Polecane posty

emigrant_    2

Czy stary akumulator w którym doszło do zwarcia w 5 celi mógł narobić jakiś szkód w okablowaniu? To nie samochód, tutaj elektroniki nie ma. Tak duże spadki napięć mogą świadczyć o złym styku gdzieś na okablowaniu - klemy, śruby na rozruszniku, zacisk masowy na silniku. Gdzie jest przykręcony kabel masowy  w 2812? Znika gdzieś pod obudową silnika. Pewnie przykręcony do bloku silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Starość plus opary z akumulatora, z wyglądu może być dobry ale miedź będzie zaśniedziała,przepalona. Kabel spawalniczy kup na metry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

Też stawiam na to, że nadszedł kres kabli prądowych od akumulatora. Tu nic innego nie może być. W 2812 wszystko proste jak budowa cepa - stacyjka, akumulator i rozrusznik. Nawet nie jest potrzebny alternator. Jutro sprawdzę jaki jest zapad napięcia na kablu masowym. 

 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
5 godzin temu, emigrant_ napisał:

W którym miejscu mam zrobić pomiar napięcia? Między plusem a masą  w rozruszniku?

Mam kilka multimetrów. Mam także miernik cęgowy 600A DC i 600 AC, ale bez możliwości pomiaru prądu rozruchowego. Chyba, że tak normalnie wyłapie prąd rozruchowy, ale pewnie nie zdąży zrobić odczyt. 

Mierzysz na przewodzie plusowym, paliwo dla pompy odcięte czyli dźwignia gaszenia w położeniu "stop". 

Spadek na przewodzie mierzymy pod obciążeniem, tylko tak wysokie trudno wywołać w warunkach domowych. Ja używam jako obciążenia nagrzewnicy od peugeota 407

NAGRZEWNICA ELEKTRYCZNA PEUGEOT 407 4PUH-18K463-AF 4PUH-18K463-AF za 19,99 zł z Iława - Allegro.pl - (10735807339) 

Kupisz na każdym szrocie za mniej niż paczkę fajek. 

Jest też sposób numer dwa polegający na podłączeniu przewodów rozruchowych równolegle do masy i głównego przewodu plusowego, tyle że trzeba mieć porządne przewody. 

Ponieważ prawo Oma jest nie ubłagane to nawet mała rezystancja przewodu będzie stanowić ograniczenie prądowe. Po chłopsku mówiąc przez przewód nie popłynie prąd większy niż pozwala na to opór przewodu. Drugą sprawą jest czy regenerowałeś rozrusznik sam? Czy oddałeś do kogoś kto posiada stół do sprawdzenia stanu rozrusznika? 

Jeszcze innym aspektem są same klemy ja nie używam klem innych niż markowe(hella) różnica jest kolosalna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

@hubertb Rozrusznik był regenerowany w firmie co tym zajmuje się zawodowo - tylko zajmują się rozrusznikami i alternatorami. Kazali zdemontować i jeszcze raz przywieść na sprawdzenie, czy tuleje się nie zatarły. Dziś woziłem. Wszystko w porządku z rozrusznikiem. Lekko kręci. To nie problem z rozrusznikiem. Problem jest gdzie indziej.  

Kable są fabryczne, czyli mają 31 lat a klemy są ołowiane. 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dobrze, rozrusznik eliminujemy. Tak małej rezystancji multimetrem nie zmierzysz więc załóż cęgi i sprawdź ile prądu pobiera. Znając moc rozrusznika wyliczysz z łatwością prąd. 

Dla przykładu 3500W/12V= 300A(w przybliżeniu) Nie pamiętam jakiej mocy rozrusznik jest w Ursusie. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
13 minut temu, hubertb napisał:

Tak małej rezystancji multimetrem nie zmierzysz więc załóż cęgi i sprawdź ile prądu pobiera.

Nie wiem, czy cęgi poprawnie zrobią pomiar prądu rozruchowego. Tak jak pisałem, są modele cegów co mają funkcje pomiaru prądu rozruchowego. Mój nie ma. Mimo wszystko sprawdzić można. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Coś się uparł na ten prąd rozruchu ;) Kręć rozrusznikiem bez gazu ciągnikiem i patrz na prąd. Przewodów i tak nie wymienisz sam bo wymagają zakucia więc będziesz musiał się do kogoś udać lub kupić prasę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

Mam praskę do 50 mm^2 ;] Nie jestem pewien, ale fabryczne kable to chyba 35 mm^2 tak na moje oko. Mogę się mylić. Nie wyglądały na 50 mm^2. 

Masz rację. Przecież ten ciągnik ma to cięgno do odcinania paliwa. 

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

Już od kilku godzin mam dodane do koszyka to:

https://allegro.pl/oferta/kabel-przewod-spawalniczy-masowy-os-ons-cu-50mm2-6248865737

https://allegro.pl/oferta/klema-minusowa-prosta-na-kabel-fi-50mm2-12234284352

https://allegro.pl/oferta/klema-plusowa-prosta-na-kabel-fi-50mm2-9068778239

Muszę zobaczyć jutro średnicę zewnętrzną kabla fabrycznego. Nawet jak tam jest 35 mm^2 to i tak muszę kupić kabel 50 mm^2, bo klemy są pod 50 mm^2.  Jeszcze końcówki oczkowe grubościenne. 

 

Albo taki gotowiec https://allegro.pl/oferta/przewod-minusowy-z-klema-90cm-35mm2-11836788477

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli się zmieści to im grubszy tym lepszy. Od razu zakuj nowy ten od alternatora do rozrusznika(tam wystarczy 10m2)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

@hubertb Jednak fabryczny kabel rozruchowy to 50mm^2. Śruba masowa calowa, 11 mm średnicy. W rozruszniku  M8. 

 

Ok, jestem po jakiś tam testach. Napięcie spoczynkowe akumulatora 13,05 V, więc w pełni naładowany. To nowy akumulator, więc zakładam, że gęstość elektrolitu też pełna, albo prawie. Zapad napięcia między klemą plusową a końcówką oczkową przykręconą do obudowy silnika to 1,55 V, więc spadło napięcie z 13.05 na 11,5 V przy kręceniu rozrusznikiem. Takie napięcie chyba jest całkiem normalne. Pomiar cęgami na kablu plusowym przy kręceniu rozrusznikiem prąd skakał od 200 do max 300 A. Przypadkiem nie za mały prąd rozruchowy? Silnik kręcił za wolno. Nie tak jak powinien przy nowym akumulatorze.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
Napisano (edytowany)

Nie powinno być różnicy napięcia pomiędzy słupkami akumulatora a końcami przewodów. Przy 500a spadek napięcia na przewodzie do 0,5v 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Kable rozruchowe 50 mm^2 zamówione. We wtorek dostanę. Zobaczymy, czy to wina kabli... 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Panowie, jeżeli to nie będą kable i akumulator też jest ok. Zostaje rozrusznik, który był na regeneracji w profesjonalnej firmie, która tylko tym się zajmuje. Mimo wszystko mogli coś spieprzyć, albo coś gorszego dać w środku i to ukrywają? Może tak być? Jeżeli tak, to co mogli namieszać w rozruszniku, że np. stracił swoją moc? Wymienione zostały szczotki i tuleje na nowe. Chyba nic tam więcej nie ma w rozruszniku co można jeszcze wymienić/podmienić. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Możesz podmienić na próbę rozrusznik od kogoś? Sprawdź jeszcze czy nie nagrzewa się w czasie kręcenia  jakieś miejsce, połączenie przy rozruszniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2
Napisano (edytowany)

Nie mam możliwości podmienić. Zapomniałem o sprawdzeniu, czy coś się nie grzeje. Wątpię. Poczekamy jak przyjadą kable. Wymieni się na nowe i wszystko się okaże. Zapomniałem zerknąć o jakiej mocy jest rozrusznik, ale z tego co googlałem to nie więcej niż 3 kW. Pobór prądu przez rozrusznik to jakieś 250 A. Akumulator ma prąd rozruchowy zmierzony 900 A. Silnik powinien kręcić jak szalony. Tak było na starej Centrze Pro Heavy 120 Ah nawet po 10 latach. Coś się zdupiło... Albo zły nowy akumulator co jest dla mnie nielogiczne, albo zbieg okoliczności i kable rozruchowe już szlak trafił ze starości, albo magicy od rozruszników coś spier.... w rozruszniku.   

Edytowano przez emigrant_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

3p odpalałem na 45Ah które miało 6lat. Ewidentnie coś jest nie tak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emigrant_    2

Wymienione stare kable na nowe 50 mm^2. I co? I nic. Dalej to samo. Stare, 31 letnie kable rozruchowe dalej są/były dobre. W minusowym była już trochę popękana izolacja, bo izolacja to nie guma, tylko plastik/polietylen. Co nie zmienia faktu stare kable są dobre. Pozostał akumulator i rozrusznik. 

Nie chce się wierzyć, że coś spieprzyli w rozruszniku. Stawiam, że ten samochodowy Moll 100 Ah z prądem rozruchowym 900 A nie nadaje się do ciągnika. Przy rozruchu leci napięcie z 13 V do 11-11,5 V. Rozrusznik to polski Elmot 3 kW, więc jego pobór prądowy to 250 A. To by się zgadzało, bo przy rozruchu cęgi pokazywały pobór, który skakał od 200 do 300 A w peaku. Co tu jest nie tak? Jakieś pomysły? 

 

IMG_1533.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1457
Napisano (edytowany)

Ale pier... Na starym aku było dobrze? Było, dopuki się nie zwarła cela, cóż, stary był, pracował w ciężkich warunkach (wstrząsy), miał prawo. Założyłeś nowy akumulator dobrej jakości i dałeś do regeneracji rozrusznik. Co jest bardziej prawdopodobne, że spierdzielili regenerację, czy nowy nienajgorszej firmy akumulator dający 900A rozruchu jest uszkodzony? Co ma do rzeczy, czy akumulator jest "rolniczy", czy samochodowy? Parametry prądowe to parametry prądowe, najwyżej jeden od drugiego będzie mniej odporny na wibracje i wstrząsy. Możesz dać aku do sprawdzenia, do sklepu, bo to nic cię nie kosztuje, ale najpewniej to zmień "regeneracza". Piszesz że wymienili szczotki i tulejki, a wyłącznik elektromagnetyczny? Przez jego styki idzie pełen prąd rozrusznika

Edytowano przez MF675ursus

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli masz samochód to przełóż akumulator na chwilę. Wyjaśni się od razu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007
8 godzin temu, MF675ursus napisał:

a wyłącznik elektromagnetyczny?

To wymienia się z automatu podczas regeneracji. Nikt starego nie zostawia. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dastan    620

Rozglądam sie za nowymi akumulatorami i pierwsze co rzucilo mi sie w oczy to, że te tańsze marki maja nadzwyczaj wysoki prąd rozruchu np 125Ah ma 950A, a droższe marki zazwyczaj sporo nizszy 750, 800. Wiadomo , że im wiecej tym lepiej, ale z drugiej strony slyszałem opinie , że im wiekszy prąd tym plytki w celach muszą być cieńsze co mocno skraca żywotność. W tym roku padła mi kilkuletnia centra i kilkuletni autopart 5, 6 lat wytrzymaly zrażać sie do nich czy cos innego szukac? Sprzedawca poleca mi jakies Dynamici 120Ah 800A.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Może to dziwne ale spotkałem się z opinią że warto kierować się wagą akumulatora, im cięższy tym lepiej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj