1Paqvs

Deutz-Fahr 1320m problem z ostatnim cylindrem

Polecane posty

1Paqvs    0

Witam,prośba o pomoc pacjent Kombajn zbożowy Deutz-Fahr 1320m 6 cylindrów.
Podczas pracy kombajnu grzeje się ostatni cylinder licząc od strony wiatraka. Chłodzony oczywiście powietrzem wszystko suche i czyste brak wycieków. Niestety nie wiem co robić. Temperatura osiąga 120 stopni Celsjusza. Reszta cylindrów ok temperatura. Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Może zmienić szajbke wentylatora na mniejszą.? Jeśli tak to na jaką?
Czy jest to normalne zjawisko ? Oczywiście wszystko regularnie nawet w ciągu dnia czyszczone z kurzu. Filtr dmuchany rów iez na bieżąco. Mam dylemat czy grzebać w cylindrze, czy może wymiana wentylatora wystarczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    735

Nie normalne, na pewno nie wina wentylatora chyba że pasek się ślizga. Szukaj przyczyny w cylindrze, wtrysk, kompresja luzy zaworowe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

Chciałem właśnie uniknąć rozbierania bo pali od strzała. Pasek był wymieniany w ubiegłym sezonie. Sprawdzę teraz wtryski 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4788
Napisano (edytowany)

Jak wyżej napisane jeśli to nic nie da to możliwe ,ze jest zatarty na tym garze puchnie i dlatego to się dzieje. W zasadzie słaba kompresja czy nieszczelne zawory nie powodują przegrzania. Trzeba sprawdzić jedynie wtryskiwacz czy nie leje ale to wątpię. Najprawdopodobniej starł się teflon z tłoka całość uległa przegrzaniu i teraz szybko i łatwo się przegrzewa puchnie i jeszcze bardziej się przegrzewa.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    735
Napisano (edytowany)

Luzy zaworowe mogą zaburzać proces usuwania spalin co w skrajnych przypadkach może podnosić temperaturę lub zmniejszyć moc co też ma wpływ na temperaturę podczas pracy. Ok to skrajności.

Telefon na tłoku przyczyną zacierania? Połowa silników nie ma teflonu i jakoś pracuje. Zresztą nie wiem czy ten silnik na tłoki z warstwą teflonu.

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4788

Taki luz zaworowy musiał by mieć z pół centymetra by spowodować, że np zawór otworzy się tylko do połowy swego skoku. To by oznaczało duże stuki w głowicy. Luz zaworowy nawet milimetr czy dwa nie spowoduje takich problemów.

Jeśli silnik nie ma teflonu jest fabrycznie luźniej pasowany. Jeśli natomiast go ma jak np fl912 czy fl 913 to nawet jeśli częściowo starty to jest pomocny. Te silniki jeśli już się przegrzały raz czy dwa będą puchnąć i się przegrzewać ponownie. Znajomy kiedyś kupił same z silnikiem chłodzonym powietrzem. Po rozgrzaniu silnik zdychał i gasł bo puchł. Po ostygnięciu znowu chodził. Tutaj puchnie jeden gar inne go dalej ciągną i dlatego takie temperatury.

Oczywiście zakładamy, ze obudowy silnika są szczelne żeberka cylindra czyste przepływ powietrza jest dobry itd. No i pytanie czy tam za tym cylindrem nie ma np chłodnicy oleju która jest zabita i hamuje przepływ powietrza przez ostatni gar. To samo tyczy się sprawności wentylatora jego napędu itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    735

Ile czasu masz ten kombajn i od kiedy to się dzieje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

Właśnie od ubiegłego roku tak się dzieje. Sezon pracował na takiej wysokiej temperaturze 120 stopni.  Wentylatora ma nowy pasek, działa sprawnie. Oczywiście chłodnica oleju jest przed cylindrami. Czysta, przed sezonem czyszczona skrupulatnie. Myślę aby rozebrać ten właśnie cylinder. Tylko pytanie czy warto naprawiać jeden. Tak każdy z nich można rozebrać osobno. 

W pierwszej kolejności sprawdzę wtryski. Lecz jeśli wtryski będą ok. Chyba trzeba rozebrać ? 

Pompa oleju działa sprawnie więc chyba nadmiernie oleju nie grzeje. 

Pytanie czy oznaczony zakres na czerwono nie powinien mieć jakiś blaszek zaślepiający. Zdjęcie poglądowe z internetu 

IMG_20240510_090541.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    735

Jest osłona, zasłania przestrzeń między cylindrami. Tak ma być 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

I może tutaj też jest lekki problem 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    735

Na zdjęciu widać tą osłonę, a u Ciebie nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1Paqvs    0

Właśnie u mnie jej nie ma i czy to też może w jakimś stopniu być problemem. Powietrze za wcześnie wylatuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez grzybu19
      Witam, czy w tym kombajnie po naciśnięciu sprzęgła i zmianie biegu wariator od prędkości jazdy zostaje zwolniony do minimalnej prędkości? w bizonie tak jest a jak jest w tych kombajnach ? z góry dziękuję za podpowiedź.
    • Przez Pasjonat~
      Dzień dobry,
      Czy ktoś posiada kombajn fahr 33.30, może podzielić się opinia co sądzi o tym modelu?
      Planuję zakup takiego i jak jest z dostępem do części, awaryjnością i koszeniem?
      pozdrawiam
    • Przez Kuboss
      Dzień dobry odnoszę się z problemem napędu podczas jazdy np dodam i puszczę gaz  załączy i rozłączy się napęd  i powstaje delikatne szarpnięcie i metaliczny dzwiek dzieje się to notorycznie gdy ino pojawi się delikatny luz aby wskoczyć. Ciśnienie na elektrozaworze jest prawidłowe 18 bar po włączeniu i 0 po wyłączeniu napędu dłuższy czas jeździłem z manometrem i ciśnienie wskazywało 0 elektrozawór nowy.  tłok od załączania na zimnym ciągniku jest okej schowany ale podczas dłuższy czas bez używania napędu wychodzę z ciągnika a tłok jest wysunięty jakby był napęd załączony włączę wyłączę napęd tłok się chowa tak jak ma być wyłączony napęd i po chwil od nowa tłok wciśnięty bez załączania napędu 
      zauważyłem też że jak wykręciłem wężyk ten co daje olej do tłoka załączenia napędu   olej spłynie mogę załączać wyłączać napęd i do pół godziny nic się z ciągnikiem sie nie dzieje a później od nowa
      bede bardzo wdzięczny za pomocą 
    • Przez Kuboss
      Dzień dobry odnoszę się z problemem napędu podczas jazdy np dodam i puszczę gaz  załączy i rozłączy się napęd  i powstaje delikatne szarpnięcie i metaliczny dzwiek dzieje się to notorycznie gdy ino pojawi się delikatny luz aby wskoczyć. Ciśnienie na elektrozaworze jest prawidłowe 18 bar po włączeniu i 0 po wyłączeniu napędu dłuższy czas jeździłem z manometrem i ciśnienie wskazywało 0 elektrozawór nowy.  tłok od załączania na zimnym ciągniku jest okej schowany ale podczas dłuższy czas bez używania napędu wychodzę z ciągnika a tłok jest wysunięty jakby był napęd załączony włączę wyłączę napęd tłok się chowa tak jak ma być wyłączony napęd i po chwil od nowa tłok wciśnięty bez załączania napędu 
      zauważyłem też że jak wykręciłem wężyk ten co daje olej do tłoka załączenia napędu   olej spłynie mogę załączać wyłączać napęd i do pół godziny nic się z ciągnikiem sie nie dzieje a później od nowa
      bede bardzo wdzięczny za pomocą 
    • Przez Kuboss
      Dzień dobry  odnosze się z prośbą  podczas jazdy załącza i rozłącza napęd przez co jest szarpniecie i stuk gdy tylko ciągnik dostanie luz i nie mam pojęcia już co to może być elektryka sprawdzona  sterowanie również hydrauliczne wynosi 18 bar proszę o pomoc 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj