Skocz do zawartości

Zetor Forterra 11441 1,5 bar ciśnienie doładowania turbiny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 

20230501_183303.jpg

20230501_103436.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Testowałem sprężarka. Jest szczelna bo trzyma ciśnienie ale wychyla się właśnie dopiero przy ciśnieniu 1,5 bara i to na 50%, 100% wychylenia jest dopiero przy 2 bar. Jak dam 1 bar to ani drgnie

Edytowane przez Marco007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje się że to trochę szukanie problemu na siłę, najpierw spróbuj znaleźć dane turbosprężarki i tej gruszki, żeby mieć odniesienie do wartości fabrycznych

https://pruefberichte.dlg.org/filestorage/ZETOR-114_41_Forterra-Nr2012-2002-englisch.pdf

w pdf jest trochę danych i ciśnienie podane 155kpa

Edytowane przez jaco512
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie wszystko jak na razie jest oryginał. Po prostu chciałem się upewnić czy turbo przypadkiem nie przeładowuje. Skoro tak fabryka zrobiła to tak ma być. A co do tego aby zlikwidować trochę tą turbo-dziurę do 1500 rpm to udało się komuś osiągnąć czy tak już musi być i kropka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam wszystkich. W proximach z roczników około 2013 roku skrzynia 12x12 z rewersem mechanicznym była montowana za dopłatą. Z tego co wiem w standardzie była 10x2.
      Wracając do tej 12x12 z rewersem mechanicznym, jej prędkość zawsze była 40km/h czy były też 30km/h?
    • Przez janek1966
      Dzień dobry.
      Mam problem z hamulcem przedniej osi w Zetorze Forterra 11441 rok 2007 . Jest tam Hamulec tarczowy na wale napędowym przedniej osi .Jesienią zauważyłem że nadmiernie grzeje się tarcza ,więc zima rozebrałem to wyczyściłem założyłem nowe uszczelniacze na tłoczkach i gumki zabezpieczające , wymieniłem klocki oraz przetoczyłem tarcze . Po złożeniu i odpowietrzeniu było ok, po wciśnięciu hamulca tarczy nie szło obrócić po zwolnieniu pedału tarcza obracała się swobodnie. w dniu wczorajszym zauważyłem ze po przejechaniu 3 km czuje dziwny zapach ,sprawdzam hamulec i  okazuje się ze niestety gorący . Ulgę przynosi odkręcenie odpowietrzników na zacisku ale do następnego hamowania . Mam wrażenie że po zwolnieniu pedału hamulca w przewodach hamulcowych pozostaje jakieś ciśnienie przez co tłoczki nie mogą się cofnąć .Problemu jednak nie zauważyłem przy hamulcach kół tylnych . Wobec powyższego mam prośbę o jakieś wskazówki i podpowiedzi jak pozbyć się problemu .
    • Przez kamil5800
      Witam, Pacjent Zetor forrtera 150hd 2016r. Przy osiągnięciu max prędkości 40 km/h na najwyższym biegu traktor całkowicie gaśnie, poniżej tej prędkości wszystko jest ok moc itd wporządku. Czy ktoś wie w jaki sposób jest zrobiona blokada ograniczająca prędkość ponieważ chyba to właśnie powoduje ten problem, kiedyś w starszym sprzęcie po osiągnięciu tej prędkości traktor "przymuliło" ale dalej jechał itd. Czy można tą blokadę/ogranicznik jakoś obejść czy rozłączyć?
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Ursusc3303
      Witam mam problem z pompą potrzebuje programu obd 2 zamiennika do kalibracji pompy paliwa 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v