Monikakep1

Ursus C-360 woda w oleju hydraulicznym

Polecane posty

Monikakep1    4

Cześć 

Mamy mały kłopot z ciągnikiem Ursus c-360 4 cylindrowy.  Podczas ostatnich prac polowych i odpinaniu węży o persy w końcówkach pokazał się wręcz biały jak mleko olej.  Nie jest to dobry znak bo świadczy o tym, że dostała się od hydrauliki woda. Pytanie skąd i którędy.  Bo nie mamy z mężem pojęcia.

Nie rozbieraliśmy jeszcze nic. W silniku olej czysty.  Pierwszy objaw jaki się pojawił to wolne podnoszenie nie spodziewaliśmy się wody. Ale nie mamy pojęcia którędy mogła się ona tam dostać.

Proszę o wskazówki i ewentualnie foto miejsca dostawania się wody bo z nazewnictwem niektórych części tego ciągnika może być u nas kiepsko.. . Dziekuje 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
49 minut temu, Monikakep1 napisał:

Cześć 

Mamy mały kłopot z ciągnikiem Ursus c-360 4 cylindrowy.  Podczas ostatnich prac polowych i odpinaniu węży o persy w końcówkach pokazał się wręcz biały jak mleko olej.  Nie jest to dobry znak bo świadczy o tym, że dostała się od hydrauliki woda. Pytanie skąd i którędy.  Bo nie mamy z mężem pojęcia.

Nie rozbieraliśmy jeszcze nic. W silniku olej czysty.  Pierwszy objaw jaki się pojawił to wolne podnoszenie nie spodziewaliśmy się wody. Ale nie mamy pojęcia którędy mogła się ona tam dostać.

Proszę o wskazówki i ewentualnie foto miejsca dostawania się wody bo z nazewnictwem niektórych części tego ciągnika może być u nas kiepsko.. . Dziekuje 

To że słabo podnosi to może być przyczyna że gdzieś jest nieszczelność i spienia olej, woda to praktycznie niemożliwe żeby się tam dostała, sprawdzić olej rano jak jest chłodny i ustany, jak byłaby woda to byłby cały czas jak kawa z mlekiem, jak będzie normalny to jest tak jak napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

jedyne miejsce którędy może dostać się woda to dźwignia zmiany biegów, a dokładnie przez uszkodzoną harmonijkę na wybieraku


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monikakep1    4

Na początek zdemontowane siedzenie.  Wyczyszczony filtr oraz magnesy. Olej kawa mleczna. Wiec to nie spieniony olej. :(  Maszyna c360  kupiona za 6800zł  bez kabiny. Jak widać do remontu. Olej na bagnecie  mleko. Brak hamulców istny złom. Plus że rusza na dotyk.  Ma dziwną pompę wtryskową. Raczka po pranej stronie służy do tego aby nie zgasł lub ustawać  go na obroty.  

300384965_601949188255242_8488494747478072111_n.jpg

300467783_3305092859814416_7336631111071125791_n.jpg

300482556_458478442830585_297698521637281539_n.jpg

300495799_392484256163154_5228491545184484618_n.jpg

300582915_819356269429860_3584641603230007516_n.jpg

300595968_1764490707262900_6606961807185953157_n.jpg

300607947_642601737394878_2986125625661615601_n.jpg

300743037_317880337194878_6055616729308244183_n.jpg

300779160_5397810560256167_1264505439089623296_n.jpg

300996322_1496510064095577_3985623719222938453_n.jpg

301006638_1173663026525090_3784434300954004760_n.jpg

301056506_1216355739201919_6472105664493257471_n.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monikakep1    4

Myślałam, że woda może dostaje się przez ten filtr pod siedzeniem ale uszczelka jest dobra.  Jeszcze co mi przyszło do głowy to te śruby w pokrywie (5 sztuk ) co odpowiadają za zmianę biegów  Stawiałam jeszcze na te prostokątne blachy po bokach bo tam żadnej uszczelki nie ma. Jak widać maszyna jest do remontu.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

Pani, zły tok myślenia, nie wiem, chyba że ten ciągnik garażujecie pod rynną bez kabiny, a i to bym polemizował czy tam się dostanie woda, sprawdźcie rano jak olej wygląda. O jakich blachach Pani mówisz?

Ps, sorry są jakieś fotki wcześniej, faktycznie bez kabiny, ale dalej podtrzymuje że sama woda się tam nie dostanie ot tak, albo ktoś nalał specjalnie, albo było coś odkręcone, ewentualnie pomieszany i zważony olej. Zresztą za taką kasę to faktycznie do remontu i wszystko do sprawdzenia, a pompy wtryskowe to były różne. To pewne nawet nie C-360 tylko C355, ewentualnie 60-tka z 1976-78r.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monikakep1    4

Tak okazja kupna ,ale jak widać full kasy trzeba dać.  Pali na dotyk to jedyne co wiadome. U gościa stał cały czas pod chmurką pzrez ponad 35 lat tak twierdził.  U mnie pod chmura też stoi ale naciągnięta folia.  Olej sprawdzony jak widać mleko a silnik nie uruchamiany od 4 dni.  

Aż tak się nie znamy aby stwierdzić co to dokładnie jest. Czy to C-360 tylko C355, ewentualnie 60-tka z 1976-78r jak kolega mówi. Nie wiem jakie są różnice z zewnątrz aby to stwierdzić.  

Wcześniejszy właściciel operował tym chyba 7 hektarach coś tak wspominał..  Zapewnił że  olej zmieniał ostatnio w 2020 roku.  

Prostokątne blechy szerokości telefonu i długość 2 razy telefon.  po boku siedzenia z lewej i pranej strony.  przykręcone na dwie tylko śruby. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

nieszczelnosc w ukladzie hydraulicznym- zaciaga powietrze zamiast oleju, to sie schladza i woda dostaje sie do oleju... taka podstawa  hydrauliki

Edytowano przez jacus

buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monikakep1    4

Tylko teraz jak szukać tą nieszczelność  w układzie hydraulicznym jeśli to ona jest przyczyną  Albo gdzie jej szukać.     

Padło też że woda  może się dostawać przez  dźwignię  zmiany biegów a dokładnie przez  harmonijkę - jutro to sprawdzę w jakim jest stanie. 

Kolejna sprawa jaki olej polecacie do hydrauliki i do silnika? ile litrów tam wchodzi. 

Jak upewnić się co to za ciągnik?  C-360 ,C355,czy 60-tka z 1976-78r ?  jak to sprawdzić. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3048

ktos chyba nie wie gdzie w 60 jest dzwignia zmiany biegow....jesli hydraulika dziala dobrze to nie ma co szukac,wymienic olej i obserwowac.

jesli lata stal na dworze to nie ma co sie dziwic ze olej ma wode.

jaki i le oleju-sa setki tematow na ten temat.

jaki model-os okragla wiec zabytkowy 😂, spokojnie zolte tablice ..poszukaj czym rozni sie 55 od 60


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    650

Poprzedni właściciel przy naprawie skrzyni nie przykrył dekla, naleciało wody i jest kakao. Wymienić olej i po sprawie. Hipol GL-4.

 


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
11 godzin temu, Monikakep1 napisał:

Tak okazja kupna ,ale jak widać full kasy trzeba dać.  Pali na dotyk to jedyne co wiadome. U gościa stał cały czas pod chmurką pzrez ponad 35 lat tak twierdził.  U mnie pod chmura też stoi ale naciągnięta folia.  Olej sprawdzony jak widać mleko a silnik nie uruchamiany od 4 dni.  

Aż tak się nie znamy aby stwierdzić co to dokładnie jest. Czy to C-360 tylko C355, ewentualnie 60-tka z 1976-78r jak kolega mówi. Nie wiem jakie są różnice z zewnątrz aby to stwierdzić.  

Wcześniejszy właściciel operował tym chyba 7 hektarach coś tak wspominał..  Zapewnił że  olej zmieniał ostatnio w 2020 roku.  

Prostokątne blechy szerokości telefonu i długość 2 razy telefon.  po boku siedzenia z lewej i pranej strony.  przykręcone na dwie tylko śruby. 

A wiem które blachy, tam są taśmy ręcznego hamulca, teoretycznie istniało by tam prawdopodobieństwo dostania się wody do mostu, gdyby były zatkane korki w otworach gwintowanych z tyłu, a ciągnik bez kabiny stał długo na ulewnych deszczach, są tam co prawda wszędzie uszczelniacze by olej się nie wydostawał do komór hamulca, ale jakby napompowało w te komory wody, to podejrzewam że dostała by się woda do mostu, przynajmniej na tyle by zrobiła się kawa z mlekiem. Proszę odkręcić te blachy i latarką przyświecić co tam jest na dnie, jeżeli nie ma tam wody, to nie dostała się tą drogą. Jeżeli nie będzie już stał odkryty na deszczu, to nie ma za dużo co szukać jak się dostała, tylko zmienić olej na nowy.

Edytowano przez Desperado

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
10 godzin temu, jacus napisał:

nieszczelnosc w ukladzie hydraulicznym- zaciaga powietrze zamiast oleju, to sie schladza i woda dostaje sie do oleju... taka podstawa  hydrauliki

Nie pieprz bzdur.

10 godzin temu, Monikakep1 napisał:

 

Jak upewnić się co to za ciągnik?  C-360 ,C355,czy 60-tka z 1976-78r ?  jak to sprawdzić. 

 

Tabliczki nie ma? po numerach nadwozia i silnika można dojść też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JanR    50
11 godzin temu, jacus napisał:

nieszczelnosc w ukladzie hydraulicznym- zaciaga powietrze zamiast oleju, to sie schladza i woda dostaje sie do oleju... taka podstawa  hydrauliki

Mógłbyś te bzdurę rozwinąć i opisać jak to możliwe akurat w tym ciągniku. Gdzie ta nieszczelnosc i skąd się bierze te powietrze jak pompa jest na dnie i bierze praktycznie z dna. Musialo by nie być oleju żeby takie zjawisko powstało w tym układzie. 

