p - uda się to zrobić samemu w warunkach garażowych? Macie może jakąś instrukcję albo katalog do tego modelu? Z góry dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    8

teoretycznie da sie ale po co?? u mnie sąsiad samemu sobie remont w garażu zrobił ale ciągnik pracuje gożej niż przed remontem . czemu masz zamiar wymieniac panewki obruciło , to jeszcze zależy czy główne czy korbowodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    59

Da się to zrobic samemu w garażu nie raz to robiłem w moim 3P tyle że trzeba mieć troche wyposażenia w tym warsztacie i troche wiedzy w głowie poza tym nic wielkiego tam nie ma oprócz miliona śrubek i śrubeczek do odkręcenia i potem przykręcenia co doprowadza człowieka do nerwicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chodzi o panewki główne. A moglibyście powiedzieć czy trzeba rozpoławiać silnik i ściągać koło zmachowe, żeby dostać się do czopa na głównym wale?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    59

Skoro zadajesz tak debilne pytania to lepiej nie bierz się za taka robotę (k**wa przecież baranie to że trzeba rozpołowić to od razu widać nieee??? nie widzisz gdzie jest miska łączona z blokiem???? jak chcesz to rozkręcić bez rozpołowienia???)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

Zaraz tam się denerwujesz. W misce niema kołków więc zlezie. Problem jest jak panewkę podsunąć pewno by się udało sposobem... :-D Przyjacielu jak masz wytarte panewki główne to ten wał już swoje wykręcił zatem rozpoławiaj ciągnik i zdejmij - taka moja rada. Jak masz olej w głowie i rozsądek to jesteś w stanie to ogarnąć. Jak zdejmiesz to zobaczymy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    59

Nie widzisz że ten blok nigdzie prawie nie jest przykręcony do skrzyni  tylko misa jest przykręcona jak zdejmiesz misę to blok ci poleci na nogi bo 2 śrubki M8 go nie utrzymają Poza tym żeby się dostac do panewki głównej pod sprzęgłem trzeba zdjąć koło zamachowe bo pod nim jest aluminiowy pierścień przykręcony do mostka i bloku  Więc powodzenia w robieniu panewek bez ściągania ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

Kurcze daj mu rozebrać, niech zabezbieczy, coś tam się nauczy. Jak da parę razy ciała i dalej będzie chciał to coś z tego będzie a jak nie to wtedy odda do flachowca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    59

Ja tylko pisze że to nie bardzo możliwe ale zabronić mu nie zabronię niech robi Nie mój ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

Dobrze, że piszesz. Tylko skoro chce się podjąć to musi być mocno samodzielny. Jak stwoerdzi, że się jednak boi - sam odpuści albo zapyta o konkret.
Przy rozbieraniu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    59

tylnej panewki głównej bez rozpołowienia i tak się nie da wymienić z przednia poważne trudności zewzgleduna pompe olejową więc robota bez sensu skoro chodzi o wymiane panewek głównych bo wymieni tylko dwie pośrodku

 

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    929

A co to ćwierć remont silnika ma być? panewki wywalone a wał niby dobry? szkoda roboty bo i tak guzik z tego będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1698

A od kiedy to że panewki wytarte to i musi być wał wytarty? Logiczne że wał musi być twardszy niż te panewki  najpierw trzeba pomierzyć czopy i później dawać stwierdzenie czy wał do szlifu czy panewki nominalne i dalej jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    907

Przypominam, że w silniku mamy pompę smaru i że tak to ujmę: oznacza to od zawsze. Kwestia co mechanik dopuszcza jako znośne. Z racji tego, że łożysko korbowodowe obciążane jest nierównomiernie.i jes mniejsze zużywa się bardziej. Temat rozpoczęty tak jakby były problemy z ciśnieniem oleju o wskazuje na chęć poprawy tego stanu przez wymianę panwi na podporach jako kolejny krok. To oznacza w istocie, że wał jest przynajmniej do kontroli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2534

DTaras nie pij już mało zrozumiały jest Twój bełkotj nie odróżnisz  smar od oleju?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1698

Wał musowo do kontroli bez tego nie ma opcji tylko autor napisał że główne  no ale korbowodowe też wymagają sprawdzenia.Moim zdaniem jak robić  to porządnie to znaczy jak wał nie jest wytarty i wyda na nominał to dawać nominały chyba że na korbowodowych nie wyda to  na I szlif wszystko  dobre złożenie oraz olej to musi chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez mlody28
      Więc tak traktor na luzie jeszcze chodzi, nie gaśnie, ale wystarczy lekkie obciążenie i zaczyna się dławić, nie słychać wszystkich cylindrów. Generalnie wiem co mu jest - paliwo do pompy dochodzi w minimalych ilościach tylko nie do konca wiem dlaczego tak sie dzieje.
       
      Sprawdzilem droznosc przewodow paliwa, wszystko jest ok, paliwo sie leje, filtry wymienilem choc byly prawie ze jak nowe. Jak reczna pompka mu napompuje to na chwilke jest wszystko ok i za chwile znow to samo. Czyli tak jak by pompka nie dzialala? jak raz stanalem to tak jak by w ukladzie bylo podcisnienie, tloczka od pompki nie moglem wyciagnac do góry. Jak myslicie co sie moglo stac? padla pompka? cala do wymiany czy jakis zawor wymienic?
    • Przez totos12
      Witam po remocie silnika po dotarciu po okolo 50mth ciagnik poszedl w cięższą pracę .Silnik zatrzymal sie okazalo sie 3 i 4 tlok zatarl sie  chlodnica nowa prawdopodobnie termostat nastepenie zlozony byl juz bez termostatu i znowu silnik stanoł przeplyw płynu widać do chlodnicy jak leci .Dodam że kraniki jak i w chlodnicy tak i w bloku zostaly zaslepione silikonem czerwonym. Temperatura na zielone nie wchodzi a przy ciezszej pracy i ponad 1600 obrotow staje po od czekaniu okolo 3 min znowu pali jedzie .jakies pomysly ?
    • Przez szczupak23
      Witam koleżanki i kolegów. :angry:
      Pisze tutaj pierwszy raz ale często odwiedzałem forum i spodobało mi się.
      Mam prośbe do was proszę o polecenie mi pożądnego warsztatu gdzie moge naprawic pompę wtryskową w moim dziadku C-360
      Miejsce dowole w całym kraju ponieważ sąsiad ma firme transportową.Poprostu sprawdzone miejsce gdzie naprawialiście swoje i niemieliście problemu z odpalaniem i poźniejszą eksploatacją ciągnika.
      Mieszkam w łodzkim niedaleko Radomska ale u nas niema nic pożadnego sami cfaniacy co po naprawie ciągnik chodzi gożej niz przed.
      Z góry pozdrawiam i czekam na odpowiedz.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
    • Przez jktuning
      Witam mam pytanie czy wie ktoś jak wymontować stare tuleje i wmontować nowe w silniku perkins? bo nie są to tuleje takie jak w zwykłych silnikach z mokrymi tulejami tylko suche.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj