JumperTomek

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
mani51    373

Na zdjęciu po lewej ale chodziło mi o to że po prawej stronie ciągnika. Tzn że jednak na polowych dobrze trzyma kulka a na szosowych słabo. Jak popuścisz ten płaskownik to będą lekko chodziły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    1029

Odwróć dekiel i dokładnie obejrzyj końcówkę wybieraka, czy nie jest za mocno wytarta lub podgięta.  Wtedy wybierak nie przesuwa dokładnie  do końca koła i nie zazębia się ono na 100%. Można ją lekko napawać, aby zmniejszyć luz.


"

EDYTORIAL

 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak jak pisze kolega agromatik upewnij się, że dźwignia wbija do końca na szosowe bo pisałeś coś, że masz mały luz tył przód. Jak nic nie znajdziesz to trzeba sprawdzić koła zębate i łożyska na tych wałkach co współpracują ze sobą jak są szosowe wbite.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Tak, ta sprężyna jest po to aby dźwignia wracała sama na środek i nie w każdym ciągniku występowała, dopiero po którymś roku ale nie pamiętam już którym. 

Ja mam dźwignię po środku to nigdy tej z boku nie rozbierałem ale u znajomego strasznie ta dźwignia lata i problemów z biegami nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Już się wystraszyłem że gdzieś wyparowała jakoś :P No lata ta dźwignia jak p....a :D  Pospawam ten klin czerwony. luz powinien się zmniejszyć. ale ten góra dół zostanie. W każdym tym wybieraku taki luz jest czy to wszystko sztywne powinno być ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Pewnie wszystkich luzów się nie pozbędziesz. Sprawdź tylko czy dobrze wchodzą szosowe. Połóż pokrywę na skrzyni, złap dwiema śrubkami i wbij szosowe, później ostrożnie zdejmij pokrywę i sprawdź czy suwak od szosowych jest przesunięty do samego tyłu i zablokowany przez kulkę. Jak nie to wtedy powalczysz dalej z luzami na dźwigni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Zrobię tak jak napisałeś :P Dlatego myślałem o tulejce, zlikwidowała by wszystkie luzy. Tylko czy nie byłoby za sztywno jak na mtz'ta :P Zobaczymy jak to wyjdzie z tym pospawanym klinem.

 

Muszę kupić jeszcze 40l oleju :P

Edytowano przez JumperTomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    9

Luz zmniejszony, ale nadal jakiś jest :( Robiłem test. Wbiło ok.

Teraz czekam na nową uszczelkę i oring od wałka. Składam na gotowo i test w jeździe :P 

Ciekawe jak się z reduktorem teraz będzie jeździć :P Miałem go cały czas zablokowanego w pozycji żółw, myślę, że teraz wycisnę więcej jak 37 km/h :P

Skrzynia trochę syfu ma. Myślę żeby wlać 20l ropy i kawałek ujechać, co wy na to ? lepiej nie ryzykować ?

Stara uszczelka zakrywała jeden otwór po prawej stronie ciągnika, wie ktoś od czego to ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

To prosta toporna skrzynia nic jej nie będzie. Tyle że raczej nie będzie to trochę.

W moim kiedyś też wyskakiwała wajcha żółw/zając. Dźwignia opierała sie na dywaniku nie wbijając do końca.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj