new_profil_luki21

Jakie obciążenie wytrzyma przednia rama w MTZ?

Polecane posty

Koledzy ile maksymalnie wkładaliście na przód w swoich MTZ-ach na oryginalnej ramie bez żadnych wzmocnień? Mam zamiar wsadzić ok 400kg tylko obawiam się o ramę i przedni most. Czy ma ktoś doświadczenia związane z usterkami wywołanymi zbyt dużym obciążeniem. Moje zapowiada się tak:

 

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/429343-nowe-obciazenie-do-mtz-a/


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Luc826421    4

U mnie fabrycznie było 450kg, tylko, że mam mtz-pronar na krzyżakowym moście;) Z tego co mi wiadomo to stare mtz-y na stożku miały ok 200kg w standardzie, a już te z mtz-pronar ok 360kg, ale miały szersze ogumienie. Tak się zastanawiam, czy coś tam wzmocnili czy stwierdzili, że wytrzyma, nie wiem :D Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Mój kolega ma ok 700 kg na przodzie ( mtz 82 ts ) i nic mu sie nie dzieje, więc śmiało zakładaj i możesz śmigać ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Takie wzmocnienie mogę w każdej chwili sam zamodelować i wypalić z blachy choćby #15mm. Nie mam sprzętu żeby zakładać 700kg ale myślę że te 350 warto mieć.


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

Bez tej dodatkowej ramy mozesz stadart dla nowych belarusów założyć czyli 450 KG


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W planie mam przedni tuz to wtedy założę ile trzeba jak na razie założyłem sobie 250 z tych sztabek co zrobiłem do jesieni mi wystarczy jak pójdzie w pole to się 100 dorzuci w razie czego...


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

http://www.agrofoto.pl/forum/gallery/image/430749-dodatkowe-obciazenie-przodu-mtz-952/

 

450kg dla mnie było lekko za mało, oczywiście te 450kg było w oryginale ale 4 dołożyłem, praca stała się przyjemniejsza, tak przód do góry nie podskakuje no i uciąg lepszy, no i rozłożenie masy troszkę się zmieniło bo takto na tyle jest większa masa a tutaj trochę sie wyrównało


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kulik    2
Napisano (edytowany)

A według producenta dopuszczalna nośność osi przedniej(z mostem typu belkowego)

mtz 820-2030 kg

mtz920,952-2500 kg

mtz1025-2800 kg

wnioski wyciągnij sam ;)

Edytowano przez Kulik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czy założenie obciążenia może być u mnie przyczyną falowania kół na asfalcie podczas szybkiej jazdy? Wczoraj miałem taki przypadek a wcześniej jak miałem pusto na przodzie to nic takiego nie występowało. Może zmieniała się zbieżność?


KPK KUMURUN TEAM

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bbolas    2
Napisano (edytowany)

koła zaczną falować poniewaz wiekszy cieżar to wiekszy moment bezwładnosci kółek wiec jedna rade dokręcić gałki kierownicze podczas pracy(lewo prawo) aby znalazły swoje gniazdo i naszykować się na częstszą wymiane poniewaz wiekszy cieżar na przodzie bez maszyny z tyłu to wieksza siła do skręcania wiec coś kosztem czegoś.....ja mam tura i nie potrafi na postoju do konca dokręcic kierownica (brakuje centymetr na siłowniku) a kiedys jak rozjechałem do sprzegła i zdjołem tura to była bajka...100 bar na wolnych obrotach na siłowniku wiec wspoma działa ale nie daje rady.....cos kosztem czegoś...cieżar na przodzie ....siła te sprawy :) :)

 

zbieżność profilaktycznie zmierzyć

Edytowano przez bbolas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonkszi    66

Panowie jestem na etapie końca budowy przedniego tuza do mtz i mam pytanie ile mogę dać z przodu obciążenia maks opony mam 11,2 a felgi starego typu(ale mogę zmienić na pełne)nie daje starych obciązników i nie mam kolumny(zawsze to parę kilo) chce zrobić obciazniki do agregatu(może aktywnego) czy obrotówki 3. Nie chce używać go stale bo do lekkich prac zrobię z 250 kg. Ile dać by nie przegiać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Opony 11,2 mają nośność coś koło 1,1 T , czyli daje to 2,2 tony na przód . Rozkład masy to jakieś 1,3 T do 2,7 T (może się mylę), tuz jest wysunięty do przodu , więc myślę , że około 500 kg to górna granica, ale to jest tylko wyłącznie moje zdanie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Na przednim TUZ-ie z założonym masztem widlaka podnosiłem 1,2 T i się przemieszczałem, do kół nabiłem po 2,5 bara. 

1,200 kg +masa masztu +długość ramion tuza = rusek dał radę.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie jestem na etapie końca budowy przedniego tuza do mtz i mam pytanie ile mogę dać z przodu obciążenia maks opony mam 11,2 a felgi starego typu(ale mogę zmienić na pełne)nie daje starych obciązników i nie mam kolumny(zawsze to parę kilo) chce zrobić obciazniki do agregatu(może aktywnego) czy obrotówki 3. Nie chce używać go stale bo do lekkich prac zrobię z 250 kg. Ile dać by nie przegiać.

