Skocz do zawartości

Polecane posty

Witam, wszystkich użytkowników serii 6200. Czy ktoś może potrafi skalibrować rewers i sprzęgło? poczytałem na forum trochę tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem.

Ciągnik mam kilka miesięcy a sprawa wygląda tak ze jak włączę do przodu, to czuć delikatne szarpnięcie, a następnie ciągnik łagodnie ruszy, przy włączaniu do tyłu od razu delikatnie rusza posiadam MF 6280.

 

Czym może być spowodowane szarpniecie przy ruszaniu w przód? czyżby wymagał kalibracji a może już skrzynia jest częściowo wyeksploatowana?


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

U mnie w pracy są dwa takie. Jeden ma takie same objawy jak twój. U nas pompa hydrauliczna juz siada. A raczej siadła prawie do zero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie Pompa raczej ok, chyba że tam jest jeszcze jakaś pompa do sterowania słaba, bo ta od hydrauliki zewnetrznej, to ma sporą wydajność, bo do agregatu to muszę skręcać bo by chyba hydropak wyrwało i to na wolnych obrotach.

Zwróciłem uwagę ze czy go trzymię na wysokich obrotach czy na wolnych podnosi tak samo szybko


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

peny259    11

A widzisz. Jeszcze mi się przypomniało. Mamy też 6260 i w nim też to było tyle ze z trzy lata temu. To się okazało ze jakieś tarczki od tych polbiegow były już wytarte to skończyło się wymiana całej skrzyni bo było taniej jak remont. Opcji jest dużo bo jakis stopień zaawansowania juz w nich jest. W tym co pompa padła to widać też przy np wywrocie przyczepy. Ciężko ma podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    395

pompa jest 2 sekcja i wywroty to jedna sekcja a sprzęgło i wspomaganie druga wiec wywroty mogą mieć ciśnienie a skrzynia nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam procedurę mogę wrzucić w weekend.

 

Byłbym wdzięczny, bo jak na razie to bardzo delikatne szarpnięcie, ale może można by to usunąć w porę...


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

U mnie jest tak samo w 6290, ale to pewnie jest spowodowane że zazwyczaj jak się kogoś wyciąga lub coś ciężkiego chce się wyciągnąc to zazwyczaj do przodu i od tak tarczki się ścierają, jest tam parę innych rzeczy też.

 

Ale teraz będę wymieniał pompę hydrauliczną bo wujaszek mi zepsuł i teraz już się skończyła prawie ... dwusekcyjna jest raczej, zmienię też olej odrazu i napiszę, czy szarpnięcie do przodu zostało czy usunęła się ta wada ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Jak by były problemy jezykowe, to daj znać, pomogę. Dla autotronic 2 chyba nie ma procedury kalibracji? Wiec sprawdz czy masz autotronic3 (guziuk od automatycznej zmiany półbiegów i guzik od napedu i blokady z prawej).

 

Edit nie wiem dlaczego tak dziwnie pododawało, ale kolejność jest w nazwach plików.

post-1593-0-77013500-1446664614_thumb.jpg

post-1593-0-19915600-1446664624_thumb.jpg

post-1593-0-15107600-1446664640_thumb.jpg

post-1593-0-46907600-1446664648_thumb.jpg

post-1593-0-16628300-1446664661.jpg

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusfm    2

Dzieki za pomoc napisze co i jak jak ogarnę temat
witaj jeśli ogarnoles temat kalibracji podziel sie jeśli mozesz bo u mnie jest to samo czyli szarpanie massey ferguson 6255 Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Banitasnk    0

Witam. 

 

Mam pewien problem. Mój MF 6290 przy puszczaniu sprzęgła delikatnie rusza, następnie zwalnia i mocno szarpie. Zarówno do przodu jak i do tyłu. Z rewersu rusza płynnie, tylko ze sprzęgła szarpie. W czasie jazdy przy zmianie biegów też szarpie przy puszczaniu sprzęgła. Wie ktoś co to może być?

Hydraulika działa poprawnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja sprzęgła powinna pomóc. W czasie kalibracji sterownik wyznacza sobie wartości zczytane z potencjometru i w ten sposób wie w jakiej pozycji jest pedał.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilKupis    1

Może ma ktoś przetłumaczony cały ten tekst (proces)  kalibracji, będę wdzięczny.

Edytowano przez KamilKupis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Kurde to kupa tekstu nie chce mi sie tego przepisywać na Polski, ale jesli jest Ci to pilnie potrzebne to moze w tym tygodniu znajde chwile usiąfe przy piwku i przeredaguje na Pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Wczoraj miałem chwilę czasu i przetłumaczyłem instrukcję na Polski. Można teraz bez problemu kalibrować. Załączam plik.

 

 

Do moderatora forum: Wiem, że nie pisze się posta pod postem. Jednak uważam, że ta treść jest na tyle pożyteczna, że pozwoliłem sobie na to ponieważ odświeży to temat. Proszę o nie sklejanie lub też inną metode załatwienienia sprawy by temat nie zginął.

Kalibracja Power Shuttle Massey Ferguson Serii 6200.pdf

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

W serii 4200 też się kalibruje rewers. Niby mi działa elegancko. Ale mam też serwisówkę i nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

W serii 4200 nie było chyba elektrohydraulicznego rewersu tylko ręczny. Do serii 6200 na autotronic 2 tez nie ma opisu kalibracji wiec nie wiem jak to zrobić może znajdzie sie ktoś kto ma doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

W serii 4200 jest rewers eh od 2000 roku. Z regulacją czułości. Sam mam taki egzemplarz. Manetka wygląda podobnie jak w 4300 lub pierwszych 5400 z dwoma biegami pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    627

Wiem, tak z ciekawości pytam. Póki co wszystko chodzi ok. Ale jak będę miał chwilkę zajrzę pod licznik do sterownika. Rozumiem, że chodzi o jakiś numer seryjny na obudowie sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nowak5425
      Witam, Mam problem z Mf 5425. Problem polega na tym że giną kontrolki. Po przekreceniu kluczyka na zapłon zaświecą się wszystkie kontrolki i zgasną czyli problem nie polega na żarówkach. Gdy włączę przedni napęd czy światła itp nie zaświeca się kontrolka Nie ma kontrolki również od biegów polowe/szosowe ostatnio zaginęła również kontrolka od półbiegu. W czym może być problem ?
    • Przez BartekTruszkowski
      Witam, mam problem z EPL, błąd 12188, wiem, że chodzi o regulację hamulca elektronicznego EPL, czy ktoś jest mi w stanie podrzucić skany z serwisówki odnośnie regulacji i kalibracji tego modułu. W zasadzie opis jak to zrobić mam, ale niestety brakuje w nim rysunków pomocniczych. Dzięki serdeczne.
       
      Opis po angielsku bez rysunków.
    • Przez Piasek186
      Witam. Mógłby mi ktos dokladnie powiedziec lub moze ma zdjecie gdzie znajde filtr siatkowy oleju hydraulicznego w mf 3080 ? Nie znalazłem dokładnej odpowiedzi
    • Przez DawidBaran
      Witam przymierzam się do kupna ciągnika w przedziale mocy 70-95. Ciągnik chce kupić nowy używany nie wchodzi w grę. W gospodarstwie pracuje ursus 3512 Zetor forterra 115 i MTZ(który został sprzedany i szukam coś na jego miejsce). Podzielcie się swoimi opiniami na temat ciągników w tym przedziale mocy. Posiadacie takie?
    • Przez Krystian7745
      Witam mam problem z zetorem 7745 jest on z rewersem problem polega na tym ze z biegu neutralnego(luzu) gdy chce włączyć wsteczny to ciagnik stoi w miejscu i jest bardzo mocny zgrzyt do przodu jedzie bez problemu i tak jest na każdym biegu. Podpowie ktos co może byc za przyczyna ? z góry dziekuję 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.