Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

mani51    373

Patrząc na zdjęcia wygląda na to że wszystko jest jak trzeba. Jeśli jesteś pewien że to idzie olej z dołu to trudno w tym przypadku coś sensownego wymyślić :/

 

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest między tulejami ,wytrzesz i za chwilę znów leci ,dzisiaj trochę tym jechałem parę km i wylatywało ,trochę mniej zaczęło lecieć jak popusciłem korek wlewu oleju do zwolnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Czyli wyciek nie jest pomiędzy tulejami zewnętrzna wewnętrzna tylko pomiędzy zewnętrzną a korpusem zwolnicy?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arab1    23

Wyciek jest pomiędzy tulejami ,bo jak wytrzesz to leci z góry ,miałem przez noc prawie odkręcony korek wlewu oleju do zwolnicy ,to niby nic górą nie wyciekło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Powietrze ma wydostawać się ze zwolnicy przez łożysko wałeczkowe do otworka i pomiędzy tulejami na zewnątrz. To wygląda jak by u ciebie nie mogło przecisnąc się przez łożysko tylko dołem pcha olej do góry. Ciężko coś wydedukować nie będąc przy tym.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    18

Może trochę odbiegnę od tematu , ale mam pytanie czy tulejował ktoś przedni wspornik i zwrotnice w mtz 80 innym materiałem niż oryginalne tulejki chyba żeliwne? Mógłby ktoś się wypowiedzieć jaki najlepiej byłoby tam użyć materiał ( brąz , terflon, może jakiś inny) , jeśli brąz to o jakim symbolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

witam, ostatnio przeprowadzam remont przedniego mostu w moim mtz i chciałem sie spytać czy możliwa jest zamiana zwrotnic z prawej na lewą i odwrotnie bo drążek poprzeczny krzywi mi sie o rame, a gdy bym przełożył to by było wszystko z przodu i by grało, tylko czy napęd bedzie prawidłowo pracował?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz. Ale jak założysz siłownik?

Same wąsy też da się trochę obniżyć trzeba by tylko na frezarkę z nimi wpaść. Możesz też podłożyć pod ogranicznik wahania sie przedniej osi.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

pod ograniczniki mam już podspawane kawałki drutu ale jak załaduje tura to i tak sie zaczepia, wspornik od siłownika sobie przespawam w drugą strone, tylko mi chodzi o to czy przekładnie nie będą źle pracować czy coś w tym stylu i o nic sie innego nie martwie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Możesz obrócić. Nic się nie zmieni geometria, mechanicznie pasuje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

a po co na piaście są założone podkładki dystansowe między łożyskami stożkowymi przecież one sie i tak nie zsuną do siebie w ogule je wyjąłem stanie sie coś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jeśli nie będzie tych pierścionków skręcając elementy na półosi tak ściśniesz łożyska że je zniszczysz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

ale skręciłem je i ładnie gładko chodzą,  jak są pierścionki to łożyska mają luzy i piasta bedzie miała bicie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo trzeba dobrać odpowiednio ich grubość. Szele wewnętrzne maja być zaciśnięte na tych pierścionkach tak by nie było luzu.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

czyli musze znowu rozebrać zwolnice i pozakładać podkładki czy nie jest to aż tak ważne i darować sobie, bo troche z tym sie schodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

U mnie też był luz na obu kołach, na jednym wystarczyło dokręcić te dwie śruby a na drugim musialem delikatnie zeszlifować z grubiści ten pierścien między łożyskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Instrukcja podaje, że ten luz jest regulowany szlifowaniem pierścieni.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dokładnie. Ja nie chciałem go szlifować a miałem luz to wyciąłem z blachy stalowej 0,2 mm podkładkę i podłożyłem pod zewnętrzną szelę.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursusek94    15

tak więc jak mówiłem przy remoncie napędu przełożyliśmy zwrotnice, cały dzień dzisiaj orałem i wszystko gra, wywierciłem też otwory w tulei za łożyskiem tak jak pisaliście i pozakładałem kalamitki w obudowie, jak narazie wszystko suchutkie.

 

[galleryimg=671213]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No widzisz fajnie. A co z balastem?


 

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam MTZ i tak jak w poprzednich postach zaczął mi lecieć z prawej zwolnicy. Czy można za miast oleju zastosować smar półpłynny do smarowania zwolnicy i przekładni kątowej? Dodam że wyciek nastąpił po dolaniu olej do pełnego stanu w zwolnicy przedniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jest opisane jak poprawić fabrykę. Poświęć trzy godziny, zrób to i zalej olejem a nie kombinuj z wynalazkami.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez michal0734
      witam mam problem z pronarem 82a kupilem 2 nowe aku i nie ma pradu w kabinie i świateł nic tylko jest prad na rozrusznik jak odpale to jest prad w kabinie ale tak jaby tylko z alternatora bo jak dam ale oborty to swiatla przygasaja radio gasnie ktos wie cos moze byc przyczyna?
    • Przez upadłymtz
      Witam. Czy mógłby ktoś zrobić i wrzucić zdjęcie całego mechanizmu załączania świateł STOP pod pedałem hamulca w mtz Pronar? Z góry dziękuję
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DoorJan
      Witam serdecznie, jestem operatorem Belarusa 820 z 2022 roku. Mam problem z dźwignia walka wom która jest "luźna" i przy pracy z kosiarka bijakowa wałek zwalnia przy większym obciążeniu. Próbowałem zwiększyć naciąg na zewnętrznym mechanizmie. W starszym modelu dźwignia działała ciężej jednak "przeskakiwała" w pozycję włączona i nie było z tym problemu. Proszę o jakąś poradę, czy jako laik mechaniki będę w stanie coś z tym zrobić, czy będzie to wymagać interwencji doświadczonego mechanika ? Z góry dziękuję 
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj