Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Podłączam się o tematu bo też mi się podnośnik zwalił.

ja wiem dokładnie że to wina pompy i mam takie pytanie otóż najlepiej było by kupić taką jaka jest tylko nówkę ale mam zamiar kupić tura do 60-tki i zastanawiam się czy dało by się wsadzić jakąś większą pompę żeby lepiej podnosiła.

Co byście radzili czy da się tak zrobić no i czy jak większą pompę wsadzę to czy mi się nic nie będzie psuć bo może jak większa pompa to i parę innych rzeczy trzeba wymienić?

Opublikowano

Ja też mam taki dylemat, tyle, że mam już Tura. Można włożyć pompę od Zetora 50-70xx bo to mniej więcej taki sam tylny most i mam zamiar tak właśnie zrobić przy nastepnej wymianie.

Ale na początek nie będę dawał dużo mocniejszej i nie będę nic więcej wymieniał w układzie, ani w napędzie... Zobaczymy co będzie... :D

 

Zobacz też temat 'Dodatkowa pompa hydrauliczna w C 360', tam też jest o tym mowa.

Opublikowano

Ok thx

Tylko czy jak wsadzę pompę od większego ciągnika to czy mi się nic nie rozwali przez to?

No a jest jakaś różnica między pompami do C-360, nie od innych ciągników tylko do C-360 czy są jakieś różne modele?

Bo nie wiem jaką pompę kupić czy od większego ciągnika czy do C-360 ale jakaś lepszą mocniejszą czy coś??

Opublikowano

Są już podobno pompy do C 360 'wzmacniane': mają mieć 25, zamiast 20 l/min (tak mi mówił kumpel po wizycie w sklepie, ja na razie nie drążyłem jeszcze tego tematu).

Ale ja chętnie dałbym taką ze 30 litrów na minutę. Podobno od Zetora ma 32, więc by mi pasowało.

Ważne tylko aby ciśninie przez nią dawane nie było większe niż dopuszczalne podane w instrukcji, oraz wydatek nie był większy niż przepływ tolerowany przez rozdzielacz (nie wiem gdzie sprawdzić jaki tam jest...).

W napędzie to raczej nic nie siądzie (w C 385/U1201 są podobno problemy po założeniu wydajniejszej pompy...), bo to przecież jest też napęd WOM-u, a tam obciążenia są przecież znacznie większe...

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Możesz wstawić pompę od JCB, Fendta czy czegokolwiek innego a ciśnienie i tak pozostanie na poziomie ustalonym przez zawór przeciążeniowy(ok 130 kg/cm2). Dlatego też wymiana pompy na wydajniejszą nie zwiększy udźwigu podnośnika czy tura, zwiększy się za to szybkość działania. Udźwig zwiększa się poprzez zwiększenie ciśnienia roboczego.

Opublikowano

No właśnie mi chodzi o wytrzymalszą pompę aby nie popsuła się zbyt szybko i większą aby tur szybciej podnosiło, udźwigu wiadomo że nie zwiększy. I tak tur do C-360 ma udźwigu chyba 500 kg wiec jak się będzie chciało podnieść więcej to albo pompa albo tur się rozwali. :D

A moglibyście podać jakieś ceny i wydajności poszczególnych pomp jeśli znacie??

Opublikowano
Możesz wstawić pompę od JCB, Fendta czy czegokolwiek innego a ciśnienie i tak pozostanie na poziomie ustalonym przez zawór przeciążeniowy(ok 130 kg/cm2). Dlatego też wymiana pompy na wydajniejszą nie zwiększy udźwigu podnośnika czy tura, zwiększy się za to szybkość działania. Udźwig zwiększa się poprzez zwiększenie ciśnienia roboczego.

Siema Maruszu x, Ameryki nie odkryłeś...

Ale jeśli cały czas zawór będzie musiał upuszczać część ciśnienia to mu na dobre nie wyjdzie.

 

A tak poza tym to mam za sobą np. przeróbkę prawie całej hydrauliki w mojej rolniczej Białorusi, tak więc nie musisz mnie pouczać w 'tych' sprawach... :D

Gość Profil usunięty
Opublikowano
Ważne tylko aby ciśninie przez nią dawane nie było większe niż dopuszczalne podane w instrukcji, oraz wydatek nie był większy niż przepływ tolerowany przez rozdzielacz (nie wiem gdzie sprawdzić jaki tam jest...).

W napędzie to raczej nic nie siądzie (w C 385/U1201 są podobno problemy po założeniu wydajniejszej pompy...), bo to przecież jest też napęd WOM-u, a tam obciążenia są przecież znacznie większe...

 

Jak to rozumieć? Instrukcja mówi coś o maksymalnym ciśnieniu pompy? Wydawało mi sie, że tylko o ciśnieniu roboczym.

 

Ale jeśli cały czas zawór będzie musiał upuszczać część ciśnienia to mu na dobre nie wyjdzie.

 

Chyba nie rozumiesz zasady działania, nieobciążona pompa nie pompuje oleju pod ciśnieniem, ciśnienie zależy od obciążenia siłownika. Zawór będzie upuszczał TYLKO wtedy, gdy obciążysz podnośnik ponad jego maksymalny udźwig( wtedy ciśnienie wzrasta i otwiera się zawór). W takim wypadku nie ma znaczenia jaką masz pompę, fabryczna czy z Zetora zawór zadziała tak samo.

Opublikowano (edytowane)

Zwracam honor 'Mariusz x', wygląda, że masz rację... :D

 

Jednak nie do końca...

Pompa wytwarza swoje nominalne ciśnienie cały czas gdy pracuje jeśli ma nominalne obroty, tylko gdy nie używasz żadnej sekcji olej przepływa przez rozdzielacz i wraca do zbiornika, to czy jest obciążenie nie robi pompie różnicy.

Jeśli ciśnienie wytwarzane przez pompe będzie zbyt duże pojawią się problemy z rozdzielaczem, choćby z jego szczelnością nie uważasz? Przecież ciśnienie robocze jakie będzie panowało w układzie ma chyba bezpośredni związek z nominalnym ciśnieniem wytwarzanym przez pompę, czyż nie jest tak?

Z zaworem przelewowym masz rację tak właśnie on działa... :D

 

//Kolego nie piszemy post pod postem tylko używamy narzędzia edycja. zapoznaj sie z regulaminem!!!! obowiązującym na forum

Edytowane przez Balzak
Łączenie postów
Opublikowano

Gdy ja wymieniałem pompę to na ogół patrzyłem, aby był to Hydrotor - jakość jest dobra, a cena stosunkowo nieduża. Mam np. już kilka lat orbitrol Hydrotora w Rekordzie i do tej pory jest suchy i spisuje się świetnie.

Podejrzewam też, że orginalne pompy z Czech są bardzo dobre, ale ile konkretnie kosztują to nie wiem...

Opublikowano

Mam problem z podnośnikiem,do tej pory działał super. Pojechałem z opryskiwaczem w pole i wszystko działało(podnosił i opuszczał) po ostatnim przejeździe podnośnik przestał reagować nie podnosi i nie opuszcza zatrzymał się w "połowie" i tak trzyma już 3-ci dzień.Wczoraj jeździłem z pełnym i podnośnik nie reagował ,(kiper działa,oleju stan max.)co może być tego przyczyną ,czy kogoś też spotkał taki problem i jak go rozwiązać?

Opublikowano

ja miałem podobny problem z t25. tata stwierdził że pewnie jakiś paproch sie wpierniczył podnieśliśmy w trzech ramiona do góry rękoma a później opadły i tak kilka razy.odpaliliśmy go i chodził :) nie wiem spróbuj może pomoże

Opublikowano

W c-360 jest inny podnosnik i to na pewno nie pomoze. Mozliwe ze rozdzielacz ci sie przycial i nie chce opuscic. U mnie wlasnie tak bylo z podnosnikiem. Bedziesz musial raczej zdjac pokrywe podnosnika i zobaczyc ten rozdzielacz. A jeszcze sproboj przestawiac dzwignie wyboru regulacji i zobacz czy bedzie jakas reakcja.

Opublikowano

Zauważyłem u c-360-3p że ramiona na regulacji siłowej podnoszą znacznie wyżej (porównywalnie jak w MF255) niż na pozycyjnej

To jest normalne?/

Żadnych innych problemów z podnośnikiem nie ma

Opublikowano

Z podnosnikiem w naszej C-360 od lat były problemy, jeszcze jak pracowała jako główny to juz całkiem, oudowa była nadpęknięta, magistrala wyrobiona, dzwignia pozycyjne-siłowe nie działała, na tłoku dorobiony trzeci pierscien gumowy i tak sie stało ze od przeciążenia pękła obudowa całkiem... opłacało się kupić kompletny podnosnik od zetora, niz samą pokrywę... jak działa?

 

Tutaj fota i opinie: ;)

http://www.agrofoto.pl/forum/Podnosnik-od-...mage137677.html

Zapraszam

Opublikowano

Witajcie!

 

Mam problem w swojej C-360, dotychczas miałem drobne przecieki z podnośnika, jednak nie przejmowałem się tym zbytnio bo wszystko ładnie chodziło.Podnośnik działał w porządku. Wczoraj przed orką sprawdzałem stan oleju w skrzyni(był prawie na max), pojechałem orać i gdy wróciłem okazało się że oleju jest grubo ponad min., wszystko wyciekło najprawdopodobniej podczas orki, widać było wycieki z podnośnika zdjęcie skąd cieknie olej(wycieki oznaczone strzałkami):

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/22921d74bc10befc.html

 

Czy wymiana pierścieni uszczelniających wystarczy?

Dużo jest przy tym pracy?

Jak się do tego zabrać?

 

Pozdrawiam!

Arek

Gość bimladentoja
Opublikowano

Na ramionach mało pracy ,na wałku zbieracza impulsów dużo i dobrze jest sobie punktaka poużywać bo w podnośniku składając go nie możesz się ani o frez ani o milimetr pomylić ,bo się cyrki będą dziać ze sterowaniem,ale sam koszt bardzo niski.

Opublikowano

he he wczoraj to przerabiałem a na dodatek tłoczysko wymieniałem. ogólnie to podnośnik c 360 nie jest tak skomplikowany jak by się wydawało. tak jak kolega mówił na wałku ramion nie ma problemu aby wymienić oringi. a na tym ,,impulsatorze" to już trochę inaczej się sprawy mają. najpierw jeśli nie robił nikt tego jeszcze to przyspawaj sobie taki kołnież który jest tuż przy dźwigni która jest na wałku ramion. i wtedy nie martwimy się już o ustawienie na frezach. następnie wyciągamy ten wałek i wychaczamy wszystkie dźwignie które by mogły nam przeszkadzać i tu zaczyna się gimnastyka bo do tego wałka impulsatora jest przykręcona dźwigienka na klucz 10mm a dojście jest tam do d.... (mi zajęło to 45min a pomógł tylko młotek i majsel). teraz od zewnątrz odkręcamy zabezpieczenia tego wałka i go wybijamy. pamiętaj że tem jest taki dwuząbek i jak będziesz to składał to musi to wejść bez oporów. jak będziesz kupował oringi to polecam na ten wałek kupić po podkładce na pod każdy z oringów (chodzi o te od środka) lepiej wtedy uszczelnia. życzę miłej pracy. robić to ze spokojem i bez pośpiechu jak by co to pisz na gg chętnie pomogę. polecam mieć pod ręką katalog bo łatwo się pomylić z tymi dźwigienkami.

Opublikowano

Witajcie!

Mógłby mi ktoś zeskanować, lub zrobić zdjęcie, raptem 2 strony z instrukcji napraw(chodzi głównie o rysunki bo na obecnie ściągniętej instrukcji napraw nic nie widać). Chodzi o stronę 122 i 123(demontaż i montaż zespołu drążka skrętnego). Mój email:da_pimp@op.pl

 

Pozdrawiam!

Arek

Opublikowano

Chciałbym wymienić olej w hydraulice c360 na taki jaki mam w Belarusie żeby nie mieszać olejów jak kipruje dwoma ciągnikami ta samą przyczepę.

Więc pojawiły się pytania:

Ile oleju naszykować na wymianę?(ile wchodzi do hydr.)

Czy nie zaszkodzi jej olej hl-64? (taki najprawdopodobniej mam w MTZ)

 

Pzdr.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez andrewk
      Do sprzedania dwa siłowniki jednostronne do ładowacza czołowego 40/60 skok 630mm ( min 870mm, max 1500mm ).
       
      Siłowniki jak nowe, używane niecałe 6 miesięcy - powód sprzedaży jest prosty, wymieniam na wzmocnione.
       
      Możliwość wystawienia na allegro.
       
      Cena 300zł/komplet.
       
      Jak dobrze zagadasz to wysyłka przy wpłacie na konto w cenie
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       
       
       
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v