Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
PAATRYKK5    1

mam drobny problem mianowicie często mi padają przerywacze w c360 miesiąc góra dwa miesiące i przerywacz do wymiany. Nie wiem dlaczego tak się dzieje czy jest za słaby czy źle go podłączam wiec proszę was o pomoc aby mi ktoś opisał wszystkie 3 wyjścia w przerywaczu takim jak na obrazku

 

http://www.bankfotek.pl/view/706073

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

taki bimetalowy przerywacz jaki masz to juz zabytek :D wymień go lepiej na elektroniczny i nie bedziesz miał z nim problemów :D

tutaj masz temat o modernizacji przerywacza http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3706-modernizacja-przerywacza-kierunkowskazow-w-ciagniku/

możesz zastosować elektroniczny przerywacz np. od fiata 126p coś takiego :D sam mam taki juz ponad 3 lata i zero problemów http://allegro.pl/item1158487520_przerywacz_kierunkowskazow_126el_fl.html

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

antonio86    38

polecam przerywacz od 126p :D

Równo miga bez względu na ilość żarówek

Aha a pod P lepiej nie podłączać kontrolki bo wpływa to znacznie na żywotość przerywacza

Kontrolke nalezy podłączyć pod przełącznik(przełącznik ma 3 wejścia lewy,prawy i na środku sygnał od lewego podłącza się dodatkowy kabel do jednego zacisku kontrolki i od prawego do drugiego)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

W moje c330 jest tak podłączone jak pisze @antonio86 i nie pamiętam już kiedy wymieniałem przerywacz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wierzba1272    8

Także zgadzam się, że przerywacz elektroniczny jest lepszy a nie kosztuje wiele. Jego żywotność jest wiele dłuższa, a jak już pisano miganie kierunkowskazów równomierne. Można także zastosować przerywacz z Mf-255 itp. wtedy mamy także kontrolki kierunkowskazów w przyczepach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maxreif    0

Witam

Dziś zakładałem nową instalację do 3P co się okazało to że przerywacz kierunkowskazów podłączony wg. schematu elektr. od ciągnika dość dziwnie działa tzn pracuje bardzo szybko. Według schematu do podłączenia wykorzystujemy dwa styki natomiast przerywacz na trzy styki. Na forum już doczytałem się że wszystkie trzy styki nalezy podłączyć czyli do +, do kontrolki i do przełącznika ale... według schematu kontrolka jest podłączona bezpośrednio do przełącznika więc gdzie jest błąd?

Proszę o podpowiedź najlepiej na fragmencie schematu jak to mam podłączyć aby było prawidłowo.

Pozdrawiam

Janusz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja mam podłączone do dwóch styków i działa normalnie,ważna jest moc bo jak będziesz ciągał 2 przyczepy to musi mieć 4x21V+4w słabszy długo nie wytrzyma a niestety teraz przeważnie w sklepach są dostępne 3x21V+4w.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    38

tak jak pisałem już kiedys - przerywacz + i wyjście na przęłącznik tego środkowego nie podłaczamy

aprzerywać im mocniejszy lub im mniejszy pobór mocy (słabsze zarówki) tym miga szybciej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

Kupiłem sobie nowy przerywacz do c 330 na allegro bo ten stary metalowy nie równo migał raz szybciej raz wolniej i nie wiem jak podłączyć, wcześniej miałem założony taki http://www.sklepdlar...424/produkt.htm

i był on podłączony dwoma kablami pod znaki + i L

 

a teraz kupiłem taki http://allegro.pl/pr...4213799366.html

i ma inne oznaczenia i nie wiem jak go podpiąć próbowałem na wszystkie możliwe sposoby podpinać te dwa kable i tylko w jeden konfiguracji coś pstrykało w nim ale kierunki nie migały

 

 

takie ma oznaczenia

 

 

1jpg_enweehp.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

To jest przerywacz do lamp LED.

Wątpie czy przy zwykłych żarówkach będzie działać prawidłowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

będzie działać bo pytałem sprzedającego, już mniej więcej się dowiedziałem jak to podpiąć buszując po necie i jak mi się uda to dam znać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kapec22    26

Założyłem przerywacz i działa aż miło, teraz ładnie równo miga. Dla ciekawskich L idzie na środek przełącznika, B +, E masa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175
Napisano (edytowany)

To fajnie.

A w jaki sposób sygnalizuje przpaloną żarówkę?

Edytowano przez asharot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie sygnalizuje, bo te przerywacze nie mają układu pomiaru prądu (może nie wszystkie, ale większość tych do LED nie ma). Ja przerabiam te zwykłe usuwając układ pomiaru prądu i działają z LED.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki530    0

Będę wymieniał elektrykę w C360 i mam pytanie jaki przerywacz kupić. Wolałbym nowy. Czy ktoś ma coś sprawdzonego i nie drogiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    175

Według mnie najlepszy do ciągnika jest przerywacz ME-183 taki stosowany w MF 255.

Tylko ten oryginalny ze Szczecina.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Myślisz, że sobie poradzisz z instalacją elektryczną skoro tak trudno jest Ci wpisać w google "przerywacz ME-183" i sobie poszukać? ME 183

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Tak, chodzi o ten co podałeś. Schemat łatwo znaleźć, ale podam żebyś nie szukał:

- 31 masa

- 49 plus po stacyjce

- 49a wyjście na przełącznik kierunków

- C, C2, C3 wyjście na kontrolki kierunków, kolejno: ciągnika, pierwszej przyczepy, drugiej przyczepy

 

A co do drugiego pytania, żarówka kontrolki w takim układzie bierze masę z żarówek kierunkowskazów, które nie są używane. Jeśli jednak użyjesz przerywacza tego z linku powyżej, to do każdej kontrolki podpinasz do jednej nóżki masę, a do drugiej odpowiednie wyjście przerywacza.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki530    0

Dzięki wielkie ostatnie pytanie a raczej trzy:
Skąd przerywacz będzie wiedział które kontrolki z tych trzech zapalić? Mogę podłączyć tylko 1 kontrolkę czy muszę wszystkie trzy?
Czy opłaca się kupować ten przerywacz względem zwykłego? Czym siw się będzie różnił? I ostatnie czy wtyki w tym przerywaczu są na takie zwykłe wsuwki czy trzeba kombinować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    16

Przerywacz będzie wiedział którą kontrolkę zapalić na podstawie pobieranego prądu. Możesz podłączyć jedną, jeżeli nie potrzeba Ci do przyczep. Ten przerywacz jest na pewno lepszy od oryginalnego bimetalicznego pod każdym względem. Możesz też zastosować inny, od  jakiegoś samochodu( np. fiata 125p), jeśli nie potrzeba Ci kontrolek dla przyczep. Koszt takiego będzie mniejszy, a działał będzie równie dobrze. Oznaczenia będą podobne. Wtyki są na zwykłe wsuwki, więc nie trzeba kombinować.

Edytowano przez marian3p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×