News
JumperTomek

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JumperTomek    4

Witam ? Gdzie w mtz 82 znajduje się wlew oleju od podnośnika, tylnego mostu i przedniego ? Pasowałoby powymieniać oleje, bo nie wiem kiedy były ostatnio wymienione ;/  Ma ktoś może rozpiskę ile gdzie wchodzi oleju ? Dziękuje z góry za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A więc tak:

Podnośnik czyli hydraulika jeśli dobrze rozumiem- Podnosisz maskę i pomiędzy rozdzielaczem a silnikiem masz zbiornik, patrząc od strony kabiny po lewo u góry jest korek wlewu. Jak dobrze pamiętam jest tam również miarka. Korek spustowy jest z drugiej strony traktora( patrząc od strony kabiny to po prawej stronie zbiornika na dole. Jest słabo widoczny, najlepiej się przychylić. Są to okolice włącznika pompy).

 

Przedni most - Jest pięć punktów wlewu. Jeden centralnie na środku osi. Dolny korek to spust a górny wlew i przelew w jednym. Następnie na zwolnicach(jeśli źle to nazwałem proszę mnie poprawić) przy przednich kołach masz po dwa korki. Dolny spust a górny wlew i przelew w jednym. Są jeszcze dwa punkty . Nad wcześniej wspomnianymi zwolnicami na końcach osi poziomej są również dwa korki i są to chyba też przelewy jednocześnie. Spustów tam się nie dopatrzyłem.

 

Tylny most- Tego nie jestem pewien ale to jest chyba ze skrzynią połączone. Jeśli dobrze mówię to spust jest pod spodem. Wlew od góry przy lewarku. U mnie trzeba zdjąć kawałek podłogi. Jeśli to wersja mtz z przystawką na drugą sprężarkę lub biegi pełzacjące to korek spustowy masz za krzyżakiem wału napędowego( tym najbliżej przystawki od napędu). Jeśli nie ma wyjścia na te biegi czy sprężarkę to korek od poziomu jest z lewej strony skrzyni.

 

Osobiście polecam sprawdzić stan oleju w podporze wału od przedniego napędu.

 

Jeśli gdzieś zrobiłem błąd poprawcie mnie, nie jestem nieomylny. Mam nadzieję, że pomogłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Korek wlewu oleju do skrzyni biegów, skrzyni pośredniej i tylnego mostu jest w jest w pokrywie skrzyni biegów ale możesz go wlać też przez otwór regulacji taśm. jest wspólny dla tych trzech podzespołów. 

W przednim moście intuicyjnie każdy korek z kwadratem na klucz jest spustowym lub wlewowo kontrolnym.

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Zacznij od strony 87.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JumperTomek    4

Olej do hydrauliki dolany :) wlałem nowy olej do filtru powietrza, do tych dziurek w czarnej plastikowej tacy. Dolać jeszcze ? ile powinno tam być oleju ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Do przetłoczenia w misce filtra lub ilość jaka podaje instrukcja. Wolna wola.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    173

Nie wiem jak u was ale u mnie ten korek co jest z tyłu nad taśmami od WOM to jest tylko odpowietrznik i tamtędy oleju sie nie wleje do skrzyni i mostu, chyba, że odkręci sie cały dekielek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    173

Ta pierwsza to śruba do regulacji dźwigni biegów a w zasadzie do regulacji siły jaką trzeba użyć żeby przesunąć dźwignię w skrajne boczne położenia, a to drugie to korek wlewu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Zależy jak są ułożone rury od hydrauliki. I mnie udało się go zdjąć bez ich odkręcania.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Zdjąć całą pokrywę? Nie za bardzo.  Miejsca dużo, śruby w miarę dostępne, trochę rury hydrauliki przeszkadzają ale u mnie poszło fajnie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

Jeśli dźwignia jest na środku nie trzeba jej odkręcać, jeśli z prawej strony wystarczy odkręcić jedną  nakrętkę, wyjąć śrubę i dźwignia jest odłączona.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    800

A opowiadasz. Odkręcasz podłogę, lewarek biegów, śruby na około pokrywy, odsuwasz przewodu na bok i pokrywa do góry.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    244

Biegi wyskakują bo sprężynki blokujące wodziki popękały. Dekiel do góry i wymieniasz, toż to godzina roboty z przerwa na piwo.


"Bóg nienawidzi tego, co sobie robimy w jego imieniu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

Zmotywowałeś mnie :P hmm tryby są ok. Na tej przekładni od drążka zmiany biegów jest mały luz w płaszczyźnie przód-tył ( np z 1 na wsteczny)

 

Tak to wygląda:

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

 

Ten syf już jest ogarnięty :P   Co może powodować wypadanie  drogowych biegów na luz ? na polowych jest ok :(

 

Ogólnie nie wyskakuje pojedynczy bieg na luz. Tylko wyskakuje całe przełożenie drogowe i od nowa muszę wbić drogowe i bieg ;/

Edytowano przez JumperTomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    173

Odkręć ten płaskownik na dwie śrubki nad suwakami i sprawdź sprężynki. Od szybkich wolnych jest suwak po prawej to przyjrzyj mu się dokładniej, może ma bardzo wyrobiony ten rowek w który kulka wskakuje w pozycji szybkie, czyli tak jak jest teraz jeśli się nie mylę. Tylko jak odejmiesz ten płaskownik to ostrożnie ruszaj suwakami bo może Ci kulka wyskoczyć do góry i wpadnie do skrzyni. U mnie mało brakło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

A ten po lewo z największym "uchem" ?;p  Myślałem że on jest od polowych szosowych ;p 

Przesunąłem ją do przodu ale do tyłu menda nie chce wrócić teraz :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Massey294s
      Proszę o pomoc. Ciągnik lekko dymił na czarno więc tata wyjął wtryski,kupił nowe końcówki i dał do regulacji (trochę przechulały istwierdził że nie będzie żałował). Po wymianie dymi jak z lokomotywy. Pompiarz ustawił wtryski na początek otwarcia 180( jednostki nie pamiętam). Czy to nie za mało? Tylko to mi przychodzi na myśl. Nigdzie nie mogę znaleźć wartości odpowiadającej temu silnikowi. Przypomnę że chodzi o mtz 952.3 turbo
       
      Dodam, że problem występuje przy zmianie obrotów lub już przy najdelikatniejszym obciążeniu, przy biegu jałowym bez zmiany obrotów wcale nie widać spalin. Spaliny są koloru czarnego.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Dzisiaj przeglądając internet trafiłem na coś ciekawego.
      REWERS DO MTZ!!
      Kiedyś o tym wspominałem, ale teraz zakłądam specjalny temat.
      **Zwykły rewers zastępujący nasz reduktor:.
      Oczywiście synchroniazowany.


      zestaw kpl Р70-1721020

      Do tego dochodzi wałek wejściowy do skrzyni Р70-1701032:

      Dochodzi parę innych elementów, na dole załączam link do katalogu
       
      **Jest też wersja Rewers + Reduktor. Piszą, że to pasuje również do mechanicznej niesynchronzowanej skrzyni:
      Przeróbka polega na wmontowaniu kompletnego zestawu, dzięki któremu mamy rewers i jeszcze dodatkowo synchronizowany reduktor. W połączeniu z normalną skrzynią daje to 22 biegi do przodu (jeśli nie wyjmiemy zębatki biegu wstecznego).
      Dla chętnych linki.
      Sam rewers:
      http://www.autoopt.ru/auto/catalog/tractor/mtz/mtz-570/87/
      http://mytraktor.by/Pages/Rednarev.html
      Rewers z reduktorem:
      http://mytraktor.by/Pages/Kombinirovany.html
      http://mytraktor.by/Pages/Korpysa.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakomb.html
      http://mytraktor.by/Pages/Revnakombpr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/kombinirovany_redyktor_pr_pr.html
      http://mytraktor.by/Pages/Remont_B-923_part-3.html
      Fajna strona, pokazują nawet jak wzmocnic ruska żeby nie pękał:
      http://mytraktor.by/Pages/Treschina.html
      Więcej mi się nie chce szukać, jeśli ktoś coś znajdzie, to zapraszam do dyskusji.
    • Przez Shogun
      Witam. Mam problem od jakiegoś czasu z moim Belarusem 952, wesja zdaje się 1, z 2010r, w metalu i na podnośniku z jednym siłownikiem.
      Zaczął strasznie kopcić jak lokomotywa, Po sprawdzeniu turbo okazało się dobre, za to w wydechu było pełno oleju, odkręciłem kolektor i okazało się że po zaworach olej ścieka. Powymieniałem uszczelniacze zaworowe, co ciekawe w fabryce pozakładali je palcami bez dociskania i 3 latały luźno na trzonkach zaworów a reszta praktycznie się nie trzymała. 
      Po wymianie uszczelniaczy kopcenie minimalnie się tylko zmniejszyło, oleju w  wydechu już nie było więc na stół poszły wtryski, no i okazało się że leją wszystkie i ciśnienie otwarcia mają 130bar a mają mieć 220. Końcówki wtrysku chciałem zamówić Polskie ale tu na forum wyczytałem że do tego modelu lepiej org bo jak będą mialy  inny kąt to będzie kopcił na czarno mimo że nie będą lały. Końcówki to 174-02, szukalem w necie i tylko w jednym sklepie były, w dodatku 72zł za szt. 
      Poskładałem ustawiłem i ku mojemu zdziwieniu ciągnik dalej kopcił tylko teraz na niebieskawo czarno. Wymieniłem jeszcze uszczelkę dolną pokrywy zaworów bo była gumowa i okazało się ze wypchlo ją wewnątrz na tych okularach dolotu i nie dość że olej trochę się dostawał to ciśnienie z turbo uciekało. Poskładałem wszystko, ciśnienie turbo nawet sprawdziłem, dmucha do 0,4 bara. Tylko dymienie nie ustało. 
      Wkurwiłem się, ściągnąłem glowicę bo myślę sobie albo pierścień pękł, zapiekły się, albo tuleja porysowana. No i zonk, w silniku wszystko jak nowe, tylko troszkę nagaru na tłokach bo wtryski lały. 😨
      Analizując sytuację po obejrzeniu głowicy wróciłem do wtrysków (szkoda że nie wcześniej), bo zauważyłem że chociaż nowe to zwłaszcza jeden jest strasznie oblepiony sadzą a zrobił może z 2mtg. Po sprawdzeniu okazało się że dobrze pyli, ciśnienie ma 220, może 225bar tylko że strasznie dziwny kąt pylenia, jest tak szeroki że prawdopodobnie paliwo nie jest wtryskiwane do komory wirowej tylko rozbryzguje się o głowicę i krawędź komory.
      Co radzicie, końcówki odeślę, tylko jakie teraz zamówić, czy te Polskie Wuzetem-y się nadadzą bo pisze na aukcji że nie są do wersji turbo, a tych ruskich to już bym wolał nie zamawiać bo ciągnik potrzebny już pilnie i nie chce mi się bawić ciągle. Głowicę zdecydowałem się ściągnąć bo itak miałem wyciek spod misy olejowej więc skoro itak miałem ją ściągnąć to postanowiłem dokładnie wszystko sprawdzić żeby się drugi raz nie bawić, a uszczelka pod glowicę to 40 zł.
    • Przez arsz63
      Hej. Ostatnio wymieniałem uszczelkę zaworów tak zwany okular . Dałem na to masę uszczelniająca i uszczelkę wszystko ładnie złapało i trzyma . Tylko teraz muszę jednak jedną śrube wymienić i mam pytanie czy jak idkrece ta śrubę to nie puści ten silikon ? Z góry dzięki za odpowiedzi 🙂
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.