Polecane posty

PAATRYKK5    1

mam drobny problem mianowicie często mi padają przerywacze w c360 miesiąc góra dwa miesiące i przerywacz do wymiany. Nie wiem dlaczego tak się dzieje czy jest za słaby czy źle go podłączam wiec proszę was o pomoc aby mi ktoś opisał wszystkie 3 wyjścia w przerywaczu takim jak na obrazku

 

http://www.bankfotek.pl/view/706073

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

+ - zasilanie

L - wyjście na przełącznik kierunkowskazów

P - wyjście na kontrolkę


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    1828

taki bimetalowy przerywacz jaki masz to juz zabytek :D wymień go lepiej na elektroniczny i nie bedziesz miał z nim problemów :D

tutaj masz temat o modernizacji przerywacza http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3706-modernizacja-przerywacza-kierunkowskazow-w-ciagniku/

możesz zastosować elektroniczny przerywacz np. od fiata 126p coś takiego :D sam mam taki juz ponad 3 lata i zero problemów http://allegro.pl/item1158487520_przerywacz_kierunkowskazow_126el_fl.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

polecam przerywacz od 126p :D

Równo miga bez względu na ilość żarówek

Aha a pod P lepiej nie podłączać kontrolki bo wpływa to znacznie na żywotość przerywacza

Kontrolke nalezy podłączyć pod przełącznik(przełącznik ma 3 wejścia lewy,prawy i na środku sygnał od lewego podłącza się dodatkowy kabel do jednego zacisku kontrolki i od prawego do drugiego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moje c330 jest tak podłączone jak pisze @antonio86 i nie pamiętam już kiedy wymieniałem przerywacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Także zgadzam się, że przerywacz elektroniczny jest lepszy a nie kosztuje wiele. Jego żywotność jest wiele dłuższa, a jak już pisano miganie kierunkowskazów równomierne. Można także zastosować przerywacz z Mf-255 itp. wtedy mamy także kontrolki kierunkowskazów w przyczepach.


UDZIELAM PORAD TYLKO NA FORUM!!!
JEŻELI POMOGŁEM, KLIKNIJ ZIELONĄ STRZAŁKĘ!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Witam

Dziś zakładałem nową instalację do 3P co się okazało to że przerywacz kierunkowskazów podłączony wg. schematu elektr. od ciągnika dość dziwnie działa tzn pracuje bardzo szybko. Według schematu do podłączenia wykorzystujemy dwa styki natomiast przerywacz na trzy styki. Na forum już doczytałem się że wszystkie trzy styki nalezy podłączyć czyli do +, do kontrolki i do przełącznika ale... według schematu kontrolka jest podłączona bezpośrednio do przełącznika więc gdzie jest błąd?

Proszę o podpowiedź najlepiej na fragmencie schematu jak to mam podłączyć aby było prawidłowo.

Pozdrawiam

Janusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam podłączone do dwóch styków i działa normalnie,ważna jest moc bo jak będziesz ciągał 2 przyczepy to musi mieć 4x21V+4w słabszy długo nie wytrzyma a niestety teraz przeważnie w sklepach są dostępne 3x21V+4w.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

tak jak pisałem już kiedys - przerywacz + i wyjście na przęłącznik tego środkowego nie podłaczamy

aprzerywać im mocniejszy lub im mniejszy pobór mocy (słabsze zarówki) tym miga szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

Kupiłem sobie nowy przerywacz do c 330 na allegro bo ten stary metalowy nie równo migał raz szybciej raz wolniej i nie wiem jak podłączyć, wcześniej miałem założony taki http://www.sklepdlar...424/produkt.htm

i był on podłączony dwoma kablami pod znaki + i L

 

a teraz kupiłem taki http://allegro.pl/pr...4213799366.html

i ma inne oznaczenia i nie wiem jak go podpiąć próbowałem na wszystkie możliwe sposoby podpinać te dwa kable i tylko w jeden konfiguracji coś pstrykało w nim ale kierunki nie migały

 

 

takie ma oznaczenia

 

 

1jpg_enweehp.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

będzie działać bo pytałem sprzedającego, już mniej więcej się dowiedziałem jak to podpiąć buszując po necie i jak mi się uda to dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
locke    293

Nie będzie działać.


Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    37

Założyłem przerywacz i działa aż miło, teraz ładnie równo miga. Dla ciekawskich L idzie na środek przełącznika, B +, E masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie sygnalizuje, bo te przerywacze nie mają układu pomiaru prądu (może nie wszystkie, ale większość tych do LED nie ma). Ja przerabiam te zwykłe usuwając układ pomiaru prądu i działają z LED.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Będę wymieniał elektrykę w C360 i mam pytanie jaki przerywacz kupić. Wolałbym nowy. Czy ktoś ma coś sprawdzonego i nie drogiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Myślisz, że sobie poradzisz z instalacją elektryczną skoro tak trudno jest Ci wpisać w google "przerywacz ME-183" i sobie poszukać? ME 183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Tak, chodzi o ten co podałeś. Schemat łatwo znaleźć, ale podam żebyś nie szukał:

- 31 masa

- 49 plus po stacyjce

- 49a wyjście na przełącznik kierunków

- C, C2, C3 wyjście na kontrolki kierunków, kolejno: ciągnika, pierwszej przyczepy, drugiej przyczepy

 

A co do drugiego pytania, żarówka kontrolki w takim układzie bierze masę z żarówek kierunkowskazów, które nie są używane. Jeśli jednak użyjesz przerywacza tego z linku powyżej, to do każdej kontrolki podpinasz do jednej nóżki masę, a do drugiej odpowiednie wyjście przerywacza.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dzięki wielkie ostatnie pytanie a raczej trzy:
Skąd przerywacz będzie wiedział które kontrolki z tych trzech zapalić? Mogę podłączyć tylko 1 kontrolkę czy muszę wszystkie trzy?
Czy opłaca się kupować ten przerywacz względem zwykłego? Czym siw się będzie różnił? I ostatnie czy wtyki w tym przerywaczu są na takie zwykłe wsuwki czy trzeba kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Przerywacz będzie wiedział którą kontrolkę zapalić na podstawie pobieranego prądu. Możesz podłączyć jedną, jeżeli nie potrzeba Ci do przyczep. Ten przerywacz jest na pewno lepszy od oryginalnego bimetalicznego pod każdym względem. Możesz też zastosować inny, od  jakiegoś samochodu( np. fiata 125p), jeśli nie potrzeba Ci kontrolek dla przyczep. Koszt takiego będzie mniejszy, a działał będzie równie dobrze. Oznaczenia będą podobne. Wtyki są na zwykłe wsuwki, więc nie trzeba kombinować.

Edytowano przez marian3p

Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafał2222
      Dzień dobry. Chciałabym sobie doświetlić pole widzenia za traktorem. Chciałabym to zrobić bezpośrednio z aku kablem 2x1.5 po drodze bezpiecznik potem jakiś włącznik, i tym kablem na tył kabiny tam zdobić ala kostkę która pozwoli mi rozgałęzić już do dwóch lamp LED 60w. Czy coś takiego można zrobić żeby to działało i się nie grzało? Co sądzicie o tym  tylko jaki by bezpiecznik zastosować.😃
    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Polski_czlowiek
      Jak naładuje akumulatory to padają następnego dnia albo w ten sam dzień
      Alternator chyba ładuje 
      Ursus c360 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj