Skocz do zawartości
News
Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

Mucha    5

Mam takie pytanie w jaki sposób jest smarowana zwrotnica w MTZcie na moście stożkowym?? Od dołu jest korek wlewu oleju do smarowania zębatki i od góry też jest taki korek wlewu oleju do smarowania tych dwóch wałków co przekazują napęd na koło i na tym wałku pionowym jest uszczelniacz. a w środku jak jest smarowana ta piasta?? Niema tam żadnej smarowniczki tylko jest kołek i czy jego trzeba wyciągnąć czy jak bo już nie wiem co mam z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

dzisiaj to przeglądałem w książce bo dolewałem olej do przodka.

Smarem smaruje się zwrotnice w wersji bez napędu na przód.

Jak masz napęd to zwrotnice smarowane są olejem przynajmniej tak to wygląda z tych schematów smarowania.

U mnie też nie ma żadnej smarowniczki

 

tu masz skany książki

58-59_hwprxrq.jpg

 

60-61_hwprxxw.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

mani51    135

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.

taa, i przy okazji wywala go górą szczególnie jak są duze różnice temperatur na zewnątrz <_<

wkurzające jest jak odchodzisz od ciagnika i jest sucho a za kilka godzin przychodzisz i koło upi.... w oleju :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

aha czyli mam tylko wlać oleju w te 2 korki i wszystko?? A instrukcję też mam i też ją oglądałem parę razy ;)Ale i tak thx ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

żeby to zrobić to trzeba rozebrać te zwrotnice, tak?

 

bo ja już myślę jakiś odpowietrznik zamontować zamiast korka wlewu

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Nie ma nawet sitka... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

a w nim była miarka tak ok 5 cm poniżej wlewu

 

co do mostu przedniego to ma 5 miejsc olejowych i przy tych zwolnicach tez mi walił olej to na środku właśnie niby sa odpowietrzniki to przewierciłem "5" i olej tylko nimi wylatywal ale juz nie w takich ilościach

 

tak przy okazji w mtz 82 były tylko 2 smarowniczki z tyłu w wałku od ramion podnośnika :o:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

a właśnie że nie tylko

jest jeszcze do smarowania piasty pedału sprzęgła oraz wysprzęglika sprzęgła :)

 

ja też nie mam miarki przy wspomaganiu a olej zalałem tyle żeby zakryło te zębatki co je widać przez wlew

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Zeby ten otwór wywiercić niestety trzeba rozebrać zwolnicę i zdjąć całą z tulei. Dla tego otwór jest w tym miejscu bo to najspokojniejsze miejsce w całym wnętrzu zwolnicy, nie ma tam rozbryzgiwanego oleju. Nigdzie indziej na obudowie nie da się go zrobić bo w czasie jazdy jest po niej rozrzucany olej. Warto się pomęczyć bo potem jest święty spokój. Zrobiłem otworki w korkach wlewy oleju do zwolnicy i nic to nie dało. W czasie jazdy lało się po feldze.

 

A smar daje się na łożysko sprzęgła, prawy wieszak tuza, oś obroty ramion i przeguby siłownika wspomagania.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

ale tam się smaru nie daje ;)

 

 

a co? margarynę? :P

 

w instrukcji jest napisane jak byk że ileś tam pchnięc smarownicą w przypadku łożyska sprzęgła a w pozostałych przypadkach dopóki nie pojawi sie smar w szczelinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

musiałbym sprawdzić ale w moim jeszcze z mała kabiną to na łożysko sprzęgła szedł chyba olej

 

co do otworu w tych korkach odpowietrzających to nie trzeba nic rozbierać tam jest jeszcze szczelina ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    135

ja też mam z małą kabiną i tak pisze w instrukcji do niego

 

Jakich korków odpowietrzających? Przecież w zwrotnicach są tylko korki wlewowe i spustowe. Jedyny odpowietrznik w całym przednim moście to jest na samej górze obok mechanizmu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    79

szczerze to nie pamiętam niedawno sprzedany :lol: ale korek tam był a za korkiem co :huh: (chodzi o te smarowanie łozyska sprzęgła )

 

co do odpowietrznika spójrz na rys 43 powyżej tej lini co jest od 1 do korka a pod końcem strzałki wskazującej ten korek jest właśnie odpowietrznik (znajdziesz) i go przewierciłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

mam pytanie czy rozbierał ktoś przedni napęd to wymiany tych uszczelniaczy na teleskopach jak tak to prosiłbym napisać jak to rozebrać i jeszcze jak jadę po dołach to stuka mi prawe koło i trochę się rusza i nie wiem jak to rozebrać myślę na tym żeby wywiercić te otwory w tej tulei to ciągnik postoi trochę na dworze i całą zwolnica w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

a ja mam pytanie o smarowanie pompy wtryskowej. Smarowana własnym olejem czy z silnika i ile oleju w nią wlać. Nie mam książki do niego i nie wiem co i jak ze smarowaniem pompy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    785

Zdejmij koło, odkręć wszystkie śruby na około obudowy zwolnicy i zdemontuj ją razem z piastą. Rura zwrotnicy jest przykręcona pod górna przekładnią kontową sześcioma śrybami. Odkręć tylko cztery na krzyż i spadnie ci cała zwrotnica a rura pozostanie przy osi. W środku w zwrotnicy jest tuleja i w niej są dwa oringi. Jeśli nie chcesz wiercić otwory to obudowy zwolnicy nie musisz odkręcać.

 

Jeśli chcesz wykasować luz na piaście to musisz odkręcić i zbić koło zębate z osi koła i wybić tą oś. Potem zobaczysz bo już nie pamiętam. Na pewno luz reguluje się pierścieniami miedzy łożyskami stożkowymi.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

W mtz to jest tak z tą pompą wtryskową że tam się normalnie wymienia olej tak jak np. w sześćdziesiątce jeżeli wlejesz za dużo to jego nadmiar wpłynie do silnika zaś z silnika do pompy nie może się przedostać przynajmniej u nas tak było jak mieliśmy mtz-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Czyli pompa nie jest tip top szczelna. Więc jeśli paliwo by dostawało się na dół pompy to automatycznie idzie przy większej objętości do miski


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez mariusz85zmc
      Witam. 
      Ostatnio pojawił się u mnie dość uciążliwy problem z blokowaniem się hamulca zasadniczego w prawym kole.
      Gdy nacisnę na pedał hamulca koło natychmiast zostaje zahamowane i zablokowane i muszę cofnąć nieco do tyłu aby się odblokowało.
      Wszystko zostało rozebrane wyczyszczone sprawdzone i zamontowane jeszcze raz i brak poprawy.
      Części wyglądają niemal jak nowe ( przynajmniej tak mi się wydaje..... ) , nic nie jest zardzewiałe ani dołki na śruty ani same śruty nic  nie wyglądają na zużyte.
      Wstawiona jedna nowa tarcza bo dwie nowe się nie mieszczą, są nieznacznie grubsze od oryginalnych i brakuje miejsca na pracę rozpieraka.
      Dodatkowo nie raz czuć pracę hamulca po mniej więcej wciśnięciu pedału hamulca na ok 5 cm i już hamuje a nie raz trzeba wcisnąć niemal do podłogi i to już jest dla mnie naprawdę zagadka.
      Proszę o pomoc bo już raz mi się prawie ciągnik przewrócił jak musiałem nagle schamować na ulicy i jedno koło się zablokowało.
       
      Pozdrawiam serdecznie forumowiczów. 
    • Przez mirek18
      Witam serdecznie, mam problem z moim Belarusem 952, ładowanie alternatora następuje dopiero po uzyskaniu 1000 obrotów. Przedni regulator napięcia jest nowy. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
    • Przez Piotr54321
      Witam kupiłem belarusa 920.2 i skaśnik paliwa nie działa i gdzie są bezpiczniki w mtz 2018r. producji. Dziękuję za otpowiedzie.
    • Przez jacek1994
      Witam wszystkich,
      mój tata posiada belarusa 72 z 94 roku w sumie już bardzo dawno wystąpiły problemy z luzami w układzie kierowniczym ale teraz już problem robi się zbyt poważny. Ciągnik ledwo mieści się na ulicy. W pewnym momencie wymieniliśmy pompę ale nic to nie dało i pojawił się kolejny problem. Mianowicie jest dość spory opór przy skręcie w lewo zaś w prawo skręca się normalnie. Co dalej robić ? Czy może to być uszkodzony siłownik ?   Czy może układ jest zapowietrzony ? jest gdzieś jakaś regulacja czy odpowietrznik ? 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.