Hinco

Rejstracja przyczepy

Polecane posty

Kaszlak79    324

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem znajomego diagnosty że nie ma już obecnie możliwości zmiany przeznaczenia pojazdu. Znowu ludzie tutaj na forum twierdzą że wciąż można zmienić przyczepę ciężarowa na ciężarową rolniczą. Podobno teraz rządzi CEPiK, dane w nim zawarte są nie do ruszenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5305-autosan-d-44a/

tutaj pytaj.

Jeżeli nie chcą jako rolniczą to zmiany konstrukcyjne - poszukaj mego tematu o przyczepie szap gkb - opisane krok po kroku.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Buszmen11    126

@Kaszlak79 tak twierdzi też babka w okienku bo przyczepa jest ciężarowa i ch*j, co nigdzie nie jest jednoznacznie napisane. Druga osoba która pracuje w WK mówiła, że kiedyś im było obojętne jaka była przyczepa i w DR pisali co chcieli. Diagnosta chętnie by mi to wyprostowal w oparciu o katalog its, byle WK na to przystał. Ale WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262
11 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Ja się spotkałem ze stwierdzeniem znajomego diagnosty że nie ma już obecnie możliwości zmiany przeznaczenia pojazdu. Znowu ludzie tutaj na forum twierdzą że wciąż można zmienić przyczepę ciężarowa na ciężarową rolniczą. Podobno teraz rządzi CEPiK, dane w nim zawarte są nie do ruszenia.

patrz a mi prostowali dane w 2 dowodach od przyczep a na dwóch robili zmiany konstrukcyjne i zero problemów z CEPiKiem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107

Zmiany konstrukcyjne dalej możliwe . Według starej klasyfikacji indeks ''A'' - ciężarowa , ''B'' rolnicza (V max 25 km/h). CEP to tylko baza danych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    329
13 godzin temu, Buszmen11 napisał:

WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Jeśli zrobi to firma co ma odpowiednie PKWiU to dlaczego ma być nie legalne ? Zanosisz taki papier do diagnosty ten robi przegląd po zmianach konstrukcyjnych i z papierem od niego do WK i musi to przejść.

  • Like 1

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262

dokładnie, WK nie ma tutaj nic do gadania. Firma za 100zł dosłownie dokręci jedną śrubkę w przyczepie (żeby nie było że fikcja) i wystawi kwit o zmianie, potem diagnosta na podstawie tego potwierdzi z opisem zmian fakt że jest to rolnicza i wtedy też warto zrobić nowe badanie już na 2 lata. (dostaniesz od diagnosty dwa kwity jednen z dbt-zk a drugi z obt) i to do WK.
WK może się zaprzeć i powiedzieć NIE tak jak u mnie - żaden diagnosta nie podbije panu zmian konstrukcyjnych a diagnosta zażądał skierowania na dbt po zmianach konstrukcyjnych z WK. W WK powiedziałem że przyczepa już nie stoi w naszym powiecie a nie mam obowiązku robić badania po zmianach  na konkretnej stacji gdzie widzę że macie jawny układ WK-stacje kontroli pojazdów i szybciej CBA wam tu naślę na kontrole. Pani z wielkim fochem zaczęła pisać kwitek gdzie po złości podałem naszą lokalną stację. Gość na stacji diagnostycznej był zaskoczony że takie coś wydano (podobno nie jest to wymagane tak naprawdę ale u mnie robili za pierwszym razem ostro pod górę).  Ogólnie w temacie przerobienia przyczepy na rolniczą poczytaj na tym forum i na forum norcom - jest wszystko.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    324
Nikita_Bennet napisał:

https://forum.norcom.pl/index.php?/topic/5305-autosan-d-44a/ tutaj pytaj. Jeżeli nie chcą jako rolniczą to zmiany konstrukcyjne - poszukaj mego tematu o przyczepie szap gkb - opisane krok po kroku.

Temat z 2010 roku...

asharot napisał:

Zmian konstrukcyjnych w pojazdach i przyczepach można nadal dokonywać, tylko diagnosta coś nie douczony albo wystraszony.

Ja piszę o zmianie przeznaczenia pojazdu. Trzech diagnostów wystraszonych??

Buszmen11 napisał:

@Kaszlak79 tak twierdzi też babka w okienku bo przyczepa jest ciężarowa i ch*j, co nigdzie nie jest jednoznacznie napisane. Druga osoba która pracuje w WK mówiła, że kiedyś im było obojętne jaka była przyczepa i w DR pisali co chcieli. Diagnosta chętnie by mi to wyprostowal w oparciu o katalog its, byle WK na to przystał. Ale WK Sieradz jest taki oporny że twierdzi nawet, że przebudowa przyczepy jest nielegalna.

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    262
2 godziny temu, Kaszlak79 napisał:

Temat z 2010 roku...

Ale aktualny, poza tym popatrz że D44B w zależności od masy (DMC chyba) może być ciężarową i c-rolniczą. Niestety tutaj nie wiemy nic więcej o tej D44


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    126

D44B Piława górna,  dmc 4940 kg wg dowodu z 93r, obt od wydania dr bite co roku 

Dmc wg tabliczki wychodzi 5000kg mw 1500 i ład 3500.

Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    809
18 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak. Jakiś czas temu u mnie w powiecie była afera. Jedna z firm używająca wcześniej ciągników siodłowych z naczepami wpadła na pomysł by zakupić samochody ciężarowe z przyczepami. Z ty, że nowe przyczepy dealer rejestrował im jako rolnicze. I tak jeździli kilka lat. Aż w końcu nie pamiętam dokładnie na jednej ze stacji diagnosta się uparł czy w starostwie się domacali. Ale sprawa wypłynęła.

Co do mojej przyczepy niestety nie mam teraz czasu by udać się do WK strasznie dużo innych zajęć.

Mam do niej fakturę jak pisałem na ojca. Na fakturze nazwa przyczepy d 47b.,numer rejestracyjny, numer ewidencyjny SKR, data produkcji. Nie ma na fakturze numeru ramy. Jak pisałem jest tablica rejestracyjna. Numer ramy spróbuje jutro odczytać bo z tego co przelotnie spojrzałem jakiś tam jest. Numer ewidencyjny jest napisany na burcie ale to chyba nie istotne. Brak tabliczki znamionowej i dowodu rejestracyjnego. Jak już będę miał czas udać się do WK napiszę co i jak. Tak na marginesie cena na fakturze to 4 800 000 zł.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    126

Zakład dokonujący przebudowy może być ten sam co robi przebudowy w autach osobowych? Kiedyś wywalalem kratkę z opla i zmieniałem na osobowy, postekali w WK i przeszło. 

Zdjęcie tabliczki

IMG_20190713_070659.jpg Edytowano przez Buszmen11

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    329
5 godzin temu, hubertuss napisał:

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak.

Do podatku drogowego to chyba nie ma znaczenia czy rolnicza czy ciężarowa. Może być TIR tylko należy złożyć oświadczenie w gminie że pojazd jest użytkowany na potrzeby własnego gospodarstwa, usług nie można wykonywać takim pojazdem.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kaszlak79    324
hubertuss napisał:

18 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Bo ciężarowa to z zasady ta która ma być ciągnięta autem ciężarowym, inne wymagania co do rolniczej. Przyczepa ciężarowa może być ciągnięta przez samochód ciężarowy oraz przez ciągnik rolniczy, ciężarowa rolnicza tylko przez ciągnik rolniczy.

Jest jeszcze jeden ważny aspekt. Podatek od środków transportu. Któremu rolnicza nie podlega a ciężarowa tak. Jakiś czas temu u mnie w powiecie była afera. Jedna z firm używająca wcześniej ciągników siodłowych z naczepami wpadła na pomysł by zakupić samochody ciężarowe z przyczepami. Z ty, że nowe przyczepy dealer rejestrował im jako rolnicze. I tak jeździli kilka lat. Aż w końcu nie pamiętam dokładnie na jednej ze stacji diagnosta się uparł czy w starostwie się domacali. Ale sprawa wypłynęła.

Co do mojej przyczepy niestety nie mam teraz czasu by udać się do WK strasznie dużo innych zajęć.

Mam do niej fakturę jak pisałem na ojca. Na fakturze nazwa przyczepy d 47b.,numer rejestracyjny, numer ewidencyjny SKR, data produkcji. Nie ma na fakturze numeru ramy. Jak pisałem jest tablica rejestracyjna. Numer ramy spróbuje jutro odczytać bo z tego co przelotnie spojrzałem jakiś tam jest. Numer ewidencyjny jest napisany na burcie ale to chyba nie istotne. Brak tabliczki znamionowej i dowodu rejestracyjnego. Jak już będę miał czas udać się do WK napiszę co i jak. Tak na marginesie cena na fakturze to 4 800 000 zł.

Dziwne że podczas kontroli Policji albo ITD nikt się nie przyczepił że przyczepa rolnicza jest ciągnięta przez samochód ciężarowy - niedopuszczalne...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    809

Generalnie firma znana w regionie, flota nowa, wyjazdy w nocy trasa do 200 km w jedną stronę. Trasa na której itd nigdy nie kontroluje. Jakoś się udawało. Nie pamiętam jak sprawa wypłynęła ale była afera.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    809

Czy ktoś może wkleić linka czy zdjęcie jak wygląda tabliczka znamionowa przyczepy d 47 ?. Bo chyba są różne. Moja zginęła i dokładnie nie wiem jakiej mam szukać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    621
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Czy ktoś może wkleić linka czy zdjęcie jak wygląda tabliczka znamionowa przyczepy d 47 ?. Bo chyba są różne. Moja zginęła i dokładnie nie wiem jakiej mam szukać.

Zapewne wygląda tak samo jak w D46 tylko przy oznaczeniu D46B czy D46A i tak samo D47 A lub B będą inne masy wpisane jak ciężar własny, ładwonośc oraz prędkość max

Masz zdjęcie tabliczki z mojej starej przyczepy

458a004ea1a6eb73med.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    329

Jeśli robicie przegląd przed rejestracją przyczepy rolniczej sprowadzonej z Niemiec na umowę to trzeba pobrać z WK tablice rej. tzw czerwone ?


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    107

To zależy raczej od diagnosty i tam trzeba pytać. Umowa nie jest stosownym dokumentem do przeglądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomb2
      Właśnie odbierać mam nową przyczepe ale widze że instalacja pneumatyczna jest dwuobwodowa :'( W lamborghini podopne bo są gniazda jedna w zetorze już nie, może macie jakąś rade, moze da sie to poprzerabiać ???
    • Przez Jean
      Witam mam taki problem z góry dzięki za odpowiedzi.Gdzie szukać numeru ramy w przyczepie Pol-Mot Warfama t-610 .W którym miejscu powinna być tabliczka znamionowa.
    • Przez seba836
      Robił ktoś z was korbę że stelażem do plandeki? Macie pomysł z czego zrobić kwadraciaka czy okrągła żeby plandeka się zwijała ?

    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj