Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawdź przewody,obwód stop powinien być podłączony pod zacisk 30 stacyjki ( stały "+" i przez bezpiecznik), kontrolka zasilana jest z zacisku 15 i do alternatora(chyba ,że  starszy alternator to jeszcze zahacza o regulator napięcia. Własciwe napięcie ładowania to 14,0-14,4 v ,ale 13,8 jest wystarczajace. Kondensator na alternatorze ma jedynie za zadanie niwelować zakłócenia ( samochodzie z radiem to istotne).

Gość Profil usunięty
Opublikowano

W każdym alternatorze kontrolka podłączona jest do regulatora, a nie w starszych.

Opublikowano

Cześć!
problemy z ładowaniem ( nie ładuje) wymieniłem od razu stacyjkę (zaznaczam że PIN nr 57 był zmostkowany z pinem 54 od świateł pozycyjnych chyba ale podłączyłem tak jak było ) i teraz zaczyna się główny temat dotyczący alternatora.

Alternator nie wiem z czego jest, wiem że made in Rumunia

Ładowanie jest - odpaliłem od razu ładowanie 13.4 mówię ok trochę pochodziła i pogazowałem a na mierniku ładowanie po 17!! Porobiłem wam zdjęcia jak to wszystko jest podłączone - na moją logikę brakuje regulatora napięcia a alternator nie jest w niego uzbrojony chyba. Rozebrałem to na górze (na wsuwkę) i jedna końcówka była krótsza od drugiej (chyba od szczotek) . Znalazłem schemat i wg niego jest tam regulator a u mnie nie ma nigdzie... Może ktoś zobaczyć któy bardziej ogarnia temat ? :) Po odpięciu DF ładowanie znika (tej wtyczki)

B+ Mam na rozrusznik
DF  nie wiem od czego to jest, wzbudzenie ?
D- od czego ?



7183be59d88ed93d75874a1fdf42554a_orig.jp

ef1ccac6f91c57d3662965e3e0ca11e8_orig.jp

49140d75dd6ac2be1204017fbf7ae6f4_orig.jp

2a8f6afb3b546098789e22b18e3aa1ba_orig.jp

5203aca86484c7e76df4daf9137ec1e9_orig.jp

2ed289cd0f7e1d3c999ba1f546d4da45_orig.jp

d472a179015f75ec062a0abac582b7a8_orig.jp

39148b7c1dea3580e2e22ed5d4396562_orig.jp

29d08047239e46c5883b90aadb97ca2e_orig.jp
 

Opublikowano

Nie ma regulatora napięcia, wzbudzenie prawdopodobnie puszczone bezpośrednio na alternator bez żadnej regulacji. Albo usmażysz najpierw wirnik albo wirnik i akumulator. Trzeba sprawdzić czy alternator 6 cz 9 diodowy i kupić odpowiedni regulator, koszt około 25 zł.

Opublikowano

Po co zaraz kupować drugi altek i przerabiać uszy, skoro ten jest sprawny i już zamocowany, kup regulator odpowiedni do typu alternatora Jezpol 6 lub 9 diodowy, koszt 20zł. Podłącz wg schematu. Schemat który podałeś jest do nowocześniejszych alternatorów z wzbudzeniem sterowanym masą, a ten jest sterowany plusem. Żeby sprawdzić ilo diodowy masz altek zmierz napięcie na tym styku D, bo nie wiadomo czy go ktoś nie przerabiał. Moim zdaniem pomiedzy tym kablem który masz wpięty w DF a tym właśnie stykiem był regulator od alternatora 6 diodowego. Na forum w dziale elektryka jest kilka schematów jak to podpiąć.

Opublikowano

ohoh ile odpowiedzi :) Dziękuję!!

Stary alternator miałem od jakiejś Dacii z tego co kojarzę i on nie posiada w sobie regulatora ( był na zewnątrz obwodu) aczkolwiek ktoś go pominął i dlatego takie duże ładowanie.

Teraz dostałem od znajomego alternator od Opla ori Bosch 70 chyba jak się nie mylę już z regulatorem ładowanie 14.1 na wolnych obrotach 14.0 na światłach na większych 14.4- 14.5  - Założyłem koło pasowe od alternatora aczkolwiek myślę czy nie oddać do tokarza i żeby zrobił jeszcze mniejsze kółko bo to trochę źle jest i krzywo pracuje (minimalnie bije)


00a7a0ce4e939de01dea9d32b8551e82_orig.jp

faa3b2c1f858035a2b4e805d79fa0ee0_orig.jp

ee8be969d53a2245b55514601267fe8e_orig.jp

21a4d12abe6109e56d7f5dce5de44ddc_orig.jp


 

Opublikowano

witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam

Opublikowano

może w astrze miałeś pasek luźny...

Jak dobrze podłączyłeś a kontrolka ładowania niema 5W to zmień regulator. Z minusem wszystko dobrze?

Ciekawe co ma kontrolka ładowania do napięcia ładowania, ciekawe ciekawe.

 

U mnie podobne mam ładowanie 14,3-14,9 a od czasu do czasu jest 15 i to nie ważne jakie obroty czy wina może być reduktor. Dodam że alternator jest zwykły do szezdzesiadki

Reduktor to jest ale w skrzyni biegów

 

regulator

albo multimetr

Możesz założyć kondensator bo masz kilka razy mniejsze obroty i regulator może świrować.

Oddasz pieniądze autorowi jeśli wymieni regulator i nic się nie zmieni? Nie wiesz, więc się nie wypowiadaj.

 

zmienilem dzis alternator na bosch tez z astry f i ladowanie wacha sie od 12.7 do 14.8v zalezy od obrotów

 

 

witam załozyłem do swoje 60tki alternator firmy Delco 12v 100a z astry f i na wolnych obrotach ładowanie wynosi 13/13.6v a na wysokich 14.8/15.1v .w astrze ladowanie bylo 14v/14.5v nie wiem w czym jest przyczyna. pozdrawiam

 

Alternator Delco od Astry F ma napięcie ładowania w granicy 14.2V-15.2V i jest to norma w tych alternatorach. Z resztą te alternatory to wybitny badziew.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez agi
      Witam
      jak w temacie: 
      co sądzicie o tym zetorku zamiast c 360 do ok 30 ha na ciężkich glinach, chodzi o stosunek masy  ciągnika (mniej niż 3 tony) do udźwigu wiecej niż 1500 kg.. wiadomo
      do tego koszty i komfort żeby się dało wytrzymać,naped 4x4
      https://www.olx.pl/oferta/zetor-4x4-zetor5748-oryginal-CID757-IDyXOkx.html#1eb0c561ee
      zetor 5748
      Alternatywy
      ciągnik fiat jak 666 czy inne podobne parametry jednak droższe części np. sprzęgło wom z 5 tys, a zetor z 2 tys..
      ten zetor https://www.agrospis.pl/ciagniki/zetor-5711/opinie
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/001/7/6/1763-zetor-5711.html
      ps szoda że nie ma  4-ro cylindrowy silnik perkinsa w zetorach https://www.agrofoto.pl/forum/topic/33045-zetor-z-silnikiem-perkinsa/ :-( 
      chyba że zetor 7048A 
      lub ten zetor http://www.tractordata.com/farm-tractors/009/9/2/9928-zetor-major-ht-55.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/006/4/8/6480-new-holland-boomer-4055.html
      http://www.tractordata.com/farm-tractors/000/7/7/771-massey-ferguson-275.html
       
      koszt 20-30 tys
    • Przez eddi87
      Panowie do 3-4 tys jakiej dwójki obrotowej szukać co by dokupił do niej jeszcze odkladnie, piersi, lemiesze.
    • Przez MarcelJaros
      Witam 
      Wykonuje ktoś z Was zabiegi ochrony roslin c360 i opryskiwaczem biardzki 15m? Interesują mnie wydajnościi cieczy l/ha jakie Wam wychodzą w praktyce 
      Mam zamiar pryskać 250-300l/ha  . Bedę robił osobiście kalibracje ale chciałem wiedzieć dla porównania 
      Z góry dzięki
    • Przez Fredovsky
      Witam. Mam problem mam problem z hamulcami w c-360. Ostatnio wymieniałem cylinderek w prawym kole wszystko złożyłem, ale ciągnik nie hamuje (ma lekkie spowalniacze). Jak kręciłem piastą dawały radę zatrzymać ale podczas jazdy mają zbyt mało siły. Układ jest odpowietrzony wg. mnie po naciśnięciu pedałów(chodzą z lekkim oporem i odbijają) płyn leci strumieniem z odpowietrzników. Więc moje pytanie czy jest jakaś regulacja na tych cylinderkach bądź jakiś inny sposób na ustawienie tego?
    • Przez majes
      każdej wiosny mam problem z rozsianiem nawozu. Mam podmokłe ziemie. Do tej pory czasami udało się rozsiać po przymrozku. teraz mamy zakaz stosowania przed 1 marca i efekt taki że mamy zaraz kwiecień, a u mnie nie mam mowy z wjechaniem w pole, rośliny aż proszą się o zasilenie nawozem.
      Chciałem założyć bliźniaki ale zastanawiam się nad zbudowaniem napędu gąsienicowego. Efekt końcowy chciałbym żeby był taki :)

      Gość tu ma na sprzedanie gotowy ale cena spora.
      https://www.olx.pl/oferta/naped-gasienicowy-CID5-IDjV5gr.html#3580abf2ca
      Trochę zabawy w warsztacie ale powinno się udać. Znacie może kogoś kto wykonał już taki napęd?
       
       

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v