Skocz do zawartości
henes

układ hamulcowy w mtz1025.3

Polecane posty

henes    11

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

u mnie dealer z Dobrego Miasta - STAGROL wyprowadził wyjście na układ jednoprzewodowy z jednego z gniazd dwuprzewodowego - na razie działa choć nie jest to wg mnie dobrze zrobione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Nikita,napisz dokładniej jak u ciebie zamontowane jest to wyjście hamulcowe jednoobwodowe?Mój sprzedawca umywa ręce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

henes    11

Czyli wystarczy podłączyć dodatkowy przewód z czarnym szybkozłączem (za pomocą dodatkowego trójnika) do trójnika łączącego przewód zasilający czerwone szybkozłącze z przewodem łączącym zbiornik powietrza ciągnika z zaworem pod pedałem hamulca ciągnika?Jeślitak,to znaczy,że podczas hamowania zawór dwuobwodowy ciągnika podaje ciśninie do żółtego szybkozłącza i jednocześnie odcina ciśnienie do czerwonego szybkozłącza?.Myślałem,że ciśninie w czerwonym złączu jest cały czas i podłączenie się do niego nic nieda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
polszu    11

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100
Miałem rację,takie połączenie nic nie daje.Nikita czy u Ciebie nie wstawiono jakiegoś dodatkowego zaworu sterującego od którego wyprowadzono czarne szybkozłącze jednoobwodowe?

Popatrzę ale AFAIR jest podpięte tak jak pisałem wyżej - pod czerwone gniazdo, wstawili trójnik i podpięli.

Dwuprzewodowej instalacji nie sprawdzałem bo nie mam do czego jej podpiąć a i tak nie będę jej nigdy używał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Mam mtz1025.3 w którym jest tylko układ hamulcowy dwuprzewodowy,czy można zainstalować w nim dodatkowo układ jednoprzewodowy.Jak to zrobić samemu i tanim kosztem.Proszę,pomóżcie!

Gotowe.Zawór zwany "kapusta",dwa trojniki, trzy przewody wysokociśniniowe plus własny montaż.Powstał system hamulcowy 2+1.Koszt 360 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris19911    9

Ja z ciekawości zobaczyłem jak jest w moim DF i okazało się ze jest tak jak henes, trójnik dany jakieś 30 cm przed czerwonym gniazdem 30cm przewodu i gniazdo do instalacji jednoprzewodowej i to wszystko w kwestii przeróbki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

można poporosić zdjęcia tego co dołożyłeś i gdzie?

Zdjęć nie mogę chwilowo zrobić.Próbowałem zrobić tak jak jest u Ciebie,niestety hamulce nie działały.Rozwiązanie,które zastosowałem ,wyczytałem w internecie i zobaczyłem w NH u znajomego.Zastosowałem zawór hamowania przyczepy 45100100,który zawiesiłem pod kabiną z lewej strony w pobliżu zbiornika paliwa.Zasilanie zaworu(wyjście nr1) podłączyłem przewodem hydraulicznym i trójnikiem z nakrętką z trójnikiem z którego wyprowadzone jest zasilanie czerwonego złącza,z prawej strony ciągnika.Z wyjścia nr2 zaworu wyprowadziłem zaasilanie dodatkowego złącza czarnego na tył ciągnika.Wyjście nr4 zaworu połączyłem za pomocą przewodu hydraulicznego i trójnika z nakrętką z przewodem zasilającym żółte złącze ciągnika.Trójnik zamontowałem w miejscu zamontowania żółtego złącza.Wszystko dziła bez zarzutu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

Panowie nie kombinujcie najprościej trzeba wymienić zawór pneumatyczny na identyczny wyglądem ale z innym tłoczkiem (o przeciwnej zasadzie działania) - różni się końcówka nr katalogowego sprawdźcie w katalogu np Pronara z instalacją jednoprzewodową.- Nie kupujcie na oko bo bo zawory do wersji jednoprzewodowej występowały w dwóch wersjach różniących się trochę gabarytami. Sprzedawca w sklepie będzie wiedział. ( a i jeszcze polecam wymianie końcówkę złącza pneumatycznego bo oryginalna raczej niezbyt pasuje..)

 

Pozdrawiam

ja nie grzebałem - tak to zamontował STAGROL Dobre Miasto - niby dealer pronara i mtzta.

 

Natomiast muszę dodać że zrobili to tak że owszem - jednoobwodowy układ działa ale chcieliśmy podpiąć przyczepę znajomego (pojawiają się u nas powoli z dwuobwodowymi układami) to lipa, poduszki pompuje, powietrze w zbiorniku jest jednak aby zahamować trzeba zdjąć przewód (żółte złącze bo na czarnym jest cały czas ciśnienie).

Chłopaki więc spierniczyli sprawę.

 

Jak nie patrzył zastanawiam się jak teraz doprowadzić to do ładu i składu. Tak aby działała poprawnie instalacja jednoobwodowa oraz dwuobwodowa. Koszty grają znaczenie gdyż mam drugi ciągnik tj Zetor 10145 z jednoobwodową instalacją i myślę tam dołożyć dwuobwodową. Wiem, że wielkiego sensu to nie ma bo na razie przyczep dwuobwodowych nie mam na podwórku ale myślę że to kwestia czasu. Fajnie jakby w obu było to podobnie rozwiązane, w obu jednoobwodowa instalacja działa prawidłowo.

 

Najprościej chyba zastosować rozwiązanie z tego wątka: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/24245-jak-zamontowa%C4%87-do-ursusa-c385-dwuobwodowy-uk%C5%82ad-pneumatyczny/

Tylko jaki tam zawór idzie jako niebieski kwadrat?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

wiem wiem ale szukałem dawno tego tematu ;)

Chciałem potwierdzić to co pisali ludzie że nie zadziała to w ten sposób jak podpiął to DEALER firmy PRONAR ;)

 

 

PS: może dostanę złotą łopatę za odkop roku ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

powiedzmy że w tym roku chciałem kumpla przyczepą pojechać po nawozy i sprawdzając dwuobwodówkę wyszły jaja :(

Zacząłem szukać i jest temat w którym użytkownik "polszu" powiedział wiele. Teraz kminię jak dołożyć do obu ciągników poprawnie działające dwa obwody ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil496    39

Na targach w kielcach przyglądałem się jak to jest tak z grubsza rozwiązana instalacja 2+1 w belarusie.   Jest po prostu do jednego  dokręcony drugi zawór pneumatyczny, między nimi cięgiełko w kształcie odwróconej litery T i odpowiednie podłączenie.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Dołóż zawór z przyczepy, do istniejącej instalacji w ciągniku, zgodnie ze schematem z linka który załączyłeś i po kłopocie. Robiłem do masseya 1 i 2 obwodowe na zaworze z MTZ i wszystko ładnie działa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

Masz zawór z dwu obwodowej instalacji on się nie nada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    100

podpiąłem tymczasowo ten zawór i wciśnięcie hamulca uruchamia hamulce w przyczepie, puszczenie pedału hamulca luzuje hamulce w przyczepie. Poduszki puszczają przy około 5atm, ciągnik ma zawór ustawiony na 6atm.

Więc chyba działa. Zastanawiam się jak to będzie z odpięciem obu przewodów (urwanie dyszla), wtedy też powinny chyba zadziałać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    16

I jak przyczepa na tym hamuje? Można dozować siłę hamowania? czy jest działanie 0-1 tzn odhamowana - pełne hamowanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×