ŻakowskiSławomir

Ursus c330m-uszczelka pod głowicą

Polecane posty

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202
13 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

Babelki szły między uszczelka a blokiem. Mam film ale nie da się tu wysłać. W chłodnicy nie było oleju, tylko woda do oleju szła, odwrotnie nie. Jutro zrzucę misę to będę widział.

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przed chwilą, raven18 napisał:

Ta uszczelka może być lipna, cała miedziana, myślałem że miedziane ale oringi na tulejach. No i może za słabo dokręcona głowica tzn za krótka była rurka 

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202
Przed chwilą, ŻakowskiSławomir napisał:

a w kwestii typowo głowicy, dzwoniłem do 2 okolicznych zakładów i jak już wspominałem koszt zrobienia takiej głowicy, tzn planowanie sprawdzenie szczelności i ogarnięcie zaworów to 500 zł i 2 tygodnie czekania. na stanie mam nową w sklepie za 600 zł, ciekawi mnie tylko czy ta nowa też nie będzie potrzebowała planowana, bo podobno można zakładać i jechać 😂

Nowa nie potrzebuje planowania, tylko nie radzę brać badziewia bo się to raz dwa zemści.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
3 minuty temu, Desperado napisał:

No to jest raczej wina uszczelki jeżeli puszczał między blokiem a uszczelką, sprawdzić możesz czy nie leci z tulei, jak nie, to głowica do planowania i zmierzyć wystawanie tulei ma być od 0,02 do 0,06, bez zegara będzie ciężko.

tak zrobię, zegar pożyczę, dziękuje za rady

 

Edytowano przez ŻakowskiSławomir

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202
1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Nie zakładałbym tych miedzianych i nie cieszył że tamta grubsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1012
1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

Niby kto chwali miedzianą? Nie wiem też czemu grubsza uszczelka ma mieć plus.. Wystarczy https://hurtowniarolnicza.pl/czesci-do-ciagnikow/ursus-c-330/uszczelka-glowicy-c-330-miedziany-pierscien-silikon.html

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202
5 minut temu, ŻakowskiSławomir napisał:

no 220-240 moment i kolejność dokręcania zachowana, uszczelka dowalona aż się rury wyginały. specjalnie chciałem miedzianą bo bardzo dużo osób sobie chwali miedziane, kolejny plus to 2mm grubości zamiast 1,2mm jak oryginalna.

220 Nm max, wyciągniesz szpilkę i dopiero będzie problem.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202
Napisano (edytowany)
3 minuty temu, ŻakowskiSławomir napisał:

 ogólnie składałem bez silikonu

 

Ona ma sama w sobie silikonowe obrzeża na otwory, nic nie smarować niczym. 

Edytowano przez Desperado
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1012
1 minutę temu, ŻakowskiSławomir napisał:

do niej dawać silikon? ogólnie składałem bez silikonu

 

Wyczyść do czysta i nic nie smaruj

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widzę że wszyscy tutaj wybierają aluminiowe uszczelki, ja z kolei słyszałem że miedziane dużo lepiej się układają, ale pójdę za waszą radą :D 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4202

Raz w życiu założyłem całą miedzianą do 60-tki i o jeden za dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

Stosuję takie uszczelki Morpaka z silikonem lub bez i jest ok, a nie jakieś tam całe miedziane 😉

 

20220117_105002.jpg

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, andrzej78 napisał:

Nie zakładaj tego miedzianego badziewia. Najlepsza jest szara ( grafitowana ) ze ścieżkami silikonu. Najważniejsza sprawa to dokładne przygotowanie  powierzchni bloku ,szczególnie wokół szpilek . Dokładnie wyskrobać i delikatnie doczyścić papierem wodnym wszelkie pozostałości starej uszczelki lub pryszcze. Dobrze jest przykryć lub wypełnić otwory w bloku aby syf nie leciał do środka.  Tu jest dosyć krótka głowica i rzadko ulega deformacji. Jeżeli chodzi o wodę w oleju to niewielka jej ilość mogła się dostać w chwili ściągania głowicy - pozostałości w kanałach głowicy.

W przypadku zakupu nowej głowicy - istnieją dwa rodzaje ,starszy typ - wystające  grzybki zaworowe i zagłębienia w denkach tloków  i nowszy typ ( od roku ok  1987) - płaskie denka tloków i zagłębione zawory.

Powierzchnię zawsze skrobię tzn.  pozostałości. Chociaż często uszczelka schodzi prawie cała. Następnie czyszczę i odtłuszczam rozpuszczalnikiem i naftą. Więc blok jest dokładnie przygotowany do nałożenia uszczelki. Sprzęt 93r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
2 godziny temu, ŻakowskiSławomir napisał:

.

 

 

IMG_20240420_112830.jpg

IMG_20240419_111215.jpg

Tu widać tłoki z zagłębieniami ,czyli stary typ .(!?)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grab12    76

Znalazłem do s 231 pozycja 20 na zdjęciu wystawanie od 0.01 mm do 0.16 max idzie tam tuleja od c 330 podejrzewam że jedno i dwucylindrowe się nie różnią bo to ta sam rodzina silników

IMG_20231231_151757424.jpg

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829
Napisano (edytowany)

Dodatkowo na tym foto wydaje się że tuleje są za nisko bo jakby równo z blokiem no chyba że tak foto oddaje, ale trzeba to sprawdzić i tak jak kolega wspomniał mają wystawać 0,01 - 0,16 mm ponad płaszczyznę bloku. Kładziesz na tulejach jakiś liniał i szczelinomierzem sprzwdzasz odległośc między liniałem a blokiem

Edytowano przez Roki212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
9 minut temu, andrzej78 napisał:

Tu widać tłoki z zagłębieniami ,czyli stary typ .(!?)

Tak to wygląda, blok świeżo po zdjęciu uszczelki . Rok 93 lub 94. Dokładnie c330m .

 

IMG_20240417_111324.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1829

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

  • Like 1
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
4 minuty temu, Roki212 napisał:

No to czyścisz dokładnie blok, mierzysz ile wystają tuleje jak wymiar w podanym przedziale się mieści dajesz nową uszczelkę, normalna nie miedziana i jak zależy na czasie kupujesz nowa głowice sprawdzasz szczelność zaworów zalewając kanały zazwyczaj ciekną trzeba docierać. Jak będą szczelne myjesz ja zakładasz i jazda. Starą możesz sobie oddać do zakładu niech sprawdza szczelność na początku jak szczelna robisz i będziesz miał na zapas oryginalna lub sprzedasz jak jest uszkodzona pęknięta że nie nadaje się do robienie nie robisz podnosząc kosztów. Bo może przeciekać na zgnitych brokach ale to trzeba sprawdzić nie musi być uszkodzona 

A no widzisz, słyszałem że docierać nie trzeba tylko montować i jazda, dobrze wiedzieć. https://youtu.be/os274rDX3M8?si=UWq8G695F3jUlxok zrobić to jak pan na tym filmie czy jest jakiś inny sposób?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kamil2710
      Witam!
      Otóż mam problem, na zimę wlałem płyn chłodniczy zamiast wody i w zimę było wszystko w porządku, ale na wiosnę przy przy pracy na działce zauważyłem że temperatura urosła. Okazało się ze płyn trafił do oleju. Jak się dowiedzieć którędy? Bo wlałem wodę zimną i nawet kropla nie ubyła, a jak wlałem gorącą i ciągnik był odpalony to coś ale bardzo mało ubyło.
    • Przez ŻakowskiSławomir
      Witam, mam problem w swojej c330m, od jakiegoś czasu ciągnik zaczął wariować w kwestii instalacji,  iskrzył na akumulatorze, palił przerywacz kierunkowskazów itd, wie ktoś jak prawidłowo powinny być podpięte kablę w stacyjce ? mam wrażenie że wszystko jest wymieszane ze sobą i tu jest problem.






    • Przez Fabian3
      Zamierzam malować c330 i mam pytanie ile farby pójdzie na maske,błotniki a ile na całe podwozie? Na masce i błotnikach zamierzam położyć podkład i gdzieś około 2/3 warst farby żółtej. Z góry dzięki.
    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez DanielKocima
      Witam dostałem od dziadka Ursusa c 330 3p problem polega na tym że nie posiadamy do niego żadnych papierów ani dokumentów a chciałbym go zarejestrować żeby móc legalnie jeździć po drogach, jak się do tego zabrać na zabytek nie wchodzi w grę ponieważ jest inny silnik z góry dziękuję za pomoc
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj