Skocz do zawartości
kielbasa

Wymiana przedniej osi

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
kielbasa    1

witam was, mam takie pytanko, może ktoś to robił, a mianowicie mam C328 @ C330. problem tkwi w wymianie przedniej ośki. najbardziej pasowałoby mi kupić tą od m'ki albo od c330 okrągłą. jak jest z mocowaniem tych nowszych osi? podejdzie pod to stare od c328 czy trzeba będzie coś wymieniać(jak tak to konkretnie co?) z góry dzięki za odpowiedź. btw. nie znalazłem pasujących tematów pod moje zapytanie, tak więc o ile takie istnieją to prosiłbym o link.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sygala    0

Musisz wymienic tez wspornik (podobno inny do osi płaskiej a inny do okrągłej) z mocowaniem nie ma problemów z tym ze w 328 wspornik przykrecony jest do silnika 4 srubami po dwie na strone a w 330, 6 po 3 n a strone .czyli dwa otwory w wsporniku od 330 masz niewykozystane, trzeba wymienic tez drązki kierownicze i piasty kół bo 328 ma inne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

odnawiam temat, jak myślicie od czego oś będzie najlepsza? tulejki kupowałem i dotaczałem na wymiar, ale po krótkim czasie znów ogromne luzy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

c330ursus    1

Heh nie ma sensu wymieniać osi :) Nie wieżę że znowu tak Ci się te tulejki wybijają chyba że masz wspomaganie i założony siłownik wzdłuż ciągnika to możliwe :) Ale radzę wbić nowe tulejki i rozwiercić. Może nie masz już luzu na tulejkach tylko na sworzniu głównym radził bym to sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

robiłem dla znajomego w zeszłym roku takie cóś-wywalałem wspornik od 28 i zakładałem od 40- tulejki robiłem z bieżni łożysk, i żeby było śmieszniej -na szlifierce, sworzn tez jakiś tam dobrałem stary. nowy wspornik do 330 kosztuje ok 1000 PLN :) więc warto kombinować;] a oś-os ....hmm-sam się zastanawiam...chyba wywaliłem i założyłem...teraz serio nie pamiętam od czego, ale chyba też nie 30'stkową... pewnie była od 40' jedyne co niepasowało to trzeba było zrobic nacięcie ok cm na pasek klinowy bo tarł;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c330ursus    1

Aha Edit: chyba ze Ci chodziło o to że masz oś C-328 no to wtedy tak :) Można założyć od C-330 lub C-330M Płaską lub okrągłą tylko musisz mieć wspornik od C-330 lub C-330M chyba że zrobisz tak jak kolega wyżej napisał :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

no tak, cały czas mówiłem, że mam oś od c328. tylko teraz nurtuje mnie jedna rzecz - mianowicie wytrzymałość.

1. w c330 i c330m jest ten sam wspornik? z tego co sprawdzalem kiedys dawno to ze zwyklej bardziej sruby pasuja, a od emki jakby przód gruchnął w ziemie przy ciężkiej robocie to nie mam ochoty windować silnika do góry i zakładać nowych śrub.

 

@ahme999

 

mam rozumieć, że chodzi ci o C-4011. mógłbyś jeszcze raz dokładnie wypisać w punktach wszystkie modyfikacje, które musiałeś zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

tak, bo przecież to 40' to pieszczotliwe określenie tego c4011;]

 

już piszę, ale jeszcze raz zaznaczam że nie pamiętam szczegółów bo to juz sporo czasu:huh:

1 cały przodek-oś i wspornik wyrzuciliśmy,

2 znalazłem oś na złomie-albo to była okrągła od 30, albo (też okrągłą) od 40'

3zamontowałem wspornik od 40, ale chyba coś trzeba było kombinowac z otworami do przykręcania do silnika?:) bo modyfikowałem starą 28, a tam nie przykręca sie chyba przodka do misy olejowej

4 dorabiałem tulejki (z łożyskB)) więc o dokładności sam sie domyślasz;]

5sworzeń też był stary, bo wiadomo, dla klienta liczą się koszty, a ten kawał żelastwa to 50 zł...:)

6drążki kierownicze zostały te same, tylko musiałem je przedłużyc(ważne by nie było widac spawów, do gdy policja zatrzyma i zobaczy kombinowane drązki zabierze dowód:o

7trzeba było przerobić mocowanie maski, więc teraz nie daje sie otworzyć do końca, i jest posunięta trochę do przodu względem oryginału

8dla picu przykręciło się jeden obciąznik z przodu bo inaczej to łyso wygląda:lol:

9jedyna wada-przód jest za lekki;/ przy owijarce zrywa do góry:D

 

 

@c330ursus user_popup.png-wsporniki c330 i c330M mają takie same-poza łozyskami w zwolnicach i półosiami niczym się nie różnią:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

hmm, może mi ktoś pokazać(jeżeli ma) jak w C328 ma to przykręcone? nurtuje mnie jedno, bo ojciec jak go 1985 kupował, to podobno silnik od 330 był zjeżdżany z całym przeniesieniem napędu od 328(pewien osobnik zatarł go), a oś została stara. ale jedno mnie dziwi, dlaczego są tam tylko 4 otwory, a powinno być 6. Na 200% od c328 to silnik nie jest bo ma wlew oleju w pokrywie klawiatury, panewki takie jak do 330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

kolego, dzięki wielkie :) kolejny raz mi pomogłeś. właśnie teraz mi się przypomniało, że jak generalke robiłem to z kompletu uszczelek mi ta do misy nie pasowała i głowiłem się dlaczego :>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

no niech szlak trafi... więcej zachodu z tym wszystkim niż nie wiem... patrze dziś, a tam obudowa koła zamachowego też stary typ i miske nową to bym sobie mógł za przeproszeniem do d*py przykręcić. chyba zrzekne się tego traktora i kupie nowszą C330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ahme999    115

heh-nie ma sprawyB) tak to juz jest że jak się do czegos przyzwyczaisz to uwazasz to za normalne:lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

ma ktoś pomyśł jak wytulejować zwrotnice w tej starej osi od C328? :( z góry piszę, że te mosiężne tulejki od okrągłej osi były wstawiane, i nic to nie dało...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
malorolny    0

ma ktoś pomyśł jak wytulejować zwrotnice w tej starej osi od C328? ;) z góry piszę, że te mosiężne tulejki od okrągłej osi były wstawiane, i nic to nie dało...

Nic nie dało bo są wytarte słupice ...... nadspawać migomatem , przetoczyć , wstawic tulejki , rozwiercić i napewno to coś da ...... przynajmniej u mnie 5 sezonów wytrzymało .......... :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    14

Witam w c330 mam okrągłą oś mam zamiar założyć oś płaską czy będzie pasować pod wspornik osi okrągłej? bo słyszałem że nie pasuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

przód w c-330 i c-360 różni się tylko wspornikami osie sa takie same-powiem na przykładzie c-360-zmieniając oś okrągłą na płaska trzeba roztaczać wspornik na większy rozmiar

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rafal29    9

W 330 z okrągłą osią tulejki masz wbite w oś, a z osią płaską tulejki są we wsporniku. Jak chcesz przerobić to musisz roztoczyc wspornik aby wcisnąć tulejki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KAROL4    3

Zregeneruj starą i nie zmieniaj jej-po co pchać się w koszta,a ta stara jest pewnie mocniejsza od tych nowych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mati9621    14

Wiem że są inne tulejki tylko nie wiedziałem czy nominalne będą pasować do osi płaskiej a regenerować jej nie chce bo ogólnie nie lubię jej brzydka jest i chce kopic nową płaską

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witam wszystkich. Przymierzam się do wymiany uszczelniacza w zwolnicy przedniej w pronarze 82 SA i chciałbym się zapytać, czy ktoś z was ma może już to za sobą. Z tego co patrzyłem to będzie konieczne zdjęcie całej zwolnicy z obudowy półosi. Może ktoś dałby mi jakieś wskazówki z czym może być problem? Z góry dziękuję za pomoc.
    • Przez dawid4141
      Witam
      Potrzebowałbym kupić taką kratkę do Zetora 8111 :
      http://h13.abload.de...tko4688teu9.jpg
      na alledrogo i innych stronach niestety nie ma ;/
      Jeżeli miałby ktoś tak ową, niech napisze na PW
       
      Z góry dziękuje za odpowiedź
      Pozdrawiam
    • Przez Farmer2222
      Witam jestem uzytkownikiem ciagnika case 1056xl. Mam problem dotyczacy przedniej osi. Przy wlaczonym przednim napedzie podczas skrecania w czasie jazdy cos chrupie, przy dluzszej jezdzie w taki sposob siadaja lozyska na zwrotnicach , wykruszaja sie w pierwszej kolejnosci gorne a pozniej dolne . podczas jazdy bez włączonego przedniego napędu nic się nie dzieje chyba ze lozyska juz sie rozleca, problem pojawił się po zmianie jednej z przednich opon jest ona o profilu o 4 centymetry wyższym. Czy ma to jakis zwiazek z ta sprawa czy to tylko zbieg oko,icznosci dodam jeszcze ze przy wlaczonym napedzie w czasie maksymalnego skretu dosc mocno zarzuca ciagnik ale mam go juz wiele lat i wczesniej nic podobnego sie nie dzialo. Moze ktos z Was wie co moze byc przyczyna w zasadzie to za wyrownywanie drogi pomiedzy lewa a prawa strona ciagnika jest odpowiedzialny mechanizm roznicowy . Jezeli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc, z gory dziekuje.
    • Przez marcin80wlkp
      Witam.
      Mam taki oto problem. Dziś podczas orki, na przyczu pola wjechalem za bardzo do rowu, zahaczyłem o kamień i urwałem cała przednią oś w ciągniku. Pękly obydwa te uchwyty, które trzymają sworznie od przedniej osi, zarówno ten z przodu jak i z tyłu. chcialem zapytac czy ktoś ewentualnie miałby coś takiego na sprzedaż, lub gdzie tego szukać, oraz z jakimi kosztami trzeba się liczyć. Dobrze by było, gdyby ktoś podał numery katalogowe i nazwę tych części. Z góry dziękuję i czekam na odpowiedź.
    • Przez RAFAELOS
      Witam. Ostatnio po wymianie łożysk i uszczelniacza w zwolnicy okazało się, że olej ucieka przez wałek napędowy, który wchodzi do zwolnicy. Jak zdjąć zwolnicę, ażeby wymienić uszczelniacz ?
×