Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mam mf 375 i mam zalany fuchs stou 10w 30 ciągnik chodzi na tym oleju bez problemu a problem z odpalaniem mam ten sam i zbytnio i płomieniówka nie pomaga trzeba trochę pokręcić i gazem w odpowiednie miejsce nacisnąć wtedy zapala :) w lato pali od strzała a jak jest trochę zimniej bliżej zera ciężej go zapalić ciągnik jest z Francji mam też kombajn na Perkinsie też z Francji ale jemu mróz nie przeszkadza nawet -20 pali bez problemu czyżby zapłon był opóźniony ? przy wymianie oleju nie zapomnij o wymianie filtrów . nie można mieszać z hipolem bo olej się zważa

Opublikowano

Witam.

Miałbym pytanie, bo chodzi mi po głowie trochę nietypowe rozwiązanie. Otóż mam MF3070 w którym jest mało oleju w skrzyni i nie wiem co tam jest zalane. Myślałem żeby zalać tam nowy olejek, a ten zlany (jest czyściutki) zalać do skrzyni w 255 (zakładam że klasy byłyby wtedy podobne w obu ciągnikach).

Chciałem zrobić taki mix i zmienić w przyczepie i w 255 końcówki hydrauliczne na ISO. Na razie nie kipruje 3070 żeby oleju na zapaprać, ale to uciążliwe trochę.

Jak myślicie, cze 255 nie pomiesza się w d...... jak dostanie taki dobry olej ?? Od nowości chodzi na agrolu U i nie pamiętam kiedy ojciec go zmieniał. Tylko dolałem w zeszłym roku 15 litrów jak mi wąż od kipra pękł na podniesionej przyczepie

Opublikowano

Witam, odkopię trochę lecz potrzebuję informacji związanej z tematem. Posiadam MF 6150 i moje pytanie to jaki olej do skrzyni najlepiej wlać? Może ktoś wie jaki idzie tam oryginalnie lub jaki dobrze się spisuje. Wiem na pewno tyle że Agrol nie jest przeznaczony do tej skrzyni. 

Opublikowano

Ok 47 l

Olej hydrauliczno-przekładniowy typu UTTO choć jak nie masz hydraulicznego WOM oraz skrzyni ze wzmacniaczem to wystarczy Agrol U. Jak chcesz coś lepszego To Agro UTTO z Orlenu.

 

Opublikowano

Jaki olej wlać do ciągnika, gdzie będzie to olej do mostu, skrzyni i mokrych hamulców tarczowych. Poprzedni właściciel mówił, że olej nadający sie do systemów hamulcowych i sprzęgłowych, coś zaproponujecie?

Opublikowano

Olej typu UTTO. Jak masz tylko mokre hamulce bez innych sprzęgieł mokrych to wystarczy Agrol U. 

 

Ciągnik ma suche sprzęgło wiec jest szansa, ze sei nada. Dzieki

Opublikowano

czy bezpiecznie jest zmieszac olej agro stou 10W30 z olejem agrol stou 10W30 bo kupiony został mf 3070 i chcem dolac do skrzyni . Własciciel poprzedni mówi ze jest w nim olej orlen agro stou lecz nie moge go u siebie dostac . na składnicy dawali mi ten agrol lecz boje sie go wlac żeby nie narobic śmietany co sądzicie ?

Opublikowano

Ciutkę odkopię temat. Do skrzyń i hydrauliki większość osób poleca Agro STOU GL4 10W30:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=ORLEN_OIL_AGRO_STOU_10W-30.aspx

 

Niestety mechanik zalał w moim MF 675 Orlen oil GL4 80W:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/URSUS-ORLEN-OIL-GL--4-80W.aspx

 

Przy czym twierdził że taki leje od Ursusów przez Massey'e po Deutz'e i jeszcze reklamacji nie miał. Ciągnik jeździ, podnosi i przerzuca biegi bez zmian w porównaniu z tym co było przed wymianą. Są to równoważne oleje? Patrząc po parametrach lepkości w 100 stopniach celcjusza to ten "hipol" jest mniej lepki, więc skąd tak rażąca różnica w nazwie (80W a 10W30)?

Opublikowano

hmmm pojeździj tym kilka dni... mi tez "mechanik" zalał hipolu do U5314 i było dobrze do czasu aż się zagrzał... niby powinien być wtedy "rzadszy" a tymczasem drgania podnośnika czułem nawet na podłodze kabiny

Opublikowano
17 godzin temu, MF675ursus napisał:

Ciutkę odkopię temat. Do skrzyń i hydrauliki większość osób poleca Agro STOU GL4 10W30:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=ORLEN_OIL_AGRO_STOU_10W-30.aspx

 

Niestety mechanik zalał w moim MF 675 Orlen oil GL4 80W:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/URSUS-ORLEN-OIL-GL--4-80W.aspx

 

Przy czym twierdził że taki leje od Ursusów przez Massey'e po Deutz'e i jeszcze reklamacji nie miał. Ciągnik jeździ, podnosi i przerzuca biegi bez zmian w porównaniu z tym co było przed wymianą. Są to równoważne oleje? Patrząc po parametrach lepkości w 100 stopniach celcjusza to ten "hipol" jest mniej lepki, więc skąd tak rażąca różnica w nazwie (80W a 10W30)?

A słyszałeś kiedykolwiek o normach? W jakim celu zostały wprowadzone? Jakich olei dotyczy norma J300 a jakich J306? Jeśli nie, to wyjaśnię.

  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)


Tłumacząc po ludzku.
STOU Super Tractor Oil Uniwersal- Silnik, skrzynia , hydraulika
UTTO Uniwersal Tractor Transmission Oil- skrzynia hydraulika
Oba spełniają warunki GL4. 
Natomiast hipole nie do końca nadają się do hydrauliki dużej wydajności. Szarpanie hydrauliki bo pojawia się powietrze albo pieni się olej. Choć czasem to skutek pozostałości poprzedniego oleju i zmieszania z nowym. One mają wytrzymywać obciążenia na zębach ,np przy smarowaniu układów koło talerzowe- wałek atakujący mechanizmu różnicowego. Dlatego niektóre mają oznaczenie EP Ekstremelly Pressure.

 

Edytowane przez mirro
Opublikowano

Słyszałem o normach. Źle podlinkowałem, czy tam spojrzałem przy przeglądzie typów olejów, nie ważne- chodziło mi o AGRO UTTO 10W30:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx

 

To jest typowy olej przekładniowo- hydrauliczny, tak jak wyżej podlinkowany Orlen Oil 80W. Po co producent wprowadza w błąd i stosuje w tym przypadku normę do olejów silnikowych? Ciągnik od roku na nim jeździ i nic niepokojącego się z nim nie dzieje

Opublikowano
35 minut temu, mirro napisał:

Coś mi nie dawało spokoju więc poprawiłem w poprzednim poście.
A tu masz pomoc w zrozumieniu różnicy w oznaczeniu, szkoda czasu na przepisywanie.
https://forumsmarowe.pl/oznaczenia-olejow/

Tu nic nie trzeba przepisywać, pod warunkiem, że to rozumiesz! - a kolega poniżej już rozumie.

 

2 minuty temu, MF675ursus napisał:

Słyszałem o normach. Źle podlinkowałem, czy tam spojrzałem przy przeglądzie typów olejów, nie ważne- chodziło mi o AGRO UTTO 10W30:

http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_AGRO_UTTO_10W-30.aspx

 

To jest typowy olej przekładniowo- hydrauliczny, tak jak wyżej podlinkowany Orlen Oil 80W. Po co producent wprowadza w błąd i stosuje w tym przypadku normę do olejów silnikowych? Ciągnik od roku na nim jeździ i nic niepokojącego się z nim nie dzieje

Kolego dobrze zrozumiałeś pisząc, że: ...stosuje w tym przypadku normę do olejów silnikowych...

Wniosek:
Zapis 10W30, 10W40, …  – odnosi się do olejów silnikowych norma (SAE J300), zaś 80W, 80W -90, … do olejów przekładniowych norma (SAE J306) a dotyczą klasy lepkościowej.
Nic nie trzeba przepisywać!

  • Thanks 2
Opublikowano (edytowane)

Odpowiedź masz w podanym linku. 80W jest olejem jednosezonowym, zimowym. Kiedyś wymieniano oleje sezonowo, teraz są całoroczne i 10W40 jest całorocznym. Uniwersalnym przekładniowym byłby np 80W90 wyższe liczby mają odróżniać je od silnikowych.

Nie widziałem posta wyżej.

Edytowane przez mirro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Luki1988
      Witam, czy jest jakiś olej hydrauliczny do skrzyni power quad na dolewkę? Nie wiem jaki jest zalany. Kupiłem jd 6300, na bagnecie olej jest czysciutki ale stan na minimum.Chciałem chociaż trochę jeszcze na nim przepracowac.
    • Przez kzt1736
      Witam, ile doleju do silnika Deutz Fahr 6.30tt 7.2 l ?
    • Przez Kamil723
      Witam,chciałbym wymienić olej w skrzyni w fendzie 304 89r.Zastanawiam się jaki olej wlać,na stronach z doborem oleju jest ich wiele,ale w większości to oleje STOU,czyli do wszystkiego i do niczego.Jaki olej polecacie do tej maszyny?
      Aa i jeszcze jedna sprawa,gdzie znajduje się filtr oleju skrzyni w tym modelu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v