Skocz do zawartości
Rockefeler

T-25 Uszkodzony mechanizm różnicowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
T-25
Rockefeler    0

Witam, jakiś czas temu jadąc przez las moim władkiem źle oceniłem głębokość dołu no i utknąłem, więc postanowiłem użyć owej blokady no i tu się zaczął problem, próbowałem z 10 minut i nic blokada nawet nie drgnie zacięła się czy coś, nie wiem o co może chodzić. No i zwracam się z prośbą do was o poradę może ktoś miał podobny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mentos223    156

A możliwe że na mechanizmie różnicowym odgięły się blaszki i odkręciły śruby i nie będziesz miał blokady. Jak to powiedział mechanik robiący mi remont skrzyni Wania w fabryce spieszył się na przerwę i nie dokładnie zagiął te blaszki i się śruby dokręcają :D :D :D :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

Co dokładnie stało się? Pedał blokady s nie dał się wcisnął czy wcisnął ale blokada nie zadziałała?? Słychać było jakieś chrobotanie czy cokolwiek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Rockefeler    0

Dokładnie tak jak napisałeś Pedał blokady s nie dał się wcisnął

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sawo10    1

To kolego umyj pod połoga pokrywę skrzyni, bo jest prawdopodobieństwo że wzeszedł tam brud i może blokować pedał. Musisz zrobić to dokładnie spróbować tam śrubokretem albo drutem wydłubać brud. Prozaiczna przyczyna a może nerwów napsuć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vladimir    19

Jak kumple wyżej napisali: pod podłogą gromadzi się normalnie glina, liście i inne duperele wiejolotne :lol: Gdy u wuja Rusek szedł na pół (tarcza sprzęgła- 1400mtg- ale z własnej głupoty :rolleyes: ) to tam było wiadro brudu zbitego w taką kupę, że jak skorupa schodziło :lol: Mogło ci się to pod pedał dostać i już gotowe :rolleyes: a jeśli nie, to sprawdź- buksując gdzieś, czy działa ci w ogóle mechanizm różnicowy- tzn. czy koła przy buksowaniu ciągną na przemian i czy jest ten efekt "trzęsienia" się ciągnika???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Witam, ja mam problem na układzie różnicowym, ponieważ nie wiem czy po prawej stronie to koło zębate które posiada deliktny luz, ale nie wiem czy ma być czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Koła zębate na korpusie mechanizmu różnicowego (w tym ciągniku 2 koła) są nitowane, żadnego luzu ma nie być.

Kolego skoro lewe koło nie ma luzu to dlaczego prawe ma mieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maniek180    0

Ahha , a muszą być nity czy mogę na śruby ? , u kogo się to naprawia , przepraszam ale jestem początkujący

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

A za co przepraszasz?

Wszyscy się uczymy całe życie.

Jeśli sam rozbierasz ciągnik to i sam napraw mechanizm.

Możesz poszukać jakiś zakład co maja prasę, zapłacisz z 50zł.

Nituje się je na gorąco, to znaczy nity rozgrzewasz do czerwoności i w tedy zaklepujesz. Nit po zaklepaniu stygnie i trzyma mocniej niż klepany na zimno.

Może i na śruby się da, ale musiały by one i twarde mieć idealny wymiar otworu po nicie żeby wypełnić go, bo inaczej powstanie luz gdy koło będzie napędzane. Łeb śruby i nakrętka będą trzymać żeby kolo nie miało luzu osiowego. Śruby trzeba także dobrze zabezpieczyć przed odkręcaniem, a i upewnić się że na pewno o nic nie zaczepia.

Przy nitowaniu nit puchnie w otworze w pełni go wypełniając i nie ma luzu.

Dwa otwory na krzyż skręć śrubami żeby przy nitowaniu się nie ruszał i nituj pozostałe na krzyż.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr697    1

Ja wymieniałem obudowe mechanizmu rużnicowego i nitowałem na zimno oba koła zębate i jeżdżę już chyba z 18 lat. ("-Dwa otwory na krzyż skręć śrubami żeby przy nitowaniu się nie ruszał i nituj pozostałe na krzyż."I tak zrób jak pisze matracz)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jezeli nie wchodzi blokada trzeba wrzucic bieg i puscic delikatnie sprzęglo a następnie wcisnąć blokade

;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) :)

Edytowano przez szymontyczynski

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    52

Mam rozłożoną skrzynię od Władzia i przy okazji wyszło że muszę wymienić obudowę mechanizmu różnicowego. Obudowa już kupiona i zanitowana, ale jak rozbierałem mechanizm, to pod satelitami były podkładki takie duże półkuliste (kto robił ten wie o co kaman) u mnie były obie perforowane z ząbkiem. Jak przeglądam części w sklepach internetowych, to zazwyczaj podają że jedna jest z ząbkiem, a druga gładka. Dodam, że Władka mam od nowości i nic tam nie było gmerane. Zamawiałem te podkładki przez internet. Jak dotarły, to stwierdziłem, że ta z ząbkiem to jeszcze ujdzie, ale ta gładka, to jak żyletka. Niech ktoś się wypowie dlaczego ma być jedna gładka, a druga z ząbkiem perforowana.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Ja podkładałem gładkie podkładki i cienkie a cienkie dla tego żeby dobrze ustawić zębatkę z zębatką żeby nie było za ciasno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez pronarek
      mam pytanie jak zamontowac rozdzielacz hydrauliczny we władku i czy według was jest sens montowania masztu od widlaka na przód czy wytrzyma os itd.
      czekam na odpowiedzi mój tata mówi ze to spokojnie wypali.(i tak zaraz złożymy wniosek na tura do mtz ale jeszcze nie wiem jakiego wybrac)
    • Przez adi972
      dlaczego w ruskim jak wrzucam wsteczny i na 1 to coś huczy
    • Przez Kondzik100
      Mój władek ma za małą dawke paliwa i sie zastanawiam gdzie mu sie ja podkreca . I tu mam do was pytanie gdzie i czym sie podkręca ??
    • Przez Eliasz
      Witam
      Ostatnio jadąc sobie drogą zauważyłem że na kopalni w dzrzewkach robi t-25 tylko z przednim napędem gdy zajechałem do domu sprawdziłem w swoim Władku czy posiada jakieś wyjście jest tam coś takiego chyba to czyli taka pokrywka z boku skrzyni tylko nie wiem co jest pod nią bo nie miałem czasu rozbierać
      i moje pytanie brzmi następująco ile może kosztować napęd i gdzie mógłbym go dostać oraz najważniejsze czy będzie on pasował
      Z góry wielkie dzięki
    • Przez wladek_t25
      Witam
      Po odpaleniu na jałowym bietu gdybdodaje gazu to z 700 obr. na 1800 zbiera się elegancko, lecz sprawa się typie gdy chwilę pojeżdze. Pod lekkim oporem wejście z 900 obr. na 1500-1600 to zajmuje z 10 sekund!! Nie wiem w czym rzecz, od średnich do max obr. wkręca się tak jak powinien. Pompa po regeneracji, nowa sekcja. Próbowałem delikatnie podregulować dawkę paliwa na większą, i to też nic nie dało. Kąt wtrysku idealny, co do mm. Co robić Panowie? Mam drugą pompę Ale w niej trzeba by było ustawić poprawną dawkę paliwa na stole probierczym. Jest może ktoś z okolic Elbląga i mógł polecić dobrego pompiarza? Ja zawiozłem do niby specjalistycznego zakładu to zmienili sekcję i mi ją oddali, nawet na stole jej nie regulawali bo założyłem ją to musiałem obroty regulawać i ten wkręt stop od gaszenia bo wykręcili. Zawiozłem drugiego zakładu w okolicy to opowiedzieli że pomp od ruskich nie przyjmują...
×