Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam taki mały problem. Zastanawiam się nad kupnem ciągnika Renault 103.54. Po wstępnych oględzinach tego ciągnika zauważyłem usterke. Po naciśnięciu prawego pedału hamulca słychać syknięcie. Dodam jeszcze, że w tym samym momęcie wąż olejowy mocno się napręża i z filtra po prawej stronie silnika (zaznaczony na zdjęciu ) wydostaje się olej, co świadczy o wysokim ciśnieniu. Dzieje się to tylko po naciśnięciu prawego pedału. Podczas prób hamluców prawy hamulec jeden raz nie zadziałał.

Proszę o udzielenie odpowiedzi oraz o podanie przyczyny dlaczego może się tak dziać. Mile widziane będzie też oszacowanie kosztu naprawy.

 

Według mnie przyczyną tego może być jakiś zawór, który się nie otwiera i tym samym blokuje obieg. Zastanaiwia mnie te syknięcie. A co wy o tym myślicie?

w0yc.png

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Na pewno ma hydrauliczne hamulce a jakie ty myslisz ze ma mechaniczne jak w ciapku na cięgno ??? haha może coś z pompką ???

Opublikowano (edytowane)

Może jest to powiązane z hydraulicznymi hamulcami przyczepy ? w moim ten zawór przekierowuje całe ciśnienie w czasie hamowania do przyczepy a silnik zwalnia

Edytowane przez BIZULEK
Opublikowano

renówki mają hamulce hydrauliczne...

w tyle jak zobaczysz miernikiem to w jednym z gniazd hydraulicznych po naciśnięciu hamulca pojawi się ciśnienie...

i prawdą jest również to że jest to wszystko sterowane z prawego hamulca...

Także wg mnie nie ma powodu do obaw, tak ma być.

Opublikowano

Dokładnie jak kolega wyżej napisał, prawy pedał odpowiada także za wyjście na przyczepy i stąd to "syknięcie" bo robi się ciśnienie. Jak będzie rozgrzany i mocniej wdusisz to nawet poczujesz lekkie odbicie pedału coś jak w ABS-ie bo ciśnienie zostanie podane na gniazdo a nic tam nie jest podłączone. A to że gdzieś tam przy okazji cieknie to wiadomo trzeba uszczelnić i wszystko.

Opublikowano

To że renówki mają hamulce hydrauliczne to ja wiem. Oglądałem już wiele tych ciągników i w żadnym się tak nie działo, nawet sąsiad który ma 106,54 powiedział że to jest dziwne.

Opublikowano (edytowane)

Kolego może zacią się zawór od siły hamowania i pompa daje ile da rady. U mnie 110.54 na wolnych obrotach też delikatnie słychać obciązenie silnika po naciśnięciu hamulca, lecz nie jest to bardzo zauważalne czyli nie idzie tam duże ciśnienie. Możesz odpiąć ten zawór hydrauliczny, słyszałem o takich praktykach. Jeśli jest ładna maszyna to nie ma się co rozmyślać.

Edytowane przez Wojtek987
Opublikowano

Jest z tym ciągnikiem jakiś problem, poważny lub mniej, ale jest. Nikt mi nie powie, że to normalne zjawisko iż przewód puchnie i coś syczy

Jeżeli nie wiesz, jak poważny to problem a tylko to budzi twoje wątpliwości weź ze soba <magika> to powie ci co i jak.

Jeżeli to normalne zjawisko w tym modelu to coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że starsze wersje są o niebo lepsze. U mnie w Renault 921-4S z '83 tego nie ma a po podpięciu przyczepy hamuje super.

Opublikowano

reno starsze mialy oddzielne dzwignie do hamowania przyczep hydraulika albo nie mialy wcale a to ze jak sie hamuje i hydraulika nawet staje nic zrobic nie mozna ja osobiscie to odlaczylem bo z turem to nie szlo nic zrobic jak bylo z gorki

Opublikowano

Rozebrać i szukać. Przewody idą z pompek pod kabiną z prawej strony i wchodzą w obudowę hamulców. Jak nie znajdziesz przecieku prędzej to musisz spuścić olej i szukać w środku. Może być taka sytuacja że masz coś w popychaczach i też nie będzie hamować. Jakbyś dokładniej opisał problem to by było łatwiej pomóc.

Opublikowano

byc może puściła gumka i plyn uciekl dolałem po drugim naciśnięciu działaja jeszcze odpowietrze może będzie dobrze bo płyn nie ucieka dzieki za rady

Opublikowano (edytowane)

Witam, robił ktoś pompki hamulcowe? chodzi mi o te(uszczelniacze  gumki) ,może podejdą z jakiegoś innego pojazdu,troche to nie tak 100zl za zestaw naprawczy, gdzie do c-360 18zl,   model 95.14

Edytowane przez maniek0277
Opublikowano

ja w swojej 103-54, jak nacisnę hamulec to prawie mogę silnik zadusić na wolnych obrotach,

a z wyjścia na hamulce przyczepy przy mocnym hamowaniu, aż się olej sączy.  

Jeżdżę tak od 7 lat i jest ok. 

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam problem z hamulcami w Renault 103.54 tx, a dokładniej ich brak. Płyn hamulcowy pociekł po tylnej feldze, i teraz mam Pytanie jak się do tego zabrać ? Czy muszę odkręcać koło i wyciągać półoś post-192159-0-73773200-1474962550_thumb.jpg czy może po prostu odkręcić Pokrywę od hamulców ?post-192159-0-20869000-1474962541_thumb.jpg 

 

Wyczytałem że może to być wina uszczelniacza na cylinderku, ale czy wtedy puścił by mi on płyn hamulcowy felgą ? A może to coś innego ?

Edytowane przez Waldi91
Opublikowano

Nie. Jeżeli puści uszczelnienie na tłoczku wtedy płyn hamulcowy wypłynie do obudowy hamulców i będzie tam razem z olejem. Bardzo łatwo to sprawdzić, odkręcając korek spustowy, który znajduje się w dolnej części tej obudowy. Gdy w pierwszej kolejności wypłynie płyn a później olej to awaria jest na tłoczku. W moim Reno 110.14 tak było.

W tym przypadku sprawdziłbym przewód, którym dochodzi płyn hamulcowy do obudowy hamulca.

Jeżeli pytasz o wymianę uszczelnień w tłoczku hamulcowym, to robi się to bardzo szybko i sprawnie. Nie trzeba wyciągać półosi. Wystarczy odkręcić obudowę po wcześniejszym zlaniu oleju ( wypłynie go około 1.5 litra, nie ma potrzeby spuszczać z całego mostu) i odkręceniu przewodu hydraulicznego. Uważaj bo jest trochę ciężka. Trzeba wyjąć pierwsze tarcze hamulcowe i masz swobodny dostęp do cylinderka. Odczepiasz zawleczkę, odkręcasz elastyczny przewód hamulcowy i wyjmujesz cały cylinderek.

Opublikowano

Dzięki za radę. Postaram się to rozebrać, myślę że nie będzie wielkiego problemu.
Ale teraz pytanie, skąd wziął się olej na tylnej feldze ? Wg mnie skoro w tylnej pieście/półosi/moście (to na czym trzyma się felga i jest przykręcone mocowanie ramion podnośnika) jest kalamidka do smarowania to nie ma tam chyba oleju, czy się myle ? Bo jak jest to muszę chyba wyjmować całą półoś, która wiem jest zabezpieczona śrubą od strony skrzyni :/
Czy może po prostu smar się "wtyopił" ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez Bananek
      witam, chlopy pomozcie! po pol godziny pracy moim landini legend hamulce znikaja. pedal wpada w podloge, pompki nie tlocza plynu. co ciekawe po krotkim postoju, jak wystygnie hamulce wracaja, ale nie sa idealne. rano, kiedy ciagnik jest zimny, hamulce jak zyletki. czy macie jakies pomysly? bo ja juz nie. uklad niezapowietrzony. czy pompki moga tracic szczelnosc od goraca? przechodzi pod nimi rura od tlumika.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v