Woda może tam być skoro to stało pod chmurką, trza wymienić olej i tyle. 

To że ma wygląd mleka po tylu latach to co tu się dziwić jak to nie wymieniane pewnie i dolewane co pod ręką było. 

Edytowano przez JanR
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
13 godzin temu, Desperado napisał:

chyba że ten ciągnik garażujecie pod rynną bez kabiny

Albo ktoś nim brodził przez wodę. Ojciec czasami jeździł c330 przez wodę, albo na boso  żeby butów nie pomoczyć, albo z nogami w górze. 

Ale woda tam do skrzyni nie wleciała.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131
23 minuty temu, Alchemik napisał:

Albo ktoś nim brodził przez wodę. Ojciec czasami jeździł c330 przez wodę, albo na boso  żeby butów nie pomoczyć, albo z nogami w górze. 

Ale woda tam do skrzyni nie wleciała.

 Jedyna możliwość to byłaby przez pochwy hamulca tak jak wyżej pisałem, bo uszczelniacze działają w przeciwną stronę, ale to musiałoby się tam dostać masę wody przy zatkanych korkach, gdzie indziej jest praktycznie niemożliwe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Desperado    4131

To by musiał stać we wodzie, przez samo przejechanie tam się nie dostanie woda, prędzej olej by zgubił prędzej cały, jakby woda miała się tak szybko tam dostać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Monikakep1    4

Witam dziekuje za rady, Postaram się poszukać  wycieków oleju lub tego mleka . Zarazem w wolnej chwili zrobię kilka dodatkowych foto.  Z informacji wcześniejszego właściciela to wymienił on oleje w silniku i w skrzyni w 2020 wiec 2 lata temu.,  O ole jak wspomniałam w silniku jest czarny to mleko pokazało się przy odznaczeniu naszej persy.    Dziś sprawdziła i w persie już tez było mleko.  w siłownikach.  Zostały oczyszczone  razem z przewodami i jest czysty olej. 

 

Tak czy owak jeśli będzie to konieczne zakupie komplet uszczelek i zacznę je wymieniać po kolei. Koszt nie jest wielki.  Boje się wlać wieży olej  bo jak zostawię go nawet na 4 dni ulewy pod chmurką i będzie znowu mleko to lipa straszna będzie.  Olej mało raczej nie kosztuje.  

 

Jak wspomniałam dziekuje za rady a w wolnej chwili poszperam jeszcze  i dostarczę więcej foto. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

Monika i wierzysz w to że ktoś tak zapuścił ciągnik i 2 lata wymieniał olej ten olej jest nie wymieniany pewnie od 20lat I jest zmieszany z innymi olejami. zmienić oleje filtry I zobaczyć co się będzie dziala


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio postanowiłem założyć do swojego ciągnika wspomaganie złożone własnoręcznie. Wspomaganie zostało skompletowane z orbitrola i siłownika od bizona oraz pompy hydraulicznej od C-330. Podczas gdy kręcę kierownicą kompletnie nie idzie ukręcić. Kręci się tak jakby coś w środku blokowało, czuć lekkie przeskakiwanie. Podczas kręcenia w prawo słychać również z pompy dźwięki jakby coś tarło, chrympało czy jak by to nazwać. Co może być winne w takiej sytuacji?
    • Przez pronarek
      Mam prośbę chcę przerobic w swojes sześćdziesiątce układ kierowniczy
      na orbitol albo inny , byle by się lekko kręciło jak ktos ma pomysł albo jakieś fotki
      takiej przerobki prosze wyslijcie.
    • Przez PaweLisowicz
      Witam. Chciałbym dać do remontu kolumnę kierowniczą od c-360. Potrzebuję informacji jaki mniej więcej jest koszt części. Zauważyłem że kierownica ma luz przód-tył, luz  1/5 obrotu i ta obudowa kierownicy ( połączona gumową osłoną na zdj) lata sobie góra dół. Daje kilka zdjęć.



    • Przez Mateusz320
      Witam już dwa razy uszczelniam śrubę likwidującą luz kolumny jest tam oring w sklepie z częściami dał mi oring założyłem nowy i dalej wyciek może ktoś zna odpowiedni rozmiar oringu lub inny sposób na uszczelnienie?

    • Przez Rafiiiiiiiiii
      Witajcie mam taka prośbe o przekazanie mi wskazówek na temat jak wyeliminować luzy w kierownicy????
      Kiedy krence kierownicą musze przynajmniej 2 obroty zrobić zeby zaczeła skrencać??
      Kierownica sie unosi i opuszcza jest tam straszny luz i chodzi na boki prawa>>lewa...Czy ktoś to naprawiał???I wie co i jak???Bardzo prosze o wskazówki
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj