Skocz do zawartości
KamilHaraburda

Wymiana panewek w C 360 3p

Polecane posty

Cześć.

Mam pytanie odnośnie wymiany panewek w C 360 3p - uda się to zrobić samemu w warunkach garażowych? Macie może jakąś instrukcję albo katalog do tego modelu? Z góry dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    7

teoretycznie da sie ale po co?? u mnie sąsiad samemu sobie remont w garażu zrobił ale ciągnik pracuje gożej niż przed remontem . czemu masz zamiar wymieniac panewki obruciło , to jeszcze zależy czy główne czy korbowodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Da się to zrobic samemu w garażu nie raz to robiłem w moim 3P tyle że trzeba mieć troche wyposażenia w tym warsztacie i troche wiedzy w głowie poza tym nic wielkiego tam nie ma oprócz miliona śrubek i śrubeczek do odkręcenia i potem przykręcenia co doprowadza człowieka do nerwicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chodzi o panewki główne. A moglibyście powiedzieć czy trzeba rozpoławiać silnik i ściągać koło zmachowe, żeby dostać się do czopa na głównym wale?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Skoro zadajesz tak debilne pytania to lepiej nie bierz się za taka robotę (k**wa przecież baranie to że trzeba rozpołowić to od razu widać nieee??? nie widzisz gdzie jest miska łączona z blokiem???? jak chcesz to rozkręcić bez rozpołowienia???)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

Zaraz tam się denerwujesz. W misce niema kołków więc zlezie. Problem jest jak panewkę podsunąć pewno by się udało sposobem... :-D Przyjacielu jak masz wytarte panewki główne to ten wał już swoje wykręcił zatem rozpoławiaj ciągnik i zdejmij - taka moja rada. Jak masz olej w głowie i rozsądek to jesteś w stanie to ogarnąć. Jak zdejmiesz to zobaczymy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Nie widzisz że ten blok nigdzie prawie nie jest przykręcony do skrzyni  tylko misa jest przykręcona jak zdejmiesz misę to blok ci poleci na nogi bo 2 śrubki M8 go nie utrzymają Poza tym żeby się dostac do panewki głównej pod sprzęgłem trzeba zdjąć koło zamachowe bo pod nim jest aluminiowy pierścień przykręcony do mostka i bloku  Więc powodzenia w robieniu panewek bez ściągania ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

Kurcze daj mu rozebrać, niech zabezbieczy, coś tam się nauczy. Jak da parę razy ciała i dalej będzie chciał to coś z tego będzie a jak nie to wtedy odda do flachowca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Ja tylko pisze że to nie bardzo możliwe ale zabronić mu nie zabronię niech robi Nie mój ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

Dobrze, że piszesz. Tylko skoro chce się podjąć to musi być mocno samodzielny. Jak stwoerdzi, że się jednak boi - sam odpuści albo zapyta o konkret.
Przy rozbieraniu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

tylnej panewki głównej bez rozpołowienia i tak się nie da wymienić z przednia poważne trudności zewzgleduna pompe olejową więc robota bez sensu skoro chodzi o wymiane panewek głównych bo wymieni tylko dwie pośrodku

 

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    552

A co to ćwierć remont silnika ma być? panewki wywalone a wał niby dobry? szkoda roboty bo i tak guzik z tego będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1167

A od kiedy to że panewki wytarte to i musi być wał wytarty? Logiczne że wał musi być twardszy niż te panewki  najpierw trzeba pomierzyć czopy i później dawać stwierdzenie czy wał do szlifu czy panewki nominalne i dalej jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    311

Przypominam, że w silniku mamy pompę smaru i że tak to ujmę: oznacza to od zawsze. Kwestia co mechanik dopuszcza jako znośne. Z racji tego, że łożysko korbowodowe obciążane jest nierównomiernie.i jes mniejsze zużywa się bardziej. Temat rozpoczęty tak jakby były problemy z ciśnieniem oleju o wskazuje na chęć poprawy tego stanu przez wymianę panwi na podporach jako kolejny krok. To oznacza w istocie, że wał jest przynajmniej do kontroli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    422

DTaras nie pij już mało zrozumiały jest Twój bełkotj nie odróżnisz  smar od oleju?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1167

Wał musowo do kontroli bez tego nie ma opcji tylko autor napisał że główne  no ale korbowodowe też wymagają sprawdzenia.Moim zdaniem jak robić  to porządnie to znaczy jak wał nie jest wytarty i wyda na nominał to dawać nominały chyba że na korbowodowych nie wyda to  na I szlif wszystko  dobre złożenie oraz olej to musi chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez lukano
      Mam takie pytanie ważny jest termostat w C360 lub C330 dotąd myślałem ze posiadam termostat w C360 ale gdy zmieniłem chłodnice na nowa myślałem ze mam termostat odkręciłem odbudowe termostatu była tam blacha z dziurą 10 mm czy to dobrze czy źle czy lepiej żeby nic tam nie było czy to ma jakieś znaczenie ? i tez chciałem go zmienić ale teraz to nie wiem silnik się nie grzeje osiąga temperaturę 80-85 stopni.
    • Przez marcinl43
      witam mam pekniety blok pomiedzy tulejami 2 a 3 cylindrem . bedzie to działać?
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Ostatnio trochę grzebałem przy nowej 60 i po ściągnięciu kolektora ujrzałem nagar w glowicach i jestem ciekawe z czego się wzial. Nadmienie że ciągnik kopci dość mocno na czarno. Z ciągnikiem nic się nie dzieje. Jest 400mth po remoncie silnika. Zdjęcia od głowicy 4 do 1.




    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.