Skocz do zawartości
MazurTOP

9wiątka wyskakuje po trasie

Polecane posty

MazurTOP    2

Witam!!!

 

Mam problem w MTZ 82 wyskakuje mi co jakis czas po trasie 9wiątka co jest???. skrzynia cicho pracuje

Edytowano przez MazurTOP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem to 9 jest biegiem który nie jest redukowany w skrzyni.. załącza się jakby sprzęgło kłowe jak w c360 i napęd leci bezpośrednio na mechanizm różnicowy. Powodem wyskakiwania, mogą być utarte żęby zrobiły się pod skosem i pod obciążeniem po prostu rozłączają się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

z tego co wiem to dosyć często spotykane bo i mi wyskakuje i znajomemu i od kilku osób też to słyszałem.

U mnie tak jakby nie dało sie dobrze wbić tego biegu, widać po tej blasze z zębami że dźwignia powinna dalej iść tak jak dla sąsiednich biegów

 

Pytałem trochę jak to naprawić to ktoś mi mówił że trzeba sprawdzić jakieś widełki czy coś takiego a jak to nie to wtedy skrzynia na warsztat a roboty podobno od groma więc narazie dałem sobie spokój bo dużo po drogach nie jeżdżę ale trzeba przyznać, że uciążliwe to jest <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Sadek    449

Pisałem już gdzieś o tym , przyczyną wyskakiwania 9 jest prawdopodobnie zerwana/luzująca się nakrętka http://allegro.pl/wal-walek-gl-skrzyni-z-nakretka-mtz-belarus-i1523566313.html Luz ten można sprawdzić spuszczając olej i odkręcając pokrywę z lewej strony skrzyni. Jeżeli jest luz to ten wałek chodzi przód-tył i na 9 wybija bieg, dzieje się tylko na 9.

 

Zwalniając/przyśpieszając skrzynia nie wyje????

 

Nikogo nie strasząc jeżeli ta nakrętka puści to może być różnie, ciągnik stanie (a co jeszcze uszkodzi kto wie?), pod tą nakrętką jest tryb napędzający tylni most.

 

Roboty w dwie osoby 2 dni z ściągnięciem kabiny (można i bez ściągania) zależy kto co woli.

Koszt napawania + gwintowanie + nakrętka = 50 zł. nie licząc własnej pracy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

no to k.... pocieszyłeś

u mnie przy hamowaniu silnikiem skrzynia dosyć głośno wyje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Po prostu się odwdzięczyłem, ja też będąc u kumpla zgadało się o wyskakującej 9 i za 3 dni ciągnik już był naprawie. Aż dziwnie było jechać bez tego wycia.

 

Spuść olej, odkręć pokrywę i zobaczysz co się dzieje.

 

Ja z tą przypadłością 2 lata jeździłem, ale u mnie ciągnik tylko opryskiwacz, siewka, siewnik. Bo podobnież przy orce to dzieje się szybciej.

 

Koszt niewielki tylko roboty trochę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

ja też będę musiał tam zajrzeć niestety bo kupiłem go do cięższych robót w tym właśnie orka :mellow:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

tylko tę nakrętkę znajdziesz dopiero w tylnym moście bo to od koła ataku ;)

mnie wypadła a że koło jest stożkowe to nie ma jak wypaść zresztą może najwyżej oprzeć się na koszu satelit

 

No ale jak wyje przy zwalnianiu/hamowaniu silnikiem to nie ma co czekać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Zgadza się nakrętka jest w tylnym moście, ale poprzez pokrywę skrzyni jest dostęp do wałka na którym jest nakrętka i jeżeli z nakrętką jest coś nie tak to wał będzie miał luz wzdłużny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

więc teoretycznie wystarczy go w jednym miejscu rozjechać, tak?

czy trzeba całą skrzynię wyciągnąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Pozwole dołączyć się do tematu ponieważ ta przypadłość dotknęła również mojego MTZa ale żeby było tego mało to wyskakuje mi również 4 i 7 pod obciążeniem.Miał ktoś z Was do czynienia z tym bólem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Skrzyni w ogóle nie rozbierasz tylko tylni most, gdy u mnie sie odkręciła, to tarła się właśnie o kosz mechanizmu różnicowego, wyło strasznie. Przykręcenie zajęło mi pół dnia, ja mam 1996r odkręciłem tylne koła, wyjąłem zbiorniki, siłownik, odkręciłem pokrywę tylnego mostu przykręciłem nakrętke i złożyłem. Gorzej jest gdy masz ta mała kabine, wtedy jest ją najlepiej podnieść.

 

Wszystko się zgadza jeżeli ta nakrętka się odkręci i nie popsuje gwintu, w moim przypadku było trzeba napawać/nagwintować wałek i zmienić nakrętkę i w takim przypadku trzeba rozebrać skrzynię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

hopper5 to masz jeszcze więcej do roboty :D a pozostałe nie wylatują tylko 4 i 7 to może tak często używałeś tylko ich że koło szczerbate :mellow: U mnie to jak nakrętka puściła to przy okazji rozleciało się łożysko tak że tylko 9 nie wylatywała (bo na tym przełożeniu te łożysko ma wolne) a reszta cały czas ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

skoro mi 9 wyskakuje to pewnie będą też zęby wyrobione więc nawet jak ta nakrętka popuściła i ją dokręcę to nadal nie ma pewności że bieg nie będzie wyskakiwał

u mnie skrzynia wyje tylko gdy nagle zdejmę nogę z gazu albo jak hamuję silnikiem z góry a przy normalnej jeździe, nawet pod obciążeniem na każdym biegu jest cisza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Na 99% problem jest z nakrętką. Tylko pytanie czy nakrętka się poluzowała i w jakim stanie jest gwint na wałku.

 

Ja jak kumplowi powiedziałem jakie objawy i powiedział mi co może być to ciągnik już na drugi dzień był rozbierany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

to ja poczekam aż jeden taki rozkręci u siebie (on będzie wiedział że o niego chodzi:) ) i będę miał przetarty szlak bo narazie to nie wiem za co pierw się brać żeby to naprawić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    62

9 jest akurat bez zębatek-przełożenie bezpośrednie jedynie wsuwa się takie jakby uzębione koło (sprzęgło kłowe )

 

Lewarek pod koło i ruszaj jak będzie duży luz to nie ma co czekać

Właśnie ten luz-odkręconą nakrętke łatwo wyczuć przy jeździe dać gazu i ująć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

wiem jak wygląda to sprzęgło i wiem też że nawet takie też z czasem się wyrabiają i wyskakują

ale jeśli twierdzicie że wystarczy coś z tą nakrętką zrobić to nawet lepiej bo będzie mniej roboty...chyba :rolleyes:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sztrauser    0

No ta nakrętka to w tych MTZ-tach to jest problem mi sie odkręciła potem zmieliło mi satelity itp więc kupiłem nową nakrętkę nowe koło co napędza te duże, oczywiście satelity i inne pierdoły i nakręciłem nakrętkę wbiłem zabezpieczenie i zaspawałem i jak narazie trzyma pięknie a jak coś pójdzie to już bosch pójdzie w ruch :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Ja w przyszłym tyg dam do mechanika tą skrzynie bo nie mam za bardzo czasu i głowy do bawitka ze skrzynią.zobaczymy co poszło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

mój juz na stole operacyjnym

tak jak mówiliście nakrętka juz tylko na pół gwintu trzymała więc jeszcze nic sie strasznego nie stało ale mechanik mówił, że w samą porę przyjechałem,

przy okazji jeden wałek do wymiany, dwa koła zębate bo delikatnie wyszczerbione i dwa łożyska.

razem z olejem i elementami hamulca ręcznego którego nie było wcale :unsure: (ciekawe po co ktoś wyciągnął cały rozpierak, tarcze i wałek :blink: ) za części dałem 900zł, nie wiem jeszcze ile robocizna. Po niedzieli odbór to dam znać.

 

Mam nadzieję że teraz będzie śmigał bez większych niespodzianek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    57

Odebrałem, póki co wszystko ok, zobaczymy jak pójdzie w cięższą robotę,

mało nie wzięli ale jak będzie ok to nie ma co żałować

Edytowano przez mani51

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hopper5    19

Ja właśnie zacząłem dobierać sie do skrzyni.Na razie podniesiona tylko kabina.zdj w gal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez bekba
      Witam, belarus 1025, 2010r, rozdzielacz wschodni po sprawdzeniu we firmie zajmującej sie regeneracją rozdzielaczy został uznany za sprawny(wymieniłem też profilaktycznie zawór przelewowy) , pompa założona nowa, filtr w zbiorniku na olej hydrauliczny nowy, filtr siatkowy na dole ciągnika wyczyszczony, wirnik oleju ze skrzyni tez wyczyszczony. Stan oleju pełny. Sytuacja wygląda tak że ciśnienie na zegarze podłączonym pod obojętnie które złącze przy dużym gazowaniu wzrasta do 80 bar i spada mimo że ciśnienie jest cały czas podawane. Podnośnik też bardzo słaby. Prosił bym o dokładne wskazówki jak podnieść ciśnienie w tym rozdzielaczu bo chyba nie mam takiej klapki na dwie śruby jak jest w starszych wersjach. Pozdrawiam  

    • Przez Peron
      Witam
       
      Czy ktoś z Was wymieniał fotel w swoim MTZ 82 na bardziej komfortowy? Nie chcę kombinować z samochodowymi, chciałbym kupić coś dedykowane do ciągników. Najlepszy to byłby oczywiście jakiś Grammer pneumatyczny, no ale jakiś dobry mechaniczny też może być. 
       
      Zastanawiam się nad czymś takim:
       
      http://allegro.pl/agro-mar-fotel-siedzenie-komfortowe-mtz-pronar-mf-i6574126281.html
       
       
      http://allegro.pl/agro-mar-siedzenie-fotel-mtz-ursus-mf-pronar-i6574129397.html
       
       
      Jeśli ktoś ma, to byłbym wdzięczny za opinie.
    • Przez dzony9203
      Mam problem. Od niedawna nie mogę załączyć przedniego napędu w belarusie 920. Przedni napęd na krzyżakach, załączany dźwignią.
      Dźwigienka jest w jednej pozycji, jakby zablokowana i nie można jej przestawić. 
      Co może być przyczyną?
      Pozdrawiam.
    • Przez marka
      Kilka wieczorów poświęciłem na przejrzenie forum dotyczące MTZ i Belarusa i stwierdziłem że każdy ciągnik jest z innej bajki więc postanowiłem otworzyć własny temat na którym będę opisywał własne kłopoty z belarusem 820.3 rocznik 2008 i rozwiązania problemów, zwłaszcza że dzięki forum rozwiązałem już dwie "awarie"patrz problem z WOM w MTZ - Agrofoto.pl Forum - strona 2 i mtz nie odpala - Agrofoto.pl Forum
      A na dzisiaj nowy problem czyli niedziałający wentylator nagrzewnicy oraz prawdopodobnie świeca żarowa .studiując schemat doszedłem do wniosku że za wentylator odpowiada przekaźnik pierwszy licząc od strony kierowcy i na kostce powinno być napięcie idące od bezpiecznika .Czy z tą awarią mogą mieć związek bezpieczniki zabezpieczające ładowanie i gdzie one są fizycznie w ciągniku ?
×