Skocz do zawartości
JumperTomek

Korek wlewu oleju tylny most, przedni, podnośnik

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
JumperTomek    4

Witam ? Gdzie w mtz 82 znajduje się wlew oleju od podnośnika, tylnego mostu i przedniego ? Pasowałoby powymieniać oleje, bo nie wiem kiedy były ostatnio wymienione ;/  Ma ktoś może rozpiskę ile gdzie wchodzi oleju ? Dziękuje z góry za odpowiedź :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mchammer    0

A więc tak:

Podnośnik czyli hydraulika jeśli dobrze rozumiem- Podnosisz maskę i pomiędzy rozdzielaczem a silnikiem masz zbiornik, patrząc od strony kabiny po lewo u góry jest korek wlewu. Jak dobrze pamiętam jest tam również miarka. Korek spustowy jest z drugiej strony traktora( patrząc od strony kabiny to po prawej stronie zbiornika na dole. Jest słabo widoczny, najlepiej się przychylić. Są to okolice włącznika pompy).

 

Przedni most - Jest pięć punktów wlewu. Jeden centralnie na środku osi. Dolny korek to spust a górny wlew i przelew w jednym. Następnie na zwolnicach(jeśli źle to nazwałem proszę mnie poprawić) przy przednich kołach masz po dwa korki. Dolny spust a górny wlew i przelew w jednym. Są jeszcze dwa punkty . Nad wcześniej wspomnianymi zwolnicami na końcach osi poziomej są również dwa korki i są to chyba też przelewy jednocześnie. Spustów tam się nie dopatrzyłem.

 

Tylny most- Tego nie jestem pewien ale to jest chyba ze skrzynią połączone. Jeśli dobrze mówię to spust jest pod spodem. Wlew od góry przy lewarku. U mnie trzeba zdjąć kawałek podłogi. Jeśli to wersja mtz z przystawką na drugą sprężarkę lub biegi pełzacjące to korek spustowy masz za krzyżakiem wału napędowego( tym najbliżej przystawki od napędu). Jeśli nie ma wyjścia na te biegi czy sprężarkę to korek od poziomu jest z lewej strony skrzyni.

 

Osobiście polecam sprawdzić stan oleju w podporze wału od przedniego napędu.

 

Jeśli gdzieś zrobiłem błąd poprawcie mnie, nie jestem nieomylny. Mam nadzieję, że pomogłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Korek wlewu oleju do skrzyni biegów, skrzyni pośredniej i tylnego mostu jest w jest w pokrywie skrzyni biegów ale możesz go wlać też przez otwór regulacji taśm. jest wspólny dla tych trzech podzespołów. 

W przednim moście intuicyjnie każdy korek z kwadratem na klucz jest spustowym lub wlewowo kontrolnym.

http://www.pronar.pl/pdf/instrukcje/BELARUS%20820_920_952_1025_PL.pdf

Zacznij od strony 87.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

JumperTomek    4

Olej do hydrauliki dolany :) wlałem nowy olej do filtru powietrza, do tych dziurek w czarnej plastikowej tacy. Dolać jeszcze ? ile powinno tam być oleju ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Nie wiem jak u was ale u mnie ten korek co jest z tyłu nad taśmami od WOM to jest tylko odpowietrznik i tamtędy oleju sie nie wleje do skrzyni i mostu, chyba, że odkręci sie cały dekielek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Ta pierwsza to śruba do regulacji dźwigni biegów a w zasadzie do regulacji siły jaką trzeba użyć żeby przesunąć dźwignię w skrajne boczne położenia, a to drugie to korek wlewu oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zależy jak są ułożone rury od hydrauliki. I mnie udało się go zdjąć bez ich odkręcania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Zdjąć całą pokrywę? Nie za bardzo.  Miejsca dużo, śruby w miarę dostępne, trochę rury hydrauliki przeszkadzają ale u mnie poszło fajnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

Jeśli dźwignia jest na środku nie trzeba jej odkręcać, jeśli z prawej strony wystarczy odkręcić jedną  nakrętkę, wyjąć śrubę i dźwignia jest odłączona.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    587

A opowiadasz. Odkręcasz podłogę, lewarek biegów, śruby na około pokrywy, odsuwasz przewodu na bok i pokrywa do góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromatik    182

Biegi wyskakują bo sprężynki blokujące wodziki popękały. Dekiel do góry i wymieniasz, toż to godzina roboty z przerwa na piwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

Zmotywowałeś mnie :P hmm tryby są ok. Na tej przekładni od drążka zmiany biegów jest mały luz w płaszczyźnie przód-tył ( np z 1 na wsteczny)

 

Tak to wygląda:

thumbnails.jpg 2_t.jpg 3_t.jpg 4_t.jpg
Zobacz całą galerię | Aukcjoner.pl - darmowe galerie na Allegro

 

Ten syf już jest ogarnięty :P   Co może powodować wypadanie  drogowych biegów na luz ? na polowych jest ok :(

 

Ogólnie nie wyskakuje pojedynczy bieg na luz. Tylko wyskakuje całe przełożenie drogowe i od nowa muszę wbić drogowe i bieg ;/

Edytowano przez JumperTomek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Odkręć ten płaskownik na dwie śrubki nad suwakami i sprawdź sprężynki. Od szybkich wolnych jest suwak po prawej to przyjrzyj mu się dokładniej, może ma bardzo wyrobiony ten rowek w który kulka wskakuje w pozycji szybkie, czyli tak jak jest teraz jeśli się nie mylę. Tylko jak odejmiesz ten płaskownik to ostrożnie ruszaj suwakami bo może Ci kulka wyskoczyć do góry i wpadnie do skrzyni. U mnie mało brakło :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JumperTomek    4

A ten po lewo z największym "uchem" ?;p  Myślałem że on jest od polowych szosowych ;p 

Przesunąłem ją do przodu ale do tyłu menda nie chce wrócić teraz :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzys79
      Witam
       
      Mam problem i może ktoś z was wie jak go rozwiązać, mianowicie posypało mi się łożysko wału koła tylnego w ciągniku MTZ 82 i nie wiem jak się dobrać do skrzyni. Jak kupowałem łożysko w sklepie, sprzedawca powiedział mi, że muszę wymontować siedzenie, zbiorniki i siłownik podnośnika, ale chce się upewnić, bo może ktoś z was miał taki problem lub po prostu wie jak się tam dostać. Z góry dziękuję za każdą odpowiedź i radę na ten temat.
       
      Pozdrawiam
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
×