Skocz do zawartości

Nakrętka wałka atakującego w MTZ 82


prorok

No i mamy winowajcę całego zamieszania 😉Będzie troszkę zabawy bo muszę rozebrać jeszcze cały mechanizm różnicowy bo muszę ogarnąć satelitki i przy okazji hamulce  ale jak nic więcej nie wyskoczy to MTZ nie długo wróci do żywych 😉


Rekomendowane komentarze

MF675ursus napisał:

To koło talerzowe jest zardzewiałe? A nakrętka standard ;)

raczej pozostałości po odlewie plus jakaś farba

Odnośnik do komentarza
rolniku360 napisał:

O i w mtz mogli koło talerzowe przykręcić na śruby a w c360 odwalili na nity

Zetor jak c360. W zeszłym roku plecak robiłem w zetorze 7011 to się sam zdziwiłem bo koło talerzowe na śrubach było skręcone, a nie nity. Więc też da radę 😆

Odnośnik do komentarza

To teraz żeby wyjąć mechanizm musisz zdemontować osie, duże koła zwolnic, i doperio szklanki. Skoro poluzowana nakrętka to nadmierny luz na łożyskach trzymających mechanizm. 

Odnośnik do komentarza

@mario666

Spokojnie :) to tylko chwilowa niedyspozycja ;) Rozbierania bardzo dużo ale w sumie awaria nie taka straszna jak na początku zakładałem :) 

@MF675ursus

Na fotce tak wyszło ale na żywo jest w porządku. Szczerze to nawet jestem zdziwiony że wszystkie koła zębate i wałki są w bardzo dobrym stanie...bałem się że dużo większy bałagan tutaj zastanę. Nakrętkę dam nową ,skręcę na klej , zabezpieczę i chyba dostanie ze dwa punkty migomatem....

@rolniku360

W jednym lepiej rozwiązane to w drugim co innego prawda jest taka że ideałów nie ma ani  w tych starszych ani w nowych...

@SamaPrawda

Jutro skończę rozbierać i będę weryfikował przy dziennym świetle bo do lampy to nie robota :) ale raczej wygląda na to że wszystko z nim w porządku :) 

@miskoooo92

Może nasi tu byli :) przed Tobą :) ale już się gdzieś kiedyś też spotkałem z tym że ktoś pisał że mechanizm różnicowy od 60 skręca a nie nituje..

@BQK123'

Nie pocieszyłeś mnie tym :)  ale tak zrobiłem :) i dobrze bo okazało się że jedno łożysko zewnętrzne na półosi jest na wykończeniu i tak bym musiał to za chwilę rozbierać :) Jedna strona poszła sprawnie ale z drugiej strony będę tez musiał zdemontować wałek od załączania wałka wom bo to duże koło nie wyjdzie inaczej do góry i  też nie dam rady wyciągnąć obudowy mechanizmu różnicowego z tym dłuższym wałkiem. Łożyska na mechanizmie różnicowym wsadzę nowe  i tak samo dla świętego spokoju wymienię też te od półosi.. bo to nuie będzie duży koszt a nie chce tego za chwilę na nowo rozbierać. Tylko tak jak pisałem podobno zakładają jakieś inne łożyska...nie kulkowe tylko baryłkowe (wałeczkowe ) które dużo więcej wytrzymują i będę chciał takie zastosować :) 

Odnośnik do komentarza
17 godzin temu, rolniku360 napisał:

O i w mtz mogli koło talerzowe przykręcić na śruby a w c360 odwalili na nity

Problem zanitować koło raz na 20 czy 30 lat. 

Odnośnik do komentarza

Tą nakrętkę sie mocno spawa, to podstawa. Ja miałem pospawaną to łożyska miały luz że wałek chodził z  5 mm, ;po założeniu nowych łożysk wszystko ok było, nawet regulacja nie była potrzebna. 

Odnośnik do komentarza
9 godzin temu, prorok napisał:

 

@BQK123'

Nie pocieszyłeś mnie tym :)  ale tak zrobiłem :) i dobrze bo okazało się że jedno łożysko zewnętrzne na półosi jest na wykończeniu i tak bym musiał to za chwilę rozbierać :) Jedna strona poszła sprawnie ale z drugiej strony będę tez musiał zdemontować wałek od załączania wałka wom bo to duże koło nie wyjdzie inaczej do góry i  też nie dam rady wyciągnąć obudowy mechanizmu różnicowego z tym dłuższym wałkiem. Łożyska na mechanizmie różnicowym wsadzę nowe  i tak samo dla świętego spokoju wymienię też te od półosi.. bo to nuie będzie duży koszt a nie chce tego za chwilę na nowo rozbierać. Tylko tak jak pisałem podobno zakładają jakieś inne łożyska...nie kulkowe tylko baryłkowe (wałeczkowe ) które dużo więcej wytrzymują i będę chciał takie zastosować :) 

Łozysko ponad stówkę a idą 4 szt więc już robią się koszta. Łożyska na tylny most i wom drożej jak do skrzyni wychodzą. 

Odnośnik do komentarza

@stempos1980

Pług jak pług...chyba bardziej wiek.

@bears

W sumie to żaden problem :)  

@Skoczek1994

Dokładnie tak chcę zrobić bo nie uśmiecha mi się znowu to wszystko rozbierać.

@krzysiek1979

 

Tak patrząc to ceny faktycznie zaporowe.. Tym bardziej że idzie ich tutaj 4 sztuki. Najbardziej chodziło mi o te zewnętrzne łożyska półosi bo one najbardziej po tyłku dostają. Pewnie wsadzę zwykłe i na chwilę znowu będzie spokój.

@tomek73

Zaspawam bo nie chciał bym tutaj za chwilę znowu zaglądać. Jak już tyle rozebrane to łożyska też dla świętego spokoju wymienię. Nie ustawiałeś potem na nowo luzu między kołami? 

 

@BQK123

Co racja to racja z początku mi się wydawało że co tam taki remont ale jak teraz tak wszystko zbieram do kupy co musze wymienić to też się sporo kasy  uzbiera.

Oglądałem jeden filmik i gość napisał że najpierw przed ustawieniem luzu między zębnego w mechanizmie różnicowym trzeba wyregulować luz na łożyskach  stożkowych trzymających mechanizm róźnicowy. Może to głupie pytanie ale w jaki sposób się ten luz reguluje? 

@krzysiek1979

Jak takie małe tyle kosztowało to nawet nie chce myśleć ile takie duże ;) 

Odnośnik do komentarza

Moja nakrętka była pospawana i luzu miałem z 5 mm tak łożyska były wyrobione. Po założeniu nowych łożysk  i skręceniu  sprawdzaliśmy luz na smar grafitowy i  papier i doszliśmy do wniosku że jest ok i nic nie potrzeba robić.

Jak go kupiłem to gość mówił ze skrzynia była robiona  z pół roku  przed sprzedażą, narzekał że tryby były drogie i nie jest pewny czy mechanik je wymienił, zwłaszcza jakiś podwójny, podejrzewam tryb  od reduktora. Mi zaczeły biegi wyskakiwać po 4 latach a po  rozebraniu wszystkie łożyska do wymiany  ale żaden tryb nie wymagał wymiany , były w super stanie. 

Jak ciągnik ma zostać dla Ciebie to radzę w  dobre łożyska zainwestować. 

Tak samo jak końcówki wtrysku , tylko Polskie,  oryginał padł po roku. 

Ja go sprzedałem 12 lat temu. 

Odnośnik do komentarza

@BQK123

U Łukasza wszystkich komentarzy nie czytałem ale chyba muszę wrócić do tego odcinka.  Na kanale tego Górala co podałem link kilka postów wyżej ktoś pisał o ustawieniu tego luzu.

Czekaj bo ja już się pogubiłem...z tego co wyczytałem to te dwie regulacje  wykonuje się w tym samym miejscu ? Tzn najpierw pomiędzy tymi obudowami ustawiam podkładkami  luz na tych łożyskach stożkowych a potem żeby wyregulować luz na mechanizmie różnicowym to przekładam nie zmieniając ilości podkładek tylko zamieniając ich miejsca z lewej na prawą stronę? 

Teraz tak na chłopski rozum w jaki sposób mam określić siłę  potrzebną do obrotu mechanizmu różnicowego która powinna wynosić od 3-5 kg?  I w  którym miejscu zmierzyć ten luz 0.3 mm ?  Kolejna sprawa to ustawienie bocznego luzu międzyzębnego...nie mam niestety czujnika zegarowego i będę się musiał obejść bez niego... kartka powinna wystarczyć. Przepraszam z góry za głupie pytania ale będę to robił pierwszy raz.. i prosił bym o wytłumaczenie potocznym językiem jak krowie na rowie :)  
 

@tomek73

Jutro jeszcze nie wiem jak ale bieżnie tego łożyska na wałku zdawczym będę chciał wybić i wsadzę tam nowe łożysko  :) Na to nowa nakrętka oby się tylko dała nakręcić na ten wałek na klej i dodatkowo zawleczka (jeszcze nie wiem z czego to dobiorę) i na koniec trzeba to będzie dodatkowo zabezpieczyć spawarką ale jakoś z rozumem żeby w razie czego kiedyś dało się to rozszlifować. 

Zainwestować w dobre łożyska...też tak chciałem tylko gdzie takie kupić w tych rozmiarach ? bo niby jest spory wybór a jak przyjdzie do zakupu to już nie jest tak kolorowo.

 

Odnośnik do komentarza
10 godzin temu, prorok napisał:

@BQK123

U Łukasza wszystkich komentarzy nie czytałem ale chyba muszę wrócić do tego odcinka.  Na kanale tego Górala co podałem link kilka postów wyżej ktoś pisał o ustawieniu tego luzu.

Czekaj bo ja już się pogubiłem...z tego co wyczytałem to te dwie regulacje  wykonuje się w tym samym miejscu ? Tzn najpierw pomiędzy tymi obudowami ustawiam podkładkami  luz na tych łożyskach stożkowych a potem żeby wyregulować luz na mechanizmie różnicowym to przekładam nie zmieniając ilości podkładek tylko zamieniając ich miejsca z lewej na prawą stronę? 

Teraz tak na chłopski rozum w jaki sposób mam określić siłę  potrzebną do obrotu mechanizmu różnicowego która powinna wynosić od 3-5 kg?  I w  którym miejscu zmierzyć ten luz 0.3 mm ?  Kolejna sprawa to ustawienie bocznego luzu międzyzębnego...nie mam niestety czujnika zegarowego i będę się musiał obejść bez niego... kartka powinna wystarczyć. Przepraszam z góry za głupie pytania ale będę to robił pierwszy raz.. i prosił bym o wytłumaczenie potocznym językiem jak krowie na rowie :)  
 

Dokładnie najpierw ustawiasz luz ogólny na łozyskach ładując wszystkie podkładki z jednej strony i to najelepije robić bez koła ataku a następnie zakładasz atak i przekładając regulujesz luz zazębienia na kartkę papieru. 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v