Skocz do zawartości
adasko987

Grzeje się c-360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-360
adasko987    0

co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

a moze termostat zepsuty?albo chlodnica zawalona smiecmi i syfem(na zewnatrz) i nie chlodzi tak jak trzeba.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko987    0

termostat wyjąłem dodam ze jak dotknę chłodnicy u dołu to jest ona ciepła a powinna być zimna dlaczego tak jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

330CUrsus    0

Termostat włóż do gorącej wody i zobacz czy się otwiera jak nie to nowy.Chłodnicę wymontuj i przepłucz pod ciśnieniem żeberka(tylko z tym ciśnieniem nie przesadzaj). A pompe sprawdzić to odkręć korek od chłodnicy i popatrz czy woda "płynie" (jak w rzece). A jak to nie pomoże to nowa chłodnica. Takie moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
banan575    104

To jak chlodnice wymontujesz to przelej ja goracym octem, kamien sam odleci,bo znajac zycie ta chlodnica chyba nie miala nigdy PETRYGO albo BORYGO

Ocet zarabi....e rozpuszcza kamien.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    325

Jeszcze mozna sprobowac z soda kaustuczna :D Tylko nie nalezy przasadzic bo przepali. Jak masz kase to wymien na miedziana ja tak zrobiłem- stara chodziła 22 lata ale po remoncie jest nowa :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Jeśli jest kamień wewnątrz chłodnicy, to się nie baw z jakimś voodoo typu ocet, tylko musisz po prostu ją wymienić (czasem nawet Ursusa trzeba doinwestować...). Zakładam, że nie jesteś idiotą (sorry!), więc chłodnica nie jest zapchana z zewnątrz, bo to jest oczywistość i nie wiem dlaczego niektórzy Cię za takiego mają podając Ci taką odpowiedź. Wyjęcie termostatu to na lato wcale niezły pomysł, bo jeśli pompa jest już słaba to zwężka w układzie w postaci termostatu na pewno sprawy nie poprawia (pamiętaj, lepszy silnik przechłodzony niż przegrzany!). Jeśli już tyle w ten silnik zainwestowałeś, to oprócz chłodnicy wymieniłbym jednak pompę wody, bo roboty mało i koszt też (relatywnie) niewielki. Jeżeli wszystkie przewody cieczy chłodzącej i kolektor wodny masz drożne, to pozostaje jeszcze jedna możliwość: kamien w kanałach bloku, który może nawet uniemożliwiac przepływ cieczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Termostat musisz włożyć obowiązkowo jeszcze przed montażem można w nim wiertłem dziurkę wywiercić robiąc tzw mały obieg wody A grzać się może z powodu chłodnicy zakamienionej płukanie pod ciśnieniem może ją dobić heh i dziura wyleci ja tak miałem mogło ci jeszcze klina na pompie obciąć w co wątpię ale cuda się zdarzają zapal ją bez termostatu i zobacz czy pompa goni wodę widać przez korek jak będziesz miał pompę ok to tylo chłodnia pozostaje i jeszcze zapytam o stan oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko987    0

dzisiaj odpaliłem ją po remoncie.Chłodnica była tylko na płynie Borygo.nie wiem jak u poprzedniego właściciela ale u mnie była zawsze na płynie.To powiedzcie mi tak naprawde co mam zrobić.A jak jest zakamieniony blok to da rade coś z nim zrobić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Ja powiem Ci co my kiedyś robiliśmy, jak był kamień kotłowy w bloku i głowicach, ale to niektórzy mogą uznać za lokalne gusła... Do chłodnicy wlewało się wodę z rozpuszczonym proszkiem do prania i tak zalany jechał do roboty przy której miał obroty, obciążenie i temperaturę, czyli na ogół do kosiarki, a zaraz po skończonej robocie, żeby nie zdążył ostygnąć (łąki mam bliziutko) się tą breję na gorąco spuszczało

Tak ze trzy takie rundy po 3-4 godziny przy kosiarce na proszku praktycznie co roku kiedyś się robiło i pomagało.

Dziś moja sześćdziesiątka jest dwa lata i niecałe 500 mtg po remoncie kapitalnym, nowa jest chłodnica, pompa wody głowice po regeneracji (kanały w bloku były wyczyszczone, w głowicach przy okazji regenaracji też to zrobili, zresztą u Ciebie chyba też...) i nie ma problemów z chłodzeniem. Jeżdżę na wodzie ale już tak często nie spuszczam, bo mam garaż, który nie przemarza tak do -10 i nie robię nią już ciężkich prac więc od remontu nie ma problemów z grzaniem się i osadzaniem się kamienia. I odkąd pamiętam nie mam termostatu, bo przy wodzie zimą nie można, a na Twoim miejscu bym go wyjął póki się nie dotrze po naprawie, bo jak masz 90 stopni cały czas to chwila nieuwagi i już przegrzany, a jak jest 65 stopni na silniku to obciążenie termiczne mniejsze i margines bezpieczeństwa znacznie większy.

A tak poza tym to spróbuj popytać w branżowych sklepach i na stacjach benzynowych czy nie ma jakiegoś preparatu do rozpuszczania kamienia w układzie chłodzenia.

Jednak jeśli jeździsz na płynie to nie podejrzewam żeby aż tak zarosło u ciebie kamieniem, żeby zapchać blok...

A jak miałeś zdjęte głowice to nie widziałeś czasem czy jest on w kanałach wodnych w bloku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    0

A co to znaczy "grzeje" się,płyn się gotuje,wskażnik tak pokazuje czy jakieś inne objawy a przed remontem się nie przegrzewał ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko987    0

przed remontem też sie grzał.a obiawy to to ze wskazówka od chłodzenia pokazuje znaczne wzrost temperatury.termostatu nie mam z 10 lat.czy do tego proszku naprawdę puści kamień z blolu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emilchaja    4

Witam nie wiem czy woda z proszkiem pomoże? ale w agromach bez problemu dostaniesz srodki do czyszczenia układów chłodzenia,kolega stosował taki srodek w mtz który też sie grzał i pomogło do dziś ma spokój .A co do sody kaustycznej zdecydowanie odradzam. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0

Nie wiem czy u Ciebie, ale u mnie taka 'prowizorka' z proszkiem kiedyś pomagała (możesz mi wierzyć lub nie...), wtedy nie było jeszcze różnych takich środków chemicznych. Ale dziś gdy są, to ja też radzę Ci użyć coś specjalnie przeznaczonego do tego celu.

Ale powtórze jeszcze raz: jeśli od dawna jeździsz na płynie to nie powinno być z tym kamieniem aż tak źle (ja jeździłem zawsze na wodzie dlatego tak mi 'zarosło' w bloku).

A teraz coś z zupełnie innej beczki: jesteś pewien, że się grzeje? Może po prostu ten tzw 'czujnik', albo zegar masz uszkodzony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko987    0

dochodzi do zielonego pola nawet na nie nie wejdzie ale tak nie powinno być bo u sąsiada na połowę białego dochodzi i już dalej nie idzie.może przeczyszczę tą chłodnicę tym środkiem i kupie ten zegar podwójny i wtedy może będzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

jak dochodzi do zielonego to wszystko jest ok tak powinno być ale to z termostatem(jest inny temat o termostacie) a jak dochodzi do zielonego bez niego to musi być coś z chłodnicą i obiegiem wody nie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

sasiad może nie ma termostatu lub ma uszkodzony i ma czystą chłodnice i temu nie dochodzi mu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    0

Ja bym tak bezgranicznie nie wierzył temu wskażnikowi, najlepiej włóż termometr(z odpowiednią skalą) do chłodnicy to będziesz wiedział co jest grane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damian18    3

K1ROVEZ niedogrzanie silnika jest tak samo niebezpieczne jak przegrzanie 90stopniC to jest dobrze a jak wchodzi tylko na zielone to nie ma się czym przejmować jak nie ma żadnych inych objawów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

dokładnie ma wskazywać przy ciężkiej pracy miedzy białeym a zielonym

optymalna temperatura

stary jest ok

masz wporządku traktorek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
K1ROVEZ    0
K1ROVEZ niedogrzanie silnika jest tak samo niebezpieczne jak przegrzanie 90stopniC to jest dobrze a jak wchodzi tylko na zielone to nie ma się czym przejmować jak nie ma żadnych inych objawów

Sorry, ale niby co jest niebezpiecznego w niedogrzaniu? Szybciej się zużywa i więcej pali tak? Znam te bajki (ha, ha, ha... :D ), cały mój sprzęt ma wywalone termostaty i jeździ na wodzie i nie zaobserwowałem ani szybszego zużywania się, ani podwyższonego spalania, tak więc mów co chcesz, ale na takim poziomie technicznego zaawansowania jaki ma sprzęt bloku wschodniego z lat 80-tych brak termostatu spustoszeń nie poczyni.

Odnośnie tej temperatury to 'adasko987' nie jest tak źle z tego co piszesz, jeśli tak Ci pokazuje podczas pracy pod obciążeniem to nie ma co wpadać w panikę.

U mnie też czasem wchodzi na granicę białego pola z zielonym jak go obciążę, a tak normalnie to się trzyma w połowie białego...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasko987    0

a właśnie mi bez ciężkiej pracy do zielonego dochodzi:sadzenie kartofli nie jest ciężką pracą na 3 biegu.kupie ten środek i przeczyszczę chłodnice i blok.ja nie mam termostatu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez piotrekkkk
      Czy można założyć do świec żarowych jakiś czujnik, czy oznacza że świece są dostatecznie rozgrzane do uruchomienia silnika?
    • Przez UrsusJohnDeereTeam
      Witam.Mam problem z odpaleniem szescdziesiatki.Otoz gdy mialem stary rozrusznik wraz z bendixem odpalał normalnie,lecz gdy rozrusznik sie spalil i zalozylismy nowy rozrusznik i nowy bendix pojawil sie problem.Otoz gdy proboje ja odpalic slychac jakby chodzil tylko sam rozrusznik,szczegolnie tak sie dzieje gdy jest zimno(w lato nie bylo takiego problemu,gorzej jest teraz w zime).Dodam ze zeby na wiencu sa wszystkie w porzadku.
      W czym moze byc problem.Bede bardzo wdzieczny za odpowiedzi.Pozdrawiam
    • Przez mafia5855
      Moja chłodnica strasznie się grzeje przy cięższych pracach polowych. Na dole chłodnicy znajduje się już rdza ok7cm². Czy mam ją wymienić czy może jakieś płyny pomogą bo zależy mi na jak najtańszych kosztach. Z góry dziękuję.
    • Przez abuk14
      Witam
      Gdy uruchomiłem dziś ciągnik po kilku minutach pracy uszłyszałem dziwne stuki dochodzące z dolnej części silnika. Podejrzewam panewki albo pompę olejową.
      Nie mam teraz zbytnio czasu i jezeli możecie, napiszcie co to może być, bo nie chcę się teraz grzebać.
    • Przez Sqowron
      Hejka jaki luz na zaworach ustawić w c 360 ? Z tego co wiem to ssące 0,18 - 0,22  a wydechowe 0,28 - 0,32 ale w praktyce może być chyba trochę luźniej nie? np ssący 0,25 a wydechowy 0,35 ?? Dobrze mówię? A teraz pytanie jak je ustawiać chyba na przemian tylko który z którym 1-4 2-3 ? Czy jak bo nie mam pewności ? 
×