35bogus

690 Buja na boki- jaka przyczyna

Polecane posty

35bogus    0

Witam, problem polega na tym że jak zaczynam jechać ciągnikiem buja go na boki z delikatnymi ruchami tak jakby chciał podskakiwać. Gdy przejadę dłużej zaczyna się to uspokajać ale nie do końca i ten ruch jest odczuwalny. Traktor przed zakupem miał założone smietnikowe opony więc myślałem że to wina różnego bieżnika dlatego zdecydowałem kupić się nowe opony Kabaty, nic to nie zmieniło jak bujało tak buja. Dodam że felgi są regulowany, jest możliwość ich rozszerzenia i zwężenia. Teraz jest max zwężony. Podejrzewam że to może łożyska wew, ale jak podniosłem ciągnik nie jest wyczuwalny luz nawet podkładając dużego łoma. 

Pytanie do was czy ktoś może przypuszczać co to może być. Będę wdzięczny za każdą radę. Jeszcze spróbuję go rozsunąć o jeden na felgach może się wyrobiły felgi na poprzednich oponach w tym miejscu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Opony niskociśnieniowe od stania robią się krzywe ja miałem opony bkt to nawet przejechanie 30 km nie pomagało żeby się wyrównały a teraz mam mitasa to przejadę z 1 km to się prostują a z ciężką maszyną to zaraz się prostują 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35bogus    0

Czyli najlepiej napompować tak jak zaleca producent, tam jak pamietam jest coś 2.3, wydawało mi się to przesadą ale wychodzi na to że tak ma być. Dzięki za podpowiedź. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Kabaty mam w przyczepie i jak postoi przez zimę to na początku strach jechać bo paka chce odlecieć. Dopiero jak dostanie ciężaru albo zrobi się cieplej to te efekty mijają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mateo105    24

A moze  byc tak ze za waska felga do tej opony. Bo ja tak mialem ze ktos wcisnal szeroka opone az ciagnik momentami drzal

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    142

A może luz na skręcaniu felg? Miałem podobnie i 2 śruby były popuszczone przy gwieździe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    451

A czasami przedni napęd jest cały czas włączony?

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

i po paru kilometrach przestaje bić? 🤔

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    718

Tak, wał jest wkur... na cenę paliwa i po czasie dociera do niego że to nie on zapłaci tylko kierowca i mu nerw przechodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35bogus    0

Tak jak czytam wasze wypowiedzi wychodzi na to że to będzie wina opon. Gdy przejadę nim 5-10 km po asfalcie po mały się uspokaja, więcej powiem, przed zakupem kabatów i zmianie tych opon co pisałem miałem przejściowe używane vredestainy. I tak jak pomyślę to na nich jeździło się bez zarzutów, tylko były popękane na bokach i szczypaly dętki i musiałem kupić nowe. Wychodzi na to że to wina opon. Jeszcze spróbuję napompować na 2psi i zobaczę jak będzie. Dzięki za wasze doświadczenia i wpisy. 

Edytowano przez 35bogus
Błąd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    599

Jakie masz to ciśnienie w oponach , bo napisane bez składu , jeśli już to 20 psi, czyli niecałe 1,4 bar,

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
35bogus    0

Może i bez składu, nie psi tylko bar, tak jak tu zauważono, mam 1.2 bara w oponach, ale jak postoi dłużej to jazda jest jak na hopkach. Spróbuję napompować powyżej 2 barów, zobaczę co się będzie działo, choć to będzie uciążliwe pompować i upuszczać ciśnienie ale trudno sam wybrałem takie opony. Dam znać czy coś się zmieniło. 

Ps. Psi- mój błąd. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bamberszol
      Wymieniałem dzisiaj olej w skrzyni biegów swojego mf255. Przez otwór spustowy zauważyłem jakiś kawałek metalu co to może być? Ciągnik był rozpolawiany 7lat temu pamiętam że ciężko nam coś wskoczył na frezy i wtedy coś jakby strzelilo. Okazało się że pękła tarcza sprzęgła walka wom i trzeba było rozjeżdżać na nowo.Biegi chodzą perfekcyjnie.. Co to może być za element?

    • Przez andrev1822
      Witam. Panowie stoję przed zakupem Massey Ferguson 690 z 1984. Ciągnik ok. Właściciel mówi że ogółem oleju nie bierze ale jak dostanie w d*pę to potrafi cytuje "setkę na 2 ha wziąć" w ciągniku wymienione są 2 pompy zębata i tloczkowa(jak źle napisałem to poprawcie) pompa wody itd itp. Trochę doinwestowany ogólem. Przy zapalaniu dyma nie puścił nie był odpalany wcześniej. Przy przejażdżce wszystko ok "zbiera "się przy przygazowaniu nie widać żeby puszczał bąka czy jakoś obficie dymił. Jest czym się przejmować? Ogółem dodam że nie posiadam sprzętu do mierzenia ciśnienia silnika. Według licznika niecałe 7tys mth
    • Przez andrev1822
      Witam wszystkich. Czy ktoś z was wymieniał wałek przekładni napędu co łączy się z wałem nasuwana mufą ? MF 690. Jak to zrobić? Trzeba przodem odjechać czy da radę na ciągniku ?
    • Przez biszu
      Witam
      Tak jak w temacie robił to ktoś już u siebie w MF 698t i na co zwrócić uwagę przy demontażu montażu głowicy i innych elementów. 
      Pozdrawiam.
    • Przez Maksol
      Witam posiadam od dawna MF 255 i chciałbym zapytać czy opłaca się zwiększać dawkę paliwa w nim? Czy w ogóle wystąpi jakikolwiek przyrost mocy? Czy będzie tylko mocniej kopcił ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj