Skocz do zawartości

Jaki akumulator do Ursusa C-360


deluss

Rekomendowane odpowiedzi

jeszcze zapomniałeś napisać że masz go włożone w oryginalną skrzynkę aku.. dobry żart na prymaprylis.

jak chcesz zaoszczędzić na aku i szukasz jednego to możesz nawet 45AH wstawić tylko zwróć uwagę na prąd rozruchu aby był w granicach 800 amper

w 360 mam 75AH 1100A i już 3 lata jeździ a prędzej był w aucie ze 2 lata.. kręci niesamowicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Półke możesz sobie zrobić przed kierownicą od strony szyby u nas w ZUL-u tak wożą a i jeszcze musi być przywiązany sznurkiem od snopowiązałki :lol: no i oczywiście jak się elektrolit wyleje albo jak aku wyszczeli i kierowce poparzy to już nie pracodawcy wina.

 

Panowie jedna 12 w c-360 to pierwsza głupota! Ja dwie 6 miałem 10 lat w c-360 i drugi rok mam je w c-385 i pali na dotyk! A jak kupiłem c-385 też była w nim jedna 12 to wytrzymała mi 3 miesiące i h*j ją szczelił! Napewno 12 nie wytrzyma tyle co dwie 6! Dam se głowe uciąć że nie wytrzyma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator (alternator akumulatory 2x6V musi ładować znacznie dłużej niż 1x12V co idzie za tym że są niedoładowane i spada ich żywotność).

Edytowane przez mati4116
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mati4116- ,,Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator" Nieprawda że żywotność aku zależy od podładowywania! Czyli mam nowe aku zapale ciągnik z 20 razy zbliża się sezon zimowy i je pod prostownik?? Mój sąsiad tak robi to co 3 lata wymienia akumlatory! Żywotność akumlatorów zależy od tego ILE RAZY CIĄGNIK ZAPALISZ I JAK DŁUGO CHODZI U mnie przykładowo ciągniki są zapalane 3 razy na dzień w przedziale godzim. Zapalam go o 6:30 gaśnie o 11:00, O godzinie 11:45 jest zapalony i zgaszony o 15:30 no i jak się na pole jedzie to jeszcze go zapalam a jak nie to stoi do następnego dnia. I w takich warunkach o akumlatorach nie pamiętam!

 

 

 

 

@Rolnik1973-No dobra jak tak mówisz. Tak coś czuje że u3512 jest ciągnikiem pomocniczym czyli takie coś wynieś przynieś pozamiataj. I zapalasz go codziennie a rusek jest ciągnikiem głównym i jest do ciężkich robut i nie zapalasz go codziennie i przez to u ursusika akumlator był codziennie pobudzany do działania i prąd w sobie jakiś tam miał a w MTZ-ecie akumlator był pobudzany raz na jakiś czas jak go zgasiłeś w grudniu to go dopiero odpaliłeś w marcu i akumlatory straciły 60% swojej mocy i dlatego ci prędzej wysiadły. A że teraz masz 1 12V i mówisz że lepiej się sprawuje to przez to że jest wykonany z lepszego towaru. Ale w rozruchu jest potrzebny prąd uderzeniowy i 2 6V mają większy i silniejsdzy prąd uderzeniowy niż 1 12V!

 

A to że kiedyś miały dłuższą żywotność to przez to że stary aku był przetapiani a teraz nie jest tylko regerowany!

 

Moim zdaniem jak ciągnik jest przystosowany na 2 akumlatory to powinien mieć 2 a jak jest przystosowany na jeden to 1 i nie powinno być żadnych sporów!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dawid18 "prąd uderzeniowy" jak ty to nazwałeś jest to prąd rozruchu który jest podany na akumulatorach. Przy akumulatorach 2x6V prąd rozruchowy wynosi ok.600 (ponieważ przy połączeniu szeregowym akumulatorów prąd jest taki sam jak jest podany na akumulatorze), a akumulator 1x12V 120 lub 125 Ah ma prąd rozruchu ok. 800 - 900A więc znacznie większy. Z tego co widziałem na forum af to niektórzy wsadzali nawet 80 czy 70 Ah akumulatory tylko że takie pojemności akumulatorów są za małe jak do ciągnika ponieważ akumulator musi mieć siłę kręcić tym rozrusznikiem. Więc jeśli chodzi o akumulator 1x12V 120Ah i ok. 800-900A będzie bardzo dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wam nie bronie zakładajcie sobie 1 12V ale jestem tego na 100% przekonany że 2 6V będą się lepiej sprawowały! ZJADŁEM NA TYM ZĘBY! Jak kto użytkuje tak ma! Ja jestem takiego zdania i go nie zmienie!

 

Tylko że 2 6V utrzymują dłużej prąd rozruchowy o mniejszej mocy niż 1 12V mimo to że 2 6V mają ok 600 a 1 12V ok 800 to i tak szóstki dłużej utrzymają swój prąd niż 1 12V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dawid18 wydaje mi się że raczej nie zjadłeś zębów na akumulatorach, 2x6v teoretycznie ma większą pojemność czyli teoretycznie powinny dłużej służyć, i dłużej kręcić, ale nie mają takiego uderzenia i mocy niestety, czyli na zimę, lub gdy lichy silnik, gdzie potrzebny szybki obrót nie za bardzo chyba że są nowe, poza tym są kłopotliwe, bo dwa, a nie jeden,

,,Żywotność akumulatorów zależy głównie od tego czy są podładowywane prostownikiem czy ładuje je sam alternator" Nieprawda że żywotność aku zależy od podładowywania! Czyli mam nowe aku zapale ciągnik z 20 razy zbliża się sezon zimowy i je pod prostownik?? Mój sąsiad tak robi to co 3 lata wymienia akumlatory! Żywotność akumlatorów zależy od tego ILE RAZY CIĄGNIK ZAPALISZ I JAK DŁUGO CHODZI "

Nie do końca , widziałeś pewnie niejednokrotnie wózki widłowe elektryczne, lub tak zwane melexy, mają ogromne akumulatory, ładowane z zewnątrz przez specjalne prostowniki-ładowarki a żywotność ich nierzadko 10 czy więcej lat, niezależnie czy jest ładowany prostownikiem czy alternatorem, prąd ładowania nie powinien być większy niż 10% mocy akumulatora, wiadomo też że jak ktoś ma prostownik z biedronki co ładuje z mocą 1 czy 2amp, to też nie naładujemy,

reakcje chemiczne które zachodzą w akumulatorach muszą zachodzić w pełni i w obydwie strony, jeżeli zachodzi w jedną to długo nie pociągnie , niezależnie w którą, a markowy drogi czy z tesco sami sobie odpowiedzcie , na tym się nie oszczędzi i tak wyjdzie w zimie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bobytempelton z tym prostownikiem chodziło mi o to że jak będą podładowywane prostownikiem jednofazowym to długo nie pochodzą lecz jeśli trójfazowym to będą chodzić długo. Czymś takim jest na przykład alternator jest to prądnica trójfazowa i właśni teaka prądnica najlepiej ładuje akumulatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@bobytempelton- Pytanie prywatne ci zadam nie musisz odpowiadać. Ile masz ciągników? A na temat zębów moich to mam takie wiesz uniwersalni wkładane i wykładane szufladkowe jednym słowy. Czyli na czymś prywatne zgryzłem że mam nowe.

 

Na temat aku to powiem tak krótko i zwięźle bo nie mam siły na takich h*j traktorzystów jak wy!

Ciągnik powinien mieć takie i tyle akumulatorów na ile ma przystosowanego miejsca i jaki to w instrukcji pisze po mojemu powinien być w oryginale. Nie uznaje wszelkich przeróbek.

 

A wy to se róbcie jak chcecie ale 1 12V to h****y pomysł!

Edytowane przez milanreal1
orty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez przemekk800i
      witam
      chciałbym sie dowiedziec dokładnie jakie sa róznice miedzy tymi modelami wiem ze rc jest zmocniona czy to tylko taka róznica? a jaka jest róznica miedzy 360 a 365?  
      i jeszcze jedno jak jest z serwisem tej presy skąd bierzecie czesci z serwisu? i jak wygląda cenowo cześci do niej jakis przykład.
    • Przez ursusuc3603p
      Problem jest taki,ciągnik po podpompowaniu paliwa ręcznie chodzi normalnie przez chwilę a potem gaśnie,a naciskanie pedału gazu nic nie daje. Co może być przyczyną? Dodam że pompka jest nowa,kupowana w zeszłym roku na jesień.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v