Ja zrobiłem tuza bardzo solidnego najczęściej używam go wraz z masztem od widlaka . Mam założone widły o długości ok 170 cm i ładuje nim kłody na trak. Kiedyś kładłem dęba o długości 8 metrów i średnicy 60 cm , był taki ciężki że tył mi podnosiło do góry , stał i grzebał na jedno koło. Żeby podnosić więcej kg zrobiłem coś bardzo nieodpowiedzialnego , mianowicie dokręciłem zawór bezpieczeństwa przy dużych ciężarach przemieszczałem się bardzo powoli i nic się nie stało. Ale któregoś dnia na tył założyłem dużą talerzówkę a na przód łyżkę krokodyla od koparko-ładowarki , przepychałem ziemię i wyrywałem nią korzenie. I trafił mi się duży korzeń złapałem krokodylem i dawaj do góry przytrzymałem dźwignię dałem gazu i korzeń powoli wyszedł. Ale w tym samym momencie dziwnie mi się maska uniosła od strony kabiny , kurcze poprawiam i poprawiam i co ruszę a ona znów się unosi. Dopiero po chwili zobaczyłem że traktor po prostu pękł w połowie , dokładnie to pękła skrzynia pośrednia. Wzmocnienie ramy wytrzymało ale skrzynia już nie. Myślę że jak zaczepisz narzędzie z tyłu to wówczas możesz zmontować jakąś skrzynię na szybkiego i powoli dociążać go dobierzesz w ten sposób optymalny ciężar do tej najcięższej maszyny. Wówczas będziesz mógł określić jaki  ma być ciężki bo po co montować od razu 500 kg jak może wystarczy mniej. Jak będzie za dużo to po polu bruzdach czy polnej drodze wszystko dostaje w d*pę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

z rozsądna jazda to wszystko przy tym obciążeniu wytrzyma ,w rysku znajdzie sie wiele słabych punktów ale tylko przy niewłasciwym urzytkowaniu,tak jak pisze kolega wyzej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dawid18
      Witam. Mam takie pytanko: Ile może uciągnąć i jaki nacisk maximum może wytrzymać zaczep rolniczy w c-360???
    • Przez kielbasa
      witam was, mam takie pytanko, może ktoś to robił, a mianowicie mam C328 @ C330. problem tkwi w wymianie przedniej ośki. najbardziej pasowałoby mi kupić tą od m'ki albo od c330 okrągłą. jak jest z mocowaniem tych nowszych osi? podejdzie pod to stare od c328 czy trzeba będzie coś wymieniać(jak tak to konkretnie co?) z góry dzięki za odpowiedź. btw. nie znalazłem pasujących tematów pod moje zapytanie, tak więc o ile takie istnieją to prosiłbym o link.
    • Przez stop
      Witam!
      Zainteresowały mnie takie brony http://allegro.pl/br...3436085768.html
      posiadają ramę, a nie zwykłą rurę tzw. barki co jest dużym plusem. Cena (1650zł z dostawą) jak na takie 5- polowe składane ręcznie z zębem 14 jest OK.

      Proszę posiadaczy bron z tej firmy o opinie jak jest z wytrzymałością, chodzi mi o ramę, łańcuszki, pola bron, farbę, zawiasy dosłownie wszystko co może się zużyć.
      Jakie są wasze zdania na ten temat http://img14.allegro...57/3436085768_1
      http://demarol.pl/in...76&Itemid=16��- na foto wygląda obiecująco
      Parametry: WZMOCNIONA RAMA PEŁNA SKŁADANA Z PROFILA 60x60 --- tylko jaką ma grubość ????????? Czy profil 60*60 to nie za mało? Można będzie taką ramą dociskać brony do ziemi?

      Kolejna sprawa to czy ząb 14 wystarczy do uprawy po orce na lessach II i III klasa bonitacyjna gleby ?

      PS. Może ktoś znajdzie alternatywę w tej cenie
      Jeśli obawiacie się otwartości publicznej wypowiedzi na forum to zawsze piszcie PW do mnie, jestem ciekaw opinii na temat tych bron.

      Proszę o rzeczowe odpowiedzi .

      Pozdrawiam

      :edit::
      Nikt nie posiada takich bron? Mam tylko jedna opinię na PW i jest wyraźnie negatywna. Widocznie nie chcecie się przyznać, że kupiliście taki złom. Nie będę robił więcej reklamy producentowi bo ten już nawet zwiększył cenę. :edit:



    • Przez bartas616
      ostatnio posypała mi się zwolnica przednia. Prawdopodobnie główną przyczyną było źle założone łożysko N310 (2310K element nr 47). Bieżnia zewnętrzna nie była wcisnięta do konca i wałki chodziły po jej połowie. Wcisnąłem nowe bieżnie od łożysk element 49 i dokręciłem korpus el. 57. Między korpusem a bięznią mam luz ok 4 mm. Tu moje pytanie czy luz ten można wyeliminować usuwając blaszki pomiędzy korpusem a pokrywą el 59 ?
       
      schemat montażowy

      miejsca luzu

      miejsce gdzie jest luz

       
      Blachy regulacyjne

    • Przez Rafal2004
      Witam
       
      Mam taki problem kilka dni temu zmieniłem olej w przedniej osi i teraz po włączeniu przedniego napędu przy skręconych kołach zaczyna coś trzeć, skrzypiec (trudno to nazwać) kiedy jadę prosto tego niema. Jak wyłączę napęd wszystko jest normalnie.
       
      Proszę o pomoc :-)
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj