Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
34 minuty temu, zetorki12 napisał:

Czy jesteś pewien , tego co napisałeś ? To co ma na celu zakładanie dwóch akumulatorów ? Drugi za obciążnik robi , czy jak ?

Jestem pewien. Dwa są bardziej żywotne niż jeden 12V do tego "dawna technika" miała problem upchnąć w C330 pojedynczy 12V akumulator o odpowiednim prądzie rozruchowym- były wielkie... Już to kiedyś Ś.P. Elektrotechnik próbował na swój sposób tłumaczyć. Proponuję poczytać o łączeniu ogniw :)

Edytowane przez MF675ursus
Opublikowano

@Sadek Nie powinno Cię to dziwić. Widzisz że pseudo fachowcy wypisują jakieś głupoty że dwie 6V akumulatory zwiększają "moc", "uderzenie", "prąd" albo że alternator nigdy takich akumulatorów nie naładuje. 

Opublikowano

ja wcześniej napisałem że Koledze co wspomniał o mocy może chodziło o uderzenie prądu, nie o pojemność

Opublikowano

u mnie standardowo siedza aku BOSCH HEAVY DUTY T5 077 - 170AH 1000A w 12 stce i 60tce a w 30stce mam samochodowy BOSCH SILVER S5 100AH 830A z golfa i wszystkie pala od strzala bez kombinacji jakie pisali wczesniej koledzy o grzaniu oleju czy plynu przez jakas grzalke zewnetrzna czy w baniaczku a przewody to kupuje na metry jak do spawarki 3fazowej 20mm2 porzadne miedziane klemy a nie ten syf z grene czy agrom z aluminium a zeby nie bylo odrazu mówie ze mam skrzynke od ciezkiego w 60tce https://sklep.mizar.com.pl/skrzynka-akumulatora-83334520-c-385-p-8294.html pasuje na styk od strony sprzegła

Opublikowano
1 godzinę temu, PaweMariuszMokrzycki napisał:

a przewody to kupuje na metry jak do spawarki 3fazowej 20mm2 porzadne miedziane klemy a nie ten syf z grene czy agrom z aluminium

Chyba nie wiesz co kupujesz.Przewód o takim przekroju przy pierwszym odpalaniu pójdzie z dymem. Oryginalnie przewody są 50mm²

  • Like 1
Opublikowano
Dwa razy 165Ah 6V to ciut gorzej niż 1 x 165Ah 12V ze względu na mostek je łączący. Generalnie powinien mieć jak najmniejszy opór, zbliżony do sztabki łączącej cele wewnątrz i stały w czasie (śniedź, brud itp.) Niegdyś problemem było wytworzyć klatkę w aku aby miała niską rezystancję wewnętrzną (dzięki temu większy prąd rozruchowy) i jednocześnie małą gabarytowo. Obecnie dobrej jakości 120 - 135 Ah ma podobne parametry jak stara para szóstek. Druga sprawa to ładowanie przez które zwiększono pojemność aku zabezpieczając je w ten sposób przed głębokim rozładowaniem. Przy zastosowaniu alternatora ok. 100 A nominalnego prądu można w C360 zejść do 95Ah akumulatora vrla bowiem jest jeszcze taki parametr jak charakterystyka temperaturowa. Tu z kolei idąc od 40 stopni do - 5 pojemność aku spada. I o ile dla 40 stopni wartości negatywne czyli samorozładowanie to pojemność dostępna jest większa od nominalnej to w ujemnych temperaturach aku przechowa się lepiej ale dostępna pojemność spadnie. Dodać należy, że dość dramatycznie a jak bardzo to zależy od technologii wykonania. Można tak bardzo długo i podobnie zimnego akumulatora bez kompensacji temperaturowej napięcia się nie naładuje. Jaki zatem akumulator? Jeżeli zmieniono ładowanie to seryjne 165Ah nie szkodzi ale szybciej naładujemy 135 co wpłynie na jakość częstych rozruchów a reszta zależy od kasy bo można wstawić nawet taki jak wyżej napisałem...
Opublikowano

u mnie ostatnie szóstki maja jakieś 5 lat narazie ok,

dwunastka wytrzymała 7 lat, ale to z winy tego że wiecznie była przekładana do koparki i bieguny poszły w h....ja ;)

Opublikowano
1 godzinę temu, Adi96 napisał:

Tylko teraz ile jeden taki 12V wytrzymuje? Ja nigdy nie miałem problemów akumulatorami zawsze 2 po 6v i każde trzymały po 10 lat

ja tylko 12v jedna i zima pale do kiszonki c 360 i nie ma problemu..jak dobrej firmy to 7,,8 lat

Opublikowano

Jak się dba to długo posłuży nie ważne jakiej firmy nie licząc jakiś tam wad konstrukcyjnych. Ale jak się jeździ bez ładowania albo hebluje ciągnik rano 5 min na rozruszniku, a później przejeżdża 500m i gasi to nic dziwnego że akumulatory padają. Podobnie jak się co chwila odpala i gasi ciągnik bo szkoda jest wydać tych parę groszy aby sobie popyrkał na wolnych obrotach i doładował to co zużył przy odpalaniu. Już o okresowym doładowaniu nie wspomnę czy doładowaniu po głębokim rozładowaniu. Zostawienie akumulatora rozładowanego na mrozie na 1 dzień doprowadza do trwałego jego uszkodzenia. Później się wypisuje głupoty na forach że akumulator X to szajs bo dwóch lat nie wytrzymał. 

Opublikowano
52 minuty temu, bears napisał:

Już o okresowym doładowaniu nie wspomnę czy doładowaniu po głębokim rozładowaniu. Zostawienie akumulatora rozładowanego na mrozie na 1 dzień doprowadza do trwałego jego uszkodzenia. Później się wypisuje głupoty na forach że akumulator X to szajs bo dwóch lat nie wytrzymał. 

Nie tylko na mrozie, dopuszczenie do rozładowania poniżej dopuszczalnej granicy już skazuje taki akumulator na krótki żywot, a jak znam życie, to tak naprawdę nikt się akumulatorami nie zajmuje, na powierzchni aku syf z malarią, wody dolewa jeden z drugim jak już kręcić nie chce, ale psioczyć jak to teraz źle robią to pierwszy jeden z drugim.

Opublikowano

To do 914 założyć 12 125 ah i nawet nie steknie...inaczej 2x 195ah nawet na plynie będzie kręcić i pali sprzęt.

Moze zagraniczne ciagniki ladnie pala z 125ah ale nie polskie.

Sam bylem odziwu ze stary International w mrozy dobrze pali z takiego.

 

Taka jedna 12 wytrzymują wam 10 lat?

Opublikowano
4 godziny temu, jackob1997 napisał:

@TheMariko12 na jakiej firmy akumulator przechodzisz 

Nie mam pojęcia, może jakiś autopart czy coś takiego, wujek mechanik to ma Mi załatwić i przerobić instalację pod 12V i tak zastanawiam się czy nie przenieść akumulator pod filtr powietrza.

Na zimę w razie potrzeby zakładam szybkoobrotowy i po problemie, a i tak zimą w mrozy to praktycznie nie używam ciągnika.

Opublikowano
4 minuty temu, TheMariko12 napisał:

Nie mam pojęcia, może jakiś autopart czy coś takiego, wujek mechanik to ma Mi załatwić i przerobić instalację pod 12V i tak zastanawiam się czy nie przenieść akumulator pod filtr powietrza.

Na zimę w razie potrzeby zakładam szybkoobrotowy i po problemie, a i tak zimą w mrozy to praktycznie nie używam ciągnika.

Co do przenoszenia aku pod filtr,to nie radziłbym gdyż pod wpływem wibracji szlak go trafi szybko,zamontuj aku w tej skrzynce z prawej strony,tylko kabel masowy do podpięcia będzie przy tylnym moście i tyle a druga skrzynka czyli lewa na narzędzie czy naco tam chcesz i wsio 

Opublikowano
26 minut temu, jackob1997 napisał:

Co do przenoszenia aku pod filtr,to nie radziłbym gdyż pod wpływem wibracji szlak go trafi szybko,zamontuj aku w tej skrzynce z prawej strony,tylko kabel masowy do podpięcia będzie przy tylnym moście i tyle a druga skrzynka czyli lewa na narzędzie czy naco tam chcesz i wsio 

Przy odpowiednim mocowaniu na będzie i tam działać, przecież pod koniec produkcji, fabrycznie były zakładane akumulatory na przód, a chociażby w skrzynce, tam też nie ma żadnego mocowania/obejmy, która trzyma na sztywno akumulator, tylko lata jak chce :)

Opublikowano
Przed chwilą, TheMariko12 napisał:

Przy odpowiednim mocowaniu na będzie i tam działać, przecież pod koniec produkcji, fabrycznie były zakładane akumulatory na przód, a chociażby w skrzynce, tam też nie ma żadnego mocowania/obejmy, która trzyma na sztywno akumulator, tylko lata jak chce :)

Nawet jeśli lata w skrzynce,to lata mniej niż z przodu ciągnika :D.Przykładowo,jeśli jedziesz po dziurach to gdzie ci będzie bardziej latał akumulator,z przodu czy w skrzynce :) 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v