Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Termostat Mera i nie będzie problemów. Chyba, że masz syf w układzie, wówczas dobrze przepłukać.

W 360 są duże luzy technologiczne, więc i bez termostatu będzie chodził, jednak z termostatem silnik będzie się mniej zużywał.

 

Opublikowano

Dokładnie, jak wyżej kolega pisze, polecam Mere, silnik z termostatem szybciej osiąga optymalną  temperaturę szczególnie w sezonie jesienno zimowym, ponadto polecam przedmuchać chłodnicę, bo często jej zabrudzenie jest przyczyną gotowania się cieczy w układzie chłodzenia a nie termostat. 

Opublikowano (edytowane)

Po wymianie kompletu tj. termostat mieszkowy,obudowa gora i dół nowa uszczelka zlozona na smar, poci sie spod otworu srubek. Jak to uszczelnic?

 

Jaka temperatura sie utrzymuje na zegarze w sprawnym ukladzie z termostatem?

Edytowane przez 93karol
Opublikowano

Witam. 

Jaki polecacie, albo z jakiego auta ospbowego podejdzie termostat bo mój rok czasu i nie działa prawidłowo. Mera tylko rok czasu wytrzymała i do tego na płynie latam. 

 

Opublikowano

Ja słyszałem, że można wsadzić cały termostat z obudową od Zetora i jest poprawa, a przyznam że u mnie w Zetorze pracuje rewelacyjnie. Ale sam kupiłem do C-355 mieszkowy z Waryńskiego i nową obudowę do Ursusa bo za późno się zainteresowałem. Przepłukałem też wodą i zmieniłem płyn. Narazie jest ok, bo stary był podgięty a obudowa z wżerami i wtedy się nie dogrzewał a przy obciążeniu wywalał płyn przelewem, teraz nie wywala a czy dogrzewa to nie mam pewności bo chyba mój wskaźnik niedomaga. Dodam jeszcze że lekko nagiąłem termostat bo nie trafiał w dolną dziurę w obudowie, a ona sama ciekła jakby ale chyba sama z siebie przestała bo plam pod spodem nie widzę.

Opublikowano

zmieniłem termostat typowy do C360  pisze 82*C, stary był dziurawy i teraz wskazówka wchodzi lekko na czerwone, miedzy zielone a czerwone, czy  jest OK czy przedtem nie dogrzewał? podczas pracy  np orki przedtem tak dochodziło do  czerwonego  a teraz podczas jazdy  tak jest .....

Opublikowano

Woda zalany czy płynem ? Warto odkamienić układ odkamieniaczem do chłodnic albo jakimś roztworem z octem bodajże. Potem zalać płynem i sprawdzić jak trzyma temperatury. 

Druga sprawa to to czy go nie dusisz przy orce i przez to tez może temperatury dostawać. 

  • Thanks 1
Opublikowano

Zmierz innym urządzeniem temperaturę.Skoro przed dochodziło pod czerwone to już coś nie tak z tym wskaźnikiem.Temat tu wałkowany 1000x razy,ale nikomu się nie chce przeczytać.

  • Thanks 1
Opublikowano
3 godziny temu, PaweLisowicz napisał:

Woda zalany czy płynem ?

woda, zalewany zawsze wodą z mausera, nie jest jakaś bardzo brudna woda,

Dzis obornik i jest przed orką, wskazowka na czerwonym , jeszcze moze byc, że termostat słabo otwiera bo jest jakis za 40zł, bede mierzył termometrem poniżej 90* ma być?

Opublikowano

To na pewno kanały wodne będą zakamienione. Najpierw sprawdź termometrem jakimś ile naprawdę wynosi temperatura. Powinno być 85-90st. Jakbyś zmienił na płyn to po jakimś czasie jakbyś spuścił płyn to na dnie wiadra byś miał muł, bo płyn rozpuszcza kamień w układzie.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

witajcie koledzy

zakupilem przeszło rok temu takie ustrojstwo (foto) - najtanszy szit z allegro, caly rok sobie jezdzilem ale zastanawialo mnie czemu silnik nie osiaga temperatury nawet po orce ciezko mu zeby wskazówka wskoczyla na zielone pole na dwuwskazniku. O termostacie zapomnialem, bo nowy to pewnie działa, wiec pomyslalem zainstaluje rolete - takie unowoczesnienie :). ładnie dogrzewało a gdy wskoczyla wskazowka na zielone pole to roleta cyk w dół i po chwili temp. spadala na białe (swoja droga: dobre chłodzenie). Ostatnio dolewalem plyn  na pracujacym silniku (zimnym) i zauwazylem ze przelewa od poczatku płyn z silnika do chlodnicy (tzw. obieg długi). I tu mi sie przypomnial owy szit z allegro, ze musi byc caly czas otwarty i on jest winny tego niedogrzania czyli w sumie od poczatku byl niesprawny(?).  Dobrze mysle i wywalic go i kupic mieszkowy oryginal ? Normalnie z tego gornego przelewu na zimnym silniku nic nie powinno wylatywac dopoki silnik sie nie dogrzeje czy az takiej szczelnosci tam nie ma i zawsze strumyk jakis leci?

 

obraz.png.952716647636dbb23ee9198c11a6d3e6.png

Edytowane przez Celownik07
Opublikowano

Termostat to nie duże pieniądze zmienić zaobserwować różnice i tyle ja mam z mery ten starodawny i hula już kilka lat na płynie i na wodzie temperatura podczas pracy w środku zielonego wentylator zetorowski wskaźnik z kfm

Opublikowano

Nie jest wielką  sztuką wyjąć termostat i go sprawdzić czy działa prawidłowo Zanurzyć termostat w naczyniu z wodą, ogrzewać-  -zanim jeszcze woda zacznie wrzeć , od dna naczynia zaczną odrywać się pęcherzyki powietrza . Wówczas termostat powinien zacząć się otwierać. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Grab12 napisał:

Termostat to nie duże pieniądze zmienić zaobserwować różnice i tyle ja mam z mery ten starodawny i hula już kilka lat na płynie i na wodzie temperatura podczas pracy w środku zielonego wentylator zetorowski wskaźnik z kfm

Zamowilem teraz z mery mieszkowy, wskaznik tez nowy (roczny) z kfm mam. I nie pamietam zeby na tym termostacie na wskazniku bylo zielone pole. 

7 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie jest wielką  sztuką wyjąć termostat i go sprawdzić czy działa prawidłowo Zanurzyć termostat w naczyniu z wodą, ogrzewać-  -zanim jeszcze woda zacznie wrzeć , od dna naczynia zaczną odrywać się pęcherzyki powietrza . Wówczas termostat powinien zacząć się otwierać. 

Wczoraj zauwazylem jak dolewalem plynu i nie mialem juz czasu rozbierac obudowy, teraz jestem w delegacji ale w sobote sie tym zajme. 

32 minuty temu, raven18 napisał:

Pewnie źle założyłeś 

A co tam mozna zle zalozyc? 4srubki odkrecic, wlozyc nowy i zakrecic. 

Opublikowano

Możesz sobie też z kalibrować czujnik ja włozyłem i gotowałem wodę i gdy doszło do wrzenia trzymałem jeszcze jakiś czas weszło na tą czarną kreskę między zielonym a czerwonym i już dalej nie szło. na wodzie ze sprawnym korkiem od chłodnicy możesz złapać do około 105 potem wywala wodę rurką a na płynie chyba 120 czy 130 wrze

Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, Grab12 napisał:

Możesz sobie też z kalibrować czujnik ja włozyłem i gotowałem wodę i gdy doszło do wrzenia trzymałem jeszcze jakiś czas weszło na tą czarną kreskę między zielonym a czerwonym i już dalej nie szło. na wodzie ze sprawnym korkiem od chłodnicy możesz złapać do około 105 potem wywala wodę rurką a na płynie chyba 120 czy 130 wrze

Qurła to mi dales teraz zagwozdke z tym 120stopni bo mam na plynie i w sobote mi wywalilo korkiem ( zapomnialem zwinac rolety podczas talerzowania pola)- ale dam sobie reke odciac ze wskazowka dopiero wchodzila na zielone pole bo ciagle obserwowalem. Dlatego wlasnie wczoraj dolewalem plyn ( z pol litra-litr). 

Edytowane przez Celownik07

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v