totos12

Ursus C-360 - Silnik zatarty na 3 i 4 cyl. po remoncie

Polecane posty

totos12    0

Witam po remocie silnika po dotarciu po okolo 50mth ciagnik poszedl w cięższą pracę .Silnik zatrzymal sie okazalo sie 3 i 4 tlok zatarl sie  chlodnica nowa prawdopodobnie termostat nastepenie zlozony byl juz bez termostatu i znowu silnik stanoł przeplyw płynu widać do chlodnicy jak leci .Dodam że kraniki jak i w chlodnicy tak i w bloku zostaly zaslepione silikonem czerwonym. Temperatura na zielone nie wchodzi a przy ciezszej pracy i ponad 1600 obrotow staje po od czekaniu okolo 3 min znowu pali jedzie .jakies pomysly ?

Edytowano przez totos12

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak został dotarty dokładnie?

Termostat się sprawdza, wymienia, a nie wyrzuca całkiem. Bez niego prędzej będzie ostatnie tuleje przegrzewać.

Pompa wody sprawna, wymieniona?

Wskaźnik temperatury może oszukiwać.

Co to za papranie silikonem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zrób remont jak należy pewnie wszędzie na paprales silikonem i tyle zalepił gdzieś przepływ oleju pompe oleju wymieniłeś chociaz. Wogole co to za szukanie przyczyny głupie w termostacie wskaźnik wody masz oczy i słuch też widać jak woda się gotuję w ciagniku nie tylko po wskaźniku zrób remont jak należy jeszcze raz 50 mth to mało na dotarcie które zależy jeszcze od jakość części im gorsze tym dłużej bym docierał bo mogą nie pasować idealnie do siebie druga sprawa poczytaj jak się dociera ciągnik nie ma chodzić na podwórku odpalony cały czas tylko z początku i stopniowo dociazany bardziej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jakie były luz na "zamkach" pierścieni? Sprawdzano pasowanie tłok- cylinder? Jakie było?

 

Jak silnik "złapał" kilka razy to pewnie czeka ponowny remont.

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
totos12    0

Remont robił mechanik sylikon to samo bo ciągle problem byl z kranikami i tak bylo najlatwiej mu.Przy docieraniu troche w miejscu troche jazdy, jazda na pusto w pole .Cisnienie oleju na zegarze na 4 na zimnym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
totos12    0

No tak tylko byl juz na gwarancji raz zmienione zostaly te 2 dziury pokrylem z wlasnej kieszeni znowu za to i traktor nie chodzi .Zaczynam w niego wątpić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Albo niech mechanik za swoje naprawi, to może będzie mu szkoda pieniedzy i zrobi w końcu dobrze, albo znaleźć dobrego mechanika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

To mu zaprowadż i niech robi. Włozył jakies gowna zarobil na różnicy i utarł ręce a ty masz znowu silnik do roboty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    268
13 minut temu, totos12 napisał:

Zestaw mowil jakis geitz.A jak zadzwoniłem to mowil ze moze za szczelnie zrobil 

Jak za szczelnie? Powtykal wszystko jak leci pewnie bez sprawdzania luzów i teraz masz konsekwencje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Silnik złoży z jako takim pojęciem zwykły stodolarz,tylko włożył pewnie zestawy gmp,do tego nie umie docierać, przy 50mtg obciążył silnik i te nic nie warte tłoki spuchły.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Docieranie silnika w C4011/C360 należy wykonać w następujący sposób:

- docieranie bez obciążenia przez 30 godzin jeżdżąc na różnych biegach,

-docieranie pod obciążeniem przez 70 godzin, przy czym w ciągu 40 godzin pracy  nie należy przekraczać połowy obciążenia normalnego, a w ciągu pozostałych 30 godzin wykorzystuje się 3/4 jego mocy.

Po za tym, też obstawiam kiepskiej jakości części. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Coś za długie to docieranie. Fabryki określają je na 50mth i wymiana oleju.

Kto by miał czas jeździć na pusto 30 godzin.

W instrukcjach jest jasno napisane jak to wykonać.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

Ten sposób docierania ciągnika Ursus C4011 podałem według książki "Ciągniki rolnicze" wydanej przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne.

Według tej książki, Ursusa C328 nie dociera się bez obciążenia. Natomiast z obciążeniem przez 25 godzin pracuje się nim na pierwszych 4 biegach przy obciążeniu na zaczepie nieprzekraczającym połowy normalnego obciążenia, a przez następne 25 godzin wykorzystuje się wszystkie 6 biegów obciążając go do 3/4  obciążenia normalnego.

 

54 minuty temu, mtracz napisał:

 

Kto by miał czas jeździć na pusto 30 godzin.

W instrukcjach jest jasno napisane jak to wykonać.

 

Znajomy, jak 15 lat temu kupił nowego Zetora Forterrę, to kilkanaście godzin jeździł bez obciążenia wykorzystując wszystkie biegi. Czas na jeżdżenie znalazł, mimo że oprócz gospodarstwa, pracował jeszcze na etacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76
44 minuty temu, bergman31 napisał:

Według tej książki, Ursusa C328 nie dociera się bez obciążenia.

Dokładnie tak silnika nie dociera się bez obciążenia, bo inaczej nic to nie daje.

Wstaw tekst z tej książki.

Instrukcja C-360 podaje jak poniżej w załącznikach. Przepraszam za jakość, ale czytelne.

DSC00645.JPG

DSC00646.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj