ŻakowskiSławomir

Ursus c330m-uszczelka pod głowicą

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Roki212    1829
Napisano (edytowany)

Kupisz nowa zalejesz kanały i będzie widać może i nie trzeba, ale zazwyczaj niestety trzeba bo oni je produkując obrabiają na maszynie nikt z nimi się nie pieści aby dopracować. I jak by nie było nową trzeba rozebrać i umyć bo w kanałach czasem są resztki po obróbce a nawet i na prowadnicach trafiają się opiłki. 

Co do docierania ja kładę pastę na zawór czyli na przylgnie olej na trzonek i wkrętarka na wolnych obrotach prawo lewo. Można i ręcznie są specjalne uchwyty na przyssawke do grzybka zaworu że kręcisz lub poprzez kawałek gumowego przewodu nakładasz na trzonek i coś sobie dorabiasz aby ręcznie to wykonać

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Oczywiście, szczelność sprawdzę zalewając naftą. Jaką pastę zastosowałes?

Być może będzie tak jak mówisz,  chociaż słyszałem że dociera się tylko regenerowane, a nowe nie

Edytowano przez ŻakowskiSławomir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
Napisano (edytowany)

Pasta kupowana w motoryzacyjnym w takich czarnych pojemnikach z pokrywką, wstępnie 1 i na dokładnie 0. 

Zakładałem sobie nową i kilku osobom różnych producentów i wszystkie miały przecieki nie tak że się lało no ale robiło się mokro. Po dotarciu kanały zalane i przez minutę nawet zapocenia. 

I po rozebraniu trafiały się właśnie resztki po obróbce temu trzeba rozebrać i myć mimo że nowa 

Edytowano przez Roki212
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
20 minut temu, Roki212 napisał:

Pasta kupowana w motoryzacyjnym w takich czarnych pojemnikach z pokrywką, wstępnie 1 i na dokładnie 0. 

Zakładałem sobie nową i kilku osobom różnych producentów i wszystkie miały przecieki nie tak że się lało no ale robiło się mokro. Po dotarciu kanały zalane i przez minutę nawet zapocenia. 

I po rozebraniu trafiały się właśnie resztki po obróbce temu trzeba rozebrać i myć mimo że nowa 

Rozumiem, taką samą zastosuje. Można do ciebie jeszcze pv się odezwać? Zablokowane chyba masz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Pisz i nie mam blokady bo pisali koledzy wcześniej no chyba że coś się zmieniło w ustawieniach o czym nie wiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    712

I jak już wszystko wyczyścisz i dotrzesz to weź sobie jakiś porządny liniał i sprawdź płaszczyznę bloku. Najlepiej przykładasz liniał i przyświecasz od tyłu latarką. Tylko mierzy się po długości, w poprzek i na skos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
11 minut temu, akmaly napisał:

I jak już wszystko wyczyścisz i dotrzesz to weź sobie jakiś porządny liniał i sprawdź płaszczyznę bloku. Najlepiej przykładasz liniał i przyświecasz od tyłu latarką. Tylko mierzy się po długości, w poprzek i na skos.

Głowica jest śmietnik, leci z niej jak z kranu. Do bloku zalalem wodę i czekam. Zastanawia mnie tylko fakt czemu uszczelka po 5 minutach wygląda jakby chodziła całe życie na przepale. A z uszczelki leciało z miejsca takiego wgięcia które widać. Zastanawiam się tylko jak do tego wgięcia doszło 

IMG_20240423_155850.jpg

IMG_20240423_155830.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4154

O panie, czy tam aby i blok nie pójdzie do planowania, coś paskudnie to wygląda, albo fotki źle oddają..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oddają dobrze, jest bardzo paskudnie. generalnie nie wiem czemu wokół tłoków jest tak uszczelka pognieciona , leciała tylko w jednym miejscu, na tym odcisku na środku 1 tłoka.   Obstawiam że to wina głowicy, nie sprawdzę sam płaszczyzny i jej nie splanuje, ale przy sprawdzeniu szczelności lała się jak z kranu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
Napisano (edytowany)

 

21 godzin temu, ŻakowskiSławomir napisał:

image.png.27248afe4ffc9384e4d43832d40a4a1c.png

 Pokaż foto swojego bloku finalnie przygotowanego pod uszczelkę 🤔 😅 bo chyba nie taki 🤔

Edytowano przez Roki212
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

W m-ce powinieneś mieć tłoki bez podfrezowań na zawory i głowice ze schowanymi zaworami ale z tym co masz zakładasz stary typ zwykła c 330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
Napisano (edytowany)

Skąd się wzięły takie odgnioty w uszczelce ? Raczej blok nie był doczyszczony należycie,  ,dlatego to nie miało prawa być szczelne, powierzchnia musi być wygładzona , tam gdzie nie ma wżerów to do pół połysku .😉😁🤭

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

No właśnie też stawiam na źle przygotowany blok że musiało coś wystawiać jakieś nierówności skoro odbiły się na uszczelce aż takie nie równości i dobrego w takiej ilości 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
raven18    163

Dobra, weź może do roboty kogoś kumatego bo coś tego nie widzę  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, andrzej78 napisał:

Skąd się wzięły takie odgnioty w uszczelce ? Raczej blok nie był doczyszczony należycie,  ,dlatego to nie miało prawa być szczelne, powierzchnia musi być wygładzona , tam gdzie nie ma wżerów to do pół połysku .😉😁🤭

Tylko że problemem nie były wgnioty, bo uszczelka leciała w tym samym miejscu co poprzednia, a powierzchnia była wyczyszczona bardzo dokładnie czego zdjęcie może nie oddać. Zeskrobana do czysta i dokładnie czyszczona naftą i rozpiszczalnikiem. Problemem na 99% jest głowica, która nadaje się na śmietnik 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
20 minut temu, andrzej78 napisał:

tam gdzie nie ma wżerów to do pół połysku .

Coś w tym stylu ma być doczyszczone...

 

20220115_160125.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
15 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

 Zeskrobana do czysta i dokładnie czyszczona naftą i rozpiszczalnikiem. Problemem na 99% jest głowica, która nadaje się na śmietnik 

Ogólnie 30-tka to taki wehikuł prostej budowy ,gdzie nawet jak dmuchanie uszczelkę pod głowicą ,to rzadko w układ chłodzenia   ,a najczęściej w stronę pompy wtryskowej lub zbiornika paliwa. Zakłada się nową uszczelkę i dalej to śmiga. Jeżeli głowica nie jest pęknięta to nawet zawory mogą być podjechane ,może walić olejem przez odmę , tylko aby dźwigienki nie opierały się o wałek odprężnika ,a silnik będzie dalej " chodził ". Powyżej jest kilka zbieżnych opinie, że problem jest w powierzchni ( być może w przygotowaniu ) . A dlaczego twierdzisz , że głowica to szrot?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, andrzej78 napisał:

Ogólnie 30-tka to taki wehikuł prostej budowy ,gdzie nawet jak dmuchanie uszczelkę pod głowicą ,to rzadko w układ chłodzenia   ,a najczęściej w stronę pompy wtryskowej lub zbiornika paliwa. Zakłada się nową uszczelkę i dalej to śmiga. Jeżeli głowica nie jest pęknięta to nawet zawory mogą być podjechane ,może walić olejem przez odmę , tylko aby dźwigienki nie opierały się o wałek odprężnika ,a silnik będzie dalej " chodził ". Powyżej jest kilka zbieżnych opinie, że problem jest w powierzchni ( być może w przygotowaniu ) . A dlaczego twierdzisz , że głowica to szrot?

Ponieważ leje się jak z kranu+nie była planowana od nowości 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
Napisano (edytowany)

Możesz to sprawdzić, jest w tym trochę zabawy ,ale....

Możesz użyć liniału oraz szczelinomierza .  Inny wariant ,( trzeba zdemontować zawory  bo zapewne wystają i koniecznie z powrotem złożyć identycznie jeżeli ma działać ) : można pomalować powierzchnię flamastrem czy marketem i przyłożyć kawałek płyty meblowe ( może być półka z szafy 😉) wykonać kilka krótkich  ruchów posuwistych i sprawdzić czy w którymś miejscu znacznik nie został nienaruszony.  Można też posmarować powierzchnię np tuszem i przyłożyć szybę hartowaną ,czasem trzeba lekko poruszać szyba aby rozprowadzić pigment po całej powierzchni - też ładnie widać nierówności. To takie " "Januszowe " sposoby ,z całym szacunkiem dla wszystkich Januszów ,ale skuteczne. 😁

 

Edytowano przez andrzej78
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, andrzej78 napisał:

Możesz to sprawdzić, jest w tym trochę zabawy ,ale....

Możesz użyć liniału oraz szczelinomierza .  Inny wariant ,( trzeba zdemontować zawory  bo zapewne wystają i koniecznie z powrotem złożyć identycznie jeżeli ma działać ) : można pomalować powierzchnię flamastrem czy marketem i przyłożyć kawałek płyty meblowe ( może być półka z szafy 😉) wykonać kilka krótkich  ruchów posuwistych i sprawdzić czy w którymś miejscu znacznik nie został nienaruszony.  Można też posmarować powierzchnię np tuszem i przyłożyć szybę hartowaną - też ładnie widać nierówności. To takie " "Januszowe " sposoby ,z całym szacunkiem dla wszystkich Januszów ,ale skuteczne. 😁

 

Dobrze wiedzieć, ale tuleje poszły więc póki co jestem zmuszony odpuścić temat. Ale dzięki za wszelkie rady i pomoc .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bogdan_ja    2995
2 godziny temu, Roki212 napisał:

No właśnie też stawiam na źle przygotowany blok że musiało coś wystawiać jakieś nierówności skoro odbiły się na uszczelce aż takie nie równości i dobrego w takiej ilości 

przecież on nawet piachu i syfu szpadlem nie oskrobal z tego silnika 😲😲

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil2710
      Witam!
      Otóż mam problem, na zimę wlałem płyn chłodniczy zamiast wody i w zimę było wszystko w porządku, ale na wiosnę przy przy pracy na działce zauważyłem że temperatura urosła. Okazało się ze płyn trafił do oleju. Jak się dowiedzieć którędy? Bo wlałem wodę zimną i nawet kropla nie ubyła, a jak wlałem gorącą i ciągnik był odpalony to coś ale bardzo mało ubyło.
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem w swojej c330m, od jakiegoś czasu ciągnik zaczął wariować w kwestii instalacji,  iskrzył na akumulatorze, palił przerywacz kierunkowskazów itd, wie ktoś jak prawidłowo powinny być podpięte kablę w stacyjce ? mam wrażenie że wszystko jest wymieszane ze sobą i tu jest problem.






    • Przez Fabian3
      Zamierzam malować c330 i mam pytanie ile farby pójdzie na maske,błotniki a ile na całe podwozie? Na masce i błotnikach zamierzam położyć podkład i gdzieś około 2/3 warst farby żółtej. Z góry dzięki.
    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez DanielKocima
      Witam dostałem od dziadka Ursusa c 330 3p problem polega na tym że nie posiadamy do niego żadnych papierów ani dokumentów a chciałbym go zarejestrować żeby móc legalnie jeździć po drogach, jak się do tego zabrać na zabytek nie wchodzi w grę ponieważ jest inny silnik z góry dziękuję za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj