Dosieg

Silniki rzędowe o największej liczbie cylindrów

Polecane posty

Dosieg    0

Cześć wam wszystkim! 

 

Jestem ciekawy dlaczego w traktorach zwłaszcza o mocy powyżej 250 km nie są montowane silniki rzędowe ośmio cylindrowe. Czytałem na Wikipedii że były one stosowane głównie przed drugą wojną światową. Ciekawi mnie dlaczego silniki R8 nie są montowane do tych dużych traktorów. Przecież te sześciocylindrowe o mocy nawet 600 km nie są wysilone? Czy może chodzi o to ze R8 byłyby nie ekologiczne. Fajnie by było zobaczyć taką ósemke :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

wydaje mi się że chodzi o długość, 8 cylindrów w rzędowym układzie jest bardzo długie, hektar pola potrzebny żeby zawrócić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

No to też porównajcie 4 gary do szóstki o ile ciągnik dłuższy ;)

Teraz jest moda ogólnie w samochodówce żeby wycisnąć jak najwięcej mocy z mniejszych litraży, nie sztuka dokładać gorcki, do przodu :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

Jeśli chodzi o nawrót to może i prawda ale nie byłoby tak źle. Powiem wam ze nie mam 6 cylindrowego ciągnika, lecz mam pewne doświadczenie z tymi traktorami. Co do R8 to fajny byłby z niego traktorek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Teraz robią mocne czwórki a potem czepiają tony balastu bo 4 skib nie może uciągnąć.... Jak chcesz dużo cyl to czemu rzędówka a nie V-ka jak np w IMT

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28759

Ursus kiedyś też robił 8-cylindrowa ciężka serie, tyle że v8, a nie rzędowy. V8 z Perkinsa do 1614 wsadzili

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

V8 podobno jest jakby nietrwały tak podobno słyszałem a R6 czy R8 są już jakby wyważone i są mniej podatne na drgania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Pytanie podstawowe, po co R8 w ciągniku skoro wszystko można R6 oblecieć?

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dosieg    0

Chciałbyś mieć traktor o mocy 190km napędzane przez 4 cylindry? A takie robio. Bo ja nie bardzo jestem do tego nastawiony.  A R6 też jest dobra do pewnego momentu a później w wyższych osiągach też ten silnik jest wysilony. R8 to do ok 450-600 km to by mogło być. 

Aleekologia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jonek98    2650
Zobacz test monety na silniku v8 np. Lexusa i wtedy juz nie stwierdzisz ze v8 są słabo wyważone. Pozatem po co r8 jak to przestarzała technologia a v8 w pojazdach drogowych montowali juz przed wojną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7975

własnie v8 jest bardzo dobrze wyważone jak i każda v-ka. R8 jest już za długie, w niektórych r6 przy jednej głowicy juz są problemy z chłodzeniem jej a i czasem smarowaniem cylindra, bo zaczyna się robić odległosc i już nie ma tego cinienia, po za tym silnik v jest bardziej kompaktowy.

Edytowano przez Uziu92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Najmniejsze drgania mają silniki r3 i r6 z racji wykorbień rozstawionych co 120 stopni. A najgorzej wygląda to właśnie w silnikach dwu i czterocylindrowych. Nie zdziwił bym się gdyby w r8 był ten sam problem. Do tego przekaż moc z 1 cylindra na sprzęgło takim wałem, jaki on musi być mocarz. V8 zdecydowanie zgrabniejszy a resztę ewentualnych problemów wyjaśnił kolega wyżej. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Zresztą co ma się moc do liczby cylindrów - Ursus C45 miał 45 koni z jednego gara czyli wg Ciebie Dosieg bardzo nowoczesny i wyżyłowany silnikxD Fortschritt 100koni z 4 cyl na tamte lata też kosmos . Duża liczba cyl ma sens przy szybkoobrotowych niskoskokowych benzynowych szlifierkach typu bolidy F1 a nie przy wołach roboczych 

Edytowano przez pawel885

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Za to sów pracy wypadał na każdy jeden obrót wału. Czyli przy czterosówach jak dwógarowiec:D

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
extrabyk    5593

Jeśli chodzi o wyważenie a co za tym idzie kulturę pracy i najmniejsze drgania to tylko silnik 6 cylindrowy bez względu na to czy rzędowy czy V oraz wielokrotność czyli V 12. Każdy inny do osiągnięcia takiej kultury pracy potrzebuje wałka wyrównoważającego lub odpowiednich "balansów" an wale korbowym. Obecnie niestety króluje rzędowa 4-ka ze względu na niższy koszt wytworzenia oraz gabaryty...bo kiedyś pod maską ciągnika był tylko silnik i chłodnica oraz filtr powietrza a dziś są tam ze trzy taczki różnych dziwnych gówien. Jeśli chodzi o Kirowca to K-700 miał V 8 (pomagałem kiedyś na praktykach w PGR przy remoncie kapitalnym i mam z niego tłok) a natomiast K-150 miał silnik V6. Massey Ferguson w latach 70-tych w modelu 1155 miał Perkinsa V8...można zobaczyć i usłyszeć te ciągniki na youtube. Podobny trend jest w ciężarówkach i V8 montuje już chyba tylko Scania a reszta to rzędowe 6-ki. Z ciekawostek to w luksusowych autach z początków motoryzacji były nawet właśnie rzędowe 8 oraz 12 cylindrów !

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

Kiedyś silniki były stosunkowo duże ponieważ miały w tamtych czasach niską sprawność co przekładało się na mały stosunek pojemności do mocy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Była wersja Kirowca z silnikiem V12. Chyba K-701. Taka ciekawostka. A z tymi R8 myślę że byłby problem z wałem. Możliwe że z powodu długości mógłby pękać. 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
7 godzin temu, extrabyk napisał:

Jeśli chodzi o wyważenie a co za tym idzie kulturę pracy i najmniejsze drgania to tylko silnik 6 cylindrowy bez względu na to czy rzędowy czy V oraz wielokrotność czyli V 12. 

Dokładnie chodzi tylko i wyłącznie o rozstawienie czopów korbowodowych. Silniki 3 i 6 cylindrowe mają co 120 stopni. To jest praktycznie jedyna wyższość trzycylindrowego silnika nad cztero właśnie mniejsze wibracje. A dzisiaj gabaryty. Ma być zgrabne i tyle a moc no cóż nie ma z nią dzisiaj najmniejszego problemu w szóstce. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Motocykl wyścigowy V8 z lat 50-tych moto guzzi otto cylindri osiągał niespotykaną dotąd moc 78 koni z 500ccm, czyli jednak ilość cylindrów zwiększa przy danym postępie technicznym możliwości silnika. Dziś inne czasy, z 4 garów 1.9 TDI wyciągają ponad 400koni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na razie postęp zwiększył moce silników zmniejszając ilość cylindrów. No a kiedyś kiedy motoryzacja raczkowała kombinowali jak mogli a masa konstrukcji mała tylko pokazać możliwości techniczne producenta, podnieść prestiż. Dzisiaj wiadomo że nie tędy droga.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
9 godzin temu, TomaszStach napisał:

Była wersja Kirowca z silnikiem V12. Chyba K-701. Taka ciekawostka. A z tymi R8 myślę że byłby problem z wałem. Możliwe że z powodu długości mógłby pękać. 

Słabo myślisz, a rzędowe 14 cylindrowe silniki w statkach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość
      Przez Gość
      xxxxxxxxxxxxxxx
    • Przez maciek
      Witam , znajomy chce założyć 6cylindrowy silnik do 914. Czy reszta ciągnika wytrzyma , czy jest taka sama jak w 4kach ,tzn sprzęgło, skrzynia ,wzmacniacz ,most. 914 jest z jest około 95 roku.
    • Przez UrsusCzesio
      Witam chciałbym aby ktoś udzielił mi jakie ciśnienie powinna wytwarzać turbina w tym silniku ponieważ mam podejrzenia że jest uszkodzona gdyż po ostatnim pobycie w serwisie przestała gwizdać, i ciagnik jest mułowaty. Z góry dziękuje za informacje
    • Przez mx_racer
      Witam chciałbym się dowiedziec jakie silniki są montowane w ciągnikach:
       
      -Kubota
      -Case
      -Steyr
      -Lamborghini
      -Same
      -Kioti
      -Massey Ferguson
      -McCormick
       
       
      Chodzi mi o wszystkie silniki nie zależnie od serii ciągnika.
    • Przez Pawelten
      Witam, powiedzccie mi w jakich modelach ciągników Case byly montowane silniki Perkinsa ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj