Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

U mnie w MX100c jak wiskoza za lekko chodziła to uzupełniłem olej wiskozowy i już ze 4 lata jest ok. Potem we wszystkich gratach z wiskozami tak robiłem i było dobrze. Można kupić w dziale modelarskim na alle.... Są różne lepkości bo modelarze leją to do dyfrów, ale do wiskozy te rzadsze zdają egzamin. Butelka 50 gram wystarczy na kilka sztuk

Edytowane przez Rafik
Opublikowano
2 godziny temu, Ed2000 napisał:

Nic wymiana wisko nie da w upały i na dodatek jazda z klimatyzacją dalej pójdzie za połowę wskazówka. Wystarczy otworzyć maskę i już nie idzie za połowę dla mnie to za mały przepływ powietrza jest pod maską. Jak na czerwone nie wchodzi I wody nie gotuję to nie ma co się zbytnio przejmować.

Jak otworzysz maske to nic nie widać, trochę głupio tak jeździć z  maską otwartą.

Od 10 lat nie mam dołów na masce i niby grzeje się, ale wskazówka dochodziła z 3-4 mmm  przed czerwonym i tak stała, według mnie za mocno sie grzał, po założeniu drugiego zegara okazało się że na połowię mam 75 stopni a te 3-4 mm przed czerwonym jest ponad  90 stopni, więc jest dobrze. 

Ale tylko w ciężkich robotach wskazówka podchodziła pod czerwone. 

Ale jak mi visko padło to  przewierciłem te stare i wtedy żadnego problemu  z grzaniem. zawsze  wskazówka na połowie. 

Ja mam 150 z interculerem wodnym. 

Jak padło visko po 3 latach i wskazówka doszła do czerwonego to złapał tłok, silnik zdechł  i silnik do remontu. 

Opublikowano
Dnia 11.12.2021 o 17:38, tomek73 napisał:

Też walczyłem z  grzaniem i tak ma być. Drugi wskaźnik założony i pokazuje 94 stopnie, z  3-4 mm przed czerwonym.  Ten co ma 103 to temp oleju. 

Ale jak coś  to wymień Visko ale nie te za 500 tylko serwis na 1500, dopiero one dało mi efekt. Te za 500 miałem 3 sztuki i oddałem, jedno za 600 z  serwisu i też pojechało  z  powrotem, dopiero jak oryginał z a 1500 przywieźli to temperatura spadła. Więcej jak 4 lata visko nie wytrzyma. Teraz założę zablokowane jak bedę zmieniał bo widzę ze znowu zaczyna sie grzać. 

Żadnych innych problemów nie szukaj. 

Co do chłodniczki przy remoncie silnika wymieniłem, mechanik co silnik robił  założył Chińczyka za 500 zł. Ale nie podobał mu się, jakiś porysowana była.  Niestety silnik padł po 3 godzinach, stopiło tłok i zdecydowałem sie na oryginał z Cumins Polska. Tłoki przywieźli i nową chłodniczkę też zamówiłem  za 1500. 

Jakie było nasze ździwienie  jak na chłodnicy dużymi napisami pisało MADE IN CHINA. Tak samo jak na starej tylko za 500. 

Podobnie było z  tłokami za oryginał Cumins Polska zapałciłem 1480 i 2 były inne to  potem znalazłem po 480 oryginał,  a zamiennik za  380 i był założony i stopiło jeden z 3 zatarło,  niestety prawdopodobnie pierścieniami poszedł olej. 

To ceny z 2020  marzec. 

A jak mam Visko załączone cały czas i nie dogrzewa można powiedzieć cągnika to coś szkodzi ? temp. w orce zawsze mam w połowie żółtego 

Opublikowano

Zegar kupiony na Allegro na początku czujnik wkręcony był w Interculer, w odpowietrzenie,  a potem pod w głowicę albo pod głowicę w blok, tam są korki 1/2 cala pod kolektorem ssącym. Ale teraz nie mam juz tego zegaru, nie potrzeba bo oryginał dobrze działa.

Mam tylko ciśnienie doładowania,

ciśnienie powietrza bo mi szwankowało, ale już naprawione, i

ciśnienie oleju w silniku, ale raczej odłącze bo jest na ciepłym max 3 bary. 

Opublikowano (edytowane)

Jutro sprawdze czujnik we wrzątku.

Co do wiskozy to mam zamontowana od 5 lat chinska. Zamontuje stara ktora mam zaspawana.

Czujnik koszt okolo 150zl nie jest drogo wiec warto sprobowac.

Edytowane przez Ziel
Opublikowano (edytowane)

Ja miałem dwa nowe czujniki jeden pokazywał z mało wartość a drugi pokazuję za połowę już pisałem o tym temacie kilka stron wcześniej i dałem sobie z tym siana bo mierząc silnik termometrem na podczerwień więcej jak 80 mi nie pokazało a wskazówka jest pomiędzy połowę a czerwone pole. Dodatkowo mam dwa temomerty z sonda takie po 10zl jednen na skrzyni drugi na silniku w upalne dni max na skrzyni 50 a na silniku 75  i jak widać każdy termometr pokazuję inną wartość o parę stopni 

20210913_155554.thumb.jpg.14325b75fca91e6ceda58ea0018d340b.jpg

Edytowane przez Ed2000
Opublikowano

One są włączane na pierwszej pozycji przełącznika tego trzypozycyjnego świateł roboczych. Jest jeden bezpiecznik od tylu i przodu, na drugim są góra tył i przód. Trzeba zacząć śledzić od bezpieczników i przełącznika. Jeśli tam jest, to idzie wiązka podłogą do słupka lewego środkowego i później przednimi słupkami schodzi w dół. 

Opublikowano

Wymieniłem tłumik drgań na Luk i problem z  wyciem przy puszczaniu sprzęgła zniknął podobnie skrzynia nie terkocze na niskich obrotach na biegu jałowym, tylko mam wrażenie jakby silnik wpadał w większe wibracje takie na wysokiej częstotliwości. Może tak być pow wymianie tego tłumika i roztoczeniu koła zamachowego? Może to trzeba wyważyć jeszcze? Wcześniej też było czuć drgania, ale chyba mniejsze. 

Opublikowano

Wszystko po sprawdzalem u siebie i dalej nie moge dojść czemu prad nie dochodzi tylko do przodu, z tylu na blotnikach lampa swieci. Wychidzi na to ze jak fabrycznie nie bylo tam lamp to jest prąd odcięty.

Opublikowano
2 godziny temu, Dastan napisał:

Wymieniłem tłumik drgań na Luk i problem z  wyciem przy puszczaniu sprzęgła zniknął podobnie skrzynia nie terkocze na niskich obrotach na biegu jałowym, tylko mam wrażenie jakby silnik wpadał w większe wibracje takie na wysokiej częstotliwości. Może tak być pow wymianie tego tłumika i roztoczeniu koła zamachowego? Może to trzeba wyważyć jeszcze? Wcześniej też było czuć drgania, ale chyba mniejsze. 

Witam-musowo roztaczać to koło ? nie idzie kupić orginalnego tłumika drgań.O co z tym chodzi.

Opublikowano
Rowan napisał:

Nie chcę strzelić glupoty, ale o ile dobrze pamiętam, to od 1kOhma do 300Ohmów. Możesz mieć też problem z potencjometrem w kabinie. Jeśli wartości krańcowych nie będzie widział, to też nie przejdzje kalibracji. Ale dojdzie Ci do góry i ciśnie cały czas pompa, a procedura nie przechodzi dalej? Ja tylko radzę 😉 Nikogo nie zmuszam, ale aku kosztuje 200zł, a pompa ponad 2tyś.

Zastanawialem czy u siebie nie wymienić hydroakumulatora przy hamulcach jak robiłem pozostale. Niepotrzebnie się zastanawiałem bo pompkę szlag trafił chyba bo zaczęła cieknąć i to dość mocno, jakie ciśnienie ma być w tym akumulatorze?

Opublikowano

Hydroakumulator czy pompe? 
Pompe odkrecasz nakretkami nad pedałami hamulca, troche niewdzięczne są dwie nakrętki od góry. Odpinasz popychacze od pedałów hamulca i pompa wychodzi do przodu. Najpierw poodkręcaj rurki. A hydroakumulator jeśli jest, to jest nad samą pompą.

Opublikowano

A swoją drogą gdzie przykręcacie ten akumulator jest tam jakieś przyłącze ? U mnie niczego takiego nie ma, w katalogu części też nic nie widać aby go tam fabrycznie montowali. Jakiej pojemności powinien być?

 

2 godziny temu, poderwa napisał:

Witam-musowo roztaczać to koło ? nie idzie kupić orginalnego tłumika drgań.O co z tym chodzi.

Oryginalnego już nie kupisz, chyba że używka. Ten nowy jest na zasadzie dwumasy i powinien dużo lepiej absorbować drgania, ale trzeba podtoczyć koło, żeby się zmieścił. Co ciekawe ten mój stary na pierwszy rzut oka wygląda dobrze, sprężyny całe brak luzów, ale skrzynia warkotała.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v