News
Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

Mucha    5

Mam takie pytanie w jaki sposób jest smarowana zwrotnica w MTZcie na moście stożkowym?? Od dołu jest korek wlewu oleju do smarowania zębatki i od góry też jest taki korek wlewu oleju do smarowania tych dwóch wałków co przekazują napęd na koło i na tym wałku pionowym jest uszczelniacz. a w środku jak jest smarowana ta piasta?? Niema tam żadnej smarowniczki tylko jest kołek i czy jego trzeba wyciągnąć czy jak bo już nie wiem co mam z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

dzisiaj to przeglądałem w książce bo dolewałem olej do przodka.

Smarem smaruje się zwrotnice w wersji bez napędu na przód.

Jak masz napęd to zwrotnice smarowane są olejem przynajmniej tak to wygląda z tych schematów smarowania.

U mnie też nie ma żadnej smarowniczki

 

tu masz skany książki

58-59_hwprxrq.jpg

 

60-61_hwprxxw.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    151

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.

taa, i przy okazji wywala go górą szczególnie jak są duze różnice temperatur na zewnątrz <_<

wkurzające jest jak odchodzisz od ciagnika i jest sucho a za kilka godzin przychodzisz i koło upi.... w oleju :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

aha czyli mam tylko wlać oleju w te 2 korki i wszystko?? A instrukcję też mam i też ją oglądałem parę razy ;)Ale i tak thx ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

żeby to zrobić to trzeba rozebrać te zwrotnice, tak?

 

bo ja już myślę jakiś odpowietrznik zamontować zamiast korka wlewu

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Nie ma nawet sitka... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

a w nim była miarka tak ok 5 cm poniżej wlewu

 

co do mostu przedniego to ma 5 miejsc olejowych i przy tych zwolnicach tez mi walił olej to na środku właśnie niby sa odpowietrzniki to przewierciłem "5" i olej tylko nimi wylatywal ale juz nie w takich ilościach

 

tak przy okazji w mtz 82 były tylko 2 smarowniczki z tyłu w wałku od ramion podnośnika :o:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

a właśnie że nie tylko

jest jeszcze do smarowania piasty pedału sprzęgła oraz wysprzęglika sprzęgła :)

 

ja też nie mam miarki przy wspomaganiu a olej zalałem tyle żeby zakryło te zębatki co je widać przez wlew

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Zeby ten otwór wywiercić niestety trzeba rozebrać zwolnicę i zdjąć całą z tulei. Dla tego otwór jest w tym miejscu bo to najspokojniejsze miejsce w całym wnętrzu zwolnicy, nie ma tam rozbryzgiwanego oleju. Nigdzie indziej na obudowie nie da się go zrobić bo w czasie jazdy jest po niej rozrzucany olej. Warto się pomęczyć bo potem jest święty spokój. Zrobiłem otworki w korkach wlewy oleju do zwolnicy i nic to nie dało. W czasie jazdy lało się po feldze.

 

A smar daje się na łożysko sprzęgła, prawy wieszak tuza, oś obroty ramion i przeguby siłownika wspomagania.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

ale tam się smaru nie daje ;)

 

 

a co? margarynę? :P

 

w instrukcji jest napisane jak byk że ileś tam pchnięc smarownicą w przypadku łożyska sprzęgła a w pozostałych przypadkach dopóki nie pojawi sie smar w szczelinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

musiałbym sprawdzić ale w moim jeszcze z mała kabiną to na łożysko sprzęgła szedł chyba olej

 

co do otworu w tych korkach odpowietrzających to nie trzeba nic rozbierać tam jest jeszcze szczelina ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    151

ja też mam z małą kabiną i tak pisze w instrukcji do niego

 

Jakich korków odpowietrzających? Przecież w zwrotnicach są tylko korki wlewowe i spustowe. Jedyny odpowietrznik w całym przednim moście to jest na samej górze obok mechanizmu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    112

szczerze to nie pamiętam niedawno sprzedany :lol: ale korek tam był a za korkiem co :huh: (chodzi o te smarowanie łozyska sprzęgła )

 

co do odpowietrznika spójrz na rys 43 powyżej tej lini co jest od 1 do korka a pod końcem strzałki wskazującej ten korek jest właśnie odpowietrznik (znajdziesz) i go przewierciłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

mam pytanie czy rozbierał ktoś przedni napęd to wymiany tych uszczelniaczy na teleskopach jak tak to prosiłbym napisać jak to rozebrać i jeszcze jak jadę po dołach to stuka mi prawe koło i trochę się rusza i nie wiem jak to rozebrać myślę na tym żeby wywiercić te otwory w tej tulei to ciągnik postoi trochę na dworze i całą zwolnica w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

a ja mam pytanie o smarowanie pompy wtryskowej. Smarowana własnym olejem czy z silnika i ile oleju w nią wlać. Nie mam książki do niego i nie wiem co i jak ze smarowaniem pompy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    798

Zdejmij koło, odkręć wszystkie śruby na około obudowy zwolnicy i zdemontuj ją razem z piastą. Rura zwrotnicy jest przykręcona pod górna przekładnią kontową sześcioma śrybami. Odkręć tylko cztery na krzyż i spadnie ci cała zwrotnica a rura pozostanie przy osi. W środku w zwrotnicy jest tuleja i w niej są dwa oringi. Jeśli nie chcesz wiercić otwory to obudowy zwolnicy nie musisz odkręcać.

 

Jeśli chcesz wykasować luz na piaście to musisz odkręcić i zbić koło zębate z osi koła i wybić tą oś. Potem zobaczysz bo już nie pamiętam. Na pewno luz reguluje się pierścieniami miedzy łożyskami stożkowymi.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

W mtz to jest tak z tą pompą wtryskową że tam się normalnie wymienia olej tak jak np. w sześćdziesiątce jeżeli wlejesz za dużo to jego nadmiar wpłynie do silnika zaś z silnika do pompy nie może się przedostać przynajmniej u nas tak było jak mieliśmy mtz-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Czyli pompa nie jest tip top szczelna. Więc jeśli paliwo by dostawało się na dół pompy to automatycznie idzie przy większej objętości do miski


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz95
      Witam. jestem zainteresowany kupnem belarusa. i czytałem ze jedne maja taka skrzynie a drugie taka. czym sie rózni skrzynia zsynchronizowana od niezsynchronizowanej. i która jest lepsza?
    • Przez BAD80
      Witam,
      posiadam mtz-82 z 96r. jestem jego drugim włascicielem. W ciągniku po dokonaniu zakupu zauwazyłem, że brakuje na spodzie ciągnika pokrywy tu pod tarczą sprzegłową.
      Dopiero podczas pracy uświadomiłem sobie z jakiego powodu - ciągnik jak się rozgrzeje to przez ten otwór wycieka olej. Jak chwilę postoi to pod spodem tworzyła się mała kałuża z oleju bo kapało. Widocznie nie ma tej pokrywy bo inaczej olej by się gromadził i by zaolejał tarcze sprzegłową ( tak myslę sam) Ostatnio musiałem zrobić przegląd, więc postanowiłem dorobić tą pokrywę tymczasowo, tak by nie nakapało na stacji;) Po powrocie i krótkiej pracy w polu zauważyłem, że olej zaczyna wyłazić naokoło szczeliny tu gdzie jest złączony przód ciągnika z tyłem ( tak myśle, że pewnie obracające się sprzegło tak rozbryzgało aż szczelinami olej wyszedł?), postanowiłem wykrecić tą pokrywe pod sprżegłem i wtedy wylało się sporo oleju i dosłownie ciurem się leje teraz jak jest rozgrzany i zwłaszcza wtedy gdy jest załączony WOM, natomiast na tej pokrywce zostało sporo syfu - tylko po jednym dniu. Moje pytanie jest takie skąd on się tam bierze i co mogło puścić? najpewniej przedostaje się ze skrzyni biegów bo tam stwierdzam ubytek oleju. Od spodu widzę, że olej gdzieś z góry wycieka i chyba bez rozpoławiania ciągnika nie da się stwierdzić gdzie jest defekt. Czy ktoś się już spotkał z czymś takim? Może ktoś posiada jakieś rysunki/katalog części gdzie jest narysowane co tam po kolei jest? W załączeniu kilka fotek... Z gory dziękuję za pomoc, mam ten ciągnik od niedawna, więc dopiero się go "ucze"

    • Przez ceston
      Czy jest możliwość kupienia samej gwiazdy na 8 szpilek do mtz 820 na przednie kola?
    • Przez MazurTOP
      Witam!!!
       
      Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje
    • Przez johenek
      Witam
      Przepraszam jeśli temat się powtaża ale zalerzy mi na szybkiej odpowiedzi, a nie mogę nigdzie znaleźć podobnego tematu
       
       
      Mianowicie mam problem z odpalaniem mojego Belarusa, gdyż czasami odpala normalnie z kluczyka, a czasami słychać tylko takie tyknięcie przekaźnika po przekręceniu kluczyka i trzeba odpalać na zwarcie.
      Nie wiem co może być popsute ponieważ nie znam się dobrze na elektryce.
      Może ktoś się już z takim problemem spotkał i wie co trzeba wymienić
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.