kamil18fmr

Płyn chłodzący w oleju

Polecane posty

JANCZAK1176    43

Zakładający temat powiedział że ma wodę w oleju i na tłokach (pierwszy post) ,A może mu zamarz ł ciągnik i przeto problem .

Edytowano przez JANCZAK1176

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek912    7

Witam. Czy miał ktoś taki przypadek że olej znajdował się w układzie chłodzenia,olej w silniku jest ok tylko olej jest w układzie chłodzenia,co może być przyczyną, znajomy powiedział mi że olej moze sie tam przedostawać z chłodniczki oleju wspomagania czy jest to możliwe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MrUrsus1674    0

Miałem podobny przypadek, przyczyną okazał się wymiennik (cłodniczka tak jak u kolegi wyżej), najprostrzym sposobem sprawdzenia jest pominiecie jej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Z chłodnicy oleju silnikowego.Ona jest przeważnie w sześciocylindrowych ursusach.I to one najczęściej są przeżarte od jeżdżenia na wodzie.Musisz ją pominąć odłączając od niej przewody i je musisz złączyć razem i wtedy zobaczysz czy to wina chłodnicy oleju.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1130

Ona jest przeważnie w sześciocylindrowych ursusach.

 

I tu się mylisz silniki 4-cylindrowe również ją posiadają tylko proporcjonalnie mniejszą.

 

http://allegro.pl/chlodnica-oleju-wymiennik-ciepla-ursus-zetor-4-c-i3274256292.html

http://allegro.pl/wymiennik-ciepla-u-1210-do-ursus-c-385-6-cyl-i3317035510.html


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek1985    7

i kolego sprawdz czy wklad wymiennika ciasno wchodzi do obudowy(najlepiej jechac z obudowa do skepu i dopasowac najciasniejszy), bo jak jest luz to oringi gumowe przepuszczaja i ewentualnie zmień dekielki bo moga byc juz skorodowane od jazdy na wodzie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nunu85    499

Z chłodnicy oleju silnikowego..Musisz ją pominąć odłączając od niej przewody i je musisz złączyć razem i wtedy zobaczysz czy to wina chłodnicy oleju.

 

I to jest najlepszy sposób na sprawdzenie jej szczelności.

Tylko najpierw trzeba cały układ przepłukac wlewając pół szklanki ludwika i dając pochodzić silnikowi na takiej miksturze aż termostat puści. potem wszystko wylac, zalać świeżej wody i można testowac.

 

tylko trzeba pamiętać, zeby nie jechać bez chłodniczki do ciężkiej roboty. Olej wtedy sie mocno grzeje i ciśnienie wyraźnie spada. (w moim przypadku zwykle było po pełnym rozgrzaniu przy 1500 obrotach koło 3 barów. Bez chłodniczki w tych samych warunkach niespełna 2). WIęc jej istnienie w układzie chłodzenia jest uzasadnione.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

My mamy odłączoną w 1214 i ciśnienie na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku wynosi 1,1 atm.A na zimnym 3.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wpsowa692    1

jak bedzie walmięta chłodniczka to ci olej przez chłodnicę wody wy***przy raczej stawiałbym na nieszczelność uszczelki głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fiolek    1

mam problem w tym traktorze z uciekajaca woda do oleju silnikowego i odwrotnie.Czasami jest tak ze jak stoi przez noc to woda idzie do oleju ale na miarce widać siwy olej dopiero po odpaleniu.w czasie jazdy widać w chłdnicy olej i na korku od oleju krople wody.Wymieniłem wymiennik ciepła ale jak widać to chyba jednak nie to.Waszym zdaniem w którym miejscu dochodzi do mieszania ?moim zdaniem uszczelka pod głowica odpada. A moze ten model ma coś wadliwego pod tym wzgledem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

W naszym 904 jak majster założył odwrotnie uszczelkę pod głowicę to olej szedł do wody :D


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofer    0

sciągnijn miske oleju, zalej chłodnice wodą i pownno kapać woda, chyba że głowica ale to mało prawdopodobne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fiolek    1

ostatnio zdjałem miske oleju i zabardzo nic nie było widać;/ nie mozna jakos pod cisnieniem tego sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofer    0

możesz sprubować pod ciśnieniem, ale jeśli nie kapie to możę być głowica, może być piknieta miedzy zaworwmi lub woda wydostaje się z pod gniazda zaworu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bazalt    0

Witam, mam problem jak w temacie, tyle że w ursusie 1212.

pompuje płyn chłodzący do oleju, traktor pracował tylko pół roku na wodzie, potem ciągle na Borygo (jakieś 3 lata).

uszczelka pod głowicą dzisiaj została wymieniona, w sumie stara też niepokoju nie budziła. Nie wiem czy to rozwiąże problem bo pojawił się następny, po złożeniu ciągnika i upusczeniu z miski płynu i odrobiny oleju okazało sie że nie ma smarowania.

Jutro wymienie cały olej, czyżby do pompy olejowej dostał sie płyn chłodzący i dlatego nie chce zaciągnąć?

Jakie macie przypuszczenia do tych moich dwóch nieszczesnych problemów?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mangusta    0

popieram ''wymiennik'' ciepla prawdopodobnie sie rozszczelnil tzn oringi bo watpie zeby sie rozmrozil gdy jeszcze mrozow nie bylo. wyciagnij rozkrec go i sprawdz koszt naprawy z 10zl tj wymiana 2 oringow :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Witam jakie są różnice silników 16 pomiędzy 19? Może ktoś wie gdzie kupić części silnika do 19
    • Przez ceston
      Witam jaki może być problem ze wentylator haczy o obudowę chłodnicy gdy ciągnik się przechyla nawet lekko w prawo? Jakby maska nie szła razem z ciągnikiem.
    • Przez armin089
      Witam, remontuje 914 i dokładam do niej turbo. Mam pytanie w którym miejscu podpiąć się żeby turbo miało smarowanie? Punkt A na zdjęciu to jest podłączony manometr a punkt B to jest prawdopodobnie kanał olejowy i bym musiał w nim otwór zrobić. Pytanie gdzie będzie lepiej się podpiąć ?

    • Przez Zieleniak
      Witam. Ciagnik c 385 po obróconej panewce. Wał po szlifie, wymienione tuleje korbowodow oraz tlokow, pompa wyryskowa i wtryski po regeneracji. Pierscienie i tuleje tez. Glowica sprawdzona, wymienione sprężyny zaworowe i laski popychaczy. Odpala od strzala, nie dymi, nie kopci.
      Problem to slychac jakby zawor wydechowy uderzal w tlok, lub inaczej, jakby dmuchal w komin. Im dalej odejdziesz od ciagnika tym glosniej i wyrazniej to slychac. 
      Rozrzad ustawiany na znaki, odpala naprawde ladnie. Czy moze byc przyczyna zle wybity znak na kole od walka rozrzadu? Bo nie wiem czy szukac przyczyny gdzie indziej. 
      Lub inaczej. Na ktorym zebie liczac od klina powinien byc pierwszy znak na kole od walka rozrzadu. Nie mam porownania bo na starym bylo kilka znakow. 
      Jakas sugestia? 
    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj