Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy zakładaniu trochę podgrzewam  i wciskam. Potem na wałku też podgrzewam opalarką i ściskam je obejmą ślimakową  jak za mocno ścisnę to lekko rozciagam. 

Przed założeniem delikatnie drobniutkim papierem ściernym szlifuję  ranty żeby nie były ostre. 

Opublikowano (edytowane)

Wkładasz uszczelniacze do ciepłej wody, zakładasz je w miarę szybko,  potem na to zakładasz piastę  żeby ścisnąć uszczelniacze i odczekaj z godzinę wystygną i wruca do swoich rozmiarów i ładnie ulaza się na walku w rowkach tak robiłem i jest gitara ciśnienie 20bar na każdym polbiegu. I sprawdź czy nie masz piasty wybranych w miejscu uszczelniaczy bo nowe uszczelniacze nic nie dadzą lub będzie efekt tylko na chwilę, no i dawaj części cnh.

Edytowane przez Ed2000
Opublikowano

Nie wiem czy to odpowiedni temat, ale nie chce tworzyć nowego.

Potrzebuje opinii właścicieli tego ciągnika. Planuje taki nabyć, nawet mam już na oku jeden egzemplarz, ale nurtuje mnie jedno pytanie. Jak jest w nich z komfortem? Niestety nie posiadają one amortyzowanej kabiny jak to jest np w MF, gdzie są poduszki lub w Aresie sprężyny. Widziałem tam tylko zwykłe gumy. Nie wypadnę z kabiny jadąc po jakiś nierównościach?

Opublikowano (edytowane)

Ma inną możliwość, zamiast MXa na poduszkach jak w starym ursusie  może wziąć bardzo podobną konstrukcję - Mc Cormika MTX  ale już na amortyzowanej kabinie. Co kto lubi .

Edytowane przez Pigmei
Opublikowano (edytowane)

Amortyzacja przodu z punku widzenia i siedzenia kierowcy i w transporcie  to świetna rzecz, przód nie ma tendencji do bujania czy podskakiwania jadąc te 40 km/h, tył jest sztywny  lecz jak  ustawi się ciśnienie w oponach tak by choć  lekko sie uginały to osiągają naprawdę zadowalający efekt amortyzacji, chcesz wiedzieć więcej to pojeździj przed zakupem i się sam przekonasz.

Pompowane siedzenie kierowcy to standard.

Edytowane przez Pigmei
dopisek
Opublikowano
8 godzin temu, Ed2000 napisał:

Wkładasz uszczelniacze do ciepłej wody, zakładasz je w miarę szybko,  potem na to zakładasz piastę  żeby ścisnąć uszczelniacze i odczekaj z godzinę wystygną i wruca do swoich rozmiarów i ładnie ulaza się na walku w rowkach tak robiłem i jest gitara ciśnienie 20bar na każdym polbiegu. I sprawdź czy nie masz piasty wybranych w miejscu uszczelniaczy bo nowe uszczelniacze nic nie dadzą lub będzie efekt tylko na chwilę, no i dawaj części cnh.

Pozakladalem i podgrzałem palnikiem po czym nałożyłem piaste, jutro zobacze czy cos dało

Opublikowano
11 godzin temu, materrol napisał:

Tylko, że ja nie szukam możliwości, tylko chciałbym poznać opinie co do komfortu.

Nie ma co narzekać. Ja mam teraz jeszcze  Fendta 920 Vario,  ale MX lepiej mi podchodzi. Fakt przód jest twardszy w MX bo nie ma amortyzacji ale jak dobrze ustawiony fotel to gra gitara. 

Case na pewno jest cichszy od Fendta. 

Opublikowano (edytowane)
21 godzin temu, Ziel napisał:

Panowie, czy ma ktoś patent ba wymianę uszczelniaczy na wałku powershift? Problem w tym ze nowe są z dziwnego materiału który przy zakładaniu się rozciąga i uszczelniacz staje się luzny.

chodzi o uszczelniacze 4szt jak na zdjęciu poniżej

Kolego ja wkładałem do gorącej wody ale niewiele się rozciągały, za to przy zakładaniu posiłkowałem się serwisów ką i tam maja specjalne tulejki do zakładania i dopasowania, ja dobrałem średnicę dezodorantu (spray)  uciąłem denko i pierścienie po wyjęciu z gorącej wody nakładałem na puszkę od węższej strony potem na wałek i zsuwałem po kolei w rowki i szybko zakładałem piastę od power shiftu tak by się do niej ułożyły na drugi dzień zdejmowałem piąstkę i montowałem wałki w skrzyni i piasta pasowała.

żeby nie na bijać postów napiszę tutaj

Wymieniam uszczelniacze na pół ośkach z przodu na tych krótkich i po demontażu okazało się że pół ośki są wyżłobione w miejscu uszczelniaczy, czy ktoś z was to regenerował np przez metalizację albo metodą wibrostykowego napawania? ta druga metoda koszt około 540zł netto za sztukę

Dodatkowo muszę zregenerować siłownik od skrętu i okazało się ze ma małe rysy wzdłużne, ubytek chromu i jest podgięty (około 1m na dł 32cm po środku) po jednej stronie w połowie pomiędzy tłokiem a końcem, czy ktoś z was regenerował takie uszkodzenia, lub rozbierał (ściągał) tłok z tłoczyska tego siłownka, bo nie widzę jak go zdjąć czy ma zabezpieczenie w środku czy jest montowany indukcyjnie?

Dziękuję za wszelkie wskazówki

 

 

191378582_780324065819080_8327446442510734342_n.jpg

191574536_319605546342942_4338516575289407678_n.jpg

192215474_311092073835510_5905544637322211557_n.jpg

192301671_532382238179270_8709637992433663108_n.jpg

Edytowane przez MarcinMX150
dodanie zdjęć
Opublikowano
1 godzinę temu, tomek73 napisał:

Nie ma co narzekać. Ja mam teraz jeszcze  Fendta 920 Vario,  ale MX lepiej mi podchodzi. Fakt przód jest twardszy w MX bo nie ma amortyzacji ale jak dobrze ustawiony fotel to gra gitara. 

Case na pewno jest cichszy od Fendta. 

Kolega ma ariona i axiona takie Ok 10 letnie to w mx dużo ciszej jest 

Opublikowano (edytowane)

Jakby skrzynia w mx nie wyła to byłoby bardzo cicho.

 

Z uszczelniaczami sobie poradziłem.

Rozebrałem amortyzator drgań i nie wiem jak ocenić jego stan, wszystkie sprężyny są całe.

jak kręcę w prawo lub lewo to jest lekki luz zanim sprężyna złapie

7308F59B-8063-45C9-9640-5C7461225C36.jpeg

Edytowane przez Ziel
Opublikowano
Dnia 28.05.2021 o 10:52, Ziel napisał:

Jakby skrzynia w mx nie wyła to byłoby bardzo cicho.

 

Z uszczelniaczami sobie poradziłem.

Rozebrałem amortyzator drgań i nie wiem jak ocenić jego stan, wszystkie sprężyny są całe.

jak kręcę w prawo lub lewo to jest lekki luz zanim sprężyna złapie

7308F59B-8063-45C9-9640-5C7461225C36.jpeg

Przy ruchu ręką masz luz to podczas pracy silnika luz jest o wiele większy a przy tym i głośny

Opublikowano (edytowane)

U mnie nie ma żadnego luzu na sprężynach a dzwoni na wolnych obrotach,  tlumnik drgań sprężynowy nawet nowy to złom w porównaniu do gumowego, masz mój post wyżej zobacz sobie wykonanie tam nie ma gdziekolwiek zrobić się luz wszystko jest na sztywno łączone przy gumowym tlumniku drgań 

Edytowane przez Ed2000
Opublikowano

Czy ktoś z użytkowników tego ciągnika wie jak się kalibruje rewers? Niestety obecnie jest trochę za agresywny i za szybko przełącza zmiane kierunku jazdy. Półbiegi działają pięknie, mało kiedy czuć ich przełączenie, ale rewers mógłby działać płynniej.

Opublikowano

W tym modelu nie ma kalibracji rewersu jedyne co obniża komfort i zwiększa szarpanie podczas zmiany kierunku jazdy to zużyty tłumik drgań lub uszkodzony akumulator gazowy od skrzyni biegów. Opisz dokładniej jakie masz objawy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez SawekOcha
      Witam. Poszukuje posiadaczy ciągnika case cs 86. Mianowicie chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te ciągniki i co jest w nich wadliwe. Ile pala.
    • Przez Andre8989
      Witam. Mam pytanie czy w case 5120 olej na hydraulike jest w osobnym zbiorniku czy razem ze skrzynią biegów.
    • Przez grzybekkee
      Witam. Mam problem z nowo nabytym ciągnikiem Case 5130. Problem polega na tym, iż nie ma możliwości sterowania podnośnikiem, ani przyciskami na błotnikach, ani dźwignią na panelu. Sterować można jedynie joystickiem, lecz te sterowanie również jest zepsute, ponieważ na 5 z 6 pozycji podnosi, a w jednej pozycji opuszcza. Do tego pokrętło z trybami pracy można przekręcić o 360°. Aha, i ta kontrolka (N) ciągle mruga.

      Poprzedni właściciel twierdzi, że problem pojawił się podczas regeneracji pompy, więc jest taka możliwość, że coś źle podczepił.
    • Przez Padykilos
      Witam, zwaracam się do was z prośbą o wytłumaczenie różnic pomiędzy tymi modelami. Na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, a z tego co pamiętam to seria T5 zaczynała się od 99KM. Proszę o pomoc pozdrawiam . 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v