deluss

Jaki akumulator do Ursusa C-360

Polecane posty

deluss    0

Mam pytanie odnośnie akumulatora. Chcialbym wymienic na jeden duzy 12V. Chodzi mi oto ile najmniej moze mniec on Ah zeby odpalił c360 ? Chodzi mi tu o okresy kiedy na polu jest +10,15 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    18

jeszcze zapomniałeś napisać że masz go włożone w oryginalną skrzynkę aku.. dobry żart na prymaprylis.

jak chcesz zaoszczędzić na aku i szukasz jednego to możesz nawet 45AH wstawić tylko zwróć uwagę na prąd rozruchu aby był w granicach 800 amper

w 360 mam 75AH 1100A i już 3 lata jeździ a prędzej był w aucie ze 2 lata.. kręci niesamowicie.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemas8595    0

Ginterpol nie mam z boku przy rozruszniku zespawaną ramkę i tam jest on umiejscowiony i wiele osób u nas tak ma bo taki co się zmieści w skrzynkę to wątpię żeby dobrze kręcił chociaż mogę się mylić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

125 Ah na pewno wystarczy i wejdzie w skrzynke

w naszej 60 jest taki juz ze 3 lata i smiga ladnie, oczywiscie zima troche ciezko odpalic, ale nie gorzej niz na szostkach


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deluss    0

Mam zamiar zalozyc u siebie jeden duzy akumulator 12v i chce zrobic jakas polke ale niewiem gdzie bedzie wygodnie. Ma moze ktos jakies zdjecia wymiary ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Półke możesz sobie zrobić przed kierownicą od strony szyby u nas w ZUL-u tak wożą a i jeszcze musi być przywiązany sznurkiem od snopowiązałki :lol: no i oczywiście jak się elektrolit wyleje albo jak aku wyszczeli i kierowce poparzy to już nie pracodawcy wina.

 

Panowie jedna 12 w c-360 to pierwsza głupota! Ja dwie 6 miałem 10 lat w c-360 i drugi rok mam je w c-385 i pali na dotyk! A jak kupiłem c-385 też była w nim jedna 12 to wytrzymała mi 3 miesiące i h*j ją szczelił! Napewno 12 nie wytrzyma tyle co dwie 6! Dam se głowe uciąć że nie wytrzyma.


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

jedna 6 to moze i wytrzyma wiecej, ale nie obie, ktoras padnie wczesniej i co? oba do wymiany

  • Like 1

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

wloz do skrzynki, jak pisalem wyzej 125 spokojnie sie miesci, sprawdzone i bez zadnych klopotow


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Też mam jeden 120Ah, a tą skrzynkę od strony sprzęgła wyrzuciłem i zrobiło się miejsce na przeróbkę pedału sprzęgła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik1973    3552

Dawid to nie prawda że 2x6 dłużej będą. Mi w u3512 jedna 12 8lat była, a w rusaku 2x6 to gora 4 lata, teraz mam 1 12v i dużo lepiej i już 5 rok. Kiedyś była dłuższa żywotność niż teraz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator (alternator akumulatory 2x6V musi ładować znacznie dłużej niż 1x12V co idzie za tym że są niedoładowane i spada ich żywotność).

Edytowano przez mati4116

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi382    99

załóż 12V 125Ah lub 180Ah bo nie kojarze jaki mam w ciągniku i będzie śmigać przez długi lata :D sprawdzone :)

Edytowano przez tomi382

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

@mati4116- ,,Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator" Nieprawda że żywotność aku zależy od podładowywania! Czyli mam nowe aku zapale ciągnik z 20 razy zbliża się sezon zimowy i je pod prostownik?? Mój sąsiad tak robi to co 3 lata wymienia akumlatory! Żywotność akumlatorów zależy od tego ILE RAZY CIĄGNIK ZAPALISZ I JAK DŁUGO CHODZI U mnie przykładowo ciągniki są zapalane 3 razy na dzień w przedziale godzim. Zapalam go o 6:30 gaśnie o 11:00, O godzinie 11:45 jest zapalony i zgaszony o 15:30 no i jak się na pole jedzie to jeszcze go zapalam a jak nie to stoi do następnego dnia. I w takich warunkach o akumlatorach nie pamiętam!

 

 

 

 

@Rolnik1973-No dobra jak tak mówisz. Tak coś czuje że u3512 jest ciągnikiem pomocniczym czyli takie coś wynieś przynieś pozamiataj. I zapalasz go codziennie a rusek jest ciągnikiem głównym i jest do ciężkich robut i nie zapalasz go codziennie i przez to u ursusika akumlator był codziennie pobudzany do działania i prąd w sobie jakiś tam miał a w MTZ-ecie akumlator był pobudzany raz na jakiś czas jak go zgasiłeś w grudniu to go dopiero odpaliłeś w marcu i akumlatory straciły 60% swojej mocy i dlatego ci prędzej wysiadły. A że teraz masz 1 12V i mówisz że lepiej się sprawuje to przez to że jest wykonany z lepszego towaru. Ale w rozruchu jest potrzebny prąd uderzeniowy i 2 6V mają większy i silniejsdzy prąd uderzeniowy niż 1 12V!

 

A to że kiedyś miały dłuższą żywotność to przez to że stary aku był przetapiani a teraz nie jest tylko regerowany!

 

Moim zdaniem jak ciągnik jest przystosowany na 2 akumlatory to powinien mieć 2 a jak jest przystosowany na jeden to 1 i nie powinno być żadnych sporów!


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

@Dawid18 "prąd uderzeniowy" jak ty to nazwałeś jest to prąd rozruchu który jest podany na akumulatorach. Przy akumulatorach 2x6V prąd rozruchowy wynosi ok.600 (ponieważ przy połączeniu szeregowym akumulatorów prąd jest taki sam jak jest podany na akumulatorze), a akumulator 1x12V 120 lub 125 Ah ma prąd rozruchu ok. 800 - 900A więc znacznie większy. Z tego co widziałem na forum af to niektórzy wsadzali nawet 80 czy 70 Ah akumulatory tylko że takie pojemności akumulatorów są za małe jak do ciągnika ponieważ akumulator musi mieć siłę kręcić tym rozrusznikiem. Więc jeśli chodzi o akumulator 1x12V 120Ah i ok. 800-900A będzie bardzo dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Ja wam nie bronie zakładajcie sobie 1 12V ale jestem tego na 100% przekonany że 2 6V będą się lepiej sprawowały! ZJADŁEM NA TYM ZĘBY! Jak kto użytkuje tak ma! Ja jestem takiego zdania i go nie zmienie!

 

Tylko że 2 6V utrzymują dłużej prąd rozruchowy o mniejszej mocy niż 1 12V mimo to że 2 6V mają ok 600 a 1 12V ok 800 to i tak szóstki dłużej utrzymają swój prąd niż 1 12V


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

kolego prosty przyklad w pierwsze 3p mialy skrzynki na 2x6 a pozniej zmienili na 12v

wiec jesli perkins moze krecic na 12 to dlaczego zwykla 60 ma nie dac rady?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    160

@dawid18 wydaje mi się że raczej nie zjadłeś zębów na akumulatorach, 2x6v teoretycznie ma większą pojemność czyli teoretycznie powinny dłużej służyć, i dłużej kręcić, ale nie mają takiego uderzenia i mocy niestety, czyli na zimę, lub gdy lichy silnik, gdzie potrzebny szybki obrót nie za bardzo chyba że są nowe, poza tym są kłopotliwe, bo dwa, a nie jeden,

,,Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator" Nieprawda że żywotność aku zależy od podładowywania! Czyli mam nowe aku zapale ciągnik z 20 razy zbliża się sezon zimowy i je pod prostownik?? Mój sąsiad tak robi to co 3 lata wymienia akumlatory! Żywotność akumlatorów zależy od tego ILE RAZY CIĄGNIK ZAPALISZ I JAK DŁUGO CHODZI "

Nie do końca , widziałeś pewnie niejednokrotnie wózki widłowe elektryczne, lub tak zwane melexy, mają ogromne akumulatory, ładowane z zewnątrz przez specjalne prostowniki-ładowarki a żywotność ich nierzadko 10 czy więcej lat, niezależnie czy jest ładowany prostownikiem czy alternatorem, prąd ładowania nie powinien być większy niż 10% mocy akumulatora, wiadomo też że jak ktoś ma prostownik z biedronki co ładuje z mocą 1 czy 2amp, to też nie naładujemy,

reakcje chemiczne które zachodzą w akumulatorach muszą zachodzić w pełni i w obydwie strony, jeżeli zachodzi w jedną to długo nie pociągnie , niezależnie w którą, a markowy drogi czy z tesco sami sobie odpowiedzcie , na tym się nie oszczędzi i tak wyjdzie w zimie...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati4116    0

@bobytempelton z tym prostownikiem chodziło mi o to że jak będą podładowywane prostownikiem jednofazowym to długo nie pochodzą lecz jeśli trójfazowym to będą chodzić długo. Czymś takim jest na przykład alternator jest to prądnica trójfazowa i właśni teaka prądnica najlepiej ładuje akumulatory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1
Napisano (edytowany)

@bobytempelton- Pytanie prywatne ci zadam nie musisz odpowiadać. Ile masz ciągników? A na temat zębów moich to mam takie wiesz uniwersalni wkładane i wykładane szufladkowe jednym słowy. Czyli na czymś prywatne zgryzłem że mam nowe.

 

Na temat aku to powiem tak krótko i zwięźle bo nie mam siły na takich h*j traktorzystów jak wy!

Ciągnik powinien mieć takie i tyle akumulatorów na ile ma przystosowanego miejsca i jaki to w instrukcji pisze po mojemu powinien być w oryginale. Nie uznaje wszelkich przeróbek.

 

A wy to se róbcie jak chcecie ale 1 12V to h****y pomysł!

Edytowano przez milanreal1
orty

Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    718

to teraz kolego zerknij do slownika i zobacz ile bledow zrobiles w jednym, krotkim slowie, ktore ocenzorowales

jesli akku kreci i daje rade to czemu nie?


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do rozmowy

Możesz pisać i zarejestrować się później. Jeśli masz konto,Zaloguj się teraz, aby publikować na swoim koncie.
Uwaga: Twój wpis będzie wymagał zatwierdzenia moderatora, zanim będzie widoczny.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejony jako tekst z formatowaniem.   Wklej jako zwykły tekst

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wkleić zdjęć bezpośrednio. Prześlij lub wstaw obrazy z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez kubatedi
      Żyto Dańkowskie Diament
      Co dac na pierwsze skracanie?
      1.Moduss start
      2.Medax max
      Co będzie bardziej skutneczne ?
    • Przez bartunio95
      Witam posiadam ursusa 4514 mam problem znim niedawno kupiłem pierwsza sprawa że niema siły na 4 biegu ciężko pod większe górki z przyczepą gdzie 60 pod te same górki z tą samą przyczepą na 5 niema problemu ciągnik nie puści nawet dymka tylko co zauważyłem że z wlewu oleju dosyć mocno wieje druga sprawa to podnośnik jak mam coś podniesionego żężoli jak sie olej troche zagrzeje na zimnym cisza i jak na ciepłym opuszcze to cisza jak ktoś coś wie z góry dzięki
    • Przez W1tcher
      Witam mam problem z moją 6 turbo  
      Ciągnik został zakupiony jakieś 2 tygodnie temu , po remoncie silnika blacharce itp 
      I otóż sprzedający zapewnił że ciągnik ma założony nowy wał , pierścienie itp wiadomo mówił że po remoncie nie dotarty  to pochodził trochę na sucho na niskich obrotach później  na troszkę wyższych , pojeździłem nim na sucho i teraz przyszła chwila ogarniałem sobie tereny koło pryzymy agregatem 3 m bomet żeby nie miał ciężko  i teraz sprawa wygląda tak  na zimnym silniku na małych obrotach ciśnienie oleju wskazuje 6  a na temp ok 70-80c przy obciążeniu wiadomo nie katuje go 4,5-5  przy czym z odmy wali biały jakiś dym i ciągnik ogólnie strasznie kopci  jak myślicie kwestia dotarcia? może turbina ? chętnie  czekam na opinie i uwagi użytkowników 1614  
      pozdrawiam
    • Przez Kobra66
      Witajcie koledzy! Podpowiedźcie czy aby wyjąć zwolnicę tylną trzeba spuścić olej z tylnego mostu czy tylko ze zwolnicy ?
    • Przez eeliasz14
      Witam mógł by mi ktos zwymiarowac dźwignię zwrotnicy od śrub do oczka tak jak zaznaczone jest to na zdjęciu? Bo zrobiłem wspomaganie łącznie ze wspornikami tylko ma coś zbyt mały skręt. Możliwe że jest jest a długi uchwyt, za dużo wystaje względem zwrotnicy i jest zbyt duże przełożenie. Silownik mam od c385 o skoku 20 cm (450-650).  Nie chciał bym też kupować tego wspornika tylko delikatnie przerobic instniejacy

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.