SPECO

[Olej] Zetor Forterra / Proxima

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
SPECO    0

WITAM !

 

Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .

 

 

Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??

 

 

Pozdrawiam Radek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

ile dales za ta forterre popokazaowa??


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

SPECO    0

150 000 zł ma ładowacz ten najwiekszy łyche+widlak i pełne wyposarzenie ! radio CD panasonic GRAMER siedzenie itd. . .

 

 

DZIEKI ZA POMOC

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Max11441    0

chciałem się zapytać o olej stosowany w zetorach Aral Super Traktoral 10W/30 jaki to jest olej mineralny czy pół-syntetyczny?czy to dobry olej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlodiw    2

10 w to jest półsyntetyk, a czy dobry? U mnie zaraz na pierwszym przeglądzie wszyscy zalewają turdusem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

@wlodiw, pracujesz w serwisie? ja też po pierwszym przeglądzie zalałem turdusem znaczy 15/40 SHPD syntetyk a ten Aral faktycznie półsyntetyczny ale czy Turdus lepszy? nie wiem bardziej dostępny wszystkim jeżdże na tym oleju, w książce gwarancyjnej jest wymienione dużo olei zgodnych do tego silnika nie ma co prawda Turdusu ale są oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne o bardzo różnych parametrach i myśle że nic nie szkodzy ten który ja stosuje, najlepszy z wymienionych to chyba FUSH Hydramot 1030MC lub Plantmot (bioolej) 5/40.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu    5

no to czym zalać skrzynie jak jest Aral normalka Aralem Supertraktoral 10/30 przecierz ludzie nie jest droższy niż inne a jak go producent poleca i jest od nowości to po co zmieniać????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetorus7441    1
no to czym zalać skrzynie jak jest Aral normalka Aralem Supertraktoral 10/30 przecierz ludzie nie jest droższy niż inne a jak go producent poleca i jest od nowości to po co zmieniać????

no właśnie!!! Po co zmieniac????ja mam na aralu zetora. juz 3 przeglady i dalej aral mam. a dlaczego zmnieniacie na turdus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    9
@wlodiw, pracujesz w serwisie? ja też po pierwszym przeglądzie zalałem turdusem znaczy 15/40 SHPD syntetyk a ten Aral faktycznie półsyntetyczny ale czy Turdus lepszy? nie wiem bardziej dostępny wszystkim jeżdże na tym oleju, w książce gwarancyjnej jest wymienione dużo olei zgodnych do tego silnika nie ma co prawda Turdusu ale są oleje syntetyczne, półsyntetyczne i mineralne o bardzo różnych parametrach i myśle że nic nie szkodzy ten który ja stosuje, najlepszy z wymienionych to chyba FUSH Hydramot 1030MC lub Plantmot (bioolej) 5/40.

Turdus 15W40 to minerał. Z produktów Fuchsa do silnika wybrałbym Titan Cargo albo Titan Truck, bo Hydramot to uniwersalny olej "do wszystkiego" (silniki, przekładnie, hydraulika) a w silniku wolałbym mieć coś typowego do silnika.

 

Nie rozumiem dlaczego wspomniana większość na pierwszym przeglądzie przechodzi z półsyntetyka na minerał? Zaczyna Wam brać olej czy spada ciśnienie smarowania? :D Gdyby oleje syntetycznie nie były tak drogie to z pewnością zalewałbym je do ciągnika (kilkuletniego). Oczywiście oleje mineralne w naszych warunkach też będą odpowiednie ale mają gorsze własności fizyko-chemiczne od oleji wytworzonych na bazie syntetycznej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    0

moje zetory od nowości na aralu jeżdżą... :P Fakt że jest droższy ale wątpie w to czy zmiana na turdusa jest dobrym posunięciem :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1

Wszyscy tutaj zwracacie uwagę na producenta oleju i czy jest to syntetyk, czy mineral, a moim zdaniem zapominacie o samej klasie oleju. Ja kupując olej do mojego zetora kieruję się oznaczeniem jakości (czyli literka po literze C, np. CD, CE, CF itd, wiadomo literą C oznacza się oleje do diesel, każda następna literka alfabetu to lepiej czyli F jest lepsze od E, etc.) i ceną, oraz jego oznaczeniem gęstości SAE (czyli to magiczne 15w/40, 10W/40, etc....).

Od samego początku używam oleju o oznaczeniu 15W/40 CD i zazwyczaj jest to lotos mineralny (zresztą 15W/40 to zawsze minerale) - zetor ma już 4 tys. mth i silnik śmiga aż miło, żadnych przecieków a jak zdjąć pokrywy zaworów to wszysciutko czyściutkie.

Nie wiem jakie są teraz przebiegi miedzy wymianami oleju, pewnie są dłuższe niż w moim zetorku z 1989 r i za pewne jak są dłuższe to lepiej lać półsyntetyk. Do tego kwestia turbiny, jak jest to lepiej aby olej na zimnym był mniej gęsty (czyli 10W/40) żeby jak najszybciej była smarowana.

Jeśli chodzi o Turdusa to moim zdaniem to dobry olej(o ile pamiętam to to SHPD to super high performance..... coś tam, czyli do mocno wysilonych silników) ale strasznie gęsty 30W/40 i zimą rozrusznik ma co robić aby taki motor ukręcić, a do tego zaraz po starcie jest dłuższa chwila co silnik jest gorzej smarowany - moim zdaniem to olej do silników co długo pracują i w ekstremalnych warunkach.

 

P.S.

Nie ufam olejom uniwersalnym, wiadomo oleje do hydrauliki mają inną rozpiętość SAE np. 80W/90 a silnikowy np. 15W/40 więc jak tu znaleźć kompromis?!?!


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1
a ja nie zamierzam zmieniac. jesli producent go zaleca tzn ze jest własciwy do tego silnika.

Oczywiście, że trzeba się trzymać oznaczeń jakości i lepkości według wskazań producenta silnika ale co do samej marki oleju to już bym tak bardzo się nie trzymał zaleceń producenta a raczej rozsądkiem i kosztami .... wiadomo normy zostały określone przez niezależne organizacje (SAE itp.)i muszą być rygorystycznie przestrzegane przez producentów olejów......

Producent silnika wlewając olej do silnika i rekomendując jakąś markę kieruje się oczywiście rachunkiem ekonomicznym i na pewno długoletnimi umowami z producentem oleju. Założę się, że producent silnika płaci grosze za olej (o ile płaci), bo producent oleju czerpie później korzyści z tego faku rekomendacji przy każdej wymianie uleju w silniku :-)

Dlatego nadal będę stał na stanowisku, że ważne aby olej spełniał określone normy jakości i gęstości. A co do marki to jedynie dla mnie ważne aby to nie była jakaś marka krzak (np. jednego sezonu ;-))....


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Agronom16    0

co do producenta to jego zalecenia nie zawsze są najlepsze. Ale jeśli chodzi o olej Aral to jest to przecież olej dobrej jakości i można na nim sporo przepracować. Nawet jak ktoś skąpy i żadko olej zmienia to jak ma zalany silnik Aralem to nic złego się nie powinno stać :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64

do "keram 7719" - Turdus nie posiada oznaczeń 30W/40 i z tego co zauważyłem nie jest gęsty w niskich temperaturach


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
keram7719    1
do "keram 7719" - Turdus nie posiada oznaczeń 30W/40 i z tego co zauważyłem nie jest gęsty w niskich temperaturach

Fakt machnąłem się z tym oznaczeniem ..... ale i tak twierdzę, że turdus przy niskich temeperaturach jest gęstszy niż inne oleje o tym samym oznaczeniu. Miałem kiedyś takiego starego Citroena Visa z silnikiem diesla (zrobiłem na nim około 100 tys. km.) do którego lałem turdusa i jednej zimy były takie mrozy, że starter nie mógł ukręcić silnika (w tym starterze lekko ślizgał się bendix), jak zmieniłem olej (akurat w tym czasie wyszła mi zmiana) na inny (lotos diesel mineralny) to już nie miałem tego problemu.


No to się narobiło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ADAM84    0

ile lejecie oleju silnikowego do zetorka 9540 i płynu chłodniczego bo kupiłem taki model i własciciel nie miał ksiazki od niego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    214

Płyn do układu chłodzenia: 19L

Olej do silnika 10L

Olej przekładniowy 40L

Olej w hydrostatycznym układzie kierowniczym 4,5L

Przedni most Zetor:

Olej w korpusie przedniego mostu 3,1L

Olej w zwolnicach przedniego mostu: 1+1L

Dla Carraro nie mam danych :o

 

Który rocznik? Ile dałeś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7441    0

Witam

 

potrzebuje szybkich informacji jaki polej do wspomagania proximy a jeszcze jedno co lejecie do skrzyn i silnika

 

Pozdrawiam i czekam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MTZ1    0

Taki jaki zaleca producent lub serwis!

Naj częściej to chyba olej firmy Aral jub Fusz, niewiem czy dobrze nazwy firm wpisałem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zetor7441    0
Taki jaki zaleca producent lub serwis!

Naj częściej to chyba olej firmy Aral jub Fusz, niewiem czy dobrze nazwy firm wpisałem?

 

 

Jest tam cos takiego hl35 ale w sklepie nie mozna tego dostac nawet wykazie wszystkich olejow nie ma czegos takiego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radson    5

Do skrzyni lejemy aral zalecany , a do wspomagania nie zmieniałem narazie oleju przez 2,5roku .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez darecki99
      Chcem poruszyć temat przedniego mostu w proximie power . Ciągnik jest z 2015r  ostatnio moja uwaga przykulo rozłączanie przedniego napędu a mianowicie mocno wyczuwalne szarpniecie   w trakcie wyłaczania . Czasami wyłaczy sie delikatnie w szczegolnosci kiedy w momencie przełączania lekko przygazuje i ujme gazu a czasem jest taki mocny stukot jakby młotkim stuknoł. Jak to u was wyglada .? Czynność tą wykonujecie na postoju czy w trakcie jazdy . Jakoś wczesniej nie zwracałem na to uwagi , ale teraz troszkę mnie to niepokoi . Dodam ze mam zetora 5340 z mostem carraro i tam tez wyczuwalny jest moment rozłaczania napedu  ale nie słychac takiego walniecia .
    • Przez OsiolKUMURUN
      Jestem po wymianie synchronizatorów w swoim zetorze i początkowo po skręceniu wszystko chodziło elegancko ale dziś natrafiłem na problem, mianowicie po przesunięciu wajchy półbiegów z najwyższego na średni silnik zaczął się dławić, zareagowałem puszczając gaz i ciągnik zgasł. Problem występuje cały czas nawet gdy nie ma załączonego biegu i dotyczy półbiegu pierwszego i drugiego. Podczas rozpoławiania wymieniłem taśmę, która wyregulowałem trzema śrubami, wymieniłem też manszet na tłoku który napina taśmę, kosza wzmacniacza nie rozbierałem, wałek przekaźnika działa. Gdzie szukać przyczyny?
    • Przez PrzemoO
      Czy próbował ktoś z Was reanimować ten zawór ? Uchodzi mi przez niego powietrze .

    • Przez michal009
      Proszę o uwagę na co zwrócić uwagę podczas oglądania przed zakupem Zetora 8441? 
       
      Planuję zakup tego ciągnika i w najbliższym czasie wybieram się obejrzeć kilka modeli. Z racji, że nie miałem takiego, ani podobnego modelu, zdjęcia ze wskazanymi miejscami do sprawdzenia mile widziane. Pytam co mogę sprawdzić samemu, bo jak już wytypuję konkretny egzemplarz, to zabiorę ze sobą mechanika i niech jeszcze zerknie fachowym okiem. 
    • Przez Dominikst
      Witam, posiadam zetora 9540 z 4 biegową skrzynią. Po skończeniu rozrzucania obornika biegiem 1 z przyspieszaczem nie mogę już wyrzucić biegu. Wajcha zaklinowała się na 1 biegu, nie da się zmienić na inny bieg.  Co jest przyczyną? Co mam robić?
      Dodam jeszcze, że za każdym razem, gdy chciałem zredukować z wyższego biegu na 1 to był zgrzyt, musiałem poczekać, aż traktor się zatrzyma.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.