Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A o ile Turdus ma wyższa klasę od Superolu jeśli nawet na takim pracował ten ciągnik.

Jak dla mnie właściwości myjąco-dyspergujące to raczej wpłynęły by na pojawienie się przecieków na zewnątrz.

Ale na spadek ciśnienia? To chyba jak by odkleił się syf i zatkał kanał olejowy, ale raczej nie tak szybko.

 

A no właśnie miałem wcześniej się spytać jak rzadki jest stary olej.

Opublikowano

to było prawie rok temu więc nie pamiętam za bardzo już, ale nie był tak gęsty, żeby jakoś galaretowaty

mam nadzieję, że nie było nic do niego dolewane

A jakieś inne objawy zużytego silnika??

traktor chodzi dobrze, nie kopci

Opublikowano (edytowane)

Popsuty zegar ciśnienia.

Pompa lub zawór redukcyjny jak już pisałem.

Więcej opcji nie widzę na razie.

 

Edit:

Pisząc pompa miałem na myśli jej okolice czyli uszkodzony smok i pęknięte poluzowane przewody od pompy.

Edytowane przez mtracz
Opublikowano

Nie ma sensu zbytnio panikować z tym ciśnieniem ;) W moim c385 (z 87roku) jest nadal oryginalny wał, który nigdy nie widział szlifu, oraz oryginalne korbowody :) Dostał 10 lat temu już trzeci komplet nowych panewek i nadal chodzi ;) Ale ma dołożone podkładek po zaworek na pompie ile się dało ;) Efekt: na zimnym silniku przy 1000obr/min ma 6,5atm, na wysokich rozsadza filtr.... Ale jak się rozgrzeje (80-90' na kotle) spada do 0,5 przy 1000obr/min i niecałych 3 przy 2200 ;) Krótko mówiąc- masakra. Ale mimo takiego stanu rzeczy dostaje regularnie w palnik w polu i nic mu nie jest ;) Mało tego- prace w transporcie w stylu gaz opór i tak przez cały czas 40km w jedną stronę również nie robią na nim wrażenia.

 

Sytuacja niemal identyczna w moim c1201- na zimnym 6,5 na wolnych obrotach, na rozgrzanym 2,5 na wysokich, na niskich 0. Chodzi tak już z 15lat...

Opublikowano

Od jakiegoś czasu zauważyłem niepokojący objaw.

Po odpaleniu rano 1014 dopiero po około 3 sekundach podnosi się wskaźnik ciśnienia oleju.

Wskakuje na 5 atm i potem jest ok, ale wcześniej takiej sytuacji nie było.

Wymieniliśmy olej na nowy Falko i żadnej poprawy. Filtr odśrodkowy wuczyszczony.

Tak to wygląda jakby przez te pierwsze kilka sekund nie miał w ogóle smarowania!!!

Opublikowano

U mnie jest dokładnie tak samo.Olej FALKO jest rzadszy (co nie znaczy że gorszy)od np;Superolu CC i przy gorącym sil. ścieka dokładnie z kanałów dlatego na drugi dzień potrzeba chwili aby ciśnienie wzrosło.

Opublikowano

Tylko ten Falko pozostaje bardziej niezmienny fizycznie niż ten Superol, Superol to za przeproszeniem dziadostwo, jak się rozgrzeje to robi się jak woda i to nawet ten gęstszy CC40. Nie warto go lać nawet do trzydziestek.

Opublikowano

podepnę się pod temat, zrobiliśmy kapitałkę dla 16 - stki, wał po szlifie, główna na 3, korby na 4, nowa pompa, zawór, ogólnie całość, tylko turbo nie tknięte, po odpaleniu ciś. ledwo na 3 atm :blink: , na rozgrzanym ok 1,5. i teraz pytanie czy może wytracać ciś oleju na turbinie ? Bo jest padnięta, czy też może to wina nowych części które jak wiadomo są jakie są czyli kiepskie.

Opublikowano

Dziś wymontowałem ten zawór z bąka i ciś. podniosło się do 4 na zimnym silniku, teraz pozostaje albo turbina albo faktycznie zaduży szlif

Opublikowano

To jaki olej należy wlać zamiast superolu do 385tki?? Mam superol i po odpaleniu ciśnienie pokazuje (po 2-3 sekundach) prawie 5, ale po jakimś czasie spada do 2 i gdy przegazuję to rośnie na chwilę. Jest ewidentna zależność od temperatury oleju. Zastanawiałem się nad pompką, zaworem przy niej, ale może trzeba tylko lepszy olej...??

Opublikowano

Mi to wygląda na zawór ograniczający ciśnienie oleju, ciśnienie rośnie do tych 5 a później spada bo zawór się otwiera i jest 2, trzeba będzie go podciągnąć żeby się trochę później otwierał, ale nie ma co szaleć za duże ciśn. też nie jest dobre.

Opublikowano

Ja mam bardzo duże ciśnienie w c-385 , już kilka lat temu straszono mnie ze długo tak nie pojezdzę gdy <odpukać> silnik gra i buczy , a ciśnienie przez te 4 lata leciutko spadło :) Jezdzę własnie na falco (superol cf bodajże) i nie narzekam , oleju od wymiany do wymiany (co 2 lata ) doleję z litr , więc myślę ,że nie jest źle ?

Opublikowano

mam pytanie odnośnie tej podstawy pod filtry, jak ją kupiłem, ten otwór który jest małt i idzie po skosie był otwarty, brak jakiej kolwiek zaślepki. Po założeniu filtrów, odpaleniu ciś. na zimnym silniku jest 2, a jak się nagrzeje to 3, co może być nie tak ? trzeba zaślepić ten otwór ? Założyć inne filtry ? :unsure:

Opublikowano

mam pytanie odnośnie tej podstawy pod filtry, jak ją kupiłem, ten otwór który jest małt i idzie po skosie był otwarty, brak jakiej kolwiek zaślepki. Po założeniu filtrów, odpaleniu ciś. na zimnym silniku jest 2, a jak się nagrzeje to 3, co może być nie tak ? trzeba zaślepić ten otwór ? Założyć inne filtry ? :unsure:

No ja kupiłem tą podstawę ,jeszcze nie założyłem ale ten mały otwór boczny po skosie ma przelot do tego większego ale po co to jest to nie wiem ,może ktoś wie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez kwiat82cch
      Witam. Mam pytanie. Otóż tak, posiadam problem przy moim fohn deere 3140, wyciek jest pod tylnym mostem, olej kąpię z rurki na zdjęciu i pytanie brzmi, jak uszczelnic ta rurkę, co trzeba wykręcić... 


    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v