Skocz do zawartości
bartas616

zwolnica przednia mtz 82

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
bartas616    9

ostatnio posypała mi się zwolnica przednia. Prawdopodobnie główną przyczyną było źle założone łożysko N310 (2310K element nr 47). Bieżnia zewnętrzna nie była wcisnięta do konca i wałki chodziły po jej połowie. Wcisnąłem nowe bieżnie od łożysk element 49 i dokręciłem korpus el. 57. Między korpusem a bięznią mam luz ok 4 mm. Tu moje pytanie czy luz ten można wyeliminować usuwając blaszki pomiędzy korpusem a pokrywą el 59 ?

 

schemat montażowy

schemat_mtz.jpg

miejsca luzu

7fbf18dad463d2.jpg

miejsce gdzie jest luz

zwolnica.jpg

 

Blachy regulacyjne

zwolnica2.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Łożysko 47 jest w gnieździe osadzone "pływająco". Bo jego położenie może się zmieniać w zależności od regulacji luzu na kole zębatym talerzowym i małym stożkowym.

Tych podkładek nie wyciągaj. To właśnie nimi reguluje się ten luz.

A te cztery milimetry w niczym nie przeszkadzają. Tam są dwie szele stożkowego łożyska i po skręceniu sa one wciskane do środka. Wszystko masz ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartas616    9

dzieki Seweryn, liczyłem ze bedziesz wiedział jak to złożyć do kupy. test "na kartke" jest wystarczający do ustawienia luzu pomiędzy talerzem a stożkiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Uziu92    1410

ja robie na kartke bo nie chce mi sie bawic w farby i tusze, w razie korekt trzeba wszystko wycierac i powtarzarzac, dla mnie sposob na kartke jest bardzo dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    583

Luz kątowy na zębatkach zwolnicy ma się mieścić pomiędzy 0,16-0,40 mm. Regulujesz podkładkami które pokazałeś na fotce a mierzysz na szpilce mocującej felgę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez markus18645
      Witam. Mam pytanie odnośnie składania zwolnicy w C330. Nie wiem czy temat był poruszany ale nic nie znalazłem. Dostępny katalog też opisuje ten temat w sposób lakoniczny. Chodzi mi o kolejność zakładania poszczególnych elementów na półosi. Patrząc od strony korpusu na wałku znajduje się bęben hamulcowy, a następnie... i tu problem bo logika wskazuje że pierścień uszczelniający (oring w rowku półosi) na to tulejka dystansowa która ma również odpowiedni rowek, następnie uszczelniacz (simering w którym znajduje się tulejka dystansowa) i odrzutnik oleju. Do tej pory było tak: bęben, oring, otrzutnik simerung w nim tulejka dystansowa. Wg. katalogu to nawet nie będę pisał bo to się kupy nie trzyma. Z góry dziękuję za odpowiedź.
    • Przez bolo12121
      Panowie co może być przyczyną stukania w zwolnicy np przy ruszaniu z miejsca do tyłu lub do przodu ale tylko pod obciążeniem np z załadowaną przyczepą słychać takie stuknięcie dodam jeszcze ze na łączeniu pochwy i zwolnicy od czasu do czasu kapnie olej ??????
    • Przez Radek97
      Ostatnio podczas orki słyszałem bardzo wyraźne odgłosy tak jakby ze zwolnicy prawej. Dźwięk przypominał jakby "pierścień obracał sie na sworzniu" dźwięk był słyszalni szczególnie gdy ruszałem do przodu i pod dużym oporem pługa. Nawet dwa razy cos strzeliło ale po kilku godzinach juz niebyło tak słychac tego dzwieku. Co może być przyczyna?
    • Przez kielbasa
      witam was, mam takie pytanko, może ktoś to robił, a mianowicie mam C328 @ C330. problem tkwi w wymianie przedniej ośki. najbardziej pasowałoby mi kupić tą od m'ki albo od c330 okrągłą. jak jest z mocowaniem tych nowszych osi? podejdzie pod to stare od c328 czy trzeba będzie coś wymieniać(jak tak to konkretnie co?) z góry dzięki za odpowiedź. btw. nie znalazłem pasujących tematów pod moje zapytanie, tak więc o ile takie istnieją to prosiłbym o link.
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany uszczelniacza w zwolnicy przedniej w pronarze 82 SA i chciałbym się zapytać, czy ktoś z was ma może już to za sobą. Z tego co patrzyłem to będzie konieczne zdjęcie całej zwolnicy z obudowy półosi. Może ktoś dałby mi jakieś wskazówki z czym może być problem? Z góry dziękuję za pomoc.
×