KamilHaraburda

Wymiana panewek w C 360 3p

Polecane posty

Cześć.

Mam pytanie odnośnie wymiany panewek w C 360 3p - uda się to zrobić samemu w warunkach garażowych? Macie może jakąś instrukcję albo katalog do tego modelu? Z góry dzięki

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    8

teoretycznie da sie ale po co?? u mnie sąsiad samemu sobie remont w garażu zrobił ale ciągnik pracuje gożej niż przed remontem . czemu masz zamiar wymieniac panewki obruciło , to jeszcze zależy czy główne czy korbowodowe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    50

Da się to zrobic samemu w garażu nie raz to robiłem w moim 3P tyle że trzeba mieć troche wyposażenia w tym warsztacie i troche wiedzy w głowie poza tym nic wielkiego tam nie ma oprócz miliona śrubek i śrubeczek do odkręcenia i potem przykręcenia co doprowadza człowieka do nerwicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Chodzi o panewki główne. A moglibyście powiedzieć czy trzeba rozpoławiać silnik i ściągać koło zmachowe, żeby dostać się do czopa na głównym wale?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    50

Skoro zadajesz tak debilne pytania to lepiej nie bierz się za taka robotę (k**wa przecież baranie to że trzeba rozpołowić to od razu widać nieee??? nie widzisz gdzie jest miska łączona z blokiem???? jak chcesz to rozkręcić bez rozpołowienia???)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    498

Zaraz tam się denerwujesz. W misce niema kołków więc zlezie. Problem jest jak panewkę podsunąć pewno by się udało sposobem... :-D Przyjacielu jak masz wytarte panewki główne to ten wał już swoje wykręcił zatem rozpoławiaj ciągnik i zdejmij - taka moja rada. Jak masz olej w głowie i rozsądek to jesteś w stanie to ogarnąć. Jak zdejmiesz to zobaczymy co dalej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    50

Nie widzisz że ten blok nigdzie prawie nie jest przykręcony do skrzyni  tylko misa jest przykręcona jak zdejmiesz misę to blok ci poleci na nogi bo 2 śrubki M8 go nie utrzymają Poza tym żeby się dostac do panewki głównej pod sprzęgłem trzeba zdjąć koło zamachowe bo pod nim jest aluminiowy pierścień przykręcony do mostka i bloku  Więc powodzenia w robieniu panewek bez ściągania ze skrzyni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    498

Kurcze daj mu rozebrać, niech zabezbieczy, coś tam się nauczy. Jak da parę razy ciała i dalej będzie chciał to coś z tego będzie a jak nie to wtedy odda do flachowca...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    50

Ja tylko pisze że to nie bardzo możliwe ale zabronić mu nie zabronię niech robi Nie mój ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    498

Dobrze, że piszesz. Tylko skoro chce się podjąć to musi być mocno samodzielny. Jak stwoerdzi, że się jednak boi - sam odpuści albo zapyta o konkret.
Przy rozbieraniu oczywiście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    50

tylnej panewki głównej bez rozpołowienia i tak się nie da wymienić z przednia poważne trudności zewzgleduna pompe olejową więc robota bez sensu skoro chodzi o wymiane panewek głównych bo wymieni tylko dwie pośrodku

 

Edytowano przez Karol445

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    806

A co to ćwierć remont silnika ma być? panewki wywalone a wał niby dobry? szkoda roboty bo i tak guzik z tego będzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1399

A od kiedy to że panewki wytarte to i musi być wał wytarty? Logiczne że wał musi być twardszy niż te panewki  najpierw trzeba pomierzyć czopy i później dawać stwierdzenie czy wał do szlifu czy panewki nominalne i dalej jeździł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    498

Przypominam, że w silniku mamy pompę smaru i że tak to ujmę: oznacza to od zawsze. Kwestia co mechanik dopuszcza jako znośne. Z racji tego, że łożysko korbowodowe obciążane jest nierównomiernie.i jes mniejsze zużywa się bardziej. Temat rozpoczęty tak jakby były problemy z ciśnieniem oleju o wskazuje na chęć poprawy tego stanu przez wymianę panwi na podporach jako kolejny krok. To oznacza w istocie, że wał jest przynajmniej do kontroli...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    979

DTaras nie pij już mało zrozumiały jest Twój bełkotj nie odróżnisz  smar od oleju?

Edytowano przez witejus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adi96    1399

Wał musowo do kontroli bez tego nie ma opcji tylko autor napisał że główne  no ale korbowodowe też wymagają sprawdzenia.Moim zdaniem jak robić  to porządnie to znaczy jak wał nie jest wytarty i wyda na nominał to dawać nominały chyba że na korbowodowych nie wyda to  na I szlif wszystko  dobre złożenie oraz olej to musi chodzić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Hitman1404
      Witam mam problem. Wyciągana była pompa paliwa w 3p praktycznie nowa pompa i po założeniu i po odpowietrzeniu i wymienieniu pompki zasilajacej odpala na 15-30 sekund i gaśnie. Zauważyliśmy, że jeśli odpalimy silnik i odkrecimy ta górna srubke na 8 klucz do odpowietrzania to leci paliwo i silnik wtedy nie gaśnie, a jeśli zakrecimy ta srubke to silnik zaraz gaśnie. w czym leży problem?
    • Przez slawoon
      Witam Wszystkich,
      Moja 60 po założeniu wspomagania (napęd z rozrządu), nowego sprzęgła, regeneracji wtrysków nie ma siły przekręcić wałem na  akumulatorach (2x nowe 195 Ah 6V). Muszę dokładać 1x 12v 90Ah. Wtedy odpala. Zakładałem już 2 inne rozruszniki (1 nowy, 1 z drugiego C360). Na co mogę zwrócić uwagę?
    • Przez ursusowski289
      Witam, niedawno kupiłem nową pompę wtryskową do 3P, założyłem ją i silnik już nie chce odpalić. Czy możliwe jest że założyłem ją nie tak jak trzeba?
    • Przez gintekk
      Witam mam taki problem z ursusem 4011 silnik po kapitalnym remoncie a z okolic sprzęgła dochodzi dudnienie. Zwłaszcza jest to słyszalne w kabinie. Co zauważyłem od razu po odpaleniu świeżo złożonego silnika że koło zamachowe ma bicie na boki. Jeszcze co zauważyłem że po naciśnięciu sprzęgła te dudnienie prawie ustaje. Mechanik mówił że takie objawy daje luźne koło zamachowe, ale jestem na 100% pewien że koło nie jest luźne. Moje pytanie brzmi czy bijące koło zamachowe może dać efekt dudnienia, dodam że przed remontem też tak dudniło. Myślałem że to tak dudni któryś wyrobiony tłok w tulei, ale to nie to skoro na nowych zestawach naprawczych jest to samo. Czy jest możliwe że nowy wał może być krzywo wytoczony w miejscu gdzie przykręca się koło zamachowe. Czy może koło zamachowe jest zwichrowane, bo płaszczyzna gdzie przylega tarcza jest popękana i była przetaczana bo się ślizgało sprzęgło. Najgorzej że nie zwróciłem uwagi czy na starym wale też takie bicie było. Proszę o jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny tego dudnienia bo to jest uciążliwe podczas pracy.
    • Przez tommy66692
      mam takie drobne pytanko, gdzie mozna w lubelskim i okolicach znaleźć firme która robi remonty silnikow, chodzi mi o wymiane, zawożę stary silnik płacę dostaje inny odremontowany
      Jeśli wiecie ile może kosztowac taka przyjemnosc to prosiłbym o info.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.