Skocz do zawartości
MazurTOP

9wiątka wyskakuje po trasie

Polecane posty

MazurTOP    2

Witam!!!

 

Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje

Edytowano przez MazurTOP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 9 jest biegiem który nie jest redukowany w skrzyni.. załącza się jakby sprzęgło kłowe jak w c360 i napęd leci bezpośrednio na mechanizm różnicowy. Powodem wyskakiwania, mogą być utarte żęby zrobiły się pod skosem i pod obciążeniem po prostu rozłączają się.


>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

z tego co wiem to dosyć często spotykane bo i mi wyskakuje i znajomemu i od kilku osób też to słyszałem.

U mnie tak jakby nie dało sie dobrze wbić tego biegu, widać po tej blasze z zębami że dźwignia powinna dalej iść tak jak dla sąsiednich biegów

 

Pytałem trochę jak to naprawić to ktoś mi mówił że trzeba sprawdzić jakieś widełki czy coś takiego a jak to nie to wtedy skrzynia na warsztat a roboty podobno od groma więc narazie dałem sobie spokój bo dużo po drogach nie jeżdżę ale trzeba przyznać, że uciążliwe to jest <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    530

Pisałem już gdzieś o tym , przyczyną wyskakiwania 9 jest prawdopodobnie zerwana/luzująca się nakrętka http://allegro.pl/wal-walek-gl-skrzyni-z-nakretka-mtz-belarus-i1523566313.html Luz ten można sprawdzić spuszczając olej i odkręcając pokrywę z lewej strony skrzyni. Jeżeli jest luz to ten wałek chodzi przód-tył i na 9 wybija bieg, dzieje się tylko na 9.

 

Zwalniając/przyśpieszając skrzynia nie wyje????

 

Nikogo nie strasząc jeżeli ta nakrętka puści to może być różnie, ciągnik stanie (a co jeszcze uszkodzi kto wie?), pod tą nakrętką jest tryb napędzający tylni most.

 

Roboty w dwie osoby 2 dni z ściągnięciem kabiny (można i bez ściągania) zależy kto co woli.

Koszt napawania + gwintowanie + nakrętka = 50 zł. nie licząc własnej pracy.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

no to k.... pocieszyłeś

u mnie przy hamowaniu silnikiem skrzynia dosyć głośno wyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Po prostu się odwdzięczyłem, ja też będąc u kumpla zgadało się o wyskakującej 9 i za 3 dni ciągnik już był naprawie. Aż dziwnie było jechać bez tego wycia.

 

Spuść olej, odkręć pokrywę i zobaczysz co się dzieje.

 

Ja z tą przypadłością 2 lata jeździłem, ale u mnie ciągnik tylko opryskiwacz, siewka, siewnik. Bo podobnież przy orce to dzieje się szybciej.

 

Koszt niewielki tylko roboty trochę.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MazurTOP    2

Dzięki chłopacy za rade juz bede odkrecał pokrywe i trzeba zobaczyc co sie dzieje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

ja też będę musiał tam zajrzeć niestety bo kupiłem go do cięższych robót w tym właśnie orka :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    83

tylko tę nakrętkę znajdziesz dopiero w tylnym moście bo to od koła ataku ;)

mnie wypadła a że koło jest stożkowe to nie ma jak wypaść zresztą może najwyżej oprzeć się na koszu satelit

 

No ale jak wyje przy zwalnianiu/hamowaniu silnikiem to nie ma co czekać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Zgadza się nakrętka jest w tylnym moście, ale poprzez pokrywę skrzyni jest dostęp do wałka na którym jest nakrętka i jeżeli z nakrętką jest coś nie tak to wał będzie miał luz wzdłużny.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

więc teoretycznie wystarczy go w jednym miejscu rozjechać, tak?

czy trzeba całą skrzynię wyciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
(edytowany)

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

>MF 6280 >< MTZ 82 >< Ursus C360 >< Ursus C330 >< Bizon Z056

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    21

Pozwole dołączyć się do tematu ponieważ ta przypadłość dotknęła również mojego MTZa ale żeby było tego mało to wyskakuje mi również 4 i 7 pod obciążeniem.Miał ktoś z Was do czynienia z tym bólem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

 

Wszystko się zgadza jeżeli ta nakrętka się odkręci i nie popsuje gwintu, w moim przypadku było trzeba napawać/nagwintować wałek i zmienić nakrętkę i w takim przypadku trzeba rozebrać skrzynię.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    83

hopper5 to masz jeszcze więcej do roboty :D a pozostałe nie wylatują tylko 4 i 7 to może tak często używałeś tylko ich że koło szczerbate :mellow: U mnie to jak nakrętka puściła to przy okazji rozleciało się łożysko tak że tylko 9 nie wylatywała (bo na tym przełożeniu te łożysko ma wolne) a reszta cały czas ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

skoro mi 9 wyskakuje to pewnie będą też zęby wyrobione więc nawet jak ta nakrętka popuściła i ją dokręcę to nadal nie ma pewności że bieg nie będzie wyskakiwał

u mnie skrzynia wyje tylko gdy nagle zdejmę nogę z gazu albo jak hamuję silnikiem z góry a przy normalnej jeździe, nawet pod obciążeniem na każdym biegu jest cisza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    530

Na 99% problem jest z nakrętką. Tylko pytanie czy nakrętka się poluzowała i w jakim stanie jest gwint na wałku.

 

Ja jak kumplowi powiedziałem jakie objawy i powiedział mi co może być to ciągnik już na drugi dzień był rozbierany.


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

to ja poczekam aż jeden taki rozkręci u siebie (on będzie wiedział że o niego chodzi:) ) i będę miał przetarty szlak bo narazie to nie wiem za co pierw się brać żeby to naprawić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    83

9 jest akurat bez zębatek-przełożenie bezpośrednie jedynie wsuwa się takie jakby uzębione koło (sprzęgło kłowe )

 

Lewarek pod koło i ruszaj jak będzie duży luz to nie ma co czekać

Właśnie ten luz-odkręconą nakrętke łatwo wyczuć przy jeździe dać gazu i ująć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

wiem jak wygląda to sprzęgło i wiem też że nawet takie też z czasem się wyrabiają i wyskakują

ale jeśli twierdzicie że wystarczy coś z tą nakrętką zrobić to nawet lepiej bo będzie mniej roboty...chyba :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No ta nakrętka to w tych MTZ-tach to jest problem mi sie odkręciła potem zmieliło mi satelity itp więc kupiłem nową nakrętkę nowe koło co napędza te duże, oczywiście satelity i inne pierdoły i nakręciłem nakrętkę wbiłem zabezpieczenie i zaspawałem i jak narazie trzyma pięknie a jak coś pójdzie to już bosch pójdzie w ruch :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    21

Ja w przyszłym tyg dam do mechanika tą skrzynie bo nie mam za bardzo czasu i głowy do bawitka ze skrzynią.zobaczymy co poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141

mój juz na stole operacyjnym

tak jak mówiliście nakrętka juz tylko na pół gwintu trzymała więc jeszcze nic sie strasznego nie stało ale mechanik mówił, że w samą porę przyjechałem,

przy okazji jeden wałek do wymiany, dwa koła zębate bo delikatnie wyszczerbione i dwa łożyska.

razem z olejem i elementami hamulca ręcznego którego nie było wcale :unsure: (ciekawe po co ktoś wyciągnął cały rozpierak, tarcze i wałek :blink: ) za części dałem 900zł, nie wiem jeszcze ile robocizna. Po niedzieli odbór to dam znać.

 

Mam nadzieję że teraz będzie śmigał bez większych niespodzianek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    141
(edytowany)

Odebrałem, póki co wszystko ok, zobaczymy jak pójdzie w cięższą robotę,

mało nie wzięli ale jak będzie ok to nie ma co żałować

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    21

Ja właśnie zacząłem dobierać sie do skrzyni.Na razie podniesiona tylko kabina.zdj w gal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Alchemik
      W czasie pracy ładowarką, gdy pociągniemy za dźwignię, żeby podnieść  ramię, lub ładowarkę na "łapach" w pierwszym momencie zamiast unoszenia to mamy gwałtowne opadanie kilka cm w dół  ( z 1000kg w łyżce podejrzewam że obecnie mogłaby się ładowarka przewrócić przy maksymalnym wysięgu, a przy ładowaniu normalnych ładunków przedni lemiesz odrywa się na moment od ziemi.... )
      ładowarka jak kolegi zwc18 z forum:

      schemat hydrauliki na 95% jak tu:
      schemat
      Problem się nasila z biegiem czasu, mimo, że pracuje sporadycznie.  Ramiona same nie opadają - 500kg można za zgaszonym silniku zostawić na kilka godzin, minimalnie opadnie, ruchy ramion przy pracy są dosyć szybkie, czasami silnik nawet pracuje na za niskich obrotach ze względu na szybkie ruchy ramion.
      Gdzie szukać przyczyny?
      - zatrzaski hydrauliczne przy siłownikach?
      - rozdzielacz (który?)
      - zawory przelewowe, bezpieczeństwa w rozdzielaczach?
      - zawór łączący pompy zasilające przy rozdzielaczu?
       
    • Przez ziomekq
      Witam jako,że mój stary rozdzielacz juz mocno przecieka, hałasuje, i puszcza mam zamiar zmienić go na taki:http://allegro.pl/rozdzielacz-hydrauliczny-40l-3-z-sekcja-plywajaca-i4076419476.html teraz takie pytanie: czy będzie pasował?,jak nie to jaki inny z sekcja plywajaca. W hydrauliczne nic nie zmieniane, Wywalony tylko ten regulator z pod siedzenia. Pozdrawiam
    • Przez Eryko
      Witam.jak podłączyc czujnik poziomu paliwa w MTZ? w załączniku fotka jak to wygląda

    • Przez audi80b4
      zaczeło mi ostatnio spadać ciśnienie oleju w belarusie 952 na czerwone pole wiem gdzie się zwiększa trzeba wykręcić ten korek przy filtrze i jest tam taka śruba na śrubokręt ale nie wiem w którą strone się zwiększa w którą strone mam kręcić zeby zwiększyć ciśnienie oleju i ile ma być na rozgrzanym?
    • Przez KubAE86
      Witam posiadam MTZ 82 pronar z 1996r, problem w nim jest taki że cisnienie oleju w cięższych pracach na zegarze szybko spada, gdy po nocnym postoju i odpaleniu wskazuje 3,5 - 4 atm tak po godzinnej robocie zegar wskazuje już z 1 atm czy da się pompę jakoś podkręcic czy tylko nowa? Główny problem to taki że tak jak i spada ciśnienie tak i jednakowo spadają obroty silnika.  1.5h pracy z pługiem  i silnik chodzi jak by sie miał zaraz rozpaść.(Nie traci mocy). Po ostygnięciu silnik znowu pracuje jak nowo narodzony. Czy ktoś wie co się dzieje dół silnika do roboty czy może coś innego ?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.