Polecane posty

Wie ktoś, jak ustawić zapłon w zetorze 9540? Mam pompę wtryskową po regeneracji nowe wtryski, a ciągnik strasznie mułowaty, jeśli ktoś wie jak sprawdzić i dobrze ustawić zapłon, proszę o jakiś instrukcje, czy na rozrządzie też może być źle ustawiony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Instrukcje mam po czesku , zapłon jest 23+1 stopni .Pompa jest na fasolkach to możesz ją obracać .Skala stopni (tego nie mogę doczytać) jest pewnie na kole zamachowym sprzęgła okienko z prawej strony . To że mułowaty to nie koniecznie zapłon , może pompa źle zregenerowana . Przed regeneracją dobrze chodził?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Darus możesz mi to wytłumaczyć dokładniej co to znaczy 23+1? I prostym językiem wytłumacz jak to zrobić 😉 Ciężko mi jest powiedzieć teraz czy przed regeneracja było lepiej bo mało używałem ten ciągnik, poprostu gdy zimny wyjeżdżam z garażu jadę w pole asfaltem i ciągnik ma ciężko się zebrać na obroty, jakbym mu zapiol załadowana przyczepę to chyba bym nie ujechał, gdy się rozgrzeje to jakby lepiej, pozatym gdy zimny ciężko zapala brak świec żarowych ma tylko płomieniówke, ciepły pali od strzała, gdy pracuje w polu dymku nie puszcza, to chyba silnik i sprężanie ok, może pompa ma mała dawkę paliwa, brak mi pomysłów, kazałem mechanikowi sprawdzić zapłon, początek tłoczenia i zajrzeć do rozrządu. (może jest źle ustawiony?) , ciśnienie doładowania i ciśnienie sprężania, ale mechanik twierdzi że doładowanie i sprężanie raczej jest dobrze bo turbina gwizda i ciągnik nie dymi, 🤔 jakby ciężko mu było sprawdzic brak słów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Robiłem test przestawiając pompę w skrajne nastawy na fasolkach pompy i nie było znaczącej różnicy w mocy jedynie odgłos silnika był inny . Czyli jeśli ktoś nie przestawił rozrządu na trybach to ustawienie zapłonu można wykluczyć. Ważna jest turbina i membrana która steruje dawką paliwa na pompie na podstawie ciśnienia doładowania,ale w tym Ci nie pomogę bo nie znam parametrów. Ciężko palą prawie wszystkie te modele grzałka w bloku rozwiązuje problem. Na początku użytkowania tych modeli Zetora miałem taką wpadkę że zablokowała mi się dźwignia wywrotu i ciśnienie szło na sekcję, obiawem był to że był mułowaty i strasznie grzałka się główna pompa oleju. Długo posiadasz ten ciągnik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem na jesień 2019 rok


Tą membranę się jakoś ustawia? Czy poprostu ciśnienie z turbo nią steruje, i nie ma innej możliwości? To może ciśnienie doładowania jest za niskie da się to jakoś ustawić czy tylko regeneracja turbo jak niskie jest?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

koło rozrządu napędzające pompę wtryskową  jest zamocowane na wałku tej pompy . Podejrzewam,że mogłeś podczas demontażu albo montażu obrócić koło bo nie było niczym podparte jak wyciągałeś pompę  . Ustawienia kół znajdziesz w mojej galerii


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nie będzie się różnił na fasoli masz regulację 4 albo 5 stopni. Korektor LDA na pompie sprawdza się bardzo prosto odłącz go kolektora dolotowego i dmuchnij pompką rowerową albo coś w ten deseń tak żeby wytworzyć ciśnienie około 1bara ma być szczelny a po dodaniu gazu będzie chmura czarnego dymu. Ciśnienie doładowania trzeba sprawdzić ale na obciążonym silniku na postoju będzie ch... nie doładowanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Jeśli chodzi o zapłon to wyliczyłem że w tych modelach 23 stopnie odpowiada około 8 mm suwu tłoka. Załóż kapilarne na pompę wykręć wtrysk i zobacz ile mm przed GMP paliwo ruszy się w kapilarze . Zmierz to np. suwmiarką przez otwór po wtrysku. Wtedy upewnisz się że niczego nie skopałeś przy montażu pompy . Jeśli nie to, to poszukamy dalej 😀.Regulacja na fasolkach (jak Hubertb pisze) jest za mała żeby miała duży wpływ na takie mocne zamulenie,prędzej przestawienie na trybie jak pisze Darekd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

sprawdzałem ,kiedyś  z ciekawości w 7211, różnicę pracy silnika przy różnych ustawieniach  pompy na fasolkach i nie było odczuwalnej róznicy w mocy silnika jedynie spalanie stukowe przy większym wyprzedzeniu wtrysku . Sprawdź kąt wtrysku


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darus74    3

Właśnie tylko w odgłosie jest trochę różnicy, może trochę przy odpalaniu. Na hamowni pewnie też by coś wykazało ale pewnie nie dużo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Prędzej będzie różnica w spalaniu ropy niż w mocy. Na zbyt wczesnym będzie kop większy nawet ale jak "spadnie z obrotów" to będzie się zbyt mocno grzał. Na zbyt późnym cześć paliwa na wysokich obrotach stworzy piękne iskry z rury wydechowej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj