Polecane posty

hubi007    0

Witam. 

Otóż mam problem z ciągnikiem Renault 110.54. W ostatnim czasie zauważyłem że jedna z opon przednich (lewa) jest  ścinana na zewnątrz. Po przyjrzeniu się można gołym okiem zauważyć, że odchylenie koła wynosi ok 1,5 cm na zewnątrz. Po podniesieniu ciągnika wyczuwalny był luz ok 2 mm na dolnym łożysku w zwrotnicy, a po odkręceniu dekielka widać było że jest skorodowane i stoi w miejscu. Więc poczytałem kilka wątków na forach, obejrzałem pomocny film na youtube i wziąłem się za wymianę dolnego i górnego łożyska w zwrotnicy. Zwrotnica została całkowicie rozebrana. W środku wszystko wygląda ładnie, żadnych luzów, z wyjątkiem tego łożyska dolnego. Wszytko szło pięknie i sprawnie. Dwa łożyska ( górne i dolne), uszczelniacze, oringi, simeringi zostały wymienione. Całość została złożona w jedną bryłę i co się okazuje? ..... koło dalej stoi krzywo. Luzów teraz jakichkolwiek nie ma. Patrząc na mechanizm tej całej przekładni, to nie ma regulacji pochylenia koła.  Czy ktoś może orientuje się w czym może tkwić problem? Bo ta sprawa  nie spędza mi snu z powiek, a pomysły się kończą. Czy dotyczy on tych sworzni na którym są osadzone łożyska poziome? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    155

Bardzo dziwne bo po wymianie w/w łożysk powinny koła "stanąć"normalnie. U mnie były wybite ale jak wymieniłem to zrobiło się ok.Inny ciągnik.

Tam nie ma regulacji,jedyna opcja to coś źle złożone chyba.

Ja to robiłem raz ,ale może niech głos zabiorą bardziej doświadczeni w tej marce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

nie ma żadnej regulacji, koła mają się lekko schodzić dołem, podobnie jak to jest w naszych 4011 i pochodnych na okrągłej osi

oponę może drzeć przez jej konstrukcję czy nieodpowiednie ciśnienie


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rispekt    0

Ja miałem podobnie ale u mnie dostałem w koło od osobówki. Rozsypały się łożyska i musiałem kupić całą kompletną stronę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubi007    0

Ciśnienie w oponach przednich jest około 1,1 bara (w obydwu jest jednakowe ciśnienie) i są to opony radialne. Owszem izydor6280 masz rację. Koła mają się delikatnie schodzić dołem. Stojąc i patrząc na przód ciągnika to koło prawe jest delikatnie pochylone, ale koło lewe za mocno ucieka, a na tak dużym kole jest to bardzo widoczne. Przypuszczam, że łożysko dolne i górne nie pracują prawidłowo w osiach i ten problem może dotyczyć gniazd i sworzni. Moje myślenie może być błędne, ale po wypowiedzi rispekt jest cień szansy że jest prawidłowe :) Ciągnik dopiero użytkuję od wiosny, więc zawsze jest niejasność co się z nim wcześniej działo i jak był użytkowany. 

Edytowano przez hubi007

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

możesz próbować wymienić same sworznie zwrotnic, tylko nie szukaj typowo do renault bo cena może zaboleć, to samo powinno być w MF/landini

mniej prawdopodobna opcja to że ktoś założył jakimś cudem prawą zwrotnicę


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
    • Przez spirit01
      Witam mam problem z Renault podczas zmiany biegu na 4 ciągnik  zaczął się dławic i zgasł próbowałem odpowiedszyc nic to nie dało ponieważ na wtryskach nie ma paliwa na pompce jest na wtryskach już nie  czy jest to oznaka końca pompy paliwowej ? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj