Polecane posty

tomek73    579

Przy zakładaniu trochę podgrzewam  i wciskam. Potem na wałku też podgrzewam opalarką i ściskam je obejmą ślimakową  jak za mocno ścisnę to lekko rozciagam. 

Przed założeniem delikatnie drobniutkim papierem ściernym szlifuję  ranty żeby nie były ostre. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5
Napisano (edytowany)

Wkładasz uszczelniacze do ciepłej wody, zakładasz je w miarę szybko,  potem na to zakładasz piastę  żeby ścisnąć uszczelniacze i odczekaj z godzinę wystygną i wruca do swoich rozmiarów i ładnie ulaza się na walku w rowkach tak robiłem i jest gitara ciśnienie 20bar na każdym polbiegu. I sprawdź czy nie masz piasty wybranych w miejscu uszczelniaczy bo nowe uszczelniacze nic nie dadzą lub będzie efekt tylko na chwilę, no i dawaj części cnh.

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale nie chce tworzyć nowego.

Potrzebuje opinii właścicieli tego ciągnika. Planuje taki nabyć, nawet mam już na oku jeden egzemplarz, ale nurtuje mnie jedno pytanie. Jak jest w nich z komfortem? Niestety nie posiadają one amortyzowanej kabiny jak to jest np w MF, gdzie są poduszki lub w Aresie sprężyny. Widziałem tam tylko zwykłe gumy. Nie wypadnę z kabiny jadąc po jakiś nierównościach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12389

A czym do tej pory jeździłeś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1004

Są wersje MX'ów z amortyzacją osi, zawsze możesz zmienić fotel w kabinie jeśli będzie mało komfortu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868
Napisano (edytowany)

Ma inną możliwość, zamiast MXa na poduszkach jak w starym ursusie  może wziąć bardzo podobną konstrukcję - Mc Cormika MTX  ale już na amortyzowanej kabinie. Co kto lubi .

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Tylko, że ja nie szukam możliwości, tylko chciałbym poznać opinie co do komfortu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6465    12389

Jak by miał choć amortyzację przedniej ośki i pompowany fotel to już jest nie źle.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868
Napisano (edytowany)

Amortyzacja przodu z punku widzenia i siedzenia kierowcy i w transporcie  to świetna rzecz, przód nie ma tendencji do bujania czy podskakiwania jadąc te 40 km/h, tył jest sztywny  lecz jak  ustawi się ciśnienie w oponach tak by choć  lekko sie uginały to osiągają naprawdę zadowalający efekt amortyzacji, chcesz wiedzieć więcej to pojeździj przed zakupem i się sam przekonasz.

Pompowane siedzenie kierowcy to standard.

Edytowano przez Pigmei
dopisek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115
8 godzin temu, Ed2000 napisał:

Wkładasz uszczelniacze do ciepłej wody, zakładasz je w miarę szybko,  potem na to zakładasz piastę  żeby ścisnąć uszczelniacze i odczekaj z godzinę wystygną i wruca do swoich rozmiarów i ładnie ulaza się na walku w rowkach tak robiłem i jest gitara ciśnienie 20bar na każdym polbiegu. I sprawdź czy nie masz piasty wybranych w miejscu uszczelniaczy bo nowe uszczelniacze nic nie dadzą lub będzie efekt tylko na chwilę, no i dawaj części cnh.

Pozakladalem i podgrzałem palnikiem po czym nałożyłem piaste, jutro zobacze czy cos dało

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    579
11 godzin temu, materrol napisał:

Tylko, że ja nie szukam możliwości, tylko chciałbym poznać opinie co do komfortu.

Nie ma co narzekać. Ja mam teraz jeszcze  Fendta 920 Vario,  ale MX lepiej mi podchodzi. Fakt przód jest twardszy w MX bo nie ma amortyzacji ale jak dobrze ustawiony fotel to gra gitara. 

Case na pewno jest cichszy od Fendta. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinMX150    0
Napisano (edytowany)
21 godzin temu, Ziel napisał:

Panowie, czy ma ktoś patent ba wymianę uszczelniaczy na wałku powershift? Problem w tym ze nowe są z dziwnego materiału który przy zakładaniu się rozciąga i uszczelniacz staje się luzny.

chodzi o uszczelniacze 4szt jak na zdjęciu poniżej

Kolego ja wkładałem do gorącej wody ale niewiele się rozciągały, za to przy zakładaniu posiłkowałem się serwisów ką i tam maja specjalne tulejki do zakładania i dopasowania, ja dobrałem średnicę dezodorantu (spray)  uciąłem denko i pierścienie po wyjęciu z gorącej wody nakładałem na puszkę od węższej strony potem na wałek i zsuwałem po kolei w rowki i szybko zakładałem piastę od power shiftu tak by się do niej ułożyły na drugi dzień zdejmowałem piąstkę i montowałem wałki w skrzyni i piasta pasowała.

żeby nie na bijać postów napiszę tutaj

Wymieniam uszczelniacze na pół ośkach z przodu na tych krótkich i po demontażu okazało się że pół ośki są wyżłobione w miejscu uszczelniaczy, czy ktoś z was to regenerował np przez metalizację albo metodą wibrostykowego napawania? ta druga metoda koszt około 540zł netto za sztukę

Dodatkowo muszę zregenerować siłownik od skrętu i okazało się ze ma małe rysy wzdłużne, ubytek chromu i jest podgięty (około 1m na dł 32cm po środku) po jednej stronie w połowie pomiędzy tłokiem a końcem, czy ktoś z was regenerował takie uszkodzenia, lub rozbierał (ściągał) tłok z tłoczyska tego siłownka, bo nie widzę jak go zdjąć czy ma zabezpieczenie w środku czy jest montowany indukcyjnie?

Dziękuję za wszelkie wskazówki

 

 

191378582_780324065819080_8327446442510734342_n.jpg

191574536_319605546342942_4338516575289407678_n.jpg

192215474_311092073835510_5905544637322211557_n.jpg

192301671_532382238179270_8709637992433663108_n.jpg

Edytowano przez MarcinMX150
dodanie zdjęć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Taurus83    889
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Nie ma co narzekać. Ja mam teraz jeszcze  Fendta 920 Vario,  ale MX lepiej mi podchodzi. Fakt przód jest twardszy w MX bo nie ma amortyzacji ale jak dobrze ustawiony fotel to gra gitara. 

Case na pewno jest cichszy od Fendta. 

Kolega ma ariona i axiona takie Ok 10 letnie to w mx dużo ciszej jest 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115
Napisano (edytowany)

Jakby skrzynia w mx nie wyła to byłoby bardzo cicho.

 

Z uszczelniaczami sobie poradziłem.

Rozebrałem amortyzator drgań i nie wiem jak ocenić jego stan, wszystkie sprężyny są całe.

jak kręcę w prawo lub lewo to jest lekki luz zanim sprężyna złapie

7308F59B-8063-45C9-9640-5C7461225C36.jpeg

Edytowano przez Ziel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol2306    12
Dnia 28.05.2021 o 10:52, Ziel napisał:

Jakby skrzynia w mx nie wyła to byłoby bardzo cicho.

 

Z uszczelniaczami sobie poradziłem.

Rozebrałem amortyzator drgań i nie wiem jak ocenić jego stan, wszystkie sprężyny są całe.

jak kręcę w prawo lub lewo to jest lekki luz zanim sprężyna złapie

7308F59B-8063-45C9-9640-5C7461225C36.jpeg

Przy ruchu ręką masz luz to podczas pracy silnika luz jest o wiele większy a przy tym i głośny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5
Napisano (edytowany)

U mnie nie ma żadnego luzu na sprężynach a dzwoni na wolnych obrotach,  tlumnik drgań sprężynowy nawet nowy to złom w porównaniu do gumowego, masz mój post wyżej zobacz sobie wykonanie tam nie ma gdziekolwiek zrobić się luz wszystko jest na sztywno łączone przy gumowym tlumniku drgań 

Edytowano przez Ed2000

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziel    115

Bede oddawał do regeneracji, aktualnie budżet nie pozwala na nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
materrol    1

Czy ktoś z użytkowników tego ciągnika wie jak się kalibruje rewers? Niestety obecnie jest trochę za agresywny i za szybko przełącza zmiane kierunku jazdy. Półbiegi działają pięknie, mało kiedy czuć ich przełączenie, ale rewers mógłby działać płynniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konserwat    0

W tym modelu nie ma kalibracji rewersu jedyne co obniża komfort i zwiększa szarpanie podczas zmiany kierunku jazdy to zużyty tłumik drgań lub uszkodzony akumulator gazowy od skrzyni biegów. Opisz dokładniej jakie masz objawy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ed2000    5

U mnie po wymianie tlumnika drgań na gumowy luk cisza totalna w skrzyni, zero stuków, dzwonienia itp.nie ten traktor teraz w jeździe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Gumowy? Daj linka bo coś czuję ze masz  o konstrukcji dwumasowej  a to nie gumowej.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
    • Przez lukasz0920
      Witam szukam instrukcji obsługi i katalogu części do case mx 135, sporo szukałem i nic darmowego nie znalazłem. Jeżeli nic nie znajdę będę musiał coś kupić. Może jakiś dobry użytkownik by udostępnił elektroniczna wersję np na Dropbox?
    • Przez Tomcase5130
      Witam koledzy. Mam problem z case 5130 rok 1996. Podczas jazdy gdy skrece koła na max traktor sie zatrzymuje. Gdy olej się nagrzeje. (częściej to występuje podczas cofania do tyłu). Może ktoś miał podobny przypadek? Czy może być to pompa na wykończeniu? 
      Pozdrowienia
    • Przez gandi77
      Witam potrzebuje pomocy zakupiłem ostatnio case mx 135 i nie ma w nim hamulca recznego myślę ze poszły tarcze hamulcowe, tylko mam taki problem nie wiem gdzie one sie znajdują czy ktoś może mi pomóc? nie mam żadnej instrukcji która by mi pomogła zlokalizować tarcze.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj