Skocz do zawartości
News
Mucha

Jak i czym jest smarowania zwrotnica w MTZ 82??

Polecane posty

Mucha    5

Mam takie pytanie w jaki sposób jest smarowana zwrotnica w MTZcie na moście stożkowym?? Od dołu jest korek wlewu oleju do smarowania zębatki i od góry też jest taki korek wlewu oleju do smarowania tych dwóch wałków co przekazują napęd na koło i na tym wałku pionowym jest uszczelniacz. a w środku jak jest smarowana ta piasta?? Niema tam żadnej smarowniczki tylko jest kołek i czy jego trzeba wyciągnąć czy jak bo już nie wiem co mam z tym zrobić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

dzisiaj to przeglądałem w książce bo dolewałem olej do przodka.

Smarem smaruje się zwrotnice w wersji bez napędu na przód.

Jak masz napęd to zwrotnice smarowane są olejem przynajmniej tak to wygląda z tych schematów smarowania.

U mnie też nie ma żadnej smarowniczki

 

tu masz skany książki

58-59_hwprxrq.jpg

 

60-61_hwprxxw.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

piotrb14    188

mam podobną instrukcję ale widzę że kolega mnie wyprzedził i szybciej wstawił :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

Tak to wygląda i tak to jest. Zwrotnica pracując wytwarza wewnątrz ciśnienie i podciśnienie wciskając olej w tuleje.

taa, i przy okazji wywala go górą szczególnie jak są duze różnice temperatur na zewnątrz <_<

wkurzające jest jak odchodzisz od ciagnika i jest sucho a za kilka godzin przychodzisz i koło upi.... w oleju :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mucha    5

aha czyli mam tylko wlać oleju w te 2 korki i wszystko?? A instrukcję też mam i też ją oglądałem parę razy ;)Ale i tak thx ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

a jak sprawdzić poziomu w serwomechaniźmie? bo żadnej miarki nie widać :unsure:


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144
(edytowany)

żeby to zrobić to trzeba rozebrać te zwrotnice, tak?

 

bo ja już myślę jakiś odpowietrznik zamontować zamiast korka wlewu

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

UrsusCzesio miarka jest na sitku które jest włożone we wlew oleju.

 

mani51 miałem ten sam problem. Słońce zaświeciło na zwolnice i się leje, pojezdził trochę i się leje. W którymś temacie jest podany link do karty zmian wprowadzonej do zewnętrznej tulei. Wywiercony otwór. Zrobiłem to mi w końcu jest święty spokój. Tylko lekko jest tuleja przypocona jak pracuje ale się nic nie leje.

 

http://www.pronar.pl/zmiany/1997/zk_1997.pdf

 

Nie ma nawet sitka... :(


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    87

a w nim była miarka tak ok 5 cm poniżej wlewu

 

co do mostu przedniego to ma 5 miejsc olejowych i przy tych zwolnicach tez mi walił olej to na środku właśnie niby sa odpowietrzniki to przewierciłem "5" i olej tylko nimi wylatywal ale juz nie w takich ilościach

 

tak przy okazji w mtz 82 były tylko 2 smarowniczki z tyłu w wałku od ramion podnośnika :o:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144
(edytowany)

a właśnie że nie tylko

jest jeszcze do smarowania piasty pedału sprzęgła oraz wysprzęglika sprzęgła :)

 

ja też nie mam miarki przy wspomaganiu a olej zalałem tyle żeby zakryło te zębatki co je widać przez wlew

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Zeby ten otwór wywiercić niestety trzeba rozebrać zwolnicę i zdjąć całą z tulei. Dla tego otwór jest w tym miejscu bo to najspokojniejsze miejsce w całym wnętrzu zwolnicy, nie ma tam rozbryzgiwanego oleju. Nigdzie indziej na obudowie nie da się go zrobić bo w czasie jazdy jest po niej rozrzucany olej. Warto się pomęczyć bo potem jest święty spokój. Zrobiłem otworki w korkach wlewy oleju do zwolnicy i nic to nie dało. W czasie jazdy lało się po feldze.

 

A smar daje się na łożysko sprzęgła, prawy wieszak tuza, oś obroty ramion i przeguby siłownika wspomagania.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

ale tam się smaru nie daje ;)

 

 

a co? margarynę? :P

 

w instrukcji jest napisane jak byk że ileś tam pchnięc smarownicą w przypadku łożyska sprzęgła a w pozostałych przypadkach dopóki nie pojawi sie smar w szczelinach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    87

musiałbym sprawdzić ale w moim jeszcze z mała kabiną to na łożysko sprzęgła szedł chyba olej

 

co do otworu w tych korkach odpowietrzających to nie trzeba nic rozbierać tam jest jeszcze szczelina ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    144

ja też mam z małą kabiną i tak pisze w instrukcji do niego

 

Jakich korków odpowietrzających? Przecież w zwrotnicach są tylko korki wlewowe i spustowe. Jedyny odpowietrznik w całym przednim moście to jest na samej górze obok mechanizmu różnicowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    87

szczerze to nie pamiętam niedawno sprzedany :lol: ale korek tam był a za korkiem co :huh: (chodzi o te smarowanie łozyska sprzęgła )

 

co do odpowietrznika spójrz na rys 43 powyżej tej lini co jest od 1 do korka a pod końcem strzałki wskazującej ten korek jest właśnie odpowietrznik (znajdziesz) i go przewierciłem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

mam pytanie czy rozbierał ktoś przedni napęd to wymiany tych uszczelniaczy na teleskopach jak tak to prosiłbym napisać jak to rozebrać i jeszcze jak jadę po dołach to stuka mi prawe koło i trochę się rusza i nie wiem jak to rozebrać myślę na tym żeby wywiercić te otwory w tej tulei to ciągnik postoi trochę na dworze i całą zwolnica w oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

a ja mam pytanie o smarowanie pompy wtryskowej. Smarowana własnym olejem czy z silnika i ile oleju w nią wlać. Nie mam książki do niego i nie wiem co i jak ze smarowaniem pompy


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

Zdejmij koło, odkręć wszystkie śruby na około obudowy zwolnicy i zdemontuj ją razem z piastą. Rura zwrotnicy jest przykręcona pod górna przekładnią kontową sześcioma śrybami. Odkręć tylko cztery na krzyż i spadnie ci cała zwrotnica a rura pozostanie przy osi. W środku w zwrotnicy jest tuleja i w niej są dwa oringi. Jeśli nie chcesz wiercić otwory to obudowy zwolnicy nie musisz odkręcać.

 

Jeśli chcesz wykasować luz na piaście to musisz odkręcić i zbić koło zębate z osi koła i wybić tą oś. Potem zobaczysz bo już nie pamiętam. Na pewno luz reguluje się pierścieniami miedzy łożyskami stożkowymi.

 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    796

W tulei wbitej w obudowe zwolnicy.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pamo84    9

W mtz to jest tak z tą pompą wtryskową że tam się normalnie wymienia olej tak jak np. w sześćdziesiątce jeżeli wlejesz za dużo to jego nadmiar wpłynie do silnika zaś z silnika do pompy nie może się przedostać przynajmniej u nas tak było jak mieliśmy mtz-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    306

Czyli pompa nie jest tip top szczelna. Więc jeśli paliwo by dostawało się na dół pompy to automatycznie idzie przy większej objętości do miski


Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez dzony9203
      Witam wszystkich.
      Mam problem z odpięciem przewodu paliwowego od lewego baku.
      Pytanie niby banalne ale nie mogę bo za nic odkręcić, nawet żabą.
      Ktoś ma podobne doświadczenia albo pomysły ?
      Załączam zdjęcie poglądowe.
      Pozdrawiam.

    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez rastafarmer
      Witam wszystkich bardzo serdecznie!
      Jestem nowym użytkownikiem- pomimo tego że przeczytałem regulamin, proszę o troszeczkę wyrozumiałości i uwagi jeśli robię jakieś błędy
      Mianowicie posiadam MTZ-ta 82 z przednim napędem. W najbliższym czasie chciałbym wymienić w nim opony z przodu.
      Fabrycznie mam wstawione 11,2 R20. W związku z powyższym mam do Was pytanie- czy jest możliwość wstawienia opon 12,4 R20? Czy to się wszystko "zgra" bez wymiany tylnych opon?
      Proszę o porady i uwagi.
      Pozdrawiam!
       
      Szymek
    • Przez dzastin
      Witam!
      Mam dylemat odnośnie przyłączenia hydrauliki wapniarki do ciągnika. Potrzebuje podłączyć dwa węże, z którego jeden będzie zasilający a drugi na powrocie. Standardowo podłączyłem je jak pług obrotowy do tych gniazd z lewej strony, zamieniając dwukrotnie pozycją prawy na lewe i lewe na prawe, ale za każdym razem wysadziło mi uszczelniacz przy wapniarce. jako że nie jestem wybitnym specjalistą w tych sprawach , a w książkach serwisowych ciężko cokolwiek znaleźć mam do Was pytanie: czy za powrót oleju nie będzie czasem odpowiadało to gniazdo z prawej strony ciągnika? Będę wdzięczny za jakąkolwiek poradę ;)

    • Przez Kacper2305
      Witam. Niechcący poprzestawialem ustawienia licznika w belarusie. 952 2011r przód krzyzakowy koła z tyłu r34. Czy wie ktoś jakie muszą być ustawione te kody i pomorze? 



×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.