Skocz do zawartości

Polecane posty

mateunia19    0

mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Może czujnik nie jest dobry....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krzych2007    0

takie cisnienie jest jeszcze dopuszczalne, ale moim zdaniem masz zatarty zawór cisnieniowy w pompie oleju (cisnienie raczej nie powinno przekraczać 5 atm nawet na zimnym oleju na całym gazie )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ciagnikfan    3

Dziwne że na małych obrotach ma 1 a to jest na pewno za niskie ciśnienie a po zapaleniu 5-6 co jest za wysokie. Na pewno wskażnik jest sprawny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    80

Na pewno wał korbowy do szlifu i rozrząd do naprawy. Zrobisz to i będziesz miał 3,5 na rozgrzanym przy wolnych obrotach. Jak byś rozpołowił ciągnik to przy poruszaniu za koło zamachowe będziesz miał wyczuwalny luz wzdłużny czyli wał będzie się poruszał do przodu i do tyło oraz poprzeczny czyli góra dół. Dopóki nie cieknie olej od strony koła zamachowego można jeździć, jak zacznie ciec to wymienić oring na nowy albo naprawa główna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

w jakich granicach mieści się naprawa kipitalna silnika?? szlif wału korbowego, pompa olejowa, szlif głowicy, tłoki, tuleje, korbowody??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

naprawa główna około 5 tyś, najpierw zobacz jaka jest pompa olejowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

a jaki masz filtr oleju? odśrodkowy czy 2 wkręcane????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateunia19    0

mam filtr odśrodkowy, wymieniałem go w ubiegłym roku. Na razie nie zamierzam nic w nim naprawiać bo pali nawet dobrze oleju, zbyt dużo nie bierze. Ten sezon powinien przechodzić bo i tak nie ma dużego areału do obrobienia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

ja jak w 1214 wymienilem odśrodkowy na 2 wkrencane to mi cisnienie na wolnych podskoczyło tak o 1atm że teraz po rozgrzaniu mam około 2atm. na wolnych obrotach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek15h    14

U mnie w 1224 ciśnienie wacha sie między 3 a 4 atm.Na zimnym silniku przy 2000obr/min jest 4 a jak sie rozgrzeje to przy tych samych obrotach jest 3 atm. mam 2 filtry przepływowe jak był zamontowany odśrodkowy to te wartości były analogicznie niższe o 1 atm.Czyli potwierdza sie to co pisał wcześniej kolega Yogi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yogi    7

no trzeba kupic tą całą podpore pod filtry(ok. 300zł) no i same filtry(ok. 40zł)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja mam na zimnym silniku koło 4 a jak sie solidnie nagrzeje to spada do niecałych 2 na wysokich obrotach

silnik póki co oleju za dużo nie bierze ale zaczyna dmuchać z komory silnika...(przy okazji wymiany uszczelki pod głowicą sprawdzaliśmy tuleje i nie mają progów- możliwe że same pierścienie sie starły? )

z tego co wiem to diesel wolnoobrotowy (ciągniki) to może mieć nawet 1 atmosfere i sie nie zatrze jak silnik jest już dotarty bo samo obmywanie olejem mu wystarczy

a po remoncie to jednak musi utrzymywać ponad 4 żeby olej wszędzie dochodził jak wszystko na ciasno spasowane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henius91    584

W zeszlym roku w moim 1224 byla robiona kapitalka. Przedtem cisnienie bylo na zimnym silniku przy niskich obrotach ok 2 atm. A teraz na zimnym jest ok 4,5 atm (nie wiecej i tak powinno byc) a na rozgrzanym nie spada ponizej 3,5 atm. A z tymi obrotami to tak nie powinno byc. Bo u mnie obojetnie czy wysokie czy niskie nie ma roznicy. Zawsze jest rowne cisnienie 4,5 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal13113    96

witam

mam drobny problem z 1002 w tamtym roku zrobiliśmy szlif wału zostały wstawione nowe panewki, nowe koła na rozrząd i efekt nie był zadowalający w tym roku kupiliśmy nowa pompę olejową nowy zwór nowy wałek rozrządu i po zapaleniu ciśnienie w granic 2 atm, po rozgrzaniu zwiększyło się na 3 atm ale ciągnik nie był zbyt mocno rozgrzany bo nie wyjechał w pole tylko pochodził trochę na różnych obrotach wie może ktoś co go może boleć i jaka może być tego przyczyna z góry dzięki za pomoc pozdro.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zts    1

Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 3-5 przy obrotach nominalnych i nie mniej niz 0.8 przy obrotach biegu luzem na rozgrzanym silniku. Często złe ciśnienie jest winą wadliwego zaworu lub zanieczyszczeń smoka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pomóżcie nie wiem co jest czy zegar o ciśnienia oleju jest niesprawny czy co . sprawa jest następująca gy silnik jest zimny zegar pokazuje 4 na niskich obrotach. a gdy silnik się rozgrzeje to na niskich obrotach jest 2 a na wysokich ok 3 atm. Czy z silnikiem jest wszystko okej ??? czy tak może być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko jest bardzo dziwne to ciśnienie dlaczego na rozgrzanym silniku na niskich obrotach jest 2 a na wysokich 3 . hm czyżby cos z zaworem przelewowym pompy ??? pomóżcie bo już sam nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    98

Na zimnym dochodzi do 5 na rozgrzanym 2,5 na gazie 3-3,5. uważam że to normalne. Na bardzo wolnych obrotach no w c-360 swieci kontrolka oleju a po zwiększeniu obr już nie. Więc niema co się bać. silnika nie zatrzesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek88    1

U mnie 914 jak jest zimny to pokazuje 5 a jak sie rozgrzeja to max 2 a przy niskich spada do 0 :) dziwne jest to że ciśnienie spadło z dnia na dzień. Niestety czeka go remont...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukasz1    0

Zależy co masz nim robić. Jeśli to naprawdę jest silnik 6 a reszta jest od 4 to zwolennice przy cięższej pracy masz do wymiany.

A poza tym to składak, pewnie z zza granicy i widać że nie szkodowali farby i nowych blach. Za taką cene można kupić krajową 1212 itp. do małego remątu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Leo
      Na gwarancji moja 80ka zaczęła brać olej.Okazało sie że pękł pierścionek. Po naprawie bierze ok 2l na jedną zmianę oleju.Rozmawiałem z jednym właścicielem agroplusa 80 i jemu też ciągnik bierze olej(ok1.5l). Czy ten typ tak ma??
      Poza silnikiem nic mu nie zarzucę.Super ciągnik. Nie zamieniłbym go na żaden inny (chyba ,że na JD 5620 Prenium)


    • Przez samson
      Witam, jaki trzeba wlać olej do hydrauliki do DX 85 ???? Kupiliśmy pług i jest chyba mało oleju bo nie może siłownika do końca wypchnąć.
    • Przez Ferdek07
      czy w zbiorniczku wyrównawczym ma się zbierać ciśnienie? troche to dla mnie dziwne żeby zbiorniczek zbierał ciśnienie aż się rozdymał, że po odkręceniu korka psyknoł i zmniejszał objętość lekko objętość, na przeglądzie serwisant poprawił (przetknoł) trochę odpowietrzenie korka i troche lepiej było ale dalej duże ciśnienie sie zbierało no i w końcu proprawiłem sam że nie ma ciśnienia ale korek sie poci, i tak źle i tak niedobrze, więc czy w ciągniku ma sięzbierać ciśnienie, bo w samochodach jakoś tego nie zauważyłem najwyżej minimalnie więc czy muj korek był felerny, czy może ten typ tak ma?
    • Przez pawel03
      witam.
      mam problem z moim lamborghini z 93 roku. posiadam go od niedawna i nie moge znalezc zadnego korka do wlewu oleju hydraulicznego i tak samo do spuszczenia azeby go wymienic. nie trzyma mi cisnienia. kiedy jest zimny mam 4 bary (co i tak wedlug mnie jest malo bo powinno byc 6) a jak sie rozgrzeje do spada nawet do 2 i trzeba go trzymac na obrotach zeby dalo sie normalnie skrecac i obracac plug czy podnosic... mam pewne przypuszczenie ze ten korek znajduje sie nad walkiem. jest tam jakis korek ale nie mam pojęcia czy to jest to. z gory dziekuje za podpowiedzi.
    • Przez pawel807
      Hej.
       
      Mam do was pytanie. Będę olej wymieniał w silniku i chciał bym parę rzeczy w nim wymyć wyczyścić.
      Wpierw chciał bym smoka pompy wymyć, bo nie był myty parę lat, ale nie wiem jak go wyjąć i w czym go wymyć.
      On znajduje się na samym dole miski olejowej i jest przykręcony na bodajże 2 śrubki tak ? Wyciąga się go normalnie ?
      Druga sprawa filtr oleju(wirówka) jak to wymyć ? Mógł by ktoś mi to wytłumaczyć ? Bo chciał bym to zrobić, ale niczego nie uszkodzić. :rolleyes:
×