Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano
25 minut temu, astrahxenon napisał:

wystawią fakturę przyczepa transportowa d83 o numerze XXXXX bo tak widnieje w ich wykazie środków trwałych bo jakby wpisali inaczej to tak jakby sprzedali coś czego nie mają

transportowa to obecnie ciężarowa a nie rolnicza z tego co kojarzę ale niech mnie ktoś poprawi jak się mylę.
A czysto ciężarowej możesz nie zarejestrować (bo tylko rolnicze się da) ale zawsze podpytać sprzedawcy o nr ramy, stary nr rejestracyjny, cyknąć fotkę telefonem tabliczki jak jest i podejść do wydziału komunikacji i podpytać czy da się czy się nie da zarejestrować (mi powiedzieli że się da).

Dlatego do EŚT bezpieczniej wpisać przyczepa o nr ramy i tyle (tablice się zmieniają czasem jak sie zagubią). 

Co do zakupu wyrejestrowanej przyczepy którą chcecie zarejestrować to pamiętajcie że tego samego dnia ją zarejestrować na miekki dowód i UBEZPIECZYĆ (dziś o to pytałem jak ubezpieczałem ciągnik). Tylko ta kolejność. A jak na lawecie przywozicie zarejestrować na miekki dowód, w tym samym czasie OC i badanie okresowe na stacji można robić. Przy fakturze może być lipa bo tam datę muszą wpisać. Przy umowie K-S nie wpisywać daty.

PS: sorki za cytowanie poprzedniego posta.

Opublikowano
1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Nie wpisywać daty??? Teraz to nawet godzinę wpisują...

wiesz jakby sprzedawał b3/b4 co ma śmigać do rus/ua po ropę to bym wpisał co do sekundy 😉
Chodzi o kwestię ubezpieczenia i ew. kolizji.
Natomiast przy wyrejestrowanym problemem może być zakup - np po południu, potem wydział komunikacji i sie nie wyrabiasz tego dnia, lecisz następnego rejestrujesz  nawet na czerwone tablice i koniecznie OC. Tylko to trza cały dzień zmarnować a nie zawsze się da. Ja 2 razy dogadałem się ze sprzedawcą że umowa np __-02-2020r i datę wpisywałem przy rejestracji (i tak samo uzupełniałem datę na kwicie który miał zanieść gość że zbył pojazd to przy zarejestrowanym). Kwestia ludzi i dogadania się.

  • Like 1
Opublikowano
22 godziny temu, astrahxenon napisał:

Witam firma sprzedaje przyczepę która parę lat temu wyrejestrowała firma wystawia tylko vakture VAT czy na tej podstawie można ją zarejestrować ?Niewiem czy była zarejestrowana na rolnicza czy ciężarową ale raczej ciężarową 

Może być jak u mnie. Pomimo, że na fakturze mam od kogo kupiłem i z tego samego WK. To pani powiedziała, że w kompie nie może znaleźć do kogo ta przyczepa należała i musi szukać w archiwum. Pomimo, że mam numer rejestracyjny. Tutaj jest nie zarejestrowana. Nie wiadomo ile lat temu wyrejestrowana. Mogą być przeboje w WK.

Opublikowano

Witam Panowie. Jak jest dokładnie z rerejstracja przyczep z Szwecji. Nabylem taka, mam fakturę od sprzedającego w Pl ponadto posiadam jeszcze umowę z rolnikiem z Szwecji a sprzedającym. W Szwecji "ponoć" nie ma obowiązku rerejstracj takich przyczep. Podpowie ktoś jak z tym ruszyć? 🤔

Opublikowano

Musisz udać się do WK po tymczasowe tablice rej.Pózniej na SKP na przegląd z ustaleniem danych przyczepy, konieczny numer VIN i tabliczka. Na początek sprawdź czy taka przyczepa jest w katalogu ITS bo inaczej to rzeczoznawca.

Opublikowano

aha czyli uniwersalna nie może być rolniczą po przerejestrowaniu bo teraz jest albo ciężarowa albo ciężarowo - rolnicza

19 minut temu, asharot napisał:

Zmianę przeznaczenia trzeba zrobić, koszt około 5-stów

 

19 minut temu, asharot napisał:

Zmianę przeznaczenia trzeba zrobić, koszt około 5-stów

Jak przebiega ta zmiana przeznaczenia?

Opublikowano
1 godzinę temu, astrahxenon napisał:

Pacjent przyczepa D-08 

Popytaj na najbliższej okręgówce , diagnosta doradzi, popatrzy,  napisze .Sam wpis "uniwersalna " niczego nie przesądza , ani też niczego nie wyjaśnia, a co kraj to obyczaj .

Opublikowano
15 minut temu, andrzej78 napisał:

Popytaj na najbliższej okręgówce , diagnosta doradzi, popatrzy,  napisze .Sam wpis "uniwersalna " niczego nie przesądza , ani też niczego nie wyjaśnia, a co kraj to obyczaj .

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

Opublikowano

Ostatnia moja  wypowiedź, jak ma ważne badanie to poniżej 300 stówek 😉

28 minut temu, astrahxenon napisał:

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

bo po co im zarabiać co dwa lata 70-80zł jak mają co rok 160zł 😉

2 godziny temu, astrahxenon napisał:

Pacjent przyczepa D-08 dowód wydany w latach 90 tych wpis w dowodzie przyczepa uniwersalna, jak to rozgryść żeby była rolnicza a może już nią jest

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/10089-autosan-d8/

cyt: Wg katalogu ITS: AUTOSAN D-08 DMC : 5370; MW : 1870 ; ład :3500 ; nacisk : 27. Przyczepa ciezarowa uniwersalna -katalog z 2000r

Opublikowano

Wielu diagnostów boi się zmieniać takie rzeczy jak to, czy przyczepa jest rolnicza czy np ile kg jest wpisane na haku czy inne sprawy homologacyjne. Bo to widać w systemie. Nikt nie chce potem się tłumaczyć. Więc wolą powiedzieć, że się nie da i z głowy.

Opublikowano

nie o to chodzi. Chodzi o poświadczenie nieprawdy w dokumentach - tego się boją. D47  to te same przyczepy (wersje bez literek A i B) a były w wersjach rolniczych i ciężarowych i teraz co ma diagnosta potwierdzić że się zmieniło w konstrukcji pojazdu? Szczególnie że każdy np u nas woli aby była na 825 a nie na 15stkach. Jakby wstawić słabsze opony itp na przegląd z ZK to OK ale i tak marudzą.

Ja zawsze wtedy wrzucam text - zarobić nie zarobicie bo będę jeździł bez przeglądu, to po pierwsze a po drugie przyczepa będzie latać za starem czy kamazem. A jak zrobicie mi rolniczą to tylko za ciągnikiem więc z mniejszą prędkością a sami wiecie że lepiej aby te PRLowskie przyczepy już jeździły tylko za ciągnikami ze względu na ich stan techniczny bo jest słaby i często są wyeksploatowane. 

Opublikowano

Często problemem jest niewiedza, opony samochodowe spełniają wyższe wymagania niż rolnicze, ale dla wielu diagnostów na 15" są rolnice a 20" ciężarowe co jest totalna bzdurą. Rolnicza może ale nie musi mieć tylnego zaczepu a samochodowa przeważnie nie ma ( co wiąże się z resztą przyłączy ). Bardzo często diagności mówią zmień koła na balonówki i będziemy robić rolniczą, tylko ja chce mieć lepsze opony i co w takim przypadku - nie mogę?

Opublikowano (edytowane)

Diagnosta musi być chyba jakimś totalnym idiotą aby po oponach robić klasyfikację, jak by to rolnicza nie mogła jeździć na 20 skoro takie sa mi wygodniejsze xD. Ja bym chyba wyjął telefon i nagral wypowiedz i poinformował go że umieszcze gdzie trzeba, aby inni się wypowiedzieli :P

Edytowane przez Roki212
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, astrahxenon napisał:

w okręgówce twierdzą że nic się nie da zrobić

Skoro diagnosta nie może , na podstawie tego co jest zakwalifikować przyczepy jako rolniczej , to trzeba w przyczepie zrobić zmiany  . Potrzebna będzie faktura wystawiona przez np. zakład naprawczy  potwierdzająca przebudowę wraz z  opisem zmian. Jeżeli masz możliwość wymień koła na " balonowe" najlepiej pożycz do przeglądu ( będą fotki) choć nie opony stanowią sedno sprawy , ale jest punkt  w zmianach( na sztukę ), poza tym , instalacja ,oznaczenia , zaczep i media do drugiej przyczepy.Znajomy przerabiał tak bardziej teoretycznie , to chyba w 400 zł zamknął temat ( nie wiem czy z wymianą dowodu czy bez). W kwestii tylnego zaczepu , jeżeli przyczepa nie ma hamowanej tylnej osi to nie można do niej nic zapiąć , może służyć samodzielnie lub jako druga w zestawie , zaczep wówczas jest zbyteczny.

Edytowane przez andrzej78
Opublikowano

nie chodzi o to o czym prawicie panowie.
Każda przyczepa ciężąrowa (czyli uniwersalne, te z przeglądem na rok) spełniają wymagania przyczepy rolniczej i nie ma jak zrobić Zmian Konstrukcyjnych (ZK).
W drugą stronę to nie przejdzie. Dlatego diagności boją się podchodzić do takiego badania po zmianach konstrukcyjnych bo dołożenie zaczepu, zmiana napięcia żarówek, zmiany w układzie hamulcowym czy wymiana ogumienia to jest zmiana wyposażenia a nie zmiana konstrukcyjna wg nich i po części mają rację.
Ja ich przekonuję że lepiej abym ciągał jednego koegla awe18 w przyzwoitym stanie zrobionego na rolniczą i o połowę młodszego niż dwie stare d47 3 razy pogięte i na każdej 2x tyle ile powino być. Do niektórych to dociera ale nie do wszystkich. 

Opublikowano

Gdybyś chciał zrobić ze sztywnej wywrotkę , to możesz samodzielnie w garażu takiej modernizacji dokonać,a zmiany na rolniczą musi dokonać firma - taki paradoks.Są to zmiany w dowodzie wiec tylko jako zmiany konstrukcyjne diagnosta może to przyklepać.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzyszofl
      Witam grupowiczów. Ma ktoś z was instrukcję obsługi do przyczepy POM Złocieniec PW4 na sprzedaż? Z chęcią odkupię, ponieważ potrzebuję wielu informacji na jej temat oraz powiększy moją kolekcję. Pozdrawiam


    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v