Polecane posty

Witam, wszystkich użytkowników serii 6200. Czy ktoś może potrafi skalibrować rewers i sprzęgło? poczytałem na forum trochę tematów lecz nic konkretnego nie znalazłem.

Ciągnik mam kilka miesięcy a sprawa wygląda tak ze jak włączę do przodu, to czuć delikatne szarpnięcie, a następnie ciągnik łagodnie ruszy, przy włączaniu do tyłu od razu delikatnie rusza posiadam MF 6280.

 

Czym może być spowodowane szarpniecie przy ruszaniu w przód? czyżby wymagał kalibracji a może już skrzynia jest częściowo wyeksploatowana?


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peny259    11

U mnie w pracy są dwa takie. Jeden ma takie same objawy jak twój. U nas pompa hydrauliczna juz siada. A raczej siadła prawie do zero.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No u mnie Pompa raczej ok, chyba że tam jest jeszcze jakaś pompa do sterowania słaba, bo ta od hydrauliki zewnetrznej, to ma sporą wydajność, bo do agregatu to muszę skręcać bo by chyba hydropak wyrwało i to na wolnych obrotach.

Zwróciłem uwagę ze czy go trzymię na wysokich obrotach czy na wolnych podnosi tak samo szybko


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

peny259    11

A widzisz. Jeszcze mi się przypomniało. Mamy też 6260 i w nim też to było tyle ze z trzy lata temu. To się okazało ze jakieś tarczki od tych polbiegow były już wytarte to skończyło się wymiana całej skrzyni bo było taniej jak remont. Opcji jest dużo bo jakis stopień zaawansowania juz w nich jest. W tym co pompa padła to widać też przy np wywrocie przyczepy. Ciężko ma podnieść.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    497

pompa jest 2 sekcja i wywroty to jedna sekcja a sprzęgło i wspomaganie druga wiec wywroty mogą mieć ciśnienie a skrzynia nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mam procedurę mogę wrzucić w weekend.

 

Byłbym wdzięczny, bo jak na razie to bardzo delikatne szarpnięcie, ale może można by to usunąć w porę...


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

U mnie jest tak samo w 6290, ale to pewnie jest spowodowane że zazwyczaj jak się kogoś wyciąga lub coś ciężkiego chce się wyciągnąc to zazwyczaj do przodu i od tak tarczki się ścierają, jest tam parę innych rzeczy też.

 

Ale teraz będę wymieniał pompę hydrauliczną bo wujaszek mi zepsuł i teraz już się skończyła prawie ... dwusekcyjna jest raczej, zmienię też olej odrazu i napiszę, czy szarpnięcie do przodu zostało czy usunęła się ta wada ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Jak by były problemy jezykowe, to daj znać, pomogę. Dla autotronic 2 chyba nie ma procedury kalibracji? Wiec sprawdz czy masz autotronic3 (guziuk od automatycznej zmiany półbiegów i guzik od napedu i blokady z prawej).

 

Edit nie wiem dlaczego tak dziwnie pododawało, ale kolejność jest w nazwach plików.

post-1593-0-77013500-1446664614_thumb.jpg

post-1593-0-19915600-1446664624_thumb.jpg

post-1593-0-15107600-1446664640_thumb.jpg

post-1593-0-46907600-1446664648_thumb.jpg

post-1593-0-16628300-1446664661.jpg

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusfm    2

Dzieki za pomoc napisze co i jak jak ogarnę temat
witaj jeśli ogarnoles temat kalibracji podziel sie jeśli mozesz bo u mnie jest to samo czyli szarpanie massey ferguson 6255 Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Banitasnk    0

Witam. 

 

Mam pewien problem. Mój MF 6290 przy puszczaniu sprzęgła delikatnie rusza, następnie zwalnia i mocno szarpie. Zarówno do przodu jak i do tyłu. Z rewersu rusza płynnie, tylko ze sprzęgła szarpie. W czasie jazdy przy zmianie biegów też szarpie przy puszczaniu sprzęgła. Wie ktoś co to może być?

Hydraulika działa poprawnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kalibracja sprzęgła powinna pomóc. W czasie kalibracji sterownik wyznacza sobie wartości zczytane z potencjometru i w ten sposób wie w jakiej pozycji jest pedał.


a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KamilKupis    1

Może ma ktoś przetłumaczony cały ten tekst (proces)  kalibracji, będę wdzięczny.

Edytowano przez KamilKupis

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Kurde to kupa tekstu nie chce mi sie tego przepisywać na Polski, ale jesli jest Ci to pilnie potrzebne to moze w tym tygodniu znajde chwile usiąfe przy piwku i przeredaguje na Pl.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Wczoraj miałem chwilę czasu i przetłumaczyłem instrukcję na Polski. Można teraz bez problemu kalibrować. Załączam plik.

 

 

Do moderatora forum: Wiem, że nie pisze się posta pod postem. Jednak uważam, że ta treść jest na tyle pożyteczna, że pozwoliłem sobie na to ponieważ odświeży to temat. Proszę o nie sklejanie lub też inną metode załatwienienia sprawy by temat nie zginął.

Kalibracja Power Shuttle Massey Ferguson Serii 6200.pdf

Edytowano przez karolas123

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

W serii 4200 też się kalibruje rewers. Niby mi działa elegancko. Ale mam też serwisówkę i nie znalazłem nic na ten temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

W serii 4200 nie było chyba elektrohydraulicznego rewersu tylko ręczny. Do serii 6200 na autotronic 2 tez nie ma opisu kalibracji wiec nie wiem jak to zrobić może znajdzie sie ktoś kto ma doświadczenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

W serii 4200 jest rewers eh od 2000 roku. Z regulacją czułości. Sam mam taki egzemplarz. Manetka wygląda podobnie jak w 4300 lub pierwszych 5400 z dwoma biegami pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    633

Wiem, tak z ciekawości pytam. Póki co wszystko chodzi ok. Ale jak będę miał chwilkę zajrzę pod licznik do sterownika. Rozumiem, że chodzi o jakiś numer seryjny na obudowie sterownika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Eracer
      Witam, 
      Zamierzam kupić nowy ciągnik. Będzie pełnił rolę podstawowego w gospodarstwie o produkcji roślinnej. Chce aby dał radę współpracować z agregatem uprawowo-siewnym biernym 3m. W przyszłości wyposażę go w ładować czołowy.
      Na zakup przeznaczę około 200-230 tyś. Netto.
      Najbardziej odpowiadają mi Massey Ferguson 5711 dyna4 oraz John Deere 6095 MC. 
      Plusami MF jest zdecydowanie skrzynia dyna4, możliwość wyposażenia w amortyzację kabiny oraz niższa cena.
      Do zalet JD: wyższa masa (około 5500) zapewni większy uciąg, konstrukcja ramowa, możliwość wyposażenia w TLS. Silnik pomimo mniejszej mocy ma większy moment obrotowy od MF.
      Proszę o Wasze opinie na temat tych ciągników.
      Pozdrawiam,
      Paweł
       
    • Przez Kris6265
      Witam Wszystkich. Jestem tutaj nowy i mam takie pytanie odnośnie MF 6265. Co ile mth wymieniać olej w szkrzyni ? Słyszałem kilka info od mechaników i każdy mówi co innego. Odpowiedzi były różne np co 1500mth lub co 3 lata jeżeli nie przepracował ww motogodzin. Ciągnik ma skrzynie powercontrol , zalany jest fusch'em agrifarm stou 10w30 .I tutaj pojawia się pytanie co ile Panowie wymieniacie olej w swoich MF? Prosiłbym o odpowiedź. Pozdrawiam   
       
    • Przez TomaszStach
      Witam serdecznie. Potrzebuję pomocy. Przymierzam się do wymiany tarczy WOM w Ursusie c 360. Będę to robił pierwszy raz i dlatego zawczasu chcę się przygotować. W instrukcji napraw jest rysunek przyrządu do ustawiania tarcz. Tyle, że podane są tylko średnice poszczególnych części, ale nie ma ich długości. Moja prośba jest taka. Może mógłby mi ktoś, kto to ma zwymiarować ten przyrząd? Chcę, żeby naprawa przebiegła sprawie, a nie mam swojej tokarki. To pasowało by ten wałek zrobić dobrze od pierwszego razu. Z góry dziękuję i życzę wesołych świąt. 
    • Przez zxy
      Temat założyłem bardziej z ciekawości niż potrzeby, chociaż w przyszłości na pewno mi  się przyda.
      Jak to jest z tą regulacją w NH TD80D?
      Pedały w podłodze- regulacja nie odbywa się  za pomocą linki, lecz cięgna pod kabiną.
      Jeśli sprzęgło bierze za wysoko to trzeba cięgno popuścić czy podkręcić? Jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić ;D
      Lepiej żeby było trochę luzy jałowego czy "na sztywno"?
      Nie wiem czy poprawie rozumiem definicje luzu jałowego. W moim toku myślenia sprzęgło nie bierze od razu lecz po wciśnięciu pedału o te kilka mm, jeśli moje myślenie jest złe to będę wdzięczny za prawidłowe wytłumaczenie i odpowiedź na pytania.
       
    • Przez kangur95
      Panowie jest wyciek z małej dziurki na pompie tuż przy wejściu w blok co to może być
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.