Skocz do zawartości
henes

układ hamulcowy w mtz1025.3

Polecane posty

henes    11

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

u mnie dealer z Dobrego Miasta - STAGROL wyprowadził wyjście na układ jednoprzewodowy z jednego z gniazd dwuprzewodowego - na razie działa choć nie jest to wg mnie dobrze zrobione.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Nikita,napisz dokładniej jak u ciebie zamontowane jest to wyjście hamulcowe jednoobwodowe?Mój sprzedawca umywa ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    120

podpięte pod czerwone gniazdo dwuprzewodowego układu.

Przynajmniej tak mi się wydaje że idą przewody.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Czyli wystarczy podłączyć dodatkowy przewód z czarnym szybkozłączem (za pomocą dodatkowego trójnika) do trójnika łączącego przewód zasilający czerwone szybkozłącze z przewodem łączącym zbiornik powietrza ciągnika z zaworem pod pedałem hamulca ciągnika?Jeślitak,to znaczy,że podczas hamowania zawór dwuobwodowy ciągnika podaje ciśninie do żółtego szybkozłącza i jednocześnie odcina ciśnienie do czerwonego szybkozłącza?.Myślałem,że ciśninie w czerwonym złączu jest cały czas i podłączenie się do niego nic nieda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam


Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Polszu,chodzi oto,żeby mieć oba systemy hamulcowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120
Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Popatrzę ale AFAIR jest podpięte tak jak pisałem wyżej - pod czerwone gniazdo, wstawili trójnik i podpięli.

Dwuprzewodowej instalacji nie sprawdzałem bo nie mam do czego jej podpiąć a i tak nie będę jej nigdy używał.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Gotowe.Zawór zwany "kapusta",dwa trojniki, trzy przewody wysokociśniniowe plus własny montaż.Powstał system hamulcowy 2+1.Koszt 360 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

można poporosić zdjęcia tego co dołożyłeś i gdzie?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Ja z ciekawości zobaczyłem jak jest w moim DF i okazało się ze jest tak jak henes, trójnik dany jakieś 30 cm przed czerwonym gniazdem 30cm przewodu i gniazdo do instalacji jednoprzewodowej i to wszystko w kwestii przeróbki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

można poporosić zdjęcia tego co dołożyłeś i gdzie?

Zdjęć nie mogę chwilowo zrobić.Próbowałem zrobić tak jak jest u Ciebie,niestety hamulce nie działały.Rozwiązanie,które zastosowałem ,wyczytałem w internecie i zobaczyłem w NH u znajomego.Zastosowałem zawór hamowania przyczepy 45100100,który zawiesiłem pod kabiną z lewej strony w pobliżu zbiornika paliwa.Zasilanie zaworu(wyjście nr1) podłączyłem przewodem hydraulicznym i trójnikiem z nakrętką z trójnikiem z którego wyprowadzone jest zasilanie czerwonego złącza,z prawej strony ciągnika.Z wyjścia nr2 zaworu wyprowadziłem zaasilanie dodatkowego złącza czarnego na tył ciągnika.Wyjście nr4 zaworu połączyłem za pomocą przewodu hydraulicznego i trójnika z nakrętką z przewodem zasilającym żółte złącze ciągnika.Trójnik zamontowałem w miejscu zamontowania żółtego złącza.Wszystko dziła bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam

ja nie grzebałem - tak to zamontował STAGROL Dobre Miasto - niby dealer pronara i mtzta.

 

Natomiast muszę dodać że zrobili to tak że owszem - jednoobwodowy układ działa ale chcieliśmy podpiąć przyczepę znajomego (pojawiają się u nas powoli z dwuobwodowymi układami) to lipa, poduszki pompuje, powietrze w zbiorniku jest jednak aby zahamować trzeba zdjąć przewód (żółte złącze bo na czarnym jest cały czas ciśnienie).

Chłopaki więc spierniczyli sprawę.

 

Jak nie patrzył zastanawiam się jak teraz doprowadzić to do ładu i składu. Tak aby działała poprawnie instalacja jednoobwodowa oraz dwuobwodowa. Koszty grają znaczenie gdyż mam drugi ciągnik tj Zetor 10145 z jednoobwodową instalacją i myślę tam dołożyć dwuobwodową. Wiem, że wielkiego sensu to nie ma bo na razie przyczep dwuobwodowych nie mam na podwórku ale myślę że to kwestia czasu. Fajnie jakby w obu było to podobnie rozwiązane, w obu jednoobwodowa instalacja działa prawidłowo.

 

Najprościej chyba zastosować rozwiązanie z tego wątka: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/24245-jak-zamontowa%C4%87-do-ursusa-c385-dwuobwodowy-uk%C5%82ad-pneumatyczny/

Tylko jaki tam zawór idzie jako niebieski kwadrat?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

He he normalnie grabarz roku. Totalnie stare zwłoki odkopałeś.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

wiem wiem ale szukałem dawno tego tematu ;)

Chciałem potwierdzić to co pisali ludzie że nie zadziała to w ten sposób jak podpiął to DEALER firmy PRONAR ;)

 

 

PS: może dostanę złotą łopatę za odkop roku ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    786

Spox. Jesteś jednym z niewielu którym uwierzę że zrobili to celowo a nie z głupoty :)


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

powiedzmy że w tym roku chciałem kumpla przyczepą pojechać po nawozy i sprawdzając dwuobwodówkę wyszły jaja :(

Zacząłem szukać i jest temat w którym użytkownik "polszu" powiedział wiele. Teraz kminię jak dołożyć do obu ciągników poprawnie działające dwa obwody ;)


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Na targach w kielcach przyglądałem się jak to jest tak z grubsza rozwiązana instalacja 2+1 w belarusie.   Jest po prostu do jednego  dokręcony drugi zawór pneumatyczny, między nimi cięgiełko w kształcie odwróconej litery T i odpowiednie podłączenie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Dołóż zawór z przyczepy, do istniejącej instalacji w ciągniku, zgodnie ze schematem z linka który załączyłeś i po kłopocie. Robiłem do masseya 1 i 2 obwodowe na zaworze z MTZ i wszystko ładnie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

taki mam właśnie plan bo obie instalacje będą "częściowo podobne".


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

3218369100_1421339632.jpg

 

Zastanawiam się co zrobić z otworem oznaczonym na obrazku jako "zostawiamy jako nie podłączone".


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

Masz zawór z dwu obwodowej instalacji on się nie nada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    120

podpiąłem tymczasowo ten zawór i wciśnięcie hamulca uruchamia hamulce w przyczepie, puszczenie pedału hamulca luzuje hamulce w przyczepie. Poduszki puszczają przy około 5atm, ciągnik ma zawór ustawiony na 6atm.

Więc chyba działa. Zastanawiam się jak to będzie z odpięciem obu przewodów (urwanie dyszla), wtedy też powinny chyba zadziałać?


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    17

I jak przyczepa na tym hamuje? Można dozować siłę hamowania? czy jest działanie 0-1 tzn odhamowana - pełne hamowